Permalänk
Medlem

Vad snackar ni om? Han är ju ryss...nog för att det finns många ryssar men dom är ju i topp bland dem som fuskar. Ser man en ryss så byt server sen är det bra med det.

Visa signatur

Kraschfield

Permalänk
Inaktiv

Sett flera bli kickade/bannade från servrar för aimbot, men bara stött på en som jag själv tyckte var väldigt skum. Han döda en på en sekund varje gång med vanligt assault rifle och man han knappt reagera. Därför tyckte jag det var mysko. Oftast hinner man ju åtminstone sätta nån kula i fienden även om han sett en lite snabbare.
Detta hände mig säkert 5 ggr i rad. Nästa runda sa han nåt om hax när han själv legat 45-5 lr något, förmodligen för att spela oskyldig. Denna rundan spelade han väldigt dåligt i början typ 5-7 för att vips ligga på 30-10 igen..
Det var även som att han visste var man var hela tiden. Det sagt är jag inte 100% han använde sig av hax, hade behövt spela längre mot han då.
Jag själv blivit anklagad några gånger och tycker alltid det är kul att bli det haha, men vissa har ju faktiskt aimbot så hoppas dice ligger steget före.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iskalle:

Jo visst, men när du står och tömmer ett mag i han och han inte dör . Då har han spelat sedan jesus gick på vattnet om han är så duktig.

Felet kan också vara ditt aim och hur du siktar in och inte bara 'för att denne person "fuskar"/random bugg som inte gör att han dör så enkelt '.

Att anklaga någon för att använda fusk för att han inte dör, om man kollar på onlinespel så har dem oftast usel netcode,registration och sedan kan lagg, buggar osv vara inblandat. Så anklaga någon UTAN vettiga bevis(demo/videoklipp som visar hans gameplay) som tyder på att personen använder fusk är rent sagt 'dumt' imo.

(07:55)

Sedan är det inte alls svårt att få 30+K/D, om man bara spelar med någon/några samt sitter i skype och alla kör assault så är det inte alls svårt att reviva.

Gäller bara att ha en bra map IQ samt spela smart..

Zavod är dessutom ett favorittillfälle för många snipers(och andra klasser) att sitta på taken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av deadich:

Vad är det för anti-cheat då? Admin kickar alla som är bättre än han själv?

Det är en automatisk admin som scannar info som klienterna skickar upp till servern och känner av om något hack används och kickar därefter. Gissar att det är så iaf.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Man brukar säga att när man blir duktig i CS så åker man runt och tävlar men när man blir duktig i BF så blir man anklagad för fusk alternativt bannad.

Jag tror inte DICE lägger ner energi på att stoppa eventuellt fusk i spelet. De anti-fusk skydd som BF har idag har de köpt från andra (PB/FF). PB funkar mer eller mindre bara på kända fusk (med andra ord gamla releaser) och FF tycker jag verkar vara ett skämt (har svårt att tänka mig att statistik kan avgöra om någon verkligen fuskar, men det är under ständig utveckling så kanske det blir bra en dag).

Enligt PBBans så är det ju mindre än 500 (av hur många spelare?) som uppenbart har fuskat (så de skydd som finns, fungerar nog inte så bra som de säger i reklamen). Källa :
http://www.pbbans.com/mbi-overview-bf4-ov44.html

Det är bara att gilla läget om man vill spela, troligtvis har Elvis återuppstått innan vi få se ett fuskfritt BF.

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

idag är ju allt datorbaserat på ett annat sätt än förr, idag kan vem som helst lära sig koda o programera inom en snabb stund gratis genom att läsa på nätet. så fuskare kommer alltid att finnas framöver tyvärr..går inte att komma undan idag eftersom allt är lättare idag än förr

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Det är en automatisk admin som scannar info som klienterna skickar upp till servern och känner av om något hack används och kickar därefter. Gissar att det är så iaf.

Alla servrar har ju det, punkbuster. men den servern kanske har valt ett annat program bara.

Skrivet av Andyah:

idag är ju allt datorbaserat på ett annat sätt än förr, idag kan vem som helst lära sig koda o programera inom en snabb stund gratis genom att läsa på nätet. så fuskare kommer alltid att finnas framöver tyvärr..går inte att komma undan idag eftersom allt är lättare idag än förr

Nu tycker jag att du överdriver, riktigt så lätt är det inte att koda hacks ;p

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem
Skrivet av deadich:

Alla servrar har ju det, punkbuster. men den servern kanske har valt ett annat program bara.

Ok det visste jag inte. Vissa servers kanske kör info i chatten så man ser varför jag trodde att bara vissa var sådana.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av J7:

Felet kan också vara ditt aim och hur du siktar in och inte bara 'för att denne person "fuskar"/random bugg som inte gör att han dör så enkelt '.

Att anklaga någon för att använda fusk för att han inte dör, om man kollar på onlinespel så har dem oftast usel netcode,registration och sedan kan lagg, buggar osv vara inblandat. Så anklaga någon UTAN vettiga bevis(demo/videoklipp som visar hans gameplay) som tyder på att personen använder fusk är rent sagt 'dumt' imo.

(07:55)
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=L2MS...

Sedan är det inte alls svårt att få 30+K/D, om man bara spelar med någon/några samt sitter i skype och alla kör assault så är det inte alls svårt att reviva.

Gäller bara att ha en bra map IQ samt spela smart..

Zavod är dessutom ett favorittillfälle för många snipers(och andra klasser) att sitta på taken.

Fast nu är det väldigt många som har blivit griniga och otrevliga när folk säger att det finns cheaters, precis som om ni cheatar själva och skyddar andra. Och ja de kan ju ha varit mitt aim eller lagg, men när fler än jag reagerade på servern så va de nog inte de. Men som sagt nästa gång om jag ser något så ska ni få en film, fast då kan ju jag iof ha manipulerat filmen också. För folk kan ju inte tala sanning på internet, fullständigt omöjligt.

Visa signatur

Asus 3080 TI | 5900X | MSI X570S Torpedo Max | Kingston Fury 3600 Mhz | Seasonic Focus GX 850W | Torrent Compact | Dark Rock Pro 4