SweClockers nya videospelare

Permalänk
Relik 📜

SweClockers nya videospelare

Här samlar vi buggrapporter och funderingar runt videospelaren SweClockers testar för senaste fredagspanelen. Skriv gärna vilka webbläsare ni kör.

Vi kommer samla in tankar, rapporter och åsikter under ett par dagar, sedan sammanställa och ta vidare till leverantören. Det är alltså en tredje part som ligger bakom tjänsten, vilket gör att vi inte kan åtgärda saker lika direkt som om det skulle vara vår egen webbplats.

Rapporterade buggar/problem
* Val finns för 1080p, trots att videon bara är 720p. Alternativet 1080p är fel etikett för högre bitrate
* Fullskärm fungerar inte i alla webbläsare
* Videon fungerar inte på alla mobila enheter/på mobilsiten
* Uppskalning till fullskärm/annan storlek ser inte bra ut ("mönster" runt ögonen bland annat)
* Spelaren laddar inte alltid
* Reklamen fryser med vissa webbläsare (inaktiverad nu)
* Skärmsläckaren går igång, trots fullskärm
* Muspekaren ligger kvar för vissa
* Spelaren fryser för vissa
* Många saknar en "mellanstorlek" (fanns inte med gamla spelaren heller, bara direkt på YT)
* Många saknar totaltid (finns med andra skins, kanske går att ordna hybrid)
* Många får vita kanter på icke 16:9
* Vissa får hög processorbelastning
* Uppspelningen avbryts mitt i

Åtgärdade buggar/problem (kan ligga kvar i cache!)
* Volymkontroll saknas
* Tidslisten försvinner aldrig
* Default är 360p, inte 720p

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Här samlar vi buggrapporter och funderingar runt videospelaren SweClockers testar för senaste fredagspanelen.

Kan börja med att säga att man inte kan se videon på mobilsidan...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kan man fullskärma videon på nåt sätt :)?

Permalänk
Medlem

Raden med tidslinjen försvinner aldrig, ej heller muspekaren. (Kör Chrome)

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av G4ban:

Kan börja med att säga att man inte kan se videon på mobilsidan...

Skickades från m.sweclockers.com

Det är vi medvetna om. Det handlar mest om ett första test, så vi har inte lagt någon tid på det ännu.

Skrivet av globin:

Kan man fullskärma videon på nåt sätt :)?

Det verkar vara strul med Internet Explorer, är det vad du kör? För mig i Chrome går det bra.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Funkar inte på Samsung S4 med KitKat och Chrome heller. Får precis som tidigare talare inte upp någon video.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MB: Asus ROG Hero | CPU: i4770@4,6GHz | RAM: 16GB@1600 | GPU: 6970 | STORAGE: 2*120GB SSD | COOLING: Custom, Water

Permalänk

Fungerar bra för mig i Chrome att spela upp, köra fullskärm osv. Enda problemet jag ser är att man inte kan justera volymen i spelaren - man kan endast stänga av/sätta på, inte ställa in ett värde så att säga.

Visa signatur

🖥️ Gigabyte Aorus B450I Pro (mITX), AMD Ryzen 5 3600, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000MHz, Corsair SF600 V2, ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix, Corsair Force MP510 960GB, Samsung 850 EVO 250GB & OCZ Vector 256GB, ASUS VG248QE & DELL U2312HM
📱OnePlus 6
🏍️ 2018 Kawasaki Ninja 650

Permalänk
Medlem

inte ett fan

UI hamnar framför text ni lägger längst ner på skärmen
Att dela upp det i kapitel (punkterna) är en bra tanke men eftersom du inte vet vad du spolar till så känns det lite onödigt

Använda Youtube och tvinga fram html5 istället är mitt tips, smidigare blir det inte

Citat:

Ågärdade buggar/problem
* Tidslisten försvinner aldrig

Firefox 25.0.1 är detta inte fixat utan listen är kvar hela tiden även om man flyttar fokus

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av G4ban:

Kan börja med att säga att man inte kan se videon på mobilsidan...

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av SpaceMan:

Funkar inte på Samsung S4 med KitKat och Chrome heller. Får precis som tidigare talare inte upp någon video.

Skickades från m.sweclockers.com

Om ni kör fullsidan på mobil, fungerar det då? Går bra för mig under Android nämligen.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av hakd:

UI hamnar framför text ni lägger längst ner på skärmen
Att dela upp det i kapitel (punkterna) är en bra tanke men eftersom du inte vet vad du spolar till så känns det lite onödigt

Använda Youtube och tvinga fram html5 istället är mitt tips, smidigare blir det inte

Firefox 25.0.1 är detta inte fixat utan listen är kvar hela tiden även om man flyttar fokus

Hovrar du över puntkerna ska det stå vad det är för kapitel. Listan ska försvinna efter tre sekunder, fungerar i Chrome, Firefox och Internet Explorer här.

Youtube är ju precis vad vi kört innan, det innebär en rad problem vilket gör att vi kikar på och testar alternativ. Är inget att gå in på i detalj just här, dock.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Mitt UI försvinner aldrig neråt. Kör med senaste Chrome 31.0.1650.63 m
Dessutom så kan jag inte justera volymen, bara klicka på/av.

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Hovrar du över puntkerna ska det stå vad det är för kapitel. Listan ska försvinna efter tre sekunder, fungerar i Chrome, Firefox och Internet Explorer här.

Youtube är ju precis vad vi kört innan, det innebär en rad problem vilket gör att vi kikar på och testar alternativ. Är inget att gå in på i detalj just här, dock.

Det tar flera sekunder men sen kom det faktiskt text på punkterna Bra
Dok så försvinner listen aldrig varken i vanligt eller helskärms läge

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Det är vi medvetna om. Det handlar mest om ett första test, så vi har inte lagt någon tid på det ännu.

Det verkar vara strul med Internet Explorer, är det vad du kör? För mig i Chrome går det bra.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/5462435/fullscreen.PNG

Kör Firefox men fullskärmsknappen verkar finnas där nu så inga problem här. Förmodligen SBS som vanligt.

Permalänk
Medlem

Kör senaste Firefox med tillägget status 4-ever och då ser jag en Klar-skylt nere i vänster hörn. Stänger jag av tillägget så försvinner skylten
https://addons.mozilla.org/sv-SE/firefox/addon/status-4-evar/
http://image.bayimg.com/a4d42c9cbcaedaef5dd901b2d2136eccdb43d...

Visa signatur

ASUS Rampage IV Extreme | Core i7 3930K | 4x4 GB G.Skill RipjawsX 2133MHz | 2xGTX680 SLI | NZXT HALE90 1000W | Vattenkylning till CPU och GPU | Intel X25-m 80 GB | Corsair F240 | Antec P183

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av voro12:

Mitt UI försvinner aldrig neråt. Kör med senaste Chrome 31.0.1650.63 m
Dessutom så kan jag inte justera volymen, bara klicka på/av.

Skrivet av hakd:

Det tar flera sekunder men sen kom det faktiskt text på punkterna Bra
Dok så försvinner listen aldrig varken i vanligt eller helskärms läge

Det är märkligt! Det ska vara volymkontroll nu, fungerar i IE, Firefox och Chrome här. Spelaren gillar dock att cacheas rejält, kan vara det som strular. Testa gärna i Incognito (eller motsvarande) för att utesluta sådana problem!

Tack för feedback, alla!
Observera att det är ett test och att vi inte bestämt något om framtiden. Det är därför viktigt med era trevligt formulerade tankar!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Skulle gärna se att man direkt på kontrollpanelen såg hur långt programmet var respektive hur långt man sett(utan att behöva hovra)
Edit: kan inte play:a genom att trycka var som helst på skärmen, men det kanske är medvetet?

Visa signatur

There are 10 kinds of people in the world
Those who understand binary and those who don't

Permalänk
Medlem

[QUOTE=emilakered;14162345]Här samlar vi buggrapporter och funderingar runt videospelaren SweClockers testar för senaste fredagspanelen. Skriv gärna vilka webbläsare ni kör.

Rapporterade buggar/problem
* Val finns för 1080p, trots att videon bara är 720p
* Volymkontroll saknas
* Fullskärm fungerar inte i alla webbläsare
* Videon fungerar inte på mobila enheter
* Uppskalning till fullskärm ser inte helt bra ut.

Ågärdade buggar/problem
* Tidslisten försvinner aldrig
* Default är 360p, inte 720p[/QUOTE]

Gillar STARKT hotbaren så att man kan klicka sig fram till varje topic utan att behöva titta på allt - för vissa saker är ju inget man vill titta/lyssna på för att man redan vet eller inte tycker det är intressant.

Underbart bra!

Permalänk
Medlem

Alltså, nu vet jag inte hur relevant detta är för den nya mediaspelaren men tänkte iaf bidra med hur jag gör.
Jag laddar alltid hem mp4-filen ifrån youtube och kollar på den med mina vanliga media spelare, ibland kollar jag på reklamen på hemsidan innan jag laddar hem filen.
Det tycker jag är smidigast.

Permalänk
Medlem

Jag saknar bild. Ser ingenting men hör ljud. Exakt så här är det på vimeo för mig med så det är något knas helt klart.

Kör firefox men det är likadant på IE... fett störande. Uppdaterat flash osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Det är märkligt! Det ska vara volymkontroll nu, fungerar i IE, Firefox och Chrome här. Spelaren gillar dock att cacheas rejält, kan vara det som strular. Testa gärna i Incognito (eller motsvarande) för att utesluta sådana problem!

Tack för feedback, alla!
Observera att det är ett test och att vi inte bestämt något om framtiden. Det är därför viktigt med era trevligt formulerade tankar!

Japp, allt funkar i incognito i Chrome, både UI och volymkontrollen

Permalänk
Geeks Gaming

Kan ju börja med att säga att detta är en klar förbättring mot youtube! Gillar att videon finns på youtube också ifall den krånglar via hemsidan.

En bugg(?) jag ser är att det går att hoppa över reklamen (känns som en bugg, klicka på grå krysset i övre högra hörnet). Har även de kända buggarna i första posten, kör Windows 7, senaste Chrome.

Permalänk
Medlem

Ingen bugg, men en trevligt feature skulle vara att man kan klicka på tiden och få total klipp längd, återstående tid och passerad tid (som idag)

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av AlvarBerglind:

Kan ju börja med att säga att detta är en klar förbättring mot youtube! Gillar att videon finns på youtube också ifall den krånglar via hemsidan.

En bugg(?) jag ser är att det går att hoppa över reklamen (känns som en bugg, klicka på grå krysset i övre högra hörnet). Har även de kända buggarna i första posten, kör Windows 7, senaste Chrome.

Huruvida reklamen ska kunna hoppas över eller inte är väl något vi får se, hehe. Den är helt avstängd tills vidare dock då det fick spelaren att gå sönder under Internet Explorer.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk

Superbra att det finns ''inhopps platser'' så man kan se just den nyheten man är intresserad av!

Upplever lite ryckningar i bilden i fullskärm. Använder Chrome.

Visa signatur

3900X | ROG Strix X570-F | 2080 Ti | 3TB | 32GB | RM750x
ROG Zephyrus M16 | i9 | 48 GB | 3070ti | 3TB | 2K 165Hz
Canon EOS 7D Mark II | 24-105 f/4 | 50 f/1.8 | 70-200 f/4

Permalänk
Medlem

Det är typ "störningar" i bilden. har ingen aning om det är pga min upplösning eller om det är så för alla?

Det är "suddigt" runt ögonen, ögonlock, håret... det typ "flyter ihop" och pixlas.

Visa signatur

| 4000D Airflow | MSI B550 TOMAHAWK | Ryzen 5600X | 32gb DDR4 | 1x 1TB Kingston NVMe | GeForce GTX 1080TI | Corsair RM1000x | 34" Xiaomi Mi Monitor | CM Storm Quickfire TK Brown | Logitech G602 | HyperX Cloud II |

Permalänk
Medlem

Om man har pausat ett längre tag 10+ minuter så verkar det inte gå att starta streamen igen,
Eller beror de på att jag körde fullscreen spel under tiden.

Visa signatur

4670K | Sniper M5 | 16gb Corsair Vengeance | 2x HD 5850 | SSD 840

Permalänk
Medlem

En större spelare skulle uppskattas. Den lilla inbäddade spelaren känns för liten.

Permalänk
Geeks Gaming

Jag skulle gärna se en spelare som utökas när man utökar fönstret, tex. Som twitch.tv har.

Permalänk
Medlem

Kör Windows 8.1 med Maxthon3 som webläsare
Funkar icke i maxthon3 börjar ladda men "fastnar" i ladd läge eller buffer läge
Men det beror nog på att maxthon använder explorer motorn
I Chrome funkar det utan problem

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk

Subjektivt vid sida-vid-sida jämförelse med youtube i 720p och den nya i 720p så känns kvalitén på videon sämre med den nya. Hårdare/sämre komprimerat kanske? Speciellt synligt vid ögonen som någon tidigare nämnde.

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum