Tycker Dice utvecklar bra SingelPlayer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Vem säger att det enbart är MP?
Då kunde dom skippat SP och lagt det på att göra ett bättre MP då?

Precis vad dom kunde ha gjort.

Visa signatur

Core i5 9600K | Fractal Design Define Mini C | 16GB Corsair Vengeance | Asus Prime Z390M-Plus | Asus RTX2060 6GB | M.2 970 EVO 500GB | SSD 840 EVO 250GB | Seasonic Focus 650 FX | Corsair H100x

Dell Latitude E7440 | Samsung S10

Epson EH-TW6700 | Kingpin 90" | Canton GLE 496 5.1 | Yamaha RX-V773 | Audio-Technica ATH-M50x | Qpad QH-90

Permalänk
Medlem

*SPOILERS AHEAD* Nja fps skapare tänker väl inte så mycket på kampanj längre, kan hålla mig dig om att tex Dice då håller spelet snyggt, bra effekter etc men det är alldeles för mycket slit och släng med kampanjens story *SPOILER INCOMING BRACE FOR IMPACT* Tex i ett av uppdragen, det när du slåss inuti båten som är påväg att sjunka, när du hoppat av den och åker tillbaka så är plötsligt den båten ni tog er dit med övertrasserad med chineser? vart kom de ifrån? borde de inte ha setts från innan? etc etc, allt är så överdrivet, känns som att man spelar Saints Row 4 i vissa lägen, åka linbana och krascha så in i helvete och ändå överleva, varför kom Dima fram i det ryska fängelset blah blah, jag skulle kunna fortsätta hela dagen men så är läget, storyn är tyvärr överdriven och inte skriven av någon som verkligen vill sätta guldkant på BF4.

Visa signatur

Fractal Design R5 Window | Gigabyte G1 Z97 Sniper | i7 4790K@4.7Ghz | H100i Cpu Cooler | Nvidia Titan X Pascal | Hyper X Beast 2133mhz | Intel SSD 240GB | Evga SuperNova G2 850W | 3TB Seagate HDD |

Permalänk
Medlem

Linjär singleplayer kommer alltid att suga, vill du ha atmosfär och story så gå och kolla på en film eller varför inte läsa en bok?

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem

SP BF4... Okej...

Pisstråkig, oengagerad story. (Vet knappt vad den handlar om fast jag spelat eländet)
Urusel AI
Monotont

Visa signatur

SSUPD Meshlicious Black, Arctic Liquid Freezer III 280 RGB, i7-14700K, ASrock z790 mITX Lightning, 32GB DDR5 6000mHz, Kingston KC3000 M.2 SSD 2TB, WD BLACK M.2 SSD 1TB, PNY CS900 SATA 2TB, ASUS RTX-4070 DUAL 12G, Corsair SF750 Platinum ATX 3.0, 750w, Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Jubileumsmästare

Har bara spelat 10 minuter på SP BF4. Är inte så sugen på det när jag tänker tillbaka på BF3 SP. Den lirade jag en i kvart, sen la jag ner

Hela spelupplevelsen försvinner när utvecklare vill filmatisera precis allt och alla, finns liksom inget utrymme att röra sig eller att göra något själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrik11:

Hela spelupplevelsen försvinner när utvecklare vill filmatisera precis allt och alla, finns liksom inget utrymme att röra sig eller att göra något själv.

Exakt. Och vissa händelser är så hårt scriptade att du är absolut tvungen att göra som spelet säger till dig. Till exempel kan man inte skjuta ned helikoptrar förens någon skriker " Shoot it down". Fiender är odödliga om du inte gör som DICE tänkt sig. Fiender spawnar från tomma intet runt omkring dig. Bara för att nämna några saker. Känns som SP läget endast är med som en eftertanke. Spelande enbart igenom SP läget för låsa upp vapen och dogtags till MP.

Nej enda gången SP delen har vart bra i BF serien var i Bad Company, även om tvåan inte var fullt lika bra som tvåan

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk

Mirrors Edge var ganska underhållande och helt 100% single player.

Lägger till lite: Så visst kan de om de vill men det är väl knappast fokus med Battlefield, själv provade jag inte ens single player BC2, 3:an eller nu på 4:an. Har bara sett Total Biscuits sågning.

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem

Någon jag stör mig på när jag testade SP delen igår är att FOV inte går att ändra? käns som att jag spelar med huvudet i ett rör eller nått... Någon som vet om det går att ändra?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Någon jag stör mig på när jag testade SP delen igår är att FOV inte går att ändra? käns som att jag spelar med huvudet i ett rör eller nått... Någon som vet om det går att ändra?

Ja du kan ändra det i options under video och det reglage som heter FOV.

EDIT: Hette visst field of view.

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thom.g:

Ja du kan ändra det i options under video och det reglage som heter FOV.

EDIT: Hette visst field of view. http://cdn2.dualshockers.com/wp-content/uploads/2013/10/bf4-2...

Ja det vet jag, men det går inte för SP delen. Bara MP. Googlat runt och det verkar stämma...Fy fan va kasst!

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Sjukt dåligt singleplayer i både BF3 och BF4. Jag klarade allvarligt talat inte av att spela mer än en timme av singleplayerdelen i BF4.

Seriöst DICE, lägg ner allt vad singleplayer heter för de kommande tio BF-spelen. Ni vet inte vad ni håller på med.

Permalänk
Medlem

Jag tror inte TS menar allvar.

SP i BF tjänar inget annat syfte än att förse DICE med trailer-material, förmodligen på order av EA. SP är en enda stor, pinsam röra av klyschor och padding med ett par flashiga set-pieces här och där som gör sig bra i snabba actionklipp. Vilket är varför även BF5, 6, 7, osv, med största sannolikhet kommer vara samma visa. Det handlar inte om att DICE inte vet hur de ska göra, utan att de totalt skiter i det.

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk

Försökte tvinga mig igenom BF3 SP men tröttnade när de hade en helt orimligt konstig QTE. Klicka E för att stampa i marken. Klicka Mus 1 för att kasta sten i ett glashus. Om du klickar fel så kraschar ett flygplan in i dig.

Enda spelet som lyckas göra ett QTE system som man lätt förstår är Tomb Raider 2013. Oftast 1-2 sekunder på sig att första vad det är man ska göra, och då är det bara att klicka den knapp man brukar klicka. Tex en QTE där man ska slå till någon så får man ett par sekunders varning med vilken knapp som ska tryckas, och den knappen är då vanliga melee knappen.

I de flesta QTE, tex BF3, så poppas en knapp upp och jag får panik för knappen har ingenting med handlingen att göra. Då jag ej har någon aning om hur lång tid jag har på mig att klicka på knappen så får jag panik och klickar på någon random tangent. Känns verkligen inte som om man skulle kunna klara QTE utan att det står vad man ska göra. I tex Tomb Raider så skulle jag förstått endast med en indikation att jag skulle göra något.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att BC1 och 2 var de bästa singleplayer kampanjerna i BF, med hästlängder! SP i BF3 tycker jag var totalt urusel, spelade inte ens ut den. Dock så har de kommit tillbaka lite med BF4 SP, den va helt okej tycker jag.

På SP prispallen för FPS så står BFBC serien och CoD Modern Warfare serien för mig. Båda är helt klart underbara, men på lite olika vis.
CoD har en mer seriös SP kampanj, som har väldigt bra handling! BFBC har en mer humoristisk sida och jag tycker om alla de miljöer man slåss i.

Visa signatur

That which does not kill me makes me stronger. That which does kill me I'll deal with when I respawn.

Permalänk
Medlem

Jag njöt då BF4 kampanj trotts att jag vet att jag köpte spelet endast för MP. BFC serien var riktigt bra dock. Önskar att dem kunde fortsätta med nånting i den stilen och skippar MP i det.

Visa signatur

PC1: O11 Vision |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: O11 Air Mini |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: HYTE Y40 |i5 10400f |GTX3090
VR: Valve Index |Oculus Quest 3
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av razergamez:

Jo men jag menade inte AI och allt de där. Det jag menar är sättet dom gör spelet till. Typ effekter, överraskningar, logik, allt som händer, tex att Irish är den han är, den han agerar, svårt att förklara men Dice tänker på små detaljer andra spelutvecklare missar. Dom är moderna framtänkande. Typ dom gör saker som verkligen kan hända på riktigt.
Och om det händer på riktigt då är det kaos.

Alltså, om du vill ha effekter och överraskningar. Kolla på film.

Linjära spel är... Illa.
Låt mig utforska, låt mig skjuta mitt vapen när jag vill, tvinga mig inte vänta på ett scriptat event ska spelas klart. Låt mig hitta secrets. Låt mig spela ett spel. Inte kolla på en pre-determined cutscene film med viss interaktivitet. Utmana mig! Om jag vill överleva, låt mig leta efter health. Inte sitta bakom en vägg i fyra sekunder och sedan så försvinner alla sår. (Så verkligt, herregud. Förstår inte varför folk någonsin kan klaga över att man har självläkande krafter. /Sarkasm)

This.

Visa signatur

Ignorance is voluntary misfortune.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zizoor:

Alltså, om du vill ha effekter och överraskningar. Kolla på film.

Linjära spel är... Illa.
Låt mig utforska, låt mig skjuta mitt vapen när jag vill, tvinga mig inte vänta på ett scriptat event ska spelas klart. Låt mig hitta secrets. Låt mig spela ett spel. Inte kolla på en pre-determined cutscene film med viss interaktivitet. Utmana mig! Om jag vill överleva, låt mig leta efter health. Inte sitta bakom en vägg i fyra sekunder och sedan så försvinner alla sår. (Så verkligt, herregud. Förstår inte varför folk någonsin kan klaga över att man har självläkande krafter. /Sarkasm)

Att förespråka homogena spel är... illa. Att göra det genom att argumentera utifrån "realism" (i ett TV-spel...) gör inte saken bättre. Att dessutom låta som en arrogant besserwisser gör det skrattretande.

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Medlem

Håller med alla som säger att BF4 SP är en lång rad av skriptade events, "superkul". Går inte ens att skippa skiten om man vill köra om banan och få bättre poäng än sina polare utan måste pina sig igenom allt.

Visst, det är förbaskat snyggt och ljud, miljöer osv är bra men...det är en film man spelar i utan några valmöjligheter.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Än så länge har Dice i modern tid inte levererat något som helst kvalitativt SP-spel, även om jag tyckte Battlefield 3 var på god väg emellanåt.

Mirrors Edge tyckte jag var urtrist. Man har ingen som helst bakgrund till vad som faktiskt hänt i världen de ritar upp, karaktärerna man träffar bryr man sig inte om och jag minns ärligt talat ingenting från min genomspelning utöver hur frustrerande det var att hoppa runt som en idiot i förstaperson.

Bad Company "ett" hade en schyst atmosfär och det märktes att de inte tog kampanjen seriöst utan lekte lite. Gick att spela om man tog det i mindre doser.

Bad Company 2 skrotade de skojfriska karaktärerna från första spelet till att bli fräcka tuffingar och när man med samma karaktärer försöker rita upp en "å så seriös" story så faller hela konceptet från början. Trist, repetitivt, ingen som helst självdistans. Riktigt risigt.

Battlefield 3 uppskattade jag som enveten militaria-kille. Dice gjorde ett stort jobb med att få utrustning och kit till både jänkarna och ryssarna överlag rätt korrekt. Utöver det så är det en okej kampanj där de tycks ha försökt att både skapa en hygglig story (om än inget nytt under solen) och sprider ut kampanjen över flera karaktärer som gör till synes sin vardagliga sak. Hellre än att låta tre karaktärer fortlöpa hela spelet och till slut döda elaka bossen och rädda världen. Kortfattat så är det Call of Duty-kampanjen när den gjordes bra fast med högre produktionskvalitet. Jag gillade kampanjen, en blandad mix av halvtrista segment och några riktigt imponerande sådana.

Battlefield 4 var så fantastiskt uselt att jag undrar om de haft några testspelare som var äldre än nio år gamla. Totaltöntig story, fullkomligt idiotiska karaktärer med alldeles för starka magkänslor och inte ens de tekniska detaljerna faller på plats. Snygga miljöer och skriptade events, men spelmässigt så är det precis som de moderna Call of Duty-spelen när de är som sämst. Mitt förtroende för Dice gick i botten totalt. En vettig studio hade nog använt de bra bitarna från Battlefield 3 och byggt på dessa. Men istället tar dom 12-fiender-i-taget skydd-till-skydd striderna, vilket är det tråkigaste och sämsta som finns, och gör ett helt spel runt det.

Permalänk
Skrivet av Mr.Borka:

Än så länge har Dice i modern tid inte levererat något som helst kvalitativt SP-spel, även om jag tyckte Battlefield 3 var på god väg emellanåt.

Mirrors Edge tyckte jag var urtrist. Man har ingen som helst bakgrund till vad som faktiskt hänt i världen de ritar upp, karaktärerna man träffar bryr man sig inte om och jag minns ärligt talat ingenting från min genomspelning utöver hur frustrerande det var att hoppa runt som en idiot i förstaperson.

Bad Company "ett" hade en schyst atmosfär och det märktes att de inte tog kampanjen seriöst utan lekte lite. Gick att spela om man tog det i mindre doser.

Bad Company 2 skrotade de skojfriska karaktärerna från första spelet till att bli fräcka tuffingar och när man med samma karaktärer försöker rita upp en "å så seriös" story så faller hela konceptet från början. Trist, repetitivt, ingen som helst självdistans. Riktigt risigt.

Battlefield 3 uppskattade jag som enveten militaria-kille. Dice gjorde ett stort jobb med att få utrustning och kit till både jänkarna och ryssarna överlag rätt korrekt. Utöver det så är det en okej kampanj där de tycks ha försökt att både skapa en hygglig story (om än inget nytt under solen) och sprider ut kampanjen över flera karaktärer som gör till synes sin vardagliga sak. Hellre än att låta tre karaktärer fortlöpa hela spelet och till slut döda elaka bossen och rädda världen. Kortfattat så är det Call of Duty-kampanjen när den gjordes bra fast med högre produktionskvalitet. Jag gillade kampanjen, en blandad mix av halvtrista segment och några riktigt imponerande sådana.

Battlefield 4 var så fantastiskt uselt att jag undrar om de haft några testspelare som var äldre än nio år gamla. Totaltöntig story, fullkomligt idiotiska karaktärer med alldeles för starka magkänslor och inte ens de tekniska detaljerna faller på plats. Snygga miljöer och skriptade events, men spelmässigt så är det precis som de moderna Call of Duty-spelen när de är som sämst. Mitt förtroende för Dice gick i botten totalt. En vettig studio hade nog använt de bra bitarna från Battlefield 3 och byggt på dessa. Men istället tar dom 12-fiender-i-taget skydd-till-skydd striderna, vilket är det tråkigaste och sämsta som finns, och gör ett helt spel runt det.

Enda problemet med ME var att FoV var nere i 40 eller något. Knappt spelbart. Ändra det till en spelbar FoV så blev det ett av de bästa spelen jag spelat.

Håller dock med om att storyn är inget att hänga i granen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Utopolitan:

Att förespråka homogena spel är... illa. Att göra det genom att argumentera utifrån "realism" (i ett TV-spel...) gör inte saken bättre. Att dessutom låta som en arrogant besserwisser gör det skrattretande.

Jag tror du missförstod. Realism? Nej. Utmaning? Ja tack. Att sitta bakom en bänk i två sekunder utan att bli skjuten och utan någon utmaning för spelaren kunna springa vidare och ta lika mycket skada om och om och om igen? Nej du tack. Självläkande är inget som ger något för spelaren. Vart tog utmaningen vägen då? De enda spelen som verkar vilja testa och utmana spelare idag är indiespel, för någon anledning. Kanske det är för dom gör spel dom vill spela, istället för att försöka slå nya försäljningsrekord.

Varför spelar man spel om inte för utmaningen, för känslan att man lyckas och ha kul? Vad är så roligt med att ha en kulslang utan slut och i princip odödlighet? Vad är så kul med att följa en satt rutt och kolla på föranimerade explosioner med en halvkass voiceover som berättar just varför DU, hjälten på jorden ska göra det och det och det, och om du inte gör det fort går världen under?

Jag förstår inte. Spela Risk of Rain. Spela Doom, Hotline Miami, Shadow Warrior. Spela spel som utmanar dig. Annars kan man som sagt, kolla på film.

Antar vi alla föredrar olika spel, hoppas dock att det bättrar sig.

Visa signatur

Ignorance is voluntary misfortune.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oneone:

Ja det vet jag, men det går inte för SP delen. Bara MP. Googlat runt och det verkar stämma...Fy fan va kasst!

Det går med det här programmet, som många med mig använder till att fixa diverse spel med dåligt flerskärmsstöd.
https://www.flawlesswidescreen.org/

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av olog-hai:

Det går med det här programmet, som många med mig använder till att fixa diverse spel med dåligt flerskärmsstöd.
https://www.flawlesswidescreen.org/

tackar , jag testar

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frontlack:

Trailern till BF4 SP var mycket inbjudande!

Spelupplevelsen var total kass dessvärre
Jag är mkt för SP och tycker ofta dom levererar en känsla som etsar sig fast mer än vad en MP match någonsin kan göra.
Men här minns jag knappt vad man gjorde. Det värsta av allt var nog ändå...

slutet. Det kändes som Dice hade nåt sjyst på G, men sedan kom EA och sa "dax för release". Ok, vi gör lite snabbt att dom dra till båten, skjuter upp sig i luften, väljer vem som skall offras och sen spränger skiten" WTF Dice ? Man fick ju verkligen ingen chans att ens lära känna karaktärerna så pass mycket att det skulle va jobbigt att välja vem man skulle offra.

Dold text

Sen var det otroligt monotont (samma sak om och om igen). Man kom in efter cutscene, ett gäng fiender dyker upp, sen en tank eller helikopter som man skulle skjuta raket på, sen lite mer fiender, sen cutscene. Och Samma sak efter nästa cutscene.

BF4 ska inte vara ett Mass Effect, men dom som ska göra ett SP i lite samma stil, skjuta, panga, story, karaktärer borde slänga en glimt åt ME serien.
Ibland känns det lite som att Dice vill visa upp nåt snyggt hellre än genomtänkt och bra (SP bara här nu)!

Jag tycker SP i BF4 var jätte dåligt, snyggt, wow effekter, men dåligt.
men å andra sidan finns det värre.....Ghost!

Var du tvungen att nämna Mass Effect? Nu blev jag deppad för att jag inte har något mer Mass Effect att spela. Satan i gatan vilken bra spelserie det är!

Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro

Permalänk
Medlem

Första Bad Company var riktigt kul i single playern, släpptes dock inte till PC. Gillade hur fritt och öppet det kändes och nästan allt gick att förstöra. Sedan BC2 har dem ju dock gjort SP:n extremt linjär och tråkig.

De bästa utvecklarna när det gäller singeplayer action/shooter-spel är imo Rockstar. RDR, GTA IV och GTA V är typ de enda action-lir jag har haft över 30h speltid på offline.

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~