Permalänk
Medlem
Skrivet av clark444:

Ni som länkar till Amazon.com och andra amerikanska sidor -- blir det inte tullavgift när de skickar till Sverige?
För att undvika det är det väl brittiska sidan som gäller?

Jag tänker på beställning av elektronik, böcker och andra prylar.

Jo bättre att handla på www.amazon.co.uk fast priserna kanske är inte lika bra :/

Visa signatur

En dator, en mobil och en tablet. X670 Hero / 7900X / 4080

Permalänk
Medlem

Dx.com finns ju alltid, rätt bra priser idag!
Är sällan Tull man behöver betala från dom om man beställer småsaker!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

http://www.komplett.se/komplett-gamer-black-friday-limited-ed...
Hyffsat pris för en dator av denna kaliber eller vad anser ni?
Inte allt för svårt att köpa till lite extra lagringsutrymme hehe.

Visa signatur

Q : 0 is false and 1 is true, right?
A : 1

Permalänk

När jag ska försöka och beställa från Amazon.com så får jag bara ett meddelande som lyder. Important Message
Transcend Dual Pack 32GB MicroSDHC Class10 UHS-1 Memory Card with Adapter 45 MB/s (TS32GUSDU1X2E) cannot be shipped to the selected address.

Går det att kringgå detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christiaan:

När jag ska försöka och beställa från Amazon.com så får jag bara ett meddelande som lyder. Important Message
Transcend Dual Pack 32GB MicroSDHC Class10 UHS-1 Memory Card with Adapter 45 MB/s (TS32GUSDU1X2E) cannot be shipped to the selected address.

Går det att kringgå detta?

Snacka med en kompis och prova ange hans adress kanske xD ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xiqt:

Snacka med en kompis och prova ange hans adress kanske xD ?

Annars finns t.ex. Borderlinx http://www.borderlinx.com/

Permalänk
Skrivet av Xiqt:

ASUS skärmen utan tvekan. Inte bara för att jag har den själv och är riktigt nöjd, utan även p.g.a. att BenQen är 27". För liten upplösning för att vara på en 27" enligt mig.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R4 | Moderkort: MSI Z87 G45 GAMING | CPU: i7 4770k @ 4.4GHz | Kylning: Antec Kühler 620 Push n' Pull | GPU: ASUS GTX 780 DCII SLI | APU: Asus Xonar Essence STX | RAM: Corsair 16GB CL9 1600MHz VENGEANCE LP | PSU: Corsair AX860i | SSD: Samsung 840 Basic 250GB | HDD: WD Green 3TB | Skärm: ASUS 24" VG248QE 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christiaan:

När jag ska försöka och beställa från Amazon.com så får jag bara ett meddelande som lyder. Important Message
Transcend Dual Pack 32GB MicroSDHC Class10 UHS-1 Memory Card with Adapter 45 MB/s (TS32GUSDU1X2E) cannot be shipped to the selected address.

Går det att kringgå detta?

Borde finnas till bättre pris på Ebay.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebcollin:

ASUS skärmen utan tvekan. Inte bara för att jag har den själv och är riktigt nöjd, utan även p.g.a. att BenQen är 27". För liten upplösning för att vara på en 27" enligt mig.

Okej
Hur är det med färger osv om man tänker spel vs se på film, surfa osv. Är den rätt så allround eller behövs det mycket pillande?
I och för sig så har jag två andra skärmar som jag skulle kunna använda som surf och film skärmar

Permalänk

www.dx.com har en del rea. Det är ju redan tokbilligt där, kina export. Gratis frakt till sverige.

Permalänk
Permalänk
Skrivet av Math-ematics:

Jag efterfrågar objektiv till canon på reorna, inte hittat någon fotosida som har rea ännu.

Denna är väl så nära man kommer: http://www.fotokungen.com/canon-cashback-i-70.aspx

Själv skulle jag gärna se ett bra pris på Eos 70D under dagen

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Från och med 12.00 så kommer www.cdon.com köra erbjudanden på bara deras facebook så håll utkik!

Visa signatur

En dator, en mobil och en tablet. X670 Hero / 7900X / 4080

Permalänk
Skrivet av n_sandstrom:

Denna är väl så nära man kommer: http://www.fotokungen.com/canon-cashback-i-70.aspx

Själv skulle jag gärna se ett bra pris på Eos 70D under dagen

Jag har en 60D Blixt och sånt blir ifrån ebay, kinakopiorna TTL är billiga och bra.

Men jag vill ha rea på objektiv. helst ett 50mm 1.4 för samma pris som 1.8

Permalänk

Mikro

Hepp!

Om någon hittar nån site där de rear ut Mikrovågsugnar så droppa gärna en rad här

Visa signatur

Keaton once said, "I don't believe in God, but I'm afraid of him." Well I believe in God, and the only thing that scares me is Keyser Soze.

Permalänk
Medlem

Amazon ser ut att ha billigast SSD från Samsung (256 pro) för ~1500kr
http://www.amazon.com/Samsung-Electronics-Series-2-5-Inch-MZ-...

Edit, var exklusive import så nwm

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

Jag behöver ingen ny förstärkare...
Ändå blir man sugen...

http://www.komplett.se/onkyo-tx-nr727-hemmabioreceiver-svart/...

Nej, jag ska inte! Nej... Jo...?

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Permalänk
Skrivet av Xiqt:

Okej
Hur är det med färger osv om man tänker spel vs se på film, surfa osv. Är den rätt så allround eller behövs det mycket pillande?
I och för sig så har jag två andra skärmar som jag skulle kunna använda som surf och film skärmar

Jag tycker det är bra färger för att vara TN, har inte behövt pilla mycket. Kör på standard läget och har pillat lite smått i Nvidia-kontrollpanelen.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R4 | Moderkort: MSI Z87 G45 GAMING | CPU: i7 4770k @ 4.4GHz | Kylning: Antec Kühler 620 Push n' Pull | GPU: ASUS GTX 780 DCII SLI | APU: Asus Xonar Essence STX | RAM: Corsair 16GB CL9 1600MHz VENGEANCE LP | PSU: Corsair AX860i | SSD: Samsung 840 Basic 250GB | HDD: WD Green 3TB | Skärm: ASUS 24" VG248QE 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av MoNkeY-05:

Jag behöver ingen ny förstärkare...
Ändå blir man sugen...

http://www.komplett.se/onkyo-tx-nr727-hemmabioreceiver-svart/...

Nej, jag ska inte! Nej... Jo...?

Nej detta gör mig alldeles för sugen...

Köpte en 3tb från Webhallen och funderar starkt på Acer s7-391 från komplett!!!

Visa signatur

5900X & 6700 XT

Xperia 1 mk. V

Permalänk
Medlem

Såg att dom hade BF4 för 249 kr på webhallen men där ingår inte China Rising. Den expansionen ingår väl i Premium iaf? (kommer nog köpa det senare)

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem

Hade ingen aning om att det här ens fanns i Sverige förrän idag. Det är en amerikansk tradition. Sysslade de även med Black Friday förra året?

Hur som haver, surfade in på Sweclockers 00.20 inatt och fick en massa black friday annonser på min iPad.
Tänkte: vad fan är det här? Klickade vidare.

1 timme senare så hade jag köpt saker från Komplett för 3200 kr och köpte en 144 hz, 1 ms LCD skärm för 1490.

Sitter på en studentbudget så det blir att äta jävligt billig mat och inte gå på bio, café etc för resten av månaden. Sen ska man försöka knåpa ihop lite julklappar till nära och kära också. Men av det jag fick så är jag nöjd.
Lite svält på köpet får man tåla.

Dock det bästa erbjudandet jag sett var Lumia 920 för 1500 kr av Elgiganten. Var riktigt frestad att köpa men insåg att det får räcka nu

Permalänk
Skrivet av Red Beaver:

Den expansionen ingår väl i Premium iaf?

Ja det gör den.

Visa signatur

Dator: i5 7600k@5ghz | EVGA 1060 | 16gb Corsair 2666mhz | MSI Z270-A
Laptop: Lenovo Thinkpad T430s | i7-3520M | 8 GB &&
Laptop 2: HP Probook 6470B | Intel i5-3210M | 8 GB
Mobil: iPhone 7 128gb | Konsoler: XboxOne | PS4 | Wii

Permalänk
Permalänk
Skrivet av Math-ematics:

Jag har en 60D Blixt och sånt blir ifrån ebay, kinakopiorna TTL är billiga och bra.

Men jag vill ha rea på objektiv. helst ett 50mm 1.4 för samma pris som 1.8

Det är ju inte direkt som att det bara finns blixtar på den listan..

Men jag vetefan om prissättningen på objektiv tillåter så mycket reor, annat är cashbacks från Canon själva.

70% rabatt kan du nog glömma

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Permalänk
Permalänk
Medlem

Någon som hittat bra erbjudande på USB-minnen? Letar efter 64GB eller större

Visa signatur

Intel Core i5 2500K@4.5GHz, Noctua NH-D14, Gigabyte GeForce GTX 980 Ti 6GB G1, Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP, FSP Aurum 750W 80+ Gold Modulär