ASUS N56JR - 15" GTX 760m på 2.7kg

Permalänk
Medlem

ok beställde den från komplett nu iaf. kan kanske svara om ni har några frågor om ett par dagar när jag får den

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phillen:

ok beställde den från komplett nu iaf. kan kanske svara om ni har några frågor om ett par dagar när jag får den

Härligt !:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phillen:

står att det är 1-2 dagars lev tid på komplett. Hur står sig den du beställde mot N56JR?

Kommer denna gå att spela på? förstår om den inte maxar typ bf4, men den överhettas inte osv?

Skrivet av Yrsnö:

Jupp jupp den finns i lager enligt komplett.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=794542#extra

Nu har dustin satt datumet till den 9 dec på Asus N550JV-CN157H Så jag tar nog en N56JR nu

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Har du fått hem den än Phillen?

Om du har det:

Hur är det med värmen vid Surf etc och vid spelande?
Känns tangentbordet skönt att skriva på?

Permalänk
Medlem

tjo! fick den idag och håller fortfarande på att installera grejer. Första intrycket är att det är en rejäl dator som inte är plastig osv, dvs de har lagt tid på detaljer. Tror det är samma chassi som du hittar om du söker N56 serien på youtube etc. Tangentbordet e rätt nice, lagom motstånd i tangenterna tycker jag. Ska byta ut HDDn till min SSD därför har jag inte tankat några spel eller så än, men tänkte fixa det imorgon. Vid surf osv är datorn sval.

Än sålänge är jag nöjd ska bli soft att ha en mindre nördig och plastig dator än min gamla msi, återstår bara att se hur den presterar i spel imorrn. Har inget bf4 än, men tänkte se hur det flyter på i BF3 och SC2 i alla fall.

Permalänk
Medlem

Prövade lite bf3 innan jag byter till SSD (vet inte om det gör nån skillnad) och den ligger runt lite mindre än 30 fps på ultra och runt 40-50 på high. CPUn e typ 85-90 grader varm då (vet inte hur man mäter på gpu), ca 20 grader under TJmax. Osäker på vad det innebär, men man kan ju dra slutsatsen att om du är ute efter en spelburk som ska maxa de senaste spelen så finns det nog bättre alternativ Den blev ganska varm vid utblåset när man spelade, men det kanske är naturligt? I övrigt så blev inte datorn särskilt varm, förutom palmresten som blev ljummen.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Phillen:

Prövade lite bf3 innan jag byter till SSD (vet inte om det gör nån skillnad) och den ligger runt lite mindre än 30 fps på ultra och runt 40-50 på high. CPUn e typ 85-90 grader varm då (vet inte hur man mäter på gpu), ca 20 grader under TJmax. Osäker på vad det innebär, men man kan ju dra slutsatsen att om du är ute efter en spelburk som ska maxa de senaste spelen så finns det nog bättre alternativ Den blev ganska varm vid utblåset när man spelade, men det kanske är naturligt? I övrigt så blev inte datorn särskilt varm, förutom palmresten som blev ljummen.

bf3 är fortf bland de mer krävande också så 30fps på ultra och 40-50 fps på high låter rimligt.
på 15" notebooks är de svårt att stoppa in ännu kraftfullare grafik utan att göra datorn tjockare så vill man ha ännu bättre får man oftast gå upp till 17".

hoppas du gillar den, jag tycker de är ett schyst chassi N56 och bättre ljud än de flesta datoer iom externa subwoofern

Permalänk
Medlem

Jodå den verkar trevlig! Svårt för mig att spela fps på 15 tum, så för mig spelar det ingen större roll. Skulle tippa att man klarar bf4 på low/med kanske om man nu är intresserad av det Chassit är riktigt fint!

Permalänk
Medlem

Har nu fått min N56JR och gillar den men.. Vart kan man köpa verktyg för att öppna upp den och stoppa in en SSD?

Tänkte stoppa i Samsung 840 pro 256GB, klarar denna dator av att maxa den?

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Orici:

Har nu fått min N56JR och gillar den men.. Vart kan man köpa verktyg för att öppna upp den och stoppa in en SSD?

Tänkte stoppa i Samsung 840 pro 256GB, klarar denna dator av att maxa den?

det borde vara vanlig små stjärnskruvmejslar. finns hos kjell&co eller clas ohlson

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

det borde vara vanlig små stjärnskruvmejslar. finns hos kjell&co eller clas ohlson

Har gjort det nu men när jag har installerat Windows igen och det mesta ifrån ASUS så tycker jag att i vissa program (installation dialoger) så är texten lite halv suddig.

Vad har jag missat att fixa?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kan det vara så att N56JR inte stöder Windows 8.1?

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Orici:

Kan det vara så att N56JR inte stöder Windows 8.1?

Jo den ska stödja 8.1. Har du installerat senaste NVIDIA drivers?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

Jo den ska stödja 8.1. Har du installerat senaste NVIDIA drivers?

Det funkar inte att installera den ifrån nvidias site, bara den ifrån asus side funkar.

Jag får också:

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Orici:

Det funkar inte att installera den ifrån nvidias site, bara den ifrån asus side funkar.

Jag får också:

http://i.imgur.com/RvOeBzd.png

http://i.imgur.com/G5hAnJj.png

Problemet med Power4Gear är nog för att du verkar installerat en ny Windows lincens och inte den som följde med. Det är inte nödvändigt att använda Power4Gear du kan ändra alla dem inställningarna manuellt i Energialternativ via Kontrollpanelen.

USB Charger Pro ser ut som de är ett engångs meddelande att de inte kunde synca settings från din tidigare installation.

Det du kan göra är att ta nVidia drivers från en nyare Asus modell, gå till support.asus.com och istället för modell skriver du VGA när du söker. Välj Windows 8 64bit och senaste drivern från nVidia.
Alternativt kan du modifiera nVidia officiella drivern så den passar, instruktion här: http://www.technoish.com/1137/fix-latest-nvidia-mobility-driv...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

Problemet med Power4Gear är nog för att du verkar installerat en ny Windows lincens och inte den som följde med. Det är inte nödvändigt att använda Power4Gear du kan ändra alla dem inställningarna manuellt i Energialternativ via Kontrollpanelen.

USB Charger Pro ser ut som de är ett engångs meddelande att de inte kunde synca settings från din tidigare installation.

Det du kan göra är att ta nVidia drivers från en nyare Asus modell, gå till support.asus.com och istället för modell skriver du VGA när du söker. Välj Windows 8 64bit och senaste drivern från nVidia.
Alternativt kan du modifiera nVidia officiella drivern så den passar, instruktion här: http://www.technoish.com/1137/fix-latest-nvidia-mobility-driv...

Ok, ska försöka. Vad är det som gör ASUS windows installationen så speciell? Kan jag få den på min SSD?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

När jag söker på VGA, ska jag inte välja Win 8.1 64 bit?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag kommer köpa mig en Asus N56JR ganska snart och jag kommer även köpa en Samsung 840 EVO 250GB till den. Har googlat runt en del och sett massa olika alternativ om hur jag ska göra för att få över windows till den nya SSDn. Eftersom det inte följer med någon W8 media så kan jag inte bara installera om det från skivan och om jag förstått det rätt så är den enda alternativet utöver det att kopiera den gamla hårddisken till den nya. Dock har jag även läst att det är något som man borde undvika. Skulle det vara rekommenderat att köpa ett helt nytt Windows 8.1 istället eller blir det bara jobbigt med drivrutiner då? Förslag?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Orici:

När jag söker på VGA, ska jag inte välja Win 8.1 64 bit?

du kan kolla både 8.1 och 8. Båda borde funka. Ta den som är senaste.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mydnite:

Jag kommer köpa mig en Asus N56JR ganska snart och jag kommer även köpa en Samsung 840 EVO 250GB till den. Har googlat runt en del och sett massa olika alternativ om hur jag ska göra för att få över windows till den nya SSDn. Eftersom det inte följer med någon W8 media så kan jag inte bara installera om det från skivan och om jag förstått det rätt så är den enda alternativet utöver det att kopiera den gamla hårddisken till den nya. Dock har jag även läst att det är något som man borde undvika. Skulle det vara rekommenderat att köpa ett helt nytt Windows 8.1 istället eller blir det bara jobbigt med drivrutiner då? Förslag?

Starta upp datorn normalt första gången. Innan du pillar för mycket så skaffar du ett Hårddisk Klonings program. Personligen använder jag Acronis True Image.
Koppla in din nya Samsung SSD till en 2,5" USB kabinett och koppla till datorn. Gör en klon på Original disken till den nya och sen bara byt disk.
Detta tycker jag är den enklaste vägen.

Alternativ 2 skulle jag göra backup med DVD skivor via Asus Recovery.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

Starta upp datorn normalt första gången. Innan du pillar för mycket så skaffar du ett Hårddisk Klonings program. Personligen använder jag Acronis True Image.
Koppla in din nya Samsung SSD till en 2,5" USB kabinett och koppla till datorn. Gör en klon på Original disken till den nya och sen bara byt disk.
Detta tycker jag är den enklaste vägen.

Alternativ 2 skulle jag göra backup med DVD skivor via Asus Recovery.

Okej då får det bli så. Tack så mycket!

Permalänk
Medlem

Har en kompis som köpte denna bl.a. för att köra Bf4.
Är inte så insatt på det här med nya överklockningssystemet och om det gäller även bärbart? (Boost 2.0 typ?)

Min egentliga fråga är; kommer man få ut mer kräm med en kylplatta?
Tänker att detta håller nere tempen och då kan klocken öka.. Någon som kan bekräfta eller dementera detta?

Tack!

Visa signatur

Asus Z68-V PRO | i5 2500k @4,4 | Asus GTX 970| Corsair HX850W | 16GB Corsair Venceance @1600mhz | Noctua NH-D14 | NZXT H2 |Samsung 840 Pro 512gb | OCZ Vertex 3 120gb | |Samsung F4 2TB | Silverstone Air Penetrator 120mm x2 | Noctua NF-P14 140mm | Noctua NF-S12B 120mm | Qnix Q2710@96Hz |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Pollux89:

Har en kompis som köpte denna bl.a. för att köra Bf4.
Är inte så insatt på det här med nya överklockningssystemet och om det gäller även bärbart? (Boost 2.0 typ?)

Min egentliga fråga är; kommer man få ut mer kräm med en kylplatta?
Tänker att detta håller nere tempen och då kan klocken öka.. Någon som kan bekräfta eller dementera detta?

Tack!

Nej, de går att öka någe få % men generellt så kan man inte överklocka bärbara så långt.
Enligt mig så fyller inte kylplattor till bärbara någon funktion idag förutom att ta bort värmen från knät om man sitter med den i knät.

Moderna bärbara har utblåset bakåt eller åt sidan så kylplattor hjälper inte luftströmmen. Och bottenplattan blir oftast ändå inte speciellt varm och hjälper oftast inte CPU/GPU värmen att försöka kyla bottenplattan.

Detta är min personliga uppfattning.

Permalänk
Medlem

Då har jag nu köpt datorn, som jag är väldigt nöjd med hittills, och ska snart sätta in en SSD i den. Det är ju en recovery partition på ca 20GB som jag helst inte vill ha på min SSD. Kan jag lägga över den på ett USB-minne på något sätt så att jag får de extra 20GB att göra annat med istället?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ett problem jag upptäckt med denna dator är det trådlösa. Den tappar uppkopplingen då och då, vilket kan vara rätt frustrerande. Har det med hårdvaran att göra eller? På min 3 år gamla MSI är detta inget problem...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mydnite:

Då har jag nu köpt datorn, som jag är väldigt nöjd med hittills, och ska snart sätta in en SSD i den. Det är ju en recovery partition på ca 20GB som jag helst inte vill ha på min SSD. Kan jag lägga över den på ett USB-minne på något sätt så att jag får de extra 20GB att göra annat med istället?

Skickades från m.sweclockers.com

Kör du inte clean install på disken?

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Installerade Win 8.0 istället och det fungerade utan att jag ens behövde uppge en nyckel, antar att det är något med SecureBoot?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

vad är det för skillnad på den som finns på komplett.se http://www.komplett.se/asus-n56jr-156-full-hd-matt/794542 och den som finns på Inet http://www.inet.se/produkt/1971558/asus-n56jr-i7-quad-core-8g...

den enda skillnaden jag hittade var att den ena heter N56JR-S4054H och den andre N56JR-S4006H.

Visa signatur

Steve Jobs: We're better than you are! We have better stuff.
Bill Gates: You don't get it, Steve. That doesn't matter!

Permalänk
Medlem

Har precis införskaffat en n56jr å e så jävla nöjd en riktig kanon lappis

Permalänk
Medlem

det står ingen stans att den har växlingsbar grafik men det har den