Permalänk
Medlem
Skrivet av Storman:

Får jag fråga hur länge du har haft din Mad Catz mus? Har funderat ett antal gånger på att köpa R.A.T.7/9 pga hur skön alla säger att den är men samtidigt så avskräcks man utav all negativa omdömen gällande byggkvalitén, mjukvaran och hur den inte klarar av alla musmattor.

Haft den sedan i våras och ja när jag beställde den så dog sensorn efter en vecka så det blev ett byte på garantin och efter det så har den fungerat felfritt med en Steelseries QCK+ Heavy och QCK+. Mjukvaran är väl inte underbar men den fungerar, har inte stött på någon mjukvara som fungerat helt smidigt.

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 5800X3D - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - AMD RX 6950 XT - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

Jag har haft en MX518 och den var riktigt nice men gillade inte plaseringen av tumknapparna.
Nu har jag en Saitek RAT7 den är jag helt förälskad i då den går att ställa in och forma efter din egen hand och längd på fingrar etc.
När jag köpte min för ca2-3år sedan kostade den 1300kr men nu ligger den på halva den pengen.

Visa signatur

MB: Asus ROG Strix Z390 CPU: i7 9700K H2O Kylning: Custom H2O Minne: Corsair Vengeance 3000Mhz 16Gb Grafik: EVGA GTX1080 FTW Diskar: Kingston A2000 M.2 NVMe 500Gb, Samsung 860 EVO 1Tb PSU: Cooler Master Silent Pro M2 1000w Chassie: NZXT 610 Phantom white Skärm: Acer Predator XB241YU 1440P

Permalänk
Medlem

Roccat kone pure optical kanske..

http://www.amazon.com/ROCCAT-Optical-Performance-Gaming-ROC-1...

Jag har inte testat den men den verkar intressant.

Permalänk
Skrivet av Storman:

Får jag fråga hur länge du har haft din Mad Catz mus? Har funderat ett antal gånger på att köpa R.A.T.7/9 pga hur skön alla säger att den är men samtidigt så avskräcks man utav all negativa omdömen gällande byggkvalitén, mjukvaran och hur den inte klarar av alla musmattor.

Har haft en Rat 9. Jag tycker byggkvaliteten var sådär (scrollhjulet lossnade men kan ha varit mitt fel.). Och sen tycker jag inte den var särskilt bekväm. Fingerstödet för lillfingret är skräp. Förstår verkligen inte hur de kunde göra det så dåligt. Det går i en sorts trappform så att fingret vilar på vassa kanter.

Visa signatur

Om någonting går fel, skyll på Gabriel.

AMD FX-8350@4Ghz AMD R9 270X @ 1100Mhz COOLER MASTER Hyper 212 EVO
MSI 970A G43 CORSAIR Vengeance 8GB DDR3 @1600Mhz FRACTAL DESIGN Arc midi R2 XFX Core 550W
APPLE MacBook Pro -08 15'' Core2Duo 6GiB DDR3 OSX 10.9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Powaz:

Funderar faktiskt på att köpa denna musen. Tycker du att den är bra när man spelar mycket FPS? Använder du dig av "clawgrip", "palmgrip" eller "fingergrip"?

Både palm och claw, beror lite på vad det är för spel. Men palm när jag kör Battlefield iaf, är riktigt bekvämt att ha åtkomst till exakt allt med tummen.

Visa signatur

[CENTER]Chassi: Corsair 900D CPU: i5 3570k @ 4.5GHz MB: Z77 Extreme4 GPU: EVGA GTX680 SC Kylning: NexXxos UT60 480mm D5 pump
Mus & TB Corsair K60 / M95 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av KentaSås:

Har haft en Rat 9. Jag tycker byggkvaliteten var sådär (scrollhjulet lossnade men kan ha varit mitt fel.). Och sen tycker jag inte den var särskilt bekväm. Fingerstödet för lillfingret är skräp. Förstår verkligen inte hur de kunde göra det så dåligt. Det går i en sorts trappform så att fingret vilar på vassa kanter.

Det är för att du använder fel bit för lillfingret.
Jag hade en R.A.T.7 (scrollen gick sönder för mig med, fastnade i nertryckt läge typ) och jag körde med den gummiklädda biten för lillfingret och handflatan och helt ärligt så tror jag inte att det finns en mus som kommer sitta bättre i näven än den.

Hade det inte varit för att scrollen gick sönder och att sensorn började glappa hade jag aldrig gått ifrån den, eftersom att man bygger musen efter sin egen hand så kan det inte bli så mycket bättre rent ergonomiskt. Gillade även tyngden och känslan av musen, riktigt bra mus som tyvärr blir värdelös tack vare sin kassa kvalitet.

Visa signatur

[CENTER]Chassi: Corsair 900D CPU: i5 3570k @ 4.5GHz MB: Z77 Extreme4 GPU: EVGA GTX680 SC Kylning: NexXxos UT60 480mm D5 pump
Mus & TB Corsair K60 / M95 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av KennethL:

Både palm och claw, beror lite på vad det är för spel. Men palm när jag kör Battlefield iaf, är riktigt bekvämt att ha åtkomst till exakt allt med tummen.

Gött!

Visa signatur

Only a slave is afraid to ask questions.

Permalänk
Medlem

Deathadder har vart en trogen vän nu sen release och kommer nog aldrig byta till nånting annat.

Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gyhlen:

Deathadder har vart en trogen vän nu sen release och kommer nog aldrig byta till nånting annat.

Deathadder är väl mer för palmgrip? Den ser gigantisk ut.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Här sitter folk och rekomenderar musar hit och dit och ingen lägger någon tyngd på att det helt beror på vilket sätt du håller i musen. Det finns 3 main grepp, claw, palm och fingertip. Kolla vilken du använder och kolla sedan runt lite om tex, vilken mus som passar till vilket gripp. Det är viktigare än vad det låter.

Permalänk
Medlem

Just nu är jag mest intresserad av "Corsair Vengeance M95", Även fast jag helst lirar FPS. (det är en MMO mus.)

Jag har en liten fråga. Vad är skillnaden på en optisk sensor och en laser sensor? Jag har för mig att man ska ha en plast musmatta om man har laser, och en tyg om man har optisk. Stämmer det? Hoppas inte det för att M95 har laser, och jag är kär i min musmatta. (Som är tyg.)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon196866:

Här sitter folk och rekomenderar musar hit och dit och ingen lägger någon tyngd på att det helt beror på vilket sätt du håller i musen. Det finns 3 main grepp, claw, palm och fingertip. Kolla vilken du använder och kolla sedan runt lite om tex, vilken mus som passar till vilket gripp. Det är viktigare än vad det låter.

Det är exakt det jag håller på med.

Visa signatur

Permalänk

Körde en Razer Naga, köpte sedan en Razer Naga 2014/3 när den pajade efter 3 - 4 år.

Riktigt skön att hålla i, knapparna får man typ alltid anvädning för i nästan alla spel.

Permalänk
Medlem

Eller jag kanske är helt fel ute. Jag ska vara lite noggrannare med vad jag söker...

Jag söker en skön "clawgrip" mus. Den ska inte vara allt för stor i med att jag har ganska små händer. Jag älskar makro knappar som till exempel finns på m95'an. Jag lirar mycket FPS spel som CSS, battlefield, CoD osv...

Just nu använder jag den här musen,

Det skulle inte vara fel att skaffa sig något liknande.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag får ta och rekommendera R.A.T 7 som jag använder, bästa musen jag haft!

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|

Permalänk

Jag använder en Zowie FK. Jag har tidigare använt DeathAdder respawn och Zowie EC2 eVo. Jag gillar FKs låga profil som passar min claw/fingertip variant av hållning. Den har också en av de mest precisa optiska sensorn i Avago 3090. Helt utan acceleration.

Jag är riktigt nöjd måste jag säga.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S - CPU: Intel Core i7-6700K @stock - PSU: EVGA SuperNOVA 650 G2 650W GPU: Palit GeForce RTX 2080 GameRock Premium - MB: ASUS Z170 Pro Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX 16GB (2x8GB) / 2133MHz CL13 - HDD: Samsung SSD 850 EVO SSD 500GB - Kylare: be quiet! Pure Rock - Skärm: Asus ROG PG278QR - Hörlurar: Sennheiser PC 360 - Tangentbord: CM Masterkeys PRO S Gaming - Mus: Zowie FK2

Permalänk
Medlem

Clawgripmössen som är bäst tycker jag är Corsair M60/M65.

Annars om man vill kika större så ner på någon datorbutik och kika deathadder eller kanske nya CM STORM REAPER?

Permalänk
Medlem

Det blir nog att jag testar mössen på Kjell & company.
Tack för svaren!

Visa signatur

Permalänk

Tja G400s är ju en riktigt fin mus som bygger på G400 och MX518, använder en MX518 själv och jag har riktigt små händer och råkar även köra claw grip på samma gång! Måste säga att claw grip fungerar precis lika utmärkt som palm på MX518-G400s!

Även om jag måste påpeka att palm är skönare ställning att hålla generellt sett, så kan jag inte spela lika bra med det därav varför jag claw gripar den under spel tid! Har aldrig känt att den är för stor eller för liten för något utav greppen då formen är såpass bra designad efter handen att den fungerar till det mesta!

Och ja bättre sensor är svår och hitta den är nästintill flawless vad det gäller tracking.

Visa signatur

Chassi:NZXT - Phantom 820 - Black|CPU:Core i7 4790K 4.8 GHz|CPU kylare:Corsair Hydro H115i/PnP|Mobo:Asus Maximus VII Hero - Z97|RAM:2x8GB G.Skill TridentX - 2400mhz CL10|SSD's: 2st Samsung 850 PRO 256gb|GPU:Zotac GTX 1080 Ti Amp Extreme @ 2113/12020Mhz|PSU:EVGA SuperNOVA G2 1000W|Ljudkort:Xonar Essence STX

http://www.youtube.com/user/BabyMoseN

Permalänk
Medlem
Skrivet av BabyMoseN:

Tja G400s är ju en riktigt fin mus som bygger på G400 och MX518, använder en MX518 själv och jag har riktigt små händer och råkar även köra claw grip på samma gång! Måste säga att claw grip fungerar precis lika utmärkt som palm på MX518-G400s!

Även om jag måste påpeka att palm är skönare ställning att hålla generellt sett, så kan jag inte spela lika bra med det därav varför jag claw gripar den under spel tid! Har aldrig känt att den är för stor eller för liten för något utav greppen då formen är såpass bra designad efter handen att den fungerar till det mesta!

Och ja bättre sensor är svår och hitta den är nästintill flawless vad det gäller tracking.

Hej,

Minns du mig? Du svarade på min tråd "Krångel Med Nybyggd Speldator" för länge sedan.

Aja, stort tack för tipsen!

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Powaz:

Hej,

Minns du mig? Du svarade på min tråd "Krångel Med Nybyggd Speldator" för länge sedan.

Aja, stort tack för tipsen!

Jaeooo jag minst det svagt jaa! Men hade inte kommit att tänka på det om du inte sagt det haha!! Vet dock inte om jag ska känna mig smått creeped out nu eller om jag ska vara glad.. Men hoppas dit dator problem löste sig i alla fall!

Jag står dock fortfarande bakom MX518-G400s, bättre möss kan du knappast få men lycka till i sökandet i alla fall!

Visa signatur

Chassi:NZXT - Phantom 820 - Black|CPU:Core i7 4790K 4.8 GHz|CPU kylare:Corsair Hydro H115i/PnP|Mobo:Asus Maximus VII Hero - Z97|RAM:2x8GB G.Skill TridentX - 2400mhz CL10|SSD's: 2st Samsung 850 PRO 256gb|GPU:Zotac GTX 1080 Ti Amp Extreme @ 2113/12020Mhz|PSU:EVGA SuperNOVA G2 1000W|Ljudkort:Xonar Essence STX

http://www.youtube.com/user/BabyMoseN

Permalänk
Medlem
Skrivet av BabyMoseN:

Jaeooo jag minst det svagt jaa! Men hade inte kommit att tänka på det om du inte sagt det haha!! Vet dock inte om jag ska känna mig smått creeped out nu eller om jag ska vara glad.. Men hoppas dit dator problem löste sig i alla fall!

Jag står dock fortfarande bakom MX518-G400s, bättre möss kan du knappast få men lycka till i sökandet i alla fall!

Haha, jäpp, min dator fungerar bra nu!
Tack!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har också Qpad 5k, rekommenderar den verkligen!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag kör med en Roccat Kone XTD och den är så grymt skön alltså! Köpte den för ca 530 för ett tag sen. Jag har inte världens största händer, utan små/mellan, och den passar jättebra. Var rädd för att den skulle vara för stor. Använde en Logitech G400 förut som inte passade bra alls.

Permalänk

Jag rekomdenderar starkt Qpad 5k
Mycket ergonomisk o skön mus!

Permalänk
Medlem

Slår ett slag för Steelseries Rival, deras nya optiska mus med gummigrepp på sidorna och någon typ av antisvettbeläggning på ytan.
Otroligt skön mus som aldrig halkar ur handen trots många timmars spelande och presisionen i bf4 är märkbart bättre än min förra deathadder mus.

http://steelseries.com/products/mice/steelseries-rival

Visa signatur

Intel Core i9 9900k@4.9Ghz | Gigabyte Z390 Aurus Pro Wifi | 16GB G.Skill Trident Z RBG 3200Mhz | Corsair 500D RGB SE | Corsair H150i Pro RGB| ASUS STRIX 3080ti OC | Samsung 970 EVO 500GB M.2 SSD | Seasonic Plus Gold 750W | Benq 2430T | Windows 10 Pro 64bit |

Permalänk

Har själv haft en Rat 7 och kan inte rekommendera den till någon. Visst har den många inställningar, men den väger alldeles för mycket. Lyfter du gärna musen vilket jag ofta gör kommer du få kramp.

Jag har köpt Razer taipan och kan säga att den är grym. Lätt och fungerar klockrent, dock lite liten för min hand. Har du Mediamarkt i närheten kan du åka dit och testa de flesta på plats. Jag är själv inne på skaffa en Deathadder 2013. har provat den och sitter så bra i handen.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
RYZEN 7 7800X3D Corsair 32GB 6000 MHz ASUS B650-E
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung 32" Odyssey G80SD OLED

Permalänk
Medlem

Har både Qpad 5k och en naga. Ska du spela typ rpg, mmo etc så är nagan go med sina extra knappar. Men min röst går till klassiska möss som tex qpad 5k som ja tycker är bra

Permalänk
Medlem

Deathadder 2013

Jag skulle köpt en Deathadder 2013. Fantastisk mus både i rts å fps. Har kört med mx518, qpad 5k, deathadder innan jag köpte deathadder 2013. Den är i särklass vad gäller sensor och pricksäkerhet men jag har blivit tvungen att byta ut min 2 gånger. Den tredje jag har nu har fungerat bra i 4 månader och kom från en annan batch än de 2 jag hade innan som kom från samma och hade samma fel att de bara dog helt plötsligt.

Permalänk
Medlem

Tack för förslagen. Det blir många möss att testa!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur