SweClockers nya videospelare

Permalänk

Fick problem med att videon började hacka och ha sig när jag gick över till min andra skärm och fipplade.
Någon annan som hade det problemet?

Kör Mozilla Firefox, senaste versionen 25.0.1
Senaste versionen av adobe flash också, om det har någon påverkan.

Permalänk
Medlem

Kan tyvärr inte se videon alls. Vet inte om jag gjort något fel men jag kör video-standard från Firefox.

Men jag uppskattar tanken!
Det är väl det som är "Framtiden" eller hur

Visa signatur

[Silverstone Raven 02] [Intel SSD 320 80GB+ WD 1Tb Caviar green] [Asus P7P55D EVO] [Intel i7 2600K]
[
Corsair H70] [Zotac GTX 470 SLI] [2x4096MB Corsair Vengance 1600mhz CL9] [Corsair HX 850W 80+]

Permalänk

Är det bara för mig eller ser ögonlocken på Jonas och Emil helt konstiga ut?

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Medlem

Feeback på den nya spelare:

+
Bookmarks
Inget strul (på en dator iaf)

-
Man kan inte pausa när man är i helskärmsläge
Man måste klicka, Full screen och sen klicka i video. Varför ett extra steg?

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Har problem med att få den att fungera under Elementary OS (Ubuntu 12.04 fork).
Testat olika webbläsare men samma problem, laddar för evigt när jag trycker Play.

Visa signatur

FD Torrent | 7800X3D | 32GB RAM | Nvidia 3080 FE | Corsair SF750 | Fostex TH-X00 + Sennheiser HD 650

Permalänk
Relik 📜

Tack för all feedback! Observera att vi inte kommer kunna rätta alla bekymmer direkt under helgen. Vi kommer bolla och utvärdera med vår leverantör under nästa vecka och se vad som går att slipa till. För de där det absolut inte fungerar finns länk till Youtube!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk

sååå mkt bättre än chittube, som buffrar och buffrar, jag kan se i syne också men det är mindre artefakter i HD upplösningen jämfört med chittube.
fungerar super, härligt med kapitel också, fungerar to.m på min GS4.

Visa signatur

Silverstone TJ08-E, Corsair AX860i, Asus Maximus IV Gene-z, i5 3570K @ 4.7GHz, MSI GTX 680, Corsair Vengeance LP 16GB, Samsung 830 256GB, Intel 510 120GB Asus Xonar STX custom Dirvers,
allt vattenkylt med TYST som prio1
Länk

Permalänk
Medlem

Kör senaste Firefox på Windows 7 och för mig går skärmsläckaren in trots fullskärmsläge.

Visa signatur

ASUS Rampage IV Extreme | Core i7 3930K | 4x4 GB G.Skill RipjawsX 2133MHz | 2xGTX680 SLI | NZXT HALE90 1000W | Vattenkylning till CPU och GPU | Intel X25-m 80 GB | Corsair F240 | Antec P183

Permalänk
Medlem

Ett uppsving jämfört med tidigare. Blir lite konstig bild när man höjer upp till 1080p med pixelpåverkan i full skärm. Läste att orginalet är i 720p och det kan ju vara anledningen men samtidigt konstigt att man då kan höja upp det till 1080p. Trevligt med styckes indelningen ifall man vill höra om något avsnitt igen.

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]

Permalänk
Medlem

Skulle vilja ha så man själv kan anpassa storleken på videon. Lättare att slå upp i en annan ruta då.
Utan att de blir en film för myror

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Mr_Lazy:

Feeback på den nya spelare:

+
Bookmarks
Inget strul (på en dator iaf)

-
Man kan inte pausa när man är i helskärmsläge
Man måste klicka, Full screen och sen klicka i video. Varför ett extra steg?

Jag har en pausknapp längst ner i vänstra hörnet i helskärm. Menyraden gömmer ju sig automatiskt men rör jag musen så dyker den upp och där är pausknappen. Vidare verkar mellanslag fungera för att pausa med. Kan det varit så att du flyttade över fönstret till en annan skärm och sedan inte refreshade? Jag har haft massa lustiga fel med det nämligen. Massa funktioner försvinner magiskt om man flyttar ett fönster mellan skärmar utan att refresha efteråt.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Keeper of Traditions

Inte ett problem kanske, men jag personligen stör mig enormt på tidräknare som räknar upp istället för ner, så man inte kan se hur mycket som är kvar.

Hur lång tid som har passerat kan jag själv räkna ut

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Om ni kör fullsidan på mobil, fungerar det då? Går bra för mig under Android nämligen.

Det funkar fint om jag kör fullsidan.
Både i "fönster" och fullscreen, med HD.

Två tummar upp härifrån!

Visa signatur

MB: Asus ROG Hero | CPU: i4770@4,6GHz | RAM: 16GB@1600 | GPU: 6970 | STORAGE: 2*120GB SSD | COOLING: Custom, Water

Permalänk
Inaktiv

Ni kan gott lämna Googles sjunkande skepp: Youtube – håll er till den nya strömtjänsten i framtiden!

Permalänk
Medlem

Tittade bara lite snabbt, något jag vill påpeka är att jag brukar köra Fredagspanelen i XBMC.

Går in på sweclockers på datorn, kör Chrome Send to Phone, sedan share & med Yatsee kör jag send to XBMC & wips så startar fredagspanelen(youtube) i XBMC.

Detta går inte med den nya spelaren :/

Visa signatur

Gaming: Playstation 5 | Server: FreeBSD | Core i5-3570k | Fractal Design Define C | Corsair 16GB RAM | HTPC: RPi5 | LibreElec | Chromecast | Laptop: MacBook Air M1 2020 | Phone: iPhone 13 Mini | AP: Ubiquity Unifi | Router: Vanilla FreeBSD + Packet Filter FW

Permalänk
Medlem

Jag har ingen koll bakomliggande problem men för mig hackade videon i den nya spelaren (trots buffermarginal). Sitter med Firefox 25.0.1 i Lubuntu 13.04. Jag provade att köra klippet i 720p i Youtube också och där fungerar det utan att det hackar.

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk

Kör firefox 25.0.1 64bit och windows 7...Min erfarenhet är att den laddar något snabbare än youtube. Dock är det som "DunderKlumpen" säger. Stör mig på tidräknaren som räknar upp, men också att den inte försvinner i fullskärm. Nu är det inte så viktigt i eran video. Men ändå...verkar som många inte kollar på videon. Utan har den i bakgrunden och lyssnar på den istället.

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk
Skrivet av LaoLao:

Jag har ingen koll bakomliggande problem men för mig hackade videon i den nya spelaren (trots buffermarginal). Sitter med Firefox 25.0.1 i Lubuntu 13.04. Jag provade att köra klippet i 720p i Youtube också och där fungerar det utan att det hackar.

Hmm. Intressant, tycker nästan alla andra sidor förutom youtube laddar snabbare. Youtube har blivit så jävla slö nu för tiden :/

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem

Jag får varken bild, ljud eller knappar, bara en stor svart ruta.

win 8.1, Chrome.
Behöver man aktivera något? Plug-in?

EDIT: Funkar dock i senaste FF
EDIT 2: Funkar i Chrome om jag stänger av pop up blocker, även om jag kör "permit sweclockers.com".

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem

Ögonlocken ser lite konstiga ut i alla upplösningar för mig också.

Permalänk
Medlem

Av någon anledning så stängde inte den nya mediespelaren av skärmsläckaren när jag gick i fullskärmsläge.

Permalänk
Skrivet av Quim:

Tittade bara lite snabbt, något jag vill påpeka är att jag brukar köra Fredagspanelen i XBMC.

Går in på sweclockers på datorn, kör Chrome Send to Phone, sedan share & med Yatsee kör jag send to XBMC & wips så startar fredagspanelen(youtube) i XBMC.

Detta går inte med den nya spelaren :/

Det där lät ju onödigt omständigt. Varför laddar du inte ner YouTube-pluginet i XBMC istället?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalaspuffar:

Det där lät ju onödigt omständigt. Varför laddar du inte ner YouTube-pluginet i XBMC istället?

Jag har youtubepluginet redan, men att söka på fredagspanelen inifrån xbmc e inte så straightforward som d låter, kommer upp massa andra veckor & så ser man inte hela rubriken = ser ej vecka + tar tid att skriva i xbmc då jag inte har tbord lr mus kopplat till htpcn.

Det jag skrev ovan går på ca 6sek totalt.

Visa signatur

Gaming: Playstation 5 | Server: FreeBSD | Core i5-3570k | Fractal Design Define C | Corsair 16GB RAM | HTPC: RPi5 | LibreElec | Chromecast | Laptop: MacBook Air M1 2020 | Phone: iPhone 13 Mini | AP: Ubiquity Unifi | Router: Vanilla FreeBSD + Packet Filter FW

Permalänk
Medlem

Schysst med en ny videotjänst!

Permalänk
Medlem

Först och främst Så glad åt en spelare med mer stabil stream!
men vad är det för tjänst, eller är det en separat spelare bara för er?

• Som Zanshi redan påpekat är den för liten, Vore suveränt med ett skalbart popup-fönster, ett sånt som fans på Youtube för något år sedan.

Permalänk
Medlem

Uppspelning verkar inte fungera i Opera 18

Edit: Fungerade men tog brutal tid på sig att starta, över 3 minuter.

Visa signatur

Desktop: | Win10 | InWin 303 | ASUS TUF X570 | AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U12S (PP) | Intel 600p 256GB | Gigabyte GTX 670 | 32GB DDR4 2400Mhz | Corsair RM650x | 3x 1080 Screens |
Datacenter: | 1x Physical | 1x Virtual |
Laptop: | 2x |

Dell Certified Technician

Permalänk
Skrivet av Quim:

Jag har youtubepluginet redan, men att söka på fredagspanelen inifrån xbmc e inte så straightforward som d låter, kommer upp massa andra veckor & så ser man inte hela rubriken = ser ej vecka + tar tid att skriva i xbmc då jag inte har tbord lr mus kopplat till htpcn.

Det jag skrev ovan går på ca 6sek totalt.

Jag använder själv YouTube-pluginet och om du premunerar på SweClockers ligger de senast tillagda videorna först under "My Subscriptions". Detta är betydligt smidigare än att behöva söka varje gång!

Permalänk
Medlem

Fungerar bra på Firefox 25.0.1

Permalänk
Skrivet av Dunder:

Inte ett problem kanske, men jag personligen stör mig enormt på tidräknare som räknar upp istället för ner, så man inte kan se hur mycket som är kvar.

Hur lång tid som har passerat kan jag själv räkna ut

Jag kan inte hitta någon spelare som räknar nedåt (Youtube, VLC, MPC och spotify räknar uppåt)... Men såg nu när jag tittade igen att total tid inte finns med, det kanske borde läggas till.

Videon hängde sig halvvägs för mig, bytte till youtube för att få det att fungera. Kör firefox 25.0.1.

Edit: Att den hängde sig verkar vara en engångsgrej. Men ett återkommande fel är att videon inte startar när jag trycker på play. Istället tycker det upp en liten kryssruta i övre högra hörnet, kryssar jag den startar videon. Antar att det ska vara reklam eller nåt, men adblock är avstängt.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk

Kanske inget speciellt men man kan inte se hur långt hela programmet är

Visa signatur

Microalus ı Phenom II 1090T ı GTX 680 ı 970M Pro ı Corsair HX750 ı Corsair XMS3 8GB ı TX3 Evo ı Toshiba HDD