Webhallen paketering

Permalänk
Avstängd

Webhallen paketering

Hej, Det är så att jag undrar ifall någon annan också tycker att webhallen har fått segare paketering än tidigare? Har inte handlat på webhallen sen komplett köpte upp dom. Men tidigare har det alltid varit klockrent leverans och support, men nu börjar jag tvivla. När kundtjänst lovar 2 ggr om att den kommer gå iväg idag så händer ingenting.

någon annan som har upplevt seg paketering av webhallen?
om man hade istället valt inet så hade det varit paketerat vid det här laget.
har webhallen blivit sämre sen komplett köpte upp dom?
Dela gärna med er av era egna erfarenheter utav webhallen.

Mvh Tim

Permalänk
Medlem

Min erfarenhet av Webhallen är att de sällan packar samma dag. Oftast dagen efter, oavsett vilken tidpunkt du beställer.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Jag beställde ett spel i fredags vid kl 12. Fick mail senare under dagen att det var postat och idag kom det.

Permalänk
Webhallen

Det som ställer till det är om ordrarna innehåller varor som inte finns i lager.
I just Firekings fall rörde det sig om en så löjlig sak som en liten voucher som tyvärr låg och blockerade hela ordern. Dock har den skickats nu och vouchern skickas separat så fort den kommer in.
Vi jobbar också på ett bättre system för att bryta upp ordrar där varor saknas på lager. Jag har ingen riktig ETA på det i dagsläget dock men vi hoppas innan årsskiftet.

Lagerförda varor (som i "lagerförda på vårt huvudlager") som beställs innan 15:00 skickas i princip utan undantag ut samma dag.
Sista postupphämtningen sker från oss runt halv fem på eftermiddagen.
Jag pratade precis med vår lagerchef och enligt vår statistik har vi missat cutoff-tiden tre dagar i år. Alla i samband med stora spelreleaser där vi haft helt vansinnig orderingång precis innan deadline. (I de fallen prioriteras spelen och andra ordrar får vänta till nästa morgon, men som sagt: tre gånger på ett år.)
Sen har det garanterat skett enskilda undantag förstås.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Det som ställer till det är om ordrarna innehåller varor som inte finns i lager.
I just Firekings fall rörde det sig om en så löjlig sak som en liten voucher som tyvärr låg och blockerade hela ordern. Dock har den skickats nu och vouchern skickas separat så fort den kommer in.
Vi jobbar också på ett bättre system för att bryta upp ordrar där varor saknas på lager. Jag har ingen riktig ETA på det i dagsläget dock men vi hoppas innan årsskiftet.

Lagerförda varor (som i "lagerförda på vårt huvudlager") som beställs innan 15:00 skickas i princip utan undantag ut samma dag.
Sista postupphämtningen sker från oss runt halv fem på eftermiddagen.
Jag pratade precis med vår lagerchef och enligt vår statistik har vi missat cutoff-tiden tre dagar i år. Alla i samband med stora spelreleaser där vi haft helt vansinnig orderingång precis innan deadline. (I de fallen prioriteras spelen och andra ordrar får vänta till nästa morgon, men som sagt: tre gånger på ett år.)
Sen har det garanterat skett enskilda undantag förstås.

Webhallen ftw!

Visa signatur

Dyselxi är INTE kul att ha, beklagar för eventuella stavfel och/eller grammatik fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Det som ställer till det är om ordrarna innehåller varor som inte finns i lager.
I just Firekings fall rörde det sig om en så löjlig sak som en liten voucher som tyvärr låg och blockerade hela ordern. Dock har den skickats nu och vouchern skickas separat så fort den kommer in.
Vi jobbar också på ett bättre system för att bryta upp ordrar där varor saknas på lager. Jag har ingen riktig ETA på det i dagsläget dock men vi hoppas innan årsskiftet.

Lagerförda varor (som i "lagerförda på vårt huvudlager") som beställs innan 15:00 skickas i princip utan undantag ut samma dag.
Sista postupphämtningen sker från oss runt halv fem på eftermiddagen.
Jag pratade precis med vår lagerchef och enligt vår statistik har vi missat cutoff-tiden tre dagar i år. Alla i samband med stora spelreleaser där vi haft helt vansinnig orderingång precis innan deadline. (I de fallen prioriteras spelen och andra ordrar får vänta till nästa morgon, men som sagt: tre gånger på ett år.)
Sen har det garanterat skett enskilda undantag förstås.

Jeeves + Visar bara Fully booked/ready to pick?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Webhallen:

Det som ställer till det är om ordrarna innehåller varor som inte finns i lager.
I just Firekings fall rörde det sig om en så löjlig sak som en liten voucher som tyvärr låg och blockerade hela ordern. Dock har den skickats nu och vouchern skickas separat så fort den kommer in.
Vi jobbar också på ett bättre system för att bryta upp ordrar där varor saknas på lager. Jag har ingen riktig ETA på det i dagsläget dock men vi hoppas innan årsskiftet.

Lagerförda varor (som i "lagerförda på vårt huvudlager") som beställs innan 15:00 skickas i princip utan undantag ut samma dag.
Sista postupphämtningen sker från oss runt halv fem på eftermiddagen.
Jag pratade precis med vår lagerchef och enligt vår statistik har vi missat cutoff-tiden tre dagar i år. Alla i samband med stora spelreleaser där vi haft helt vansinnig orderingång precis innan deadline. (I de fallen prioriteras spelen och andra ordrar får vänta till nästa morgon, men som sagt: tre gånger på ett år.)
Sen har det garanterat skett enskilda undantag förstås.

Jag har också en fråga angående hur ni skickar era ordrar när en produkt saknas. Jag har ordernummer 5408152.
Alla produkter utom DVD-läsaren är jag rätt säker på att de fanns på lager i Fruängen när jag beställde, men DVD-läsaren finns i lager i några av era butiker. Skickar ni då varan ifrån en av butikerna eller väntar ni tills ni får leverans ifrån leverantören in till erat centrallager med att skicka den? För isåfall kan det ju vara en bra idé att ta en annan DVD-läsare

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Det som ställer till det är om ordrarna innehåller varor som inte finns i lager.
I just Firekings fall rörde det sig om en så löjlig sak som en liten voucher som tyvärr låg och blockerade hela ordern. Dock har den skickats nu och vouchern skickas separat så fort den kommer in.
Vi jobbar också på ett bättre system för att bryta upp ordrar där varor saknas på lager. Jag har ingen riktig ETA på det i dagsläget dock men vi hoppas innan årsskiftet.

Lagerförda varor (som i "lagerförda på vårt huvudlager") som beställs innan 15:00 skickas i princip utan undantag ut samma dag.
Sista postupphämtningen sker från oss runt halv fem på eftermiddagen.
Jag pratade precis med vår lagerchef och enligt vår statistik har vi missat cutoff-tiden tre dagar i år. Alla i samband med stora spelreleaser där vi haft helt vansinnig orderingång precis innan deadline. (I de fallen prioriteras spelen och andra ordrar får vänta till nästa morgon, men som sagt: tre gånger på ett år.)
Sen har det garanterat skett enskilda undantag förstås.

Ungefär hur lång tid tar för en "beställningsvara" att komma in, om den finns hos leverantören?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av l4nky:

Jeeves + Visar bara Fully booked/ready to pick?

Fattar inte

Skrivet av MrAdde:

Jag har också en fråga angående hur ni skickar era ordrar när en produkt saknas. Jag har ordernummer 5408152.
Alla produkter utom DVD-läsaren är jag rätt säker på att de fanns på lager i Fruängen när jag beställde, men DVD-läsaren finns i lager i några av era butiker. Skickar ni då varan ifrån en av butikerna eller väntar ni tills ni får leverans ifrån leverantören in till erat centrallager med att skicka den? För isåfall kan det ju vara en bra idé att ta en annan DVD-läsare

Vi försöker bedöma vilket som går snabbast helt enkelt.

Skrivet av Eott:

Ungefär hur lång tid tar för en "beställningsvara" att komma in, om den finns hos leverantören?

Det kan ta allt mellan ett dygn och upp till två veckor i värsta fall. Det beror helt på var i världen leverantören befinner sig och vilka krav de har på beställningar.
Vi håller på och sakta men säkert filtrera bort alla leverantörer som har "för lång" leveranstid så att de inte ska synas i "hos leverantören"-saldot.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Webhallen:

Vi försöker bedöma vilket som går snabbast helt enkelt.

Skulle ni kunna kolla upp vilken produkt det är som drar ut på tiden i min order? Om det är dvd-läsaren skulle ni bara kunna byta ut den mot en annan och då möjligtvis få iväg ordern idag?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk

Webhallen har varit extremt snabb och få iväg de paket jag har beställt, ibland tror jag nästan de måste ha en gräddfil då det inte är omöjligt att jag har paketet på mindre än 20h (Bor 3 mil norr om Sundsvall)

Visa signatur

|Carbide Air 540|AX1200|ROG RIVE|3930K|32GB|GTX 1080 Classified|850Pro|ROG Swift|