Tävla och vinn Asus ROG Tytan G30

Permalänk

Mitt bidrag

Mitt bidrag till denna tävling.

http://i.imgur.com/86dX9hN.jpg

Originalet av världskartan är tagen av NASA:s satellit och är fri för användning av allmänheten, dock har jag mixtrat en hel del med den i Ps CS6 för att få den att se ut som den gör på bilden. Min tanke var att i princip överallt på denna planet spelar människor någon slags spel, vare sig det är luffarschack eller Battlefield 4 och därför ville jag ha med världskartan för att symbolisera "Republic of Gamers" som en global grej. Om det strider mot reglerna så är jag ledsen för detta men jag är nöjd över resultatet och vill dela med mig av det i vilket fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jerkeralbinsson:

Mitt bidrag till denna tävling.

http://i.imgur.com/86dX9hN.jpg

http://i.imgur.com/86dX9hN.jpg

Originalet av världskartan är tagen av NASA:s satellit och är fri för användning av allmänheten, dock har jag mixtrat en hel del med den i Ps CS6 för att få den att se ut som den gör på bilden. Min tanke var att i princip överallt på denna planet spelar människor någon slags spel, vare sig det är luffarschack eller Battlefield 4 och därför ville jag ha med världskartan för att symbolisera "Republic of Gamers" som en global grej. Om det strider mot reglerna så är jag ledsen för detta men jag är nöjd över resultatet och vill dela med mig av det i vilket fall.

Den är inte fel alls, nackdelen är väl att det redan finns ett gäng ROG wallpapers med just världskartan i bakgrunden. Så konceptet är minst sagt redan taget, men bra jobbat i vilket fall.

Permalänk

Tycker det är lite meh med alla dom här tävlingarna där någonting seriöst ska göras. Det finns företag som gör det och det kostar fan inte 17940kr.

I min bok får ASUS inte någon bra kritik för det här. Utan snarare tvärtom, samma sak som när Sony-Ericsson gjorde deras logotyp, gör det till en tävling så kostar det en tusendel av vad det skulle kosta att anlita en firma.

Snålt som fan.

EDIT: Och inte tala om allt bondfångeri som händer i sådana här tävlingar där tävlingsarrangören äger alla bidrag och väljer vem dom vill som vinnare (oftast en bekant eller släkting)...
Endast pga att tävlingar där det inte kostar att vara med inte är reglerade av någon typ av lag.

Permalänk
Medlem

Champion, start your engine ; )!

Oj va mycket snyggt det fanns här : ), fick en idé och ville prova också, hoppas det gillas!

verkar som många är ute efter att hitta fuskare, så kan meddela direkt att jag har .psd på allt : )

Lycka till alla!

Permalänk
Medlem

Mitt bidrag

Bilden är på mig...som jag sen har gjort om i photoshop ^^

full upplösning
http://i.imgur.com/37FGdMj.jpg?1

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrGoreMann:

Har gjort två stycken till nu.
Nummer 1:
http://i.imgur.com/yD8FE3o.png

Jag vet att inte alla gillar lensflares.

Nummer 2:
http://i.imgur.com/D1rpoKG.png

Du lär ju vinna.. Utan tvekan

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ygd3n:

Du lär ju vinna.. Utan tvekan

Den är bra ja, men har du kollat alla? Finns en heldel snygga vill jag lova

Permalänk
Medlem

Wow, så många som bara skiter i detta: "Observera att det inte är tillåtet att "låna" bilder eller andra element. Allt måste skapas från scratch! Undantaget är Asus logotyper från denna fil."...

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk
Avstängd

varför ska all reklam för dator delar vara massa robotar som springer omkring eller lasrar överallt

Permalänk
Medlem
Skrivet av IDX:

Den är bra ja, men har du kollat alla? Finns en heldel snygga vill jag lova

Dessutom pågår tävlingen till 5:e december. Många sitter nog och filar på riktigt snygga bidrag som kommer röra runt i grytan

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av NysoO:

Dessutom pågår tävlingen till 5:e december. Många sitter nog och filar på riktigt snygga bidrag som kommer röra runt i grytan

Absolut Det enda jag tycker är extra skoj med denna tävlingen är att det redan finns så ofantligt många snygga och avancerade wallpapers för ASUS ROG. Vilket gör det hela mycket mycket svårare. Chansen att man gör något som redan finns är stor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shockwave:

Wow, så många som bara skiter i detta: "Observera att det inte är tillåtet att "låna" bilder eller andra element. Allt måste skapas från scratch! Undantaget är Asus logotyper från denna fil."...

Vilka då t.ex? Enda jag lagt märke till är några få där det antingen skojjas eller använts penslar. Dock inte många alls.

Permalänk
Medlem

Mitt bidrag

Permalänk
Medlem

Mitt Bidrag även lagt till alternativet till Blå

Permalänk
Medlem
Skrivet av IDX:

Vilka då t.ex? Enda jag lagt märke till är några få där det antingen skojjas eller använts penslar. Dock inte många alls.

Folk som använder bilder i bakgrunden som inte är deras, folk som använder färdiga presets i photoshop etc. Visst, många gör det från scratch, men det finns även många här som inte gör det.

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shockwave:

Folk som använder bilder i bakgrunden som inte är deras, folk som använder färdiga presets i photoshop etc. Visst, många gör det från scratch, men det finns även många här som inte gör det.

Ja sant, hittade nyss en bakgrund på deviantart som någon hade använt bland annat Kanske finns mer därifrån dock, men är nog extremt svårt att kolla upp alla bidrag. Man får väl lita på att folk är uppriktiga och inte bryter mot reglerna

Permalänk
Medlem

Lekte runt lite i GIMP.

Visa signatur

Intel NUC Coffee Lake I7-8559U | Thinkvision P27u | Shiit Fulla 2| Beyerdynamic DT 770 80 Ohm | WhiteFox gen 1 | Ducky Secret M | Lenovo Thinkpad x280

Permalänk

Here it cometh

Här anländer mitt bidrag, använt loggorna bifogade, annat än det är det ett självporträtt gjort i PS CS5 med ett Wacom, allt gjort från scratch.
Blev ganska nöjd, även om det i efterhand slår mig som en knasig tanke att någon skulle vilja ha min nuna som bakgrundsbild dagarna i ända.

Nedskalad till 1280x720

Original storlek
http://i.imgur.com/gaIQNh7.jpg

Permalänk
Skrivet av panzardude:

Här anländer mitt bidrag, använt loggorna bifogade, annat än det är det ett självporträtt gjort i PS CS5 med ett Wacom, allt gjort från scratch.
Blev ganska nöjd, även om det i efterhand slår mig som en knasig tanke att någon skulle vilja ha min nuna som bakgrundsbild dagarna i ända.

http://i.imgur.com/gaIQNh7.jpg

Skulle verkligen inte vilja ha en stirrande, svettig man som bakgrundsbild ^^

Men arbetet är fantastiskt, klart bäst hittills! Mest imponerande är hur väl du fångat ljuset och skugglagt porträttet. Kommer inget annat så hoppas jag att du vinner

Visa signatur

GPU: Gtx 680, CPU: i-5 3570k, RAM: Corsair Vengance 2x8GB, MB: Asrock Z77 Extreme4, SSD: Samsung 250GB, HDD: 2 TB 7200rpm, PSU: Integra R2 750W, Chassi: Fractal Design R4.

Permalänk
Medlem

Min bakgrund

Här är den!

Jag valde att ta full storlek eftersom kvalitén sänktes rejält när man förminskade.

Hoppas ni gillar den

Permalänk

Här kan ni klicka för att registrera er och ladda ner Cinema 4D Student Edition, en gratisversion av ett av de bästa 3D renderingsverktygen, som trots priset (0:-) fortfarande håller världsklass. Det finns även att ladda ner gratis Student Versions av Maya eller 3DS MAX, dock får ni googla dem själva.

Som många andra användare föreslagit så är GIMP ett utmärkt val för att ersätta photoshop!

Edit Edit: Jag kan själv garantera att Maya och 3DS MAX student versionerna fungerar. Däremot fick jag min Cinema4D via skolan, så om det uppstår problem med nedladdningen av den kan jag dessvärre inte hjälpa till.

Dold text

Min 3D-Modell är inte längre tillgänglig då allt ska göras från scratch...

Dold text
Visa signatur

GPU: Gtx 680, CPU: i-5 3570k, RAM: Corsair Vengance 2x8GB, MB: Asrock Z77 Extreme4, SSD: Samsung 250GB, HDD: 2 TB 7200rpm, PSU: Integra R2 750W, Chassi: Fractal Design R4.

Permalänk

Tävling Bakgrund Asus ROG!

Blir klar med denna bakgrund igår då jag väntade med att ladda upp detta bidrag till idag då det är min födelsedag!
Mitt bidrag är en enkel och ren bakgrund med starka färger. Det jag tänkte var att jag inte ville göra så mycket vanligt som många gör: Svart,rött,vitt...
Utan tog in färgen turkos, en färg som man blir glad av likadant som när man tänker på ASUS!

Här är den i nedskalad version 1920 x 1080:

Om ni gillar bilden ta också gärna en titt på bilden i full upplösning 3840 x 2160:

Permalänk
Medlem

håller på med en nu, men ska jobba järnet in i de sista datorn ska fanimej bli min

Permalänk
Skrivet av ghandpivot:

Ska jag yttra min åsikt om den här tävlingen så tycker jag att den är lite lätt orättvis. Den gynnar piratkopierare och de få som har råd att lägga 10.000 (eller mer) på olika programvara (vilket oftast tyder på att man ändå inte är i så stort behov av att vinna priset).
Man ska gynnas av kunskap och talang, inte av programvara. Därför tycker jag att vi ska jämna ut oddsen lite!

Här kan ni klicka för att registrera er och ladda ner Cinema 4D Student Edition, en gratisversion av ett av de bästa 3D renderingsverktygen, som trots priset (0:-) fortfarande håller världsklass. Det finns även att ladda ner gratis Student Versions av Maya eller 3DS MAX, dock får ni googla dem själva.

Här har jag tagit mig tid att göra en 3D modell utav loggan. För er som använder er utav Cinema4D, vilket enligt tråden verkar vara ganska många, så finns det en färdig .c4d fil som går att öppna och färglägga/edita hur ni vill. För er som använder ett annat 3D-program så får ni nöja er med en .ai-fil, som går att öppna med de flesta 3D-redigeringsprogrammen. Den måste dock extrude:as innan den går att använda.

Lycka till alla

Edit: Om ni bara får en massa linjer i c4d-filen så måste ni klicka på Extrude NURBS objektet, följt av fliken "Object" och sedan klicka i alternativet "Hierarchical". Då borde det funka!

Edit Edit: Jag kan själv garantera att Maya och 3DS MAX student versionerna fungerar. Däremot fick jag min Cinema4D via skolan, så om det uppstår problem med nedladdningen av den kan jag dessvärre inte hjälpa till. Vill ni ha filerna på något annat sätt än mediafire så är det bara att citera!

Dold text

Tack så mycket för .c4d filen! Mycket generöst!

Permalänk
Skrivet av Oscar_E98:

Tack så mycket för .c4d filen! Mycket generöst!

Trevligt att den uppskattas. Den håller definitivt inte samma kvalité som många andras i tävlingen, men den duger förhoppningsvis gott ändå ^^

Visa signatur

GPU: Gtx 680, CPU: i-5 3570k, RAM: Corsair Vengance 2x8GB, MB: Asrock Z77 Extreme4, SSD: Samsung 250GB, HDD: 2 TB 7200rpm, PSU: Integra R2 750W, Chassi: Fractal Design R4.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av ghandpivot:

Ska jag yttra min åsikt om den här tävlingen så tycker jag att den är lite lätt orättvis. Den gynnar piratkopierare och de få som har råd att lägga 10.000 (eller mer) på olika programvara (vilket oftast tyder på att man ändå inte är i så stort behov av att vinna priset).
Man ska gynnas av kunskap och talang, inte av programvara. Därför tycker jag att vi ska jämna ut oddsen lite!

Här kan ni klicka för att registrera er och ladda ner Cinema 4D Student Edition, en gratisversion av ett av de bästa 3D renderingsverktygen, som trots priset (0:-) fortfarande håller världsklass. Det finns även att ladda ner gratis Student Versions av Maya eller 3DS MAX, dock får ni googla dem själva.

Här har jag tagit mig tid att göra en 3D modell utav loggan. För er som använder er utav Cinema4D, vilket enligt tråden verkar vara ganska många, så finns det en färdig .c4d fil som går att öppna och färglägga/edita hur ni vill. För er som använder ett annat 3D-program så får ni nöja er med en .ai-fil, som går att öppna med de flesta 3D-redigeringsprogrammen. Den måste dock extrude:as innan den går att använda.

Lycka till alla

Edit: Om ni bara får en massa linjer i c4d-filen så måste ni klicka på Extrude NURBS objektet, följt av fliken "Object" och sedan klicka i alternativet "Hierarchical". Då borde det funka!

Edit Edit: Jag kan själv garantera att Maya och 3DS MAX student versionerna fungerar. Däremot fick jag min Cinema4D via skolan, så om det uppstår problem med nedladdningen av den kan jag dessvärre inte hjälpa till. Vill ni ha filerna på något annat sätt än mediafire så är det bara att citera!

Dold text

http://www.gimp.org/

GIMP klarar det mesta som Photoshop kan. Det ligger inte på samma nivå men räcker väldigt långt. Så man behöver inte vara pirat för att komma åt väldigt kompetenta mjukvaror för bildredigering.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghandpivot:

Ska jag yttra min åsikt om den här tävlingen så tycker jag att den är lite lätt orättvis. Den gynnar piratkopierare och de få som har råd att lägga 10.000 (eller mer) på olika programvara (vilket oftast tyder på att man ändå inte är i så stort behov av att vinna priset).
Man ska gynnas av kunskap och talang, inte av programvara. Därför tycker jag att vi ska jämna ut oddsen lite!

Här kan ni klicka för att registrera er och ladda ner Cinema 4D Student Edition, en gratisversion av ett av de bästa 3D renderingsverktygen, som trots priset (0:-) fortfarande håller världsklass. Det finns även att ladda ner gratis Student Versions av Maya eller 3DS MAX, dock får ni googla dem själva.

Här har jag tagit mig tid att göra en 3D modell utav loggan. För er som använder er utav Cinema4D, vilket enligt tråden verkar vara ganska många, så finns det en färdig .c4d fil som går att öppna och färglägga/edita hur ni vill. För er som använder ett annat 3D-program så får ni nöja er med en .ai-fil, som går att öppna med de flesta 3D-redigeringsprogrammen. Den måste dock extrude:as innan den går att använda.

Lycka till alla

Edit: Om ni bara får en massa linjer i c4d-filen så måste ni klicka på Extrude NURBS objektet, följt av fliken "Object" och sedan klicka i alternativet "Hierarchical". Då borde det funka!

Edit Edit: Jag kan själv garantera att Maya och 3DS MAX student versionerna fungerar. Däremot fick jag min Cinema4D via skolan, så om det uppstår problem med nedladdningen av den kan jag dessvärre inte hjälpa till. Vill ni ha filerna på något annat sätt än mediafire så är det bara att citera!

Dold text

Att påsta att de enda alternativen man har är att piratkopiera eller betala stora summor pengar tycker jag är larvigt.

Det finns gratisprogramvaror som kan göra det mesta som betalprogramvaror kan. Photoshop kan ersättas med ex. GIMP(Shop). Cinema 4D/Maya/etc kan ersättas av Blender.

Det är personens skicklighet som sätter de flesta gränserna, inte vad den använde för verktyg.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Skrivet av Zotamedu:

http://www.gimp.org/

GIMP klarar det mesta som Photoshop kan. Det ligger inte på samma nivå men räcker väldigt långt. Så man behöver inte vara pirat för att komma åt väldigt kompetenta mjukvaror för bildredigering.

Skrivet av HerrGoreMann:

Att påsta att de enda alternativen man har är att piratkopiera eller betala stora summor pengar tycker jag är larvigt.

Det finns gratisprogramvaror som kan göra det mesta som betalprogramvaror kan. Photoshop kan ersättas med ex. GIMP(Shop). Cinema 4D/Maya/etc kan ersättas av Blender.

Det är personens skicklighet som sätter de flesta gränserna, inte vad den använde för verktyg.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är definitivt personens skicklighet som sätter gränserna. Du kan sitta i paint och rita den mest fantastiska 4K bakgrunden någonsin. Dock gynnas man (som sagt tidigare) av att ha de finare, dyrare programmen. Det går inte att bortse från att Photoshop sitter men en hel arsenal av funktioner som Gimp saknar. Många är säkerligen helt oanvändbara i det här fallet, men möjligheten att exportera direkt till C4D samt de olika ljuseffekterna och filterna som Photoshop erbjuder är väldigt smidiga att ha. Att påstå att de enda alternativen man har är att piratkopiera eller betala stora summor pengar har jag aldrig gjort, hela poängen med min kommentar var ju att ge andra alternativ.
Skrev om kommentaren för att förtydliga detta ytterligare...

Visa signatur

GPU: Gtx 680, CPU: i-5 3570k, RAM: Corsair Vengance 2x8GB, MB: Asrock Z77 Extreme4, SSD: Samsung 250GB, HDD: 2 TB 7200rpm, PSU: Integra R2 750W, Chassi: Fractal Design R4.

Permalänk
Skrivet av Luden*:

Mitt bidrag
http://i.imgur.com/PjjlFyq.jpg

http://i.imgur.com/PjjlFyq.jpg

Edit: Högupplösta detaljer kanske inte syns här. Vet inte om det är tillåtet att visa upp orginal storleken?

Råkar inte ha den i 1080p?

Visa signatur

Jag har en processor, ett grafikkort, två hårddiskar, fyra ram minnen, ett nätaggregat och ett moderkort.

Permalänk

Inte an aning vad jag gjorde precis haha xD, gjorde 90% av rog ögat. Går göra bättre, men min ful ide lär ju inte vinna haha

http://oi44.tinypic.com/2vw6a1d.jpg