Dustin i blåsväder för lösenord i klartext

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kilroy:

...ok?
Varför är det någonting negativt i att Sweclockers rapporterar om att det sköts dåligt när dom får reda på det?

Inte alls. Tänker mest på vilket sett de skriver, t.ex. "Dustin i blåsväder för lösenord i klartext".

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av corben2:

Haha! Först blev jag sur och tänkte va fan nu måste jag logga in och byta lösenord. Till min förvåning var jag faktiskt inte kund hos dem. Trodde jag handlat nånting av dem någon gång under de senaste 15 åren som jag handlat datorkomponenter...men icke.

Samma här. Skulle logga in för att radera kontot. Hade inget konto.

Visa signatur

Chassi: NZXT Switch 810 Vit PSU: Corsair AX 1200i Mobo: ASUS Z170-DELUXE CPU: Intel Core i7-6700K Skylake RAM: HyperX Fury 2666MHz 32GB GPU: Gigabyte GeForce GTX 1080 8GB XTREME Gaming SSD1: Samsung 850 PRO 512GB SSD2: Samsung 840 PRO 256GB SSD3: Samsung 830 Series 256GB CPU-kylning: Corsair Hydro H105 med 2st Noctua NF-F12-PWM NAS: Synology DS1812+ med 8st Western Digital Red 3TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryuk00:

Inte alls. Tänker mest på vilket sett de skriver, t.ex. "Dustin i blåsväder för lösenord i klartext".

Haha, ok.
Då missuppfattade jag vad du menade när du skrev att Sweclockers blir mer och mer som aftonbladet.
Du menade att deras rubriksättning blir mer och mer som aftonbladet?

Sen så ser jag inte problemet med rubriken, den är väldigt klar och tydlig tycker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spetsen_nr11:

Chilla killar (eller tjejer, vad vet jag?)... Dustin Home lyssnar på kritiken och åtgärdar problemet.

Visst Dustin lyssnade på kritiken för att sen svara på den med att det är lungt vi fixar det nån gång 2014. (dvs lyssnade på kritiken för att sen i stort sett skita i den).

Sen började kunder att begära radering av konton och media/"nördsidor" började ta upp det som en nyhet.
Detta gör att Dustin tittar i plånboken och inser att den troligen kommer att bli tunnare framöver om vi INTE gör nåt NU!

Allt som allt kritiken sket dom i det var först när plånboken började bli i farozonen dom vaknade så jag kan inte hålla med om att "Dustin lyssnar på kritiken och åtgärdar problemet" det bör ju vara tex "dustin spår tunnare plånbok och därför åtgärdar problemet" istället.

Visst är det bra att dom åtgärdar problemet men det är ju år försent och ska man bara ta sen det nu återigen togs upp här på swec så är det ca 1dag för sent i alla fall då dom helt enkelt visade att dom bara bryr sig om plånbåken och kundernas säkerhet är oviktig.

Och rubriken är ju bra den med det handlar ju om Dustin som HAR hamnat i blåsväder för lösenord som sparas i klartext den kan ju knappt bli tydligare.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!