Fasen ! {{Edit. efter skriven kommentar; fan jag kan inte skriva kort }}
Jaha steg 3 i utav 5 nödvändiga för att få 1984 av George Orwell att bli sanning...
- Eftersom många av de åtgärder som görs i samhället är för "samhällets goda" lär inget stoppa fortsatt och ytterligare övervakning av individen, eftersom De "Oskyldiga har inget att Dölja"
[ Vilket är sant, men även om så är fallet, så vill inte jag att personer (myndigheter /och de som behöver/köper dessa uppgifter) ser när jag är otrogen, när jag porrsurfar eller om jag nu skulle "dela en film" med mina vänner... // eller för den delen få reklam, varor etc utifrån mitt beteende på nät och resterande samhälle... ]
- Och Även om nu merparten av Svenssons/medborgarna varken kan, förstår eller tror på att vi "undersöks/behandlas/värderas" utifrån denna datamängds massa så är det tyvärr sanningen och det är sorgligt att våra Politiker tillåter denna Fars, även om den bedrivs i "samhällets bästas" anda.
- Sedan kan man undra Om man nu bedriver all denna spaning och hetsjakt, på Terrorister och Brottslingar, Varför behandlas då En fildelare 10X värre än en mördare eller terrorist ?
- Och hur fungerar principen egentligen ? 10 Allvarliga saker idag är inte så farliga i morgon eller när 5 av dem är borta så hittar man 5 andra att Syna ? / eller tar man dem som är enklast... allvarligast ? mest ekonomiska/gynnsamma, ? o.s.v.
De rika skall skyddas och de fattiga får skylla sig själva ? För Ingen kan säga att det handlar om Rättvisa eller lika inför lagen, för det är ett skämt och hån mot den enskilde !
* Till Försvararna av Tillverkare, producenter, upphovsrättsaktivister, etc, jo jag vet och förstår att de alla vill ha betalt... Men varför ockrar de då på de produkter de producerar ? /staten ej att förglömma! // genom att inte sälja produkterna efter principen, 1 tillverkad sak, = kostnaden för utveckling och materiel o.s.v. istället för Pr-reklam- och en allt för hög prisbild enbart baserat på "status värdet o.s.v. eller utifrån Patent o.s.v och detta utan att någonsin, ha ett slutdatum för när en sak är betald, vilket Borde rendera i en nästintill gratis produkt ifrån det ögonblicket. /finns tusentals ex: på saker som hokus pokus fått konstiga påslag för ingenting... CD skivor, Tillverkningskostnad 5:- / Vinylskiva 20:- / kundpris 175:- Cd / 95:- Vinyl--- O.s.v. m.m.
Sedan a) det finns regelverk och det finns Regler.. MEN alla dessa är skapade utifrån ett viss mönster och utifrån ett perspektiv, d.v.s. - Så Mycket Pengar Som Möjligt Till ägaren av Rättigheterna. Det finns ingen med äran och förståndet i behåll som får leva som säger sig vilja genomföra vettiga/folkliga/sunda ekonomiska eller hållbara metoder för vårt samhälle.
- för hur man än ser på saker så kan man ställa sig motfrågor, Om en sak nu är.. på ett visst sätt, vad ifall .. ?
(vilket aldrig görs utan enbart utifrån gällande regler och system ) och detta oavsett om det är sunt, förnuftigt eller hållbart, För det är aldrig "Deras sak att sköta/ hålla reda på / ändra på... "
* Som det nu fungerar så har man utgått ifrån den Rov jakts mentalitet som startat världskrig och fått miljontals människor mördade... Det finns få som tänker längre än "Drömmen att själva en dag bli Miljardärer, helst på en app eller annat löjligt, Utan att inse att de genom att följa strömmen till 95% gör som alla andra och därmed drar nytta av /utnyttjar / exploaterar världen och dess naturprodukter (Råmaterial) samt de andra människorna... o.s.v.
- Världen och människan måste ändra sitt beteende för förr eller senare så kommer vissa saker ta slut och då spelar det ingen eller liten roll, vare sig du är miljardär eller fattig.
( suck, sorry att jag drar ut på det hela, men blir så förbannad över Att få, reagerar över dessa övertramp som företag /stat och myndigheter tar sig för... )
Detta är en Stor, sorglig och hemsk utveckling, Hur man än gör /ser på saken, så finns det flera olika perspektiv och nödvändigheter, som spelar in...
Samma system som är till för att skydda, kan och kommer utnyttjas av individer som har helt andra Agendor, de som vi ser som vänner, ser andra som Fiender och Om någon har tillgång till en sak, kan andra även utnyttja dessa källor för andra ändamål.
Det är bra att skyddas, frågan är vem som bestämmer vad vi skall skyddas emot, vad för bevisbörda Vi skal ha gentemot dem, innan Vi använder oss av Medel som Kränker fler än denna individs integritet och detta enbart för att "Någon" vill ha koll... Hyser agg... Anser att.... eller för Säkerhets skull... Det verkar som både Politiker och Myndigheter Glömmer bort Varför systemen behövs och Vad de är till för att skydda... OM vi skall skyddas genom att övervakas och granskas, vad har vi då för frihet att tala om ? ( Vad skiljer oss ifrån interner och brottslingarna ? ) om allt som görs kontrolleras av datorprogram och människor som endast tittar på om "Någon" begår ett brott... > ungefär som Lapplisor, de sägs vara där för vår skull, men det finns inte en av dem som Säger, hallå där, du glömde mätaren eller Här kan man stå, för det finns ingen som parkerar här en lördag, kl 05,00... så den står inte i vägen... (s.k. använda hjärnan) utan de är slöa paragrafryttare som enbart skriver böter, för "det" är deras jobb...!
= Jag är orolig att människor inte har förmågan, styr och ställer, utan att inse att Livet är inte skrivet i en bok, den skall levas ute i samhället, inte utifrån ett kontorsperspektiv.... o.s.v...
Suck.... o.s.v........
* jo, jag vet; jag borde skriva en bok.
T.