Permalänk
Medlem

Nu har jag hittat några fler alternativ som ser intressanta ut. Har ni några erfarenheter från de här mössen?

1. Steelseries Kana v2
http://www.komplett.se/steelseries-kana-v2-mouse-black/799880

2. ROCCAT Kone Pure Optical
http://www.komplett.se/roccat-kone-pure-optical/794061

3. CM Storm Recon Gaming Mouse
http://www.komplett.se/cm-storm-recon-gaming-mouse/761221#!ta...

4. SteelSeries Kinzu v2 PRO
http://www.komplett.se/steelseries-kinzu-v2-pro-glossy-black/...

5. Corsair Raptor M40
http://www.komplett.se/corsair-raptor-m40/783974#!tab:reviews

Som sagt, jag är ute efter en lite mindre optisk mus som passar "claw grip".

Visa signatur

Only a slave is afraid to ask questions.

Permalänk

Kana v2 är en riktigt härlig mus med en uppdaterad sensor från den tidigare Kana v1. Annars är Steelseries skräp bortsett från Kanan (personal opinion) Sidoknapparna på Kanan är kanske inte så genomtänkt men man blir van. Kan annars rekommendera ZOWIE AM-GS som är en härlig mus, krävs inga drivrutiner och annat lall. Sensor är dessutom felfri, utan massa accel och diverse

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juicepaket:

Kana v2 är en riktigt härlig mus med en uppdaterad sensor från den tidigare Kana v1. Annars är Steelseries skräp bortsett från Kanan (personal opinion) Sidoknapparna på Kanan är kanske inte så genomtänkt men man blir van. Kan annars rekommendera ZOWIE AM-GS som är en härlig mus, krävs inga drivrutiner och annat lall. Sensor är dessutom felfri, utan massa accel och diverse

Varför är steelseries skräp? Zowie musen ser för stor ut, är ute efter lite mindre möss. Jag var i kjell o company idag och testade den vanliga sensei musen. Kändes helt okej i min hand.

Visa signatur

Only a slave is afraid to ask questions.

Permalänk
Medlem

Det är optisk som gäller, eller? Har för mig att laser skippar frames osv. Det är ju synd i och med att nästan alla möss görs ju med laser.

Visa signatur

Only a slave is afraid to ask questions.

Permalänk

Steelseries har alltid gått sönder snabbt och har ganska ostabil engine drivrutiner osv, såg även att dom haft stora problem med Windows 8.1 enligt deras hemsida. Men kanske bara är jag som har haft otur med mina grejer, har haft en hel del razer och logitech som aldrig har krånglat Optisk ska vara stabilare och mer utvecklad och har väl oftast inga inbyggda defekter. Har i och för sig hört väldigt mycket bra om Sensein och verkar ju som att det är en hel del pros som kör med den också, men den har inbyggd acceleration vilket kanske inte ens märks när man spelar med den. Sensein är störra än Zowie AM, titta även på Zowie FK som är lite mindre än Sensein och Kanan. Annars är det väl bara att köpa Sensein och testa den, dom flesta företagen har ganska lång ångerrätt i juletider

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juicepaket:

Steelseries har alltid gått sönder snabbt och har ganska ostabil engine drivrutiner osv, såg även att dom haft stora problem med Windows 8.1 enligt deras hemsida. Men kanske bara är jag som har haft otur med mina grejer, har haft en hel del razer och logitech som aldrig har krånglat Optisk ska vara stabilare och mer utvecklad och har väl oftast inga inbyggda defekter. Har i och för sig hört väldigt mycket bra om Sensein och verkar ju som att det är en hel del pros som kör med den också, men den har inbyggd acceleration vilket kanske inte ens märks när man spelar med den. Sensein är störra än Zowie AM, titta även på Zowie FK som är lite mindre än Sensein och Kanan. Annars är det väl bara att köpa Sensein och testa den, dom flesta företagen har ganska lång ångerrätt i juletider

Okej, tack så jätte mycket för tipsen!

Visa signatur

Only a slave is afraid to ask questions.

Permalänk
Medlem

Okej, nu väljer jag mellan tre möss,

Corsair Raptor m40. http://www.inet.se/produkt/6101853/corsair-raptor-m40

Steelseries Kana v2. http://www.komplett.se/steelseries-kana-v2-mouse-black/799880...

ZOWIE FK. http://www.maxfps.se/moss/zowie/fk-gaming-mouse

Har någon erfarenhet av någon av de här mössen?

Visa signatur

Only a slave is afraid to ask questions.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Powaz:

Okej, nu väljer jag mellan tre möss,

Corsair Raptor m40. http://www.inet.se/produkt/6101853/corsair-raptor-m40

Steelseries Kana v2. http://www.komplett.se/steelseries-kana-v2-mouse-black/799880...

ZOWIE FK. http://www.maxfps.se/moss/zowie/fk-gaming-mouse

Har någon erfarenhet av någon av de här mössen?

Jag har en Zowie EC2 och köpte nyligen en Zowie EC1 Evo. Evon känns bättre när det gäller avläsning av ytan men EC1 är något för stor för mig. Det blir en EC2 Evo i julklapp till mig själv. Zowie funkar annars förbannat bra! Riktigt skönt att slippa extra program och drivrutiner och annat bös. Här är det bara plugga in och njuta.......

Visa signatur

X99-A, i7-5820K@4,0, Tri-X R9 290X, Corsair: AX 850, H105, Air 540 White, 16Gb Vengeance. Eizo Foris FG2421,
Ducky + Zowie EC2. Nuforce Icon + Tangent Evo.

Battlefield 3/4

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1974a:

Jag har en Zowie EC2 och köpte nyligen en Zowie EC1 Evo. Evon känns bättre när det gäller avläsning av ytan men EC1 är något för stor för mig. Det blir en EC2 Evo i julklapp till mig själv. Zowie funkar annars förbannat bra! Riktigt skönt att slippa extra program och drivrutiner och annat bös. Här är det bara plugga in och njuta.......

Okej, det låter ju bra!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Only a slave is afraid to ask questions.

Permalänk
Medlem

Jag använder Logitech G100s för fingertip/claw grip och Zowie eVo EC-2 till claw/palm grip. Gillar G100s väldigt mycket och använder den mest men den är olidlig att använda för button mashing efter ett kort tag. Använder Zowien till spel som Path of Exile (diablo for free) och surfing.

Permalänk
Medlem

Just nu är jag väldigt inne på ZOWIE FK musen, den är lite mindre, har optisk sensor och ser bra ut. Mitt andra alternativ är den omtyckta Steelseries Kana v2. Jag har väldigt svårt att välja mellan dom. Vilken tycker ni att man ska köpa?

Visa signatur

Only a slave is afraid to ask questions.

Permalänk

min bästa mus hittils QPAD 5K PRO GAMING MOUSE är väldigt skön i handen om du frågar mig så kan jag inte stå ut med deathadder sidoknapparna på höger sida är från helvetet enligt mig men som folk säger är det väldigt personligt

Visa signatur

Vi börjar med grunden. -MnM A.K.A Mulle Meck

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinsent10:

min bästa mus hittils QPAD 5K PRO GAMING MOUSE är väldigt skön i handen om du frågar mig så kan jag inte stå ut med deathadder sidoknapparna på höger sida är från helvetet enligt mig men som folk säger är det väldigt personligt

Många har föreslagit den, men den ser för stor ut för min hand dessutom använder inte jag palmgrip.

Visa signatur

Only a slave is afraid to ask questions.

Permalänk
Medlem

Zowie FK vs SteelSeries Kana v2

Let the final battle begin!

Visa signatur

Only a slave is afraid to ask questions.

Permalänk

Steelseries sensei -.- kostar dock 600 kr men är dock värt det bästa musen jag har haft på länge.

Permalänk
Avstängd

FK all the way! En av de bästa mössen, mycket bättre än kanan Beror ju självklart vad du ska ha den till men om du ska spela typ CS är det FK som gäller

Permalänk
Medlem
Skrivet av kungen123:

FK all the way! En av de bästa mössen, mycket bättre än kanan Beror ju självklart vad du ska ha den till men om du ska spela typ CS är det FK som gäller

Jag prioriterar faktiskt CS. Det blir nog en FKa. Kanan är nog för stor för min smak.

Visa signatur

Only a slave is afraid to ask questions.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Ace Edge 3200

Permalänk
Skrivet av Powaz:

Jag prioriterar faktiskt CS. Det blir nog en FKa. Kanan är nog för stor för min smak.

Jag lirar mest CS:GO och till det är Zowie-mössen grymma. Jag har haft både FK och AM och för mig personligen passar AM bättre. FK var alldeles för smal och liten vilken resulterade i att handen krampade efter ett tag. Nu har jag ganska stora händer och spelar med nån palm/claw-variant så den kan passa dig bra för det. Det sitter samma sensor i både AM och FK, och den är en dröm att lira med

Visa signatur

3570K@4.8Ghz|ASRock Z77 OC Formula
EVGA GTX 980 SC ACX 2.0|Kingston HyperX 1600 Mhz 16GB
Crucial m4 256GB|Caselabs Merlin SM8|Asus ROG Swift PG278Q
Zowie FK1|Ducky Shine 3|Asus Xonar U7

Permalänk
Medlem
Skrivet av ligist_137:

Jag lirar mest CS:GO och till det är Zowie-mössen grymma. Jag har haft både FK och AM och för mig personligen passar AM bättre. FK var alldeles för smal och liten vilken resulterade i att handen krampade efter ett tag. Nu har jag ganska stora händer och spelar med nån palm/claw-variant så den kan passa dig bra för det. Det sitter samma sensor i både AM och FK, och den är en dröm att lira med

Fan vad gött!

Visa signatur

Only a slave is afraid to ask questions.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Har en likadan och kan instämma, rikigt go mus

Jag hade en sensei och jag gillade den inte alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Powaz:

Tjena!

Jag ska köpa en ny spel-mus, men jag har ingen aning om vilken. Det ska nog ligga på cirka 500 kr. Jag vet att det är väldigt "personligt" vilken mus man har, men jag vill veta vilka ni använder, och varför.

Är tacksam för svar!
//Pontus

Skaffade Roccat Kone Pure för ett tag sen, riktigt positivt överraskad! Ligger grymt skönt i handen för mig som har ganska små händer, bra mjukvara med mycket inställningar att pilla med.

Värd!

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem

Jag satsar på "ZOWIE FK" nu då, tror att den kommer bli perfekt! Kommer skriva en liten recension på den när jag har fått det.

Tack för alla svar!

Visa signatur

Only a slave is afraid to ask questions.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Powaz:

Jag satsar på "ZOWIE FK" nu då, tror att den kommer bli perfekt! Kommer skriva en liten recension på den när jag har fått det.

Tack för alla svar!

Bumpar en äldre tråd här men jag är i precis samma tankar som TS.. Lutar åt Zowie FK..

Blev du nöjd med den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hackeron:

Bumpar en äldre tråd här men jag är i precis samma tankar som TS.. Lutar åt Zowie FK..

Är du högerhänt, vad använder du för grepp?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wh1sp:

Är du högerhänt, vad använder du för grepp?

Jag är högerhänt och använder Claw.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kungen123:

FK all the way! En av de bästa mössen, mycket bättre än kanan Beror ju självklart vad du ska ha den till men om du ska spela typ CS är det FK som gäller

Nej, den är inte "mycket bättre" än kanan. Den har exakt samma sensor som kanan.
Kana v2 är en av de absolut bästa mössen på marknaden.
Zowie FK lär dock också vara en av de bästa mössen, men att skriva att den skulle vara mycket bättre än kanan är direkt felaktigt.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att qpad 5k äger. Har den själv och jag ångrar ingenting.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Nej, den är inte "mycket bättre" än kanan. Den har exakt samma sensor som kanan.
Kana v2 är en av de absolut bästa mössen på marknaden.
Zowie FK lär dock också vara en av de bästa mössen, men att skriva att den skulle vara mycket bättre än kanan är direkt felaktigt.

Jo kana v2 verkar nice.. men jag vill gärna ha 2 st sidoknappar, och ett problem som jag sett med denna sensorn är lift off distance.. och zowie har ju någon slags lösning på detta då dom försökt fixa till det..

Så det lutar ändå åt FK.

"So far, everything I've described has been quite wonderful with the Kana v2 and it looks to be my primary. However, the biggest downside is the lift-off distance that it suffers from. Notably the A3090 is a fairly strong sensor. What this means is it results in a high lift off distance which makes it almost unbearable for gaming. With the stock feet, the LOD is around 0.4 - 0.45 cm (my own estimates using CDs, tested with 3 CDs and 1mm worth of addtinal feet), which is quite frightening to be frank and almost unplayable for me to begin with. It reminds me of the A3060 sensor found in the Ikari Optical with it's frightening LOD."

från review på overclockers