Kan inte bestämma mig om jag ska ta ett MSI GeForce GTX 760 2048MB TwinFrozr GAMING eller ett MSI GeForce GTX 770 2GB TwinFrozr.

Permalänk

Kan inte bestämma mig om jag ska ta ett MSI GeForce GTX 760 2048MB TwinFrozr GAMING eller ett MSI GeForce GTX 770 2GB TwinFrozr.

Vad jag ser presterar de nästan lika och det är ca 600 kr i skillnad mellan dem, men är det värt att lägga dom pengarna på ett 770, får vad jag har sätt får man ut ca 20 procent mer ur 770 än 760...

Permalänk

770.

Visa signatur

-- Intel i5 750 @ 3,8Ghz Corsair H50 Cooler | MSI P55 CD53 | Corsair XMS3 8GB @ 1600Mhz | Creative SB X-Fi XtremeGamer 5.1 | Gigabyte GTX 580 Windforce X3 | Chieftec 650W PSU | HAF 932 | Windows 8.1 pro --

Permalänk

Spelar du BF4 så rekommenderar jag ett 280X eftersom AMD förmodligen kommer få en rejäl boost i och med Mantle i december.

http://www.komplett.se/asus-radeon-r9-280x-3gb-gddr5/798717

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Ja vissa tycker ju det är intressant att lägga dubbelt så mycket på ett kort och ändå bara få 30% mer prestanda, det är väl upp till var och en och deras ekonomi om det är värt det

Permalänk
Medlem

Ja båda är ju GK104 men prestandaskillnaden är ju ganska uppenbar. Allt handlar egentligen om vad du har råd med/har budgeterat för.

Vad har du idag och vad förväntar du dig för prestandaförbättring?

Så ett råd är svårt att komma med, det är helt upp till dig, mer prestanda = mer pengar...

Frågan jag skulle ställa mig, är det värt pengarna i jämförelse vad jag har för gaming-rigg idag. Blir skillnaden stor nog mot det du har idag om du väljer ett 760?...

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Sitter i samma sits som ts, har ett 5870 idag och vill ha något kraftigare till Battlefield 4. Är det värt 600kr extra för 770?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swor:

Sitter i samma sits som ts, har ett 5870 idag och vill ha något kraftigare till Battlefield 4. Är det värt 600kr extra för 770?

Ja det är det nog, om du har pengarna. Det skiljer ganska rejält i prestanda mellan dessa kort i BF4, så ett så bra kort som möjligt är att föredra. Om du nu måste ha en massa grafiskt lull lull på.

Men men, har man pengarna så skulle jag inte fundera ens.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Skrivet av blade80:

Ja båda är ju GK104 men prestandaskillnaden är ju ganska uppenbar. Allt handlar egentligen om vad du har råd med/har budgeterat för.

Vad har du idag och vad förväntar du dig för prestandaförbättring?

Så ett råd är svårt att komma med, det är helt upp till dig, mer prestanda = mer pengar...

Frågan jag skulle ställa mig, är det värt pengarna i jämförelse vad jag har för gaming-rigg idag. Blir skillnaden stor nog mot det du har idag om du väljer ett 760?...

Allt blir nog en prestandaskillnad för mig, sitter på en dålig skoldator med specs

Ram: 4GB
Processor: I5-2450 som går i 2,5 GHz
Hårddisk: 250 GB
Ingen SSD:
Grafikkort: Nvidia GeForce GT 525M.

Fast den klarar LOL högsta grafik med 30 fps

Här kommer en länk till hur min kundvagn ser ut just nu,
http://www.inet.se/kundvagn/visa/4138466/2013-11-13

Mvh

Eddiebooy

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eddiebooy:

Allt blir nog en prestandaskillnad för mig, sitter på en dålig skoldator med specs

Ram: 4GB
Processor: I5-2450 som går i 2,5 GHz
Hårddisk: 250 GB
Ingen SSD:
Grafikkort: Nvidia GeForce GT 525M.

Fast den klarar LOL högsta grafik med 30 fps

Här kommer en länk till hur min kundvagn ser ut just nu,
http://www.inet.se/kundvagn/visa/4138466/2013-11-13

Mvh

Eddiebooy

Datorn i kundvagnen är väl så standard spelrigg man kan få, varken snålt tilltaget eller något värsting. GTX770 är ju ett lagom kort men ju mer du är beredd att lägga destå bättre. Härifrån kan du ju bara öka mer och mer på grafikkortsfronten om du tycker att det är värt priset du får betala. Ett 290 är nästa steg känner jag men jag skulle inte välja ett sånt kort utan eftermarknadskylare om jag är ljudkänslig.

Visa signatur