Permalänk
Medlem

BF4 Odödlig cheat.

Ehh ja, spelade precis lite TDM och då hittade jag en rolig kille som inte gick och döda.

http://battlelog.battlefield.com/bf4/battlereport/show/1/4049...

Denna tomten - http://battlelog.battlefield.com/bf4/soldier/momentoVmori/sta...

Alltså, man kunde skjuta han hur mycket som helst utan att de hände något. Medans han sprang runt och döda vem han ville. Han dog endast 1 gång och de va när han trilla ner från taket.

Så, känns som att Dice har tappat kontrollen totalt över allt vad cheats och scripts heter. Folk springer ju runt och gör vad dom vill känns det som. Är det troligt att det kommer en uppdatering eller något snart som fixar denna skiten?

Edit: Kan också nämnas att detta va i normal och inte HC. så att campa en runda utan och bli upptäckt kan bli lite jobbigt.

Visa signatur

Asus 3080 TI | 5900X | MSI X570S Torpedo Max | Kingston Fury 3600 Mhz | Seasonic Focus GX 850W | Torrent Compact | Dark Rock Pro 4

Permalänk
Inaktiv

De kastar ut fuskare till höger och vänster så jag tror det löser sig. Själv har jag stött på 2 fuskare, jag bytte helt enkelt server så det var inte så farligt

Permalänk
Medlem

Han kan ha haft hitbox buggen.
Det går att få sin hitbox fast under marken, för att sedan springa vart man vill utan att någon kan träffa en.

Men nej, DICE har inte tappat kontrollen över fuskare, inte mindre än alla andra spelföretag på marknaden.
Sen har jag inte stött på fuskare på mina 100 timmar spelade.

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk
Medlem

Jag ser inget konstigt på länkarna du gav.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Bästa namnet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Jag ser inget konstigt på länkarna du gav.

Så det är vanligt med 39 kills 1 death i TDM?

Permalänk
Skrivet av HasseAro:

Så det är vanligt med 39 kills 1 death i TDM?

jag hade 71-3 med ace 23 häromdagen i tdm

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Florrpan:

Han kan ha haft hitbox buggen.
Det går att få sin hitbox fast under marken, för att sedan springa vart man vill utan att någon kan träffa en.

Nämnd bugg verkar även kunna flytta hitboxen i sidled. Spelar mycket Sniper och då ser man ofta exakt var skottet träffar. För två kvällar sedan verkade typ samtliga hitboxes för motståndarna något ur synk, då många av mina skott skulle ha missat och till min förvåning dör den jag skjöt på.

Kan hända att det är något som härrör till lagg också, men lär vara irriterande om man drabbas av det hur som.

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem
Skrivet av HasseAro:

Så det är vanligt med 39 kills 1 death i TDM?

Man kan ju anta att han är en av de bästa i världen, med 77:e plats på headshot listan. (Som sagt, han kan vara det)

http://bf4stats.com/pc/momentoVmori (Går att göra eftersökningar själv)

Nu vet jag inte själv hur lätt det är att få headshots i TDM med en sniper, men då läget är mer kaotiskt så bör det vara svårare än i conquest och rush.

Btw, ogillar att man kan dölja reports, för jag är intresserad av hur han fick 167 i K/D efter 3m av gameplay.

Permalänk
Medlem

snubben som var tvåa i listan hade ju liknande poäng,dött 2ggr..han måste ju ha fuskat oxå alltså? nej du måste nog hitta lite mer bevis att han fuskar. och försök fånga dom på film. poängen han har verkar inget skumt som sagt..bara att han är väldigt duktig.

dom flesta i det blåa laget hade ju hög k/d i toppen..

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Jag ser inget konstigt på länkarna du gav.

Nehe, ok. Stöter jag på något liknande så ska jag filma det åt dig.

Skrivet av Sneaky_rhino:

jag hade 71-3 med ace 23 häromdagen i tdm

Jo visst det går. Men denna killen gick inte att döda.

Visa signatur

Asus 3080 TI | 5900X | MSI X570S Torpedo Max | Kingston Fury 3600 Mhz | Seasonic Focus GX 850W | Torrent Compact | Dark Rock Pro 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av HasseAro:

Så det är vanligt med 39 kills 1 death i TDM?

39-1 kills med snipervapen är väl ingen konst om man campar lite då han tydligen låg på något tak eftersom han trilla ner?
39% acc är ju inte så överdrivet med sniper.

Lite lurigt om man vet att man träffat honom och han inte tar skada bara...

Visa signatur

| Intel i7 10700K | Gigabyte RTX 3090 Waterforce |
| 32gb Ram | 250gb 970 EVO & 1TB 860 Evo |
| Acer Predator 34" 120hz G-Sync 3440x1440 |

Permalänk
Medlem

Jag märkte att om man drar tillbaka tiden där nere och kollar vad han har för stats vid 2013-11-23, så har han 167 K/D och exakt 167 kills, alltså hade han aldrig dött då. Det är väll det som jag tycker är misstänksamt. Men sen efter det så går hans K/D markant ner till "normala" nivåer.

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem
Skrivet av Obalaan:

39-1 kills med snipervapen är väl ingen konst om man campar lite då han tydligen låg på något tak eftersom han trilla ner?
39% acc är ju inte så överdrivet med sniper.

Lite lurigt om man vet att man träffat honom och han inte tar skada bara...

Att däremot hålla en SPM på 500 om man campar och dessutom ha headshot på 65% av kills känns ganska suspekt

Skrivet av vikham:

Jag märkte att om man drar tillbaka tiden där nere och kollar vad han har för stats vid 2013-11-23, så har han 167 K/D och exakt 167 kills, alltså hade han aldrig dött då. Det är väll det som jag tycker är misstänksamt. Men sen efter det så går hans K/D markant ner till "normala" nivåer.

Lägg även märke till KPM på 43

från 3 min till 4h så får han dessutom inte ett enda poäng, vet inte om man kan lita 100% på timelinen

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem
Skrivet av iskalle:

Nehe, ok. Stöter jag på något liknande så ska jag filma det åt dig.

Jo visst det går. Men denna killen gick inte att döda.

Det finns fortfarande buggar som behöver lösas så det kan ju inte varit omöjligt att hitboxen dykt under backen för han och han själv bara utnyttjat buggen efter att han stötte på den första gången.

hände inte denna bugg även i Bf3 ?

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lofman:

Att däremot hålla en SPM på 500 om man campar och dessutom ha headshot på 65% av kills känns ganska suspekt

Lägg även märke till KPM på 43

från 3 min till 4h så får han dessutom inte ett enda poäng, vet inte om man kan lita 100% på timelinen

Ne men lägg ner grappar, det är ju normalt. Eftersom att folk inte tror på en utan att man har det på film även om statsen tyder på att något är fel så kan vi lägga ner tråden Och jag antar då att Dice inte har tappat kontrollen. Känns bara som det finns ovanligt mycket cheaters så snabbt efter release.

Visa signatur

Asus 3080 TI | 5900X | MSI X570S Torpedo Max | Kingston Fury 3600 Mhz | Seasonic Focus GX 850W | Torrent Compact | Dark Rock Pro 4

Permalänk
Medlem

Finns det fusk, vilket det finns, så finns det fuskare.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lofman:

Att däremot hålla en SPM på 500 om man campar och dessutom ha headshot på 65% av kills känns ganska suspekt

Eftersom han ganska nyss börjat med BF4 så bör han få rätt mycket poäng i början om han skjuter så bra som han verkar.

Detta kanske är en riktigt duktig sniper sedan BF3 tiden och då är det nog inga problem att hålla dessa siffror direkt från start.
Och om han nu har så mycket HS så får han ju de marksman poäng så det är säkert inga problem att hålla över 500 spm då han dödar fler än 1 person per minut.

Som jag skrev så är inte hans siffror särskilt omöjliga om han är en van spelare sedan BF3 tiden.

Men att han inte tar skada när man skjuter honom är ju ganska oroväckande.

Visa signatur

| Intel i7 10700K | Gigabyte RTX 3090 Waterforce |
| 32gb Ram | 250gb 970 EVO & 1TB 860 Evo |
| Acer Predator 34" 120hz G-Sync 3440x1440 |

Permalänk

Och med det säger jag amen till konsoler *väntar spännande på mothugg*

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av HasseAro:

Så det är vanligt med 39 kills 1 death i TDM?

Hade 36-2 eller liknande på en Paracel Storm Conquest. 30mm på RCB<3

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Permalänk
Medlem

Borde inte FF ha klippt han?

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Jag tycker vi intervjuar honom så ärendet kan stängas. Vem är sugen på att åka till Ryssland?

Permalänk
Medlem

ser inte problemet, han spelar sniper och har 2,8 kd, hans klassval förklarar både antalet headshots, den "höga" kd:n samt det få antalet deaths.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem
Skrivet av htbtoma:

ser inte problemet, han spelar sniper och har 2,8 kd, hans klassval förklarar både antalet headshots, den "höga" kd:n samt det få antalet deaths.

Jo visst, men när du står och tömmer ett mag i han och han inte dör . Då har han spelat sedan jesus gick på vattnet om han är så duktig.

Visa signatur

Asus 3080 TI | 5900X | MSI X570S Torpedo Max | Kingston Fury 3600 Mhz | Seasonic Focus GX 850W | Torrent Compact | Dark Rock Pro 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av iskalle:

Jo visst, men när du står och tömmer ett mag i han och han inte dör . Då har han spelat sedan jesus gick på vattnet om han är så duktig.

varken SPM, KPM, KD eller SKILL indikterar någon form av fusk, annars är det ett riktigt jävla sopfusk om han bara ha 1,22 KPM med fusk. Snarare så att du blev ägd av nätkoden utan att förstå det.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem
Skrivet av htbtoma:

varken SPM, KPM, KD eller SKILL indikterar någon form av fusk, annars är det ett riktigt jävla sopfusk om han bara ha 1,22 KPM med fusk. Snarare så att du blev ägd av nätkoden utan att förstå det.

Förlåt , jag tog aldrig "How to cheat on BF4" guiden så jag visste inte att man måste använda sig utav cheat varje game från lvl 1. Man måste ju bli idiot förklarad om man testar cheatet man köpt innan man börjar skjuta hej vilt med det.

Så någon som får 1000 - 0 ett game, och har en kd på 1000. Sedan dör han 500 gånger i de andra gamet. DÅ har han alltså inte fuskat för statsen visade inte det? Bra poäng där. Jäklans netcode.

Visa signatur

Asus 3080 TI | 5900X | MSI X570S Torpedo Max | Kingston Fury 3600 Mhz | Seasonic Focus GX 850W | Torrent Compact | Dark Rock Pro 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av htbtoma:

varken SPM, KPM, KD eller SKILL indikterar någon form av fusk, annars är det ett riktigt jävla sopfusk om han bara ha 1,22 KPM med fusk. Snarare så att du blev ägd av nätkoden utan att förstå det.

Så du tycker inte att 167/0 efter 3 min gameplay indikerar på fusk?

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem

Har varit på servers som har anti-cheatfunktion (man ser att någon blir kickad för ett cheat) och det kickas hyfsat friskt måste jag säga. Det jag stör mig mest på är aimbots. Är man något äldre som mig och har en lite längre reaktionstid än en fjunig pojke och slänger dit en aimbot så har jag ingen chans. Tycker fortfarande jag dör otroligt ofta på ett skott även om folk säger att det är netcode som rör till det och att man egentligen blir träffad av flera men "hör och märker" bara ett.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Har varit på servers som har anti-cheatfunktion (man ser att någon blir kickad för ett cheat) och det kickas hyfsat friskt måste jag säga. Det jag stör mig mest på är aimbots. Är man något äldre som mig och har en lite längre reaktionstid än en fjunig pojke och slänger dit en aimbot så har jag ingen chans. Tycker fortfarande jag dör otroligt ofta på ett skott även om folk säger att det är netcode som rör till det och att man egentligen blir träffad av flera men "hör och märker" bara ett.

Känner inte av alla cheats tyvärr.

Visa signatur

Asus 3080 TI | 5900X | MSI X570S Torpedo Max | Kingston Fury 3600 Mhz | Seasonic Focus GX 850W | Torrent Compact | Dark Rock Pro 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av iskalle:

Förlåt , jag tog aldrig "How to cheat on BF4" guiden så jag visste inte att man måste använda sig utav cheat varje game från lvl 1. Man måste ju bli idiot förklarad om man testar cheatet man köpt innan man börjar skjuta hej vilt med det.

Så någon som får 1000 - 0 ett game, och har en kd på 1000. Sedan dör han 500 gånger i de andra gamet. DÅ har han alltså inte fuskat för statsen visade inte det? Bra poäng där. Jäklans netcode.

Som sagt, sniper = bra KD oftast, netcode = du blev ägd. Om du nu är så säker på att han har uber god mode cheat varför inte bara anmäla honom? men det lär bli en jävla massa anmälningar för din del om du ska fuskanklaga alla som vinner över dig pga netcode.

http://www.youtube.com/watch?v=Qu09XFqRYmE

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR