Brainstorma företagsnamn för webbutveckling tack!

Permalänk

Brainstorma företagsnamn för webbutveckling tack!

Hej!

Planerar på att skapa ett företag men har svårt med att komma på ett företagsnamn.
Jag ska jobba inom webbutveckling och design men undviker helst Design,Media,Studios etc i namnet.

Tack i förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chubbycat:

Hej!

Planerar på att skapa ett företag men har svårt med att komma på ett företagsnamn.
Jag ska jobba inom webbutveckling och design men undviker helst Design,Media,Studios etc i namnet.

Tack i förhand!

DeMeStAB?

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Medlem

Chubbycat.

Permalänk
Medlem

Finudomodellis?
Eller bara Finudo?
Kanske: GrannusKatteis AB
Varför inte: DESire
Eller bara: PengarnaGårTillElklazor AB

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem

SkippaDesignINamnet AB

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chubbycat:

Hej!

Planerar på att skapa ett företag men har svårt med att komma på ett företagsnamn.
Jag ska jobba inom webbutveckling och design men undviker helst Design,Media,Studios etc i namnet.

Tack i förhand!

Chubbycat Design Media Studios AB Inc. Ltd.?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

ZeITDevolepment

Permalänk

Molijoxer INC

Visa signatur

Nuvarande dator:Amd 8core 3.5ghz, GTX 780, 8gb ram
Gammal dator (nuvarande server):Amd 4core 4ghz (o 3.7ghz), GTX 580, 16gb ram
Jag har hållit på med html,php,css,js i 2 år nu, samt fl studio i 2 år.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Chubbycat:

Hej!

Planerar på att skapa ett företag men har svårt med att komma på ett företagsnamn.
Jag ska jobba inom webbutveckling och design men undviker helst Design,Media,Studios etc i namnet.

Tack i förhand!

Ett alternativ om man tänkt köra på själv är att använda sig utav sitt namn, har själv suttit flertal timmar och försökt komma på ett företagsnamn och det är verkligen inte det enklaste

Visa signatur

Var trevliga

Permalänk
Medlem

webbsmedjan.. surffabriken...

Bobbans Porr & Ammo AB

Visa signatur

Citera gärna om du vill att jag ska hitta tillbax.

Permalänk
Medlem

Är du ens seriöst så är det väl bättre att du själv kommer på ett namn, Då blir det mer "ditt" företag och mer personligt för dig.

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Oaky:

webbsmedjan.. surffabriken...

Bobbans Porr & Ammo AB

Ta inspiration från produktionsbolagen i Hollywood. De har de mest bizarra namnen, "Bad Robot" med mera, kika runt där. Kort, koncist och totalt orelaterat kan fastna på minnet.

-Wooly Llama
-Tibet Dive
-Hungry Potato

rocka loss

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

http://www.foretagande.se/vikten-av-ett-bra-foretagsnamn-och-...
Kanske kan vara till någon hjälp.

En barndoms polare som är utvecklare startade eget för ett tag sedan klippte bynamnet (Helgum) i två och lade till "soft" på slutet.
Resultatet "Helsoft"

Men jag tror nog på enkelhet över fyndighet.

Permalänk
Medlem

Smelly Beaver

Buttrocket

Pinky Poo

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

http://favvo.se/files/2008/06/lelles-ved.jpg

Ta inspiration från produktionsbolagen i Hollywood. De har de mest bizarra namnen, "Bad Robot" med mera, kika runt där. Kort, koncist och totalt orelaterat kan fastna på minnet.

-Wooly Llama
-Tibet Dive
-Hungry Potato

rocka loss

hahah grymt...

Visa signatur

Citera gärna om du vill att jag ska hitta tillbax.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chubbycat:

Hej!

Planerar på att skapa ett företag men har svårt med att komma på ett företagsnamn.
Jag ska jobba inom webbutveckling och design men undviker helst Design,Media,Studios etc i namnet.

Tack i förhand!

Vart tog feedbacken vägen? Ingen som vet, ingen som vet

Lite tråkigt av dig att skapa en tråd och skita i alla svar (tar bara upp en massa plats) #16 poster men inte ett livstecken av intresse från dig!

Så av mig, får du inget svar tills du ger ett livstecken.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]