R9 280x DirectX device creation error

Permalänk
Medlem

R9 280x DirectX device creation error

Tjo!

Fick idag hem mitt nya ASUS Radeon R9 280X 3GB. Allt gick bra fram till att jag skulle starta Battlefield 4 då jag får en DirectX device creation error(se bild). Jag försökte istället starta Mount and blade: with fire and sword men får även där en error(se bild 2). Testade sen att installera drivrutinerna som följde med grafikkortet istället för de nyaste direkt från internet som jag gjort tidigare men problemet kvarstår. Har även försökt installera om DirectX men det står hela tiden att samma eller en nyare version finns installerad. Kör Windows 7 64bit.

Någon som vet vad detta kan bero på?

Körde tidigare ett Nvidia 560ti som fungerade problemfritt om det spelar någon roll.

Visa signatur

MB: ASUS P8p67 Pro | GPU: ASUS R9 280X | CPU: i5 2500K@4.5GHz | RAM: Corsair Vengeance 8 GB | SSD: Intel 320 Series 120GB

Permalänk

Har du rensat alla gamla NVIDIA-drivers?

Visa signatur

R5 2600x / 32GB / R9 280X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Disclaimer:

Har du rensat alla gamla NVIDIA-drivers?

Trodde jag hade gjort det, men tydligen hade det inte fungerat. Lyckades dock lösa problemet genom att köra en driver sweeper med datorn i felsäkert läge. Nu fungerar allt som det ska

Visa signatur

MB: ASUS P8p67 Pro | GPU: ASUS R9 280X | CPU: i5 2500K@4.5GHz | RAM: Corsair Vengeance 8 GB | SSD: Intel 320 Series 120GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Comet:

Trodde jag hade gjort det, men tydligen hade det inte fungerat. Lyckades dock lösa problemet genom att köra en driver sweeper med datorn i felsäkert läge. Nu fungerar allt som det ska

Nämen titta!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600X | Nvidia RTX 2060 | 16GB Corsair-minnen @ 3000 MHz