[BF4] Har uppdatering löst problemen?

Permalänk

Tre krascher hittills. Inbillar jag mig eller springer man snabbare nu efter patchen? Kändes lite som gamlöa stumfilmer att allt gick onaturligt snabbt.

Permalänk
Medlem

flöt på ovanligt bra..lirade ett bra tag o började känna tanken "äntligen"..men så hängde det sig som tidigare i soundloop/freeze..ctrl alt delete fick jobba igen..suck..

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk

Problem signature:
Problem Event Name: APPCRASH
Application Name: bf4.exe
Application Version: 1.0.0.0
Application Timestamp: 527cfab6
Fault Module Name: bf4.exe
Fault Module Version: 1.0.0.0
Fault Module Timestamp: 527cfab6
Exception Code: c0000005
Exception Offset: 0000000000aca066
OS Version: 6.3.9600.2.0.0.256.4
Locale ID: 1053
Additional Information 1: e955
Additional Information 2: e955652dc0f402127d176f293736424b
Additional Information 3: 78dc
Additional Information 4: 78dc95fc24922134647bc342f38ac071

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blorr:

Fungerar det för dig nu? Sett att du varit väldigt aktiv kring detta

Japp, blev tokig där ett tag Senaste bios, inga överklockningar på GPU/CPU, och senaste Nvidia drivers och en patch i BF4... Nu så!

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk

Kraschade i 64-bit för mig, provade 32Bit och har inte haft en krasch sedan dess.
Värt ett försök iaf

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweFox*:

hihih, vad skrattar du åt?

EA...

Permalänk
Medlem
Skrivet av hznn:

Japp, blev tokig där ett tag Senaste bios, inga överklockningar på GPU/CPU, och senaste Nvidia drivers och en patch i BF4... Nu så!

Gött! Inte hunnit testa mer än en kortis idag men ska sätta mig lite imorrn och se om det hjälpt. Inte haft överdrivna problem men det kan ju bli bättre

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Node 304 / Mobo: ASUS Z87I-PRO mITX / CPU: i5 4670k Haswell @ 4,3 Ghz / CPU-kylare: Noctua NH-9UB SE2 / GPU: Gigabyte r9 280x Windforce / RAM: A-Data 16GB CL9 1600MHz / PSU: Silverstone Strider ST65F-G 650W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Någon annan som upplever var femte sekund att skärmen blir blurrig? Verkar som andra har det också när man chattar ingame...Det är inte motion blurr det är avstängt...Någon som vet vad det är?

såg tidigare inlägg, hoppas de fixar detta snabbt.... kan inte spela såhär...

Krashar mellan varje banbyte också, nån annan ?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Får du blurr effekten på rotorbladen på helikoptern? Jag får det samt att det blir röd blått och grönt samt att det kommer fram på kante. På det mesta och buskar som rör sig. Har ju ett 780ti. Så grafiken borde inte vara ngt problem.

Skrivet av DunderHoken:

Var inne och spelade en runda precis. Bättre fps med ca: 10. Dock så fick jag någon konstig blurr effekt med en rödaktig färg som uppenbarade sig lite då och då

Samt att spelet kraschade när det var dags för byte av karta

EDIT: Tydligen en hel del som har samma blurr problem ..........

http://battlelog.battlefield.com/bf4/forum/threadview/2955065...
http://battlelog.battlefield.com/bf4/forum/threadview/2955065...

Visa signatur

cpu : Intel Core i9 10900KF ::: mobo : ASUS ROG STRIX Z490-I GAMING ::: ram : Corsair Dominator Platinum RGB 32GB 3,2Ghz ::: gpu : Gigabyte GeForce RTX 4080 Super 16GB Gaming OC ::: psu : Corsair RM1000e :::ssd :1 Samsung 970 EVO series SSD 500GB M.2 ::: ssd :2 Seagate Firecuda 510 NVMe SSD 1TB ::: kylare : Corsair H170i Elite Capellix ::: Logitech Streamcam ::: Thronmax MDrill One Pro ::: Logitech PRO X Superlight

Permalänk

Nu kan jag iallafall välja tillbehör till pistol, det gick inte tidigare.
Får se hur det är med krascherna när jag spelar lite senare idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallebull:

Det är inte alls svårt att se vad o när saker gick fel om man kollar i Event Viewer...

Och hur gör man det? Är inne i event viewer men vet inte hur den fungerar.

Visa signatur

i7 4770k @ 4.6GHz // RTX 3060 12GB // 32GB DDR3 // ASUS Z87-A ATX // Corsair HX650W // Samsung 830 256GB // Antec P280 // Asus PA288QV 27"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClowneN:

Och hur gör man det? Är inne i event viewer men vet inte hur den fungerar.

Här.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Ok, i event viewer står det efter varje crash som är efter varje karta:
Faulting application name: bf4.exe, version: 1.0.0.0, time stamp: 0x526b9042
Faulting module name: bf4.exe, version: 1.0.0.0, time stamp: 0x526b9042
Exception code: 0xc0000005
Fault offset: 0x00000000007abae6
Faulting process id: 0xb60
Faulting application start time: 0x01cee0ac77a3af2e
Faulting application path: C:\Program Files (x86)\Origin Games\Battlefield 4\bf4.exe
Faulting module path: C:\Program Files (x86)\Origin Games\Battlefield 4\bf4.exe
Report Id: c6174ccd-4ca4-11e3-9cca-74d02b92cf06

Visa signatur

i7 4770k @ 4.6GHz // RTX 3060 12GB // 32GB DDR3 // ASUS Z87-A ATX // Corsair HX650W // Samsung 830 256GB // Antec P280 // Asus PA288QV 27"

Permalänk

Hade jag arbetat på Dice hade jag skämts för att prata högt om det, inget fungerar ju som det ska. Och vem i hela friden släpper en patch där vi måste vänta ytterligare på patchnoten? Om patchen är klar, då borde dom väl rimligtvis veta vad patchen gör?

Men jag kan sätta en tia på att anledningen är relativt enkel, kör ut patchen först och kolla vad som funkar (om något) och skriv sen det i patchnoten! Problem solved (?) och det verkar plötsligt som att dom gjort något bra och lyckats fixa något i detta trasiga spel.

Ja jag har tröttnat, man har som utvecklare ett ansvar för den produkt vi köpt och det borde ligga i utvecklarens intresse att iafl föra en dialog med kunderna och visa att man är medveten om problemen och vad man gör för att fixa dessa. Inte som nu, att försöka tiga ihjäl problem och då och då svamla lite om något som låter bra.

Battlefield 4 börjar ligga bra till i kategorin "Årets kalkon", för så här ska det banne mig inte behöva vara.

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 | Intel Core i7 950 | Prolimatech Super Mega | Corsair XMS3 Vengeance 12GB | Asus GeForce GTX 970 Strix DCII | Samsung 830 256GB | Samsung F3 500GB | Corsair AX 1200W | Corsair 800D | Scythe Kaze Master Pro | Windows 10 | Ducky Shine Mech Brown | Logitech G502 Proteus Spectrum | Acer Predator XB241H | Samsung Galaxy S6 Edge 64GB
"Carai an Caldazar! Carai an Ellisande! Al Ellisande!"

Permalänk
Inaktiv

Lirar inte bf4, fatta inte hur ni orkar hålla på när det enbart kraschar
Det resulterar enbart i att man blir arg o frustrerad.
Lira nåt annat istället så länge dom fixar det där..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kompressor:

Man har väl också ett eget ansvar att kolla vad det är man köper?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClowneN:

Å hur ska man kunna hjälpa till med konstruktiv kritik när det bara crashar? Man får INGEN hjälp what so ever av spelet som talar om hur eller var det crashade? Ge oss felkoder så kan vi hjälpa till men i nuläget kan man inte hjälpa till alls.

Och nej, dom jobbar inte 100% med att lösa problemet uppenbarligen när det tar 3 veckor och släppa en patch som inte löste någonting.

du verkar ha lösningen på det här! Kan du inte ta fram den och sen dela med dig av den, EA kommer säkert köpa den av dig och anställa dig för att dom blir så glada. Att ingen förstått att man ska göra som dig tidigare!
Allt detta skit med konstiga felkoder och filmer som lata personer delar med sig av till Dice bara för att visa hur dålig dom är istället för att bara säga det!!!
tack!! Hade aldrig insett detta utan din hjälp!

till TS: Verkar som att det fungerar bättre för dom som laddat ner i hyffsad hastighet, kanske är det någon timeout på något i patchen som slår i taket och gör att man missar filer..
prova en repair om det gick segt för dig att ladda ner och blev värre än innan sen när du skulle spela
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av SweFox*:

Man har väl också ett eget ansvar att kolla vad det är man köper?

Givetvis, men nu är det ju ingen tröja vi pratar om som man kan ta hem och prova och sen lämna tillbaka om det visar sig vara hål i den?

Ska du leka duktig kan du göra det på ett sätt som faktiskt har verklighetsförankring. Fast du kanske jobbar på Dice?

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 | Intel Core i7 950 | Prolimatech Super Mega | Corsair XMS3 Vengeance 12GB | Asus GeForce GTX 970 Strix DCII | Samsung 830 256GB | Samsung F3 500GB | Corsair AX 1200W | Corsair 800D | Scythe Kaze Master Pro | Windows 10 | Ducky Shine Mech Brown | Logitech G502 Proteus Spectrum | Acer Predator XB241H | Samsung Galaxy S6 Edge 64GB
"Carai an Caldazar! Carai an Ellisande! Al Ellisande!"

Permalänk
Medlem

Helnöjd Inga krascher på 3 matcher. Flyter om möjligt ännu bättre nu

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 3900XT | Sapphire Pro Duo | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x8gb | Intel 600P 256GB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G19 | Logitech MX518 | QPAD CT Medium Black | Win 10 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg

Permalänk
Medlem

efter patchen har inte fått en enda "privat" krasch utan att serven kraschar istället, om servern kraschar förlorar man de man låst upp under pågående runda eller tvärtom? (en privat krasch "bf4 slutade fungera").

Visa signatur

Lenovo y500 |....

Permalänk
Medlem
Skrivet av makz159:

du verkar ha lösningen på det här! Kan du inte ta fram den och sen dela med dig av den, EA kommer säkert köpa den av dig och anställa dig för att dom blir så glada. Att ingen förstått att man ska göra som dig tidigare!
Allt detta skit med konstiga felkoder och filmer som lata personer delar med sig av till Dice bara för att visa hur dålig dom är istället för att bara säga det!!!
tack!! Hade aldrig insett detta utan din hjälp!

till TS: Verkar som att det fungerar bättre för dom som laddat ner i hyffsad hastighet, kanske är det någon timeout på något i patchen som slår i taket och gör att man missar filer..
prova en repair om det gick segt för dig att ladda ner och blev värre än innan sen när du skulle spela
Skickades från m.sweclockers.com

Jag är inte spelutvecklare så varför ska jag komma med en lösning?
Och klart som fan att vi ska klaga när vi betalt pengar för en produkt som inte fungerar.
Eller har vi betalt pengar för att klicka runt i battleloggen?

Inte första eller sista gången ett spel släpps helt trasigt.

Visa signatur

i7 4770k @ 4.6GHz // RTX 3060 12GB // 32GB DDR3 // ASUS Z87-A ATX // Corsair HX650W // Samsung 830 256GB // Antec P280 // Asus PA288QV 27"

Permalänk

Hej alla glada! Tror fortfarande jag har problem med den här:

Direct X function "GetDeviceremovedreason "(failed with DXGI_ERROR_DEVICE_HUNG ( "The application´s device failed due to badly formed commands sent by the application. This is an design-time issue that should be investigated and fixed.") GPU: "NVIDEA Geforce GTX 560 TI ", Driver: 33165

Har uppdaterat direct X, (11) samt gjort en manuell uppdatering via spelmappen.
Uppdaterat drivers till 331.65.
Försökte ta bort alla drivers osv för att installera 331.58 men datorn vägrade xD. Fick dock bort allt och sedan installera den automatiskt 331.65 :S

Satt allt som: Kör som admin, kompatibelt med win 7 på alla exe.filer. Sett till att Origin inte dyker upp i spelet heller.
Nyligen så fixade jag in fler fläktar för datorn blev skitvarm av att spela. Fortfarande inte löst! Någon som har haft samma felmeddelande och lyckats lösa allt?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kompressor:

Givetvis, men nu är det ju ingen tröja vi pratar om som man kan ta hem och prova och sen lämna tillbaka om det visar sig vara hål i den?

Ska du leka duktig kan du göra det på ett sätt som faktiskt har verklighetsförankring. Fast du kanske jobbar på Dice?

Faktiskt så är det just det, Origin erbjöd pengarna tillbaka om man inte var nöjd. Krävs inte en vecka för att se att det är en hål i en tröja.

Antar du inte visste det då du inte skulle gjort den liknelsen annars.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweFox*:

Man har väl också ett eget ansvar att kolla vad det är man köper?

Asså du är så jävla... ja jag vet inte vad.. Du har för mkt fritid och bara gnäller, klagar och påpekar massa onödiga kommentarer!
Klipp dig, skaffa ett jobb.. Kanske ett liv med?

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem

Med tanke på hur köerna ser ut på servrarna verkar det minsann som att problemen är till stor del lösta....

Permalänk
Medlem

Inga krasher men blir väldigt ofta disconnectad mellan matcherna. =/

Permalänk
Skrivet av silverhand:

Hej alla glada! Tror fortfarande jag har problem med den här:

Direct X function "GetDeviceremovedreason "(failed with DXGI_ERROR_DEVICE_HUNG ( "The application´s device failed due to badly formed commands sent by the application. This is an design-time issue that should be investigated and fixed.") GPU: "NVIDEA Geforce GTX 560 TI ", Driver: 33165

Har uppdaterat direct X, (11) samt gjort en manuell uppdatering via spelmappen.
Uppdaterat drivers till 331.65.
Försökte ta bort alla drivers osv för att installera 331.58 men datorn vägrade xD. Fick dock bort allt och sedan installera den automatiskt 331.65 :S

Satt allt som: Kör som admin, kompatibelt med win 7 på alla exe.filer. Sett till att Origin inte dyker upp i spelet heller.
Nyligen så fixade jag in fler fläktar för datorn blev skitvarm av att spela. Fortfarande inte löst! Någon som har haft samma felmeddelande och lyckats lösa allt?

Jag hade det problemet i BF3 och jag installerade en massa olika drivrutiner, gamla som nya.
Sen läste jag någonstans att någon hade satt V-sync (?) på on, om man nu hade det på off, och sedan dess har det funkat för mig, en liten grej att prova bara om du inte gjort det än!

Permalänk
Medlem

Jag har inte haft så jättestora problem med krasher innan, och inte nu heller. Men ett nytt problem som infunnit sig nu efter patchen är att jag ramlar ut från servrar efter 1-5 min spelande. Ingen förklaring, ingenting! Vanligtvis brukar man ju kunna se vad som gick snett i Battlelog men jag får inget alls. Vad kan vara fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kompressor:

Givetvis, men nu är det ju ingen tröja vi pratar om som man kan ta hem och prova och sen lämna tillbaka om det visar sig vara hål i den?

Ska du leka duktig kan du göra det på ett sätt som faktiskt har verklighetsförankring. Fast du kanske jobbar på Dice?

Fast en tröja kan du alltid se framför dig om det verkligen är hål i den eller inte, kanske skulle jämföra med typ ett paket flingor kanske.. Det kanske är en död gnagare där i, ingen som vet först den är öppnad!

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem

Största skit patch någonsin, Premium verkar ju inte funka. Joinade en server med 17 i kö, kom in efter de andra 17 kommit in tvivlar att alla sitter på Premium. Två matcher och jag har varit tvungen att stänga ner 2 ggr på grund av ress buggen som gör att man inte kan göra något alls...

Fattar inte hur man kan faila så hårt att man förstör spelet mer med en patch.. att de sedan släppt vapnen till China Rising av misstag också säger ju en hel del om hur bra koll de verkar ha.

Sedan blir det suppression blur av att man springer runt eller tar i en kant på ett hörn, inte lika mycket som andra som har det konstant på skärmen efter patchen men irriterande ändå.

Visa signatur

<<< Ryzen 5800X w/ CM ML240R RBG w/ 2x Noctua 120mm - ASUS B550-PLUS Prime - MSI RX6650XT 8GB - Kingston 32GB 3600Mhz DDR4 RBG - 2x1TB M.2 SSD, 2x500GB SSD 2.5" - Fractal Design 750W Silver >>>

<<< Fractal Design Define C Tempered Glass + 1x 120mm + 2x 140mm Fractal Fans >>>