Tycker Dice utvecklar bra SingelPlayer

Permalänk

Tycker Dice utvecklar bra SingelPlayer

Gillar atmosfären och "soundet" i BF4 SP. Tycker att Dice tänker mycket på detaljer när dom skapar sina Battlefield spel. Märkte det i BF3, också i SingelPlayer läget. Tex att det ryker i koppar och logiska lösningar, IQ tänkande. Grymma effekter, sköna personligheter i karaktärerna. Allt blir liksom en egen stil. Jämnför man med andra FPS games så håller dom definitivt inte samma nivå/klass som Dice gänget.

Dom har grymma röstskådespelare, dom liksom levererar den känsla spelaren är tänkt till att känna. Klart det finns minder bra saker också men vill verkligen hylla spelutvecklarna. Man dras liksom in i storyn. På tal om story så tycker jag 3an och 4an håller mycket hög klass. Man får liksom fundera lite sen när man är tänkt till att veta då gör dom det på ett proffsigt sätt.

Slickar inga Dice rövar nu bara för de, men ville verkligen sägha vad jag tycker och känner när jag spelar den spelserien. Vad tycker ni ?
Bra eller Anus ?

Visa signatur

Samsung SyncMaster SA950 - Razer DeathAdder 2013 - Corsair Vengaence K65 - Beyerdynamic 990 Pro - Radeon XFX HD 7970 - G.Skill Ripjaws 2133Mhz 16Gb - Intel i5 3570K - ASRock Fatal1ty Professional Z77 - Corsair Carbide Air 540 High Airflow - Corsair Hydro H100i - Razer Goliathus Control - Steinberg UR22 - Razer Goliathus Speed - Intel SSD 120Gb - Samsung 250Gb SSD - Corsair AX 750W Modulärt - Fractal Design Adjust 108 - Steelseries Rival

Permalänk

BC2 <3

Permalänk
Avstängd

Nej. SP Battlefield kommer suga vare sig Dice hyr in folk från Naughty Dog eller Rockstar. Dom hade en bra kampanj i BC1 men tappade gnistan i BC2.

Permalänk
Skrivet av Mars SSX:

Nej. SP Battlefield kommer suga vare sig Dice hyr in folk från Naughty Dog eller Rockstar. Dom hade en bra kampanj i BC1 men tappade gnistan i BC2.

Men vad är det dom har tappat ?
Vad är det som är dåligt ?
Förklara de så kan jag själv känna efter. Tycker att spelet har klass, stoor klass.

Visa signatur

Samsung SyncMaster SA950 - Razer DeathAdder 2013 - Corsair Vengaence K65 - Beyerdynamic 990 Pro - Radeon XFX HD 7970 - G.Skill Ripjaws 2133Mhz 16Gb - Intel i5 3570K - ASRock Fatal1ty Professional Z77 - Corsair Carbide Air 540 High Airflow - Corsair Hydro H100i - Razer Goliathus Control - Steinberg UR22 - Razer Goliathus Speed - Intel SSD 120Gb - Samsung 250Gb SSD - Corsair AX 750W Modulärt - Fractal Design Adjust 108 - Steelseries Rival

Permalänk
Medlem

Har förvisso inte spelat klart hela SP, men ganska långt. Själva storyn och röstskådelspelarinsatser är bra, men AI:n på medspelarna och fienden är ju heldålig. Ens medspelare dödar inte en enda fiende, och beter sig allmänt vrickat och dumt, samt verkar sitta fast efter en visst rörelsemönster. Detta drar ner upplevelsen enormt och gjorde att jag tröttnade ganska mycket, men jag kommer spela klart SP när jag renoverat klart hemma å kan koppla in datorn igen!

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro Ax] [AMD Ryzen 5600X] [Noctua NH-L12S Ghost S1 Ed] [Asus GTX 1080 STRIX 8 GB] [32GB HyperX Fury RGB 3600 MHz] [2x WD Black SN750 1 TB NVME] [Corsair SF750] [Loque Ghost S1 MK3] [Synology DS212 2x2 TB NAS] [2x Mackie HR624] [LG Ultragear 27GP850 27" IPS] [TOFU 65% ALU, Zealios V2] [Glorious Model O White] [Epos H3PRO]

Permalänk
Medlem

Jag respekterar din åsikt men jag sitter faktiskt här och tar mig för pannan. Jag är osäker om jag ens orkade spela klart SP i BF3, och jag tycker det är mycket sämre i BF4. Tycker det är en riktigt pinsam singleplayerkampanj.
Förvirrande, oengagerande, checkpoints och triggers som fugerar jättedåligt, skådespelarinsatserna väldigt dåliga. Från början till slut väldigt klyschigt, uppenbart riktat till femtonåriga grabbar.

Min åsikt.

Jag hade kul när jag spelade igenom BC1-kampanjen, trots ganska grön med handkontroll. Sedan vet jag inte riktigt vad som hände...

Permalänk
Medlem

Tycker också att dom gör bra SP spel, atmosfär,musik osv:

Ett av deras bättre spel faktiskt.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Jag tyckte att Bad Company single playern var rätt rolig att lira. Men BF3 Sp var det absolut sämsta single player jag någonsin kört. Den var verkligen i absolut bottenklass. Värdelös AI på ens medsoldater, fullständigt värdelös story. Att de i stort sätt bara snodde storyn från Black Ops 1 och bytte lite stödord hjälpte ju inte heller direkt. Oj fan, den man är får tillbaka sitt minne och kommer på hur han kan stoppa terroristerna precis i tid. Nämen vilken överraskning.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk

Jo men jag menade inte AI och allt de där. Det jag menar är sättet dom gör spelet till. Typ effekter, överraskningar, logik, allt som händer, tex att Irish är den han är, den han agerar, svårt att förklara men Dice tänker på små detaljer andra spelutvecklare missar. Dom är moderna framtänkande. Typ dom gör saker som verkligen kan hända på riktigt.
Och om det händer på riktigt då är det kaos.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av razergamez:

Jo men jag menade inte AI och allt de där. Det jag menar är sättet dom gör spelet till. Typ effekter, överraskningar, logik, allt som händer, tex att Irish är den han är, den han agerar, svårt att förklara men Dice tänker på små detaljer andra spelutvecklare missar. Dom är moderna framtänkande. Typ dom gör saker som verkligen kan hända på riktigt.
Och om det händer på riktigt då är det kaos.

Du får dom att framstå som Naughty Dog, vilket dom inte är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mars SSX:

Håller helt med. BC1 var genialisk. BC2 var inte alls samma nivå, även fast det var ett antal steg över Cod/senare BF kampanjer. BF3/4 kunde lika gärna vara på räls. Helt hjärndött.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Atlas Tasume:

Håller helt med. BC1 var genialisk. BC2 var inte alls samma nivå, även fast det var ett antal steg över Cod/senare BF kampanjer. BF3/4 kunde lika gärna vara på räls. Helt hjärndött.

Det är synd för att Dice vet hur man lagar bra SP kampanjer men har synnerligen tappat gnistan. Hoppas att i framtiden så släpper dom vanliga Battlefield som en MP endast variant och BFBC som en SP/MP variant.

Permalänk

Haha, Naughty Dog

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av razergamez:

Haha, Naughty Dog

Haha, Dice.

Permalänk
Medlem
Skrivet av razergamez:

Testa ett single-player spel med en riktig kampanj och kom tillbaka sedan. Du kan pröva allt från Bad Company 1, Halo 1, Deus Ex: Human Revolution. Battlefield 3 och senare är inget annat än skämt.

Skrivet av Mars SSX:

Det är synd för att Dice vet hur man lagar bra SP kampanjer men har synnerligen tappat gnistan. Hoppas att i framtiden så släpper dom vanliga Battlefield som en MP endast variant och BFBC som en SP/MP variant.

Håller med. Tror jag läste/hörde något om att vissa kritiker till BC1 tyckte att det var för mycket humor, vilket resulterade i BC2. Men citera mig inte på det, har ingen källa.

Visa signatur

Permalänk

Trailern till BF4 SP var mycket inbjudande!

Spelupplevelsen var total kass dessvärre
Jag är mkt för SP och tycker ofta dom levererar en känsla som etsar sig fast mer än vad en MP match någonsin kan göra.
Men här minns jag knappt vad man gjorde. Det värsta av allt var nog ändå...

slutet. Det kändes som Dice hade nåt sjyst på G, men sedan kom EA och sa "dax för release". Ok, vi gör lite snabbt att dom dra till båten, skjuter upp sig i luften, väljer vem som skall offras och sen spränger skiten" WTF Dice ? Man fick ju verkligen ingen chans att ens lära känna karaktärerna så pass mycket att det skulle va jobbigt att välja vem man skulle offra.

Dold text

Sen var det otroligt monotont (samma sak om och om igen). Man kom in efter cutscene, ett gäng fiender dyker upp, sen en tank eller helikopter som man skulle skjuta raket på, sen lite mer fiender, sen cutscene. Och Samma sak efter nästa cutscene.

BF4 ska inte vara ett Mass Effect, men dom som ska göra ett SP i lite samma stil, skjuta, panga, story, karaktärer borde slänga en glimt åt ME serien.
Ibland känns det lite som att Dice vill visa upp nåt snyggt hellre än genomtänkt och bra (SP bara här nu)!

Jag tycker SP i BF4 var jätte dåligt, snyggt, wow effekter, men dåligt.
men å andra sidan finns det värre.....Ghost!

Visa signatur

|Corsair Obsidian 800D|i7 4770K @ 3,5Ghz|Phanteks PH-TC14PE|EVGA GTX 780|MSI Z87-GD65 GAMING ATX|Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP|Corsair Force 3 120GB|BenQ 24" G2420HDBE|Corsair PSU 1000W HX ATX 2.2|Logitech G110|Logitech MX 518|Steelseries 7H Fnatic Edition|

Permalänk
Medlem

Men vad gjorde BF3 SP dålig då? Jag njöt i fulla drag och även om det var mycket likt black ops så var det roligt. Man fick gåshud då och då om man verkligen tillåter sig själv att njuta av storyn och ha kul.

Visa signatur

Citera för snabbt svar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Atlas Tasume:

Håller med. Tror jag läste/hörde något om att vissa kritiker till BC1 tyckte att det var för mycket humor, vilket resulterade i BC2. Men citera mig inte på det, har ingen källa.

Nu när du nämner det så har jag för mig att det stämmer. Fan vad jag saknar BC1. Jag älskade också hur öppet single player banorna var. Något dom nyare spelen saknar totalt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av razergamez:

Gillar atmosfären och "soundet" i BF4 SP. Tycker att Dice tänker mycket på detaljer när dom skapar sina Battlefield spel. Märkte det i BF3, också i SingelPlayer läget. Tex att det ryker i koppar och logiska lösningar, IQ tänkande. Grymma effekter, sköna personligheter i karaktärerna. Allt blir liksom en egen stil. Jämnför man med andra FPS games så håller dom definitivt inte samma nivå/klass som Dice gänget.

Dom har grymma röstskådespelare, dom liksom levererar den känsla spelaren är tänkt till att känna. Klart det finns minder bra saker också men vill verkligen hylla spelutvecklarna. Man dras liksom in i storyn. På tal om story så tycker jag 3an och 4an håller mycket hög klass. Man får liksom fundera lite sen när man är tänkt till att veta då gör dom det på ett proffsigt sätt.

Slickar inga Dice rövar nu bara för de, men ville verkligen sägha vad jag tycker och känner när jag spelar den spelserien. Vad tycker ni ?
Bra eller Anus ?

Anus: tråkigaste kampanjen jag någonsin har kört i något spel vad jag kan komma ihåg. Kan inte jämföra med tidigare BF spel då jag inte har kört dom. Gå från punkt A -> B ingen openworld osv. Tyckte inte att man fick någon känsla, vid punkt B så öser det in fiender och innan dom är döda kan man inte gå vidare. sen vidare till punkt C upprepa
Bra: Grafiken, ljudet, kanske rösskådespelarna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mars SSX:

Nu när du nämner det så har jag för mig att det stämmer. Fan vad jag saknar BC1. Jag älskade också hur öppet single player banorna var. Något dom nyare spelen saknar totalt.

"Harsh... But fair."

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har också uppskattat kampanjerna i BF3/4.
Igentligen bara miljöerna och såklart känslan/ljuden i alla vapen jag tycker om, men det räcker långt.

(Verkar vara väldigt trendigt att tycka om allt Naughty Dog producerar.)

Permalänk
Medlem

Spelade BF4 kampanjen följt av CoD Ghosts kampanjen och tycker det är klasskillnad på storyn dem emellan, till CoD:s fördel. Det säger jag även om deras handling är något mer fiktiv med tanke på att det utspelar sig några år framåt.

I BF4:s kampanj sätts man aldrig in i handlingen, de sätter liksom inte spelaren i ett sammanhang och jag upplevde bara att alla delar var likadana. Sen tog den slut helt plötsligt, d.v.s. den var löjligt kort enligt mig. Kampanjen i BF3 jämfört med CoD MW3 var handlingen betydligt bättre och jag kommer ihåg att jag uppskattade dem ungefär lika mycket.

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K @ 4,4 GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz LP - Asus Radeon HD7870 2GB DCUII - OCZ Agility 3 120GB SSD - Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB - Fractal Design Tesla 650W 80+ - Fujitsu SL23T-1 LED - Logitech diNovo Edge & Logitech Performance Mouse MX

Permalänk
Medlem

Här har man mycket av det som är fel med dagens FPS-spel:

samt

Visa signatur

Permalänk
Medlem

BC1 va klart bäst dom tappade lite sting med BC2.
Men jag tycker inte man kan slänga dom 2 i samma korg som BF4 då BC1/2 hade lite mera komik och humor med i det hela och skiljer sig såpass i själva upplägget av storyn.
Dialogen i BC1 och 2 mellan sido figurerna va ju underbar.

Dock tyckte jag om SP i BF4 även om uppdragen och hela konceptet kändes jäkligt random och så var SP lite för kort för mitt tycke
Men å andra köper man ju knappast BF4 för SP läget.
Enda orsaken man kör SP i BF4 är för att låsa upp lite vapen för MP så som M249, QBZ-95-1, M412 REX etc

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce

Permalänk
Geeks Gaming

Bc1-bc2 och bf3 va riktigt nice... ja bf3 kanske inte är världens bästa men den va bra. Det kändes lite mer down to earth än mycket andra shooters. Kändes som man va en soldat och inte superman som har tagit värvningen.

Bf4... kan säga vissa saker va riktigt briljant. Så himla mycket detaljer i små scener som bara vara i knappt 5 min.
Storyn hade kunnat vara bättre.. igen vissa saker va riktigt bra i storyn bland annat när det gällde personen man rädda(ska inte spoila för er som inte spelat) Men det kändes som man blev slängd fram och tillbaka mellan allt och själv hade jag svårt att njuta av de.
Dock de som förstörde de lite för min del är gameplayet i SP. Tyckte sin squad bara va i vägen. Karaktärerna va jobbiga speciellt en av dom. Kändes lite dum körande när squaden inte klara av att göra ett skit utan att jag säger till dom att göra något.

Men jag tycker dock att det är värt att spela genom de. Vissa av layouterna på kartorna är helt underbart.

Vill man ha ett bra modern shooter singelplayer så säger jag MoH2010.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

om vi säger så här, det finns bara en campaign någonsin av alla spel jag spelar som jag inte har kört klart, gav det ~2 timmar sen orkade jag inte mer verkligen, så otroligt scriptat överallt så man spyr åt det, hatade varje sekund ( BF3 )

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem

jag gillar BF4 SP för

A) Ljuddesign
B) Röstskådisar

ogillar skarpt hårt skriptade banor och en story som bara är fylld av logiska luckor (bilen blev sönderskjuten av en helikopter men är plötsligt vattentät. Vem fan är Chang egentligen?). Kul underhållning i 6 timmar av samma anledning som en Michael Bay film är kul att kolla på.

Av BF spelen tycker även jag att BC1 har bäst SP. Det är kul, roligt. En massa latjo och mycket mer öppet

Permalänk
Medlem

Man köper inte ett multiplayer spel för att spela singelplayer.

Visa signatur

Core i5 9600K | Fractal Design Define Mini C | 16GB Corsair Vengeance | Asus Prime Z390M-Plus | Asus RTX2060 6GB | M.2 970 EVO 500GB | SSD 840 EVO 250GB | Seasonic Focus 650 FX | Corsair H100x

Dell Latitude E7440 | Samsung S10

Epson EH-TW6700 | Kingpin 90" | Canton GLE 496 5.1 | Yamaha RX-V773 | Audio-Technica ATH-M50x | Qpad QH-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av razergamez:

logiska lösningar, IQ tänkande.
Dom har grymma röstskådespelare, dom liksom levererar den känsla spelaren är tänkt till att känna.
Man dras liksom in i storyn

Måste tacka dig för ett väldigt gott skratt, inte skrattat så mycket på ett tag!

Äntligen ett bra troll på Sweclockers <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tauri:

Man köper inte ett multiplayer spel för att spela singelplayer.

Vem säger att det enbart är MP?
Då kunde dom skippat SP och lagt det på att göra ett bättre MP då?

Visa signatur

| Steam - Toivo |