Anmäl dig till Roborock Challenge!
Permalänk

Kommer detta att klara av bf4?

Kommer detta att klara av bf4 över 60fps om inte vad är det som är den "stoppande" delen? Jag har redan bestämmt mig för detta så kom inte med förslag om i7 och annat moderkort mm. Eftersom jag är AMD fanboy so är inte heller intel ett alternativ. O kolla här enligt mig så verkar det inte vara någon super skillnad. ( http://m.youtube.com/watch?v=_qvsL8YRUCw&desktop_uri=%2Fwatch... )
Vad tror ni att jag kommer få för FPS i tex bf3, bf4 och bfbc2?

*Fx-8350
*Sabertooth 990fx r2.0
*6gb ram nu men ska köpa 16gb
*Sapphire 7970ghz-edition

Visa signatur

-> I7-4790K@4,6ghz & GTX 980TI@1430mhz AMP EXTREME <-

Permalänk
Medlem

Jag har FX-8320, Powercolor 7970 och 16 GB ram och klarar 60 FPS utan problem så det borde även rulla på för dig.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rasmusen98:

Kommer detta att klara av bf4 över 60fps om inte vad är det som är den "stoppande" delen? Jag har redan bestämmt mig för detta så kom inte med förslag om i7 och annat moderkort mm. Eftersom jag är AMD fanboy so är inte heller intel ett alternativ. O kolla här enligt mig så verkar det inte vara någon super skillnad. ( http://m.youtube.com/watch?v=_qvsL8YRUCw&desktop_uri=%2Fwatch... )
Vad tror ni att jag kommer få för FPS i tex bf3, bf4 och bfbc2?

*Fx-8350
*Sabertooth 990fx r2.0
*6gb ram nu men ska köpa 16gb
*Sapphire 7970ghz-edition

60+ FPS i bf3 1080p
i bf4.. någonstans mellan 50 - 60. (ultra i 1080p)

Permalänk

Klockar du den till typ 4,5-4,7Ghz samt klockar grafikkortet så kommer du kunna köra på High med 60+ fps i BF4

Jag körde FX-8350 @4,5Ghz, Windforce HD7970 @ 1150/1560 samt 8GB ram, Allt på High förutom Terrain och Textures som jag körde på Ultra, Fick typ 55 fps minimum och runt 70 Average.

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Skrivet av Marwelln:

Jag har FX-8320, Powercolor 7970 och 16 GB ram och klarar 60 FPS utan problem så det borde även rulla på för dig.

Ok tack för snabbt svar

Skrivet av DevilRape:

60+ FPS i bf3 1080p
i bf4.. någonstans mellan 50 - 60. (ultra i 1080p)

Borde jag inte få mer i bf3? Nu när jag spelar bf3 med 7970ghz och phenom ii x4 955 på ultra 1080p så får jag mellan 40-90 fps med 64 spelare och ca 60-130 fps på rush med ca 12 spelare tack för snabbt svar

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av H4nsson:

Klockar du den till typ 4,5-4,7Ghz samt klockar grafikkortet så kommer du kunna köra på High med 60+ fps i BF4

Bara High?! Jaha

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Rasmusen98:

Bara High?! Jaha

Ändrade inlägget lite, Du kommer kunna dra upp terrain och Textures förmodligen

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Skrivet av H4nsson:

Ändrade inlägget lite, Du kommer kunna dra upp terrain och Textures förmodligen

Okej det lät bättre
Men är det grafikkortet som tar stopp tror du? För jag äger förmodligen ett 7970ghz och ett r9 280x toxic efter julen så jag kan köra crossfire.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rasmusen98:

Ok tack för snabbt svar

Borde jag inte få mer i bf3? Nu när jag spelar bf3 med 7970ghz och phenom ii x4 955 på ultra 1080p så får jag mellan 40-90 fps med 64 spelare och ca 60-130 fps på rush med ca 12 spelare tack för snabbt svar

Jojo självklart, menade bara att du alltid ligger på 60+

Permalänk
Skrivet av DevilRape:

Jojo självklart, menade bara att du alltid ligger på 60+

Okej, tack!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmusen98:

Okej det lät bättre
Men är det grafikkortet som tar stopp tror du? För jag äger förmodligen ett 7970ghz och ett r9 280x toxic efter julen så jag kan köra crossfire.

ganska lätt att veta om det är grafikkortet som slakar eller cpu , sänks grafik inställningarna , får du mer fps då= gpu slakar , får du samma fps cpu som slakar , jag maxar allt i bf4 med konstant 60fps med crossfire 7870 och med 8350 , har även oc båda gpu/cpu , cpu gjorde ingen skillnad i fps så den håller länge , medans gpu oc gjorde att den inte droppar fpsen lika mycket so som 50-60 utan ny konstant 60 ibland 57 typ , varför bf3 inte är lika hög fps kan bero på cpu ( antar jag ) då den inte stödjer fler kärnor vilket gör att amds cpu slakar mera än vad en intel gör då den är starkare per kärna. du hade en 4 kärnig vilket är max vad bf3 klarar så men testa det innan med sänka grafik inställningarna så ser du ganska lätt om det blir skillnad

Visa signatur

CPU:Intel i9 10900KF ssd:1TB Psu:1000W 80+Gold Graphic: RTX 2080TI.
Coolers: 280+420mm Water Cooler Chassis: NZXT 810 gunmetal Ram: 32gb 3600mhz

Permalänk
Skrivet av Jonte94:

ganska lätt att veta om det är grafikkortet som slakar eller cpu , sänks grafik inställningarna , får du mer fps då= gpu slakar , får du samma fps cpu som slakar , jag maxar allt i bf4 med konstant 60fps med crossfire 7870 och med 8350 , har även oc båda gpu/cpu , cpu gjorde ingen skillnad i fps så den håller länge , medans gpu oc gjorde att den inte droppar fpsen lika mycket so som 50-60 utan ny konstant 60 ibland 57 typ , varför bf3 inte är lika hög fps kan bero på cpu ( antar jag ) då den inte stödjer fler kärnor vilket gör att amds cpu slakar mera än vad en intel gör då den är starkare per kärna. du hade en 4 kärnig vilket är max vad bf3 klarar så men testa det innan med sänka grafik inställningarna så ser du ganska lätt om det blir skillnad

Ok tack! Jag åker kommer med svar. Jag har fått sakerna nu och allt men windows vill inte installeras på min ssd och dom hårddiskarna jag hade innan har jag viktiga saker på så jag fick installera windows på en 250gb som stänger av och på sig hela tiden

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmusen98:

Ok tack! Jag åker kommer med svar. Jag har fått sakerna nu och allt men windows vill inte installeras på min ssd och dom hårddiskarna jag hade innan har jag viktiga saker på så jag fick installera windows på en 250gb som stänger av och på sig hela tiden

har du tat ur alla hårdiskarnas ström/sata så bara ssd är inkopplad när du ska installera windows? det kan störa ibland , om windows redan varit installerad nån gång innan på samma hårdisk så kan man testa att formatera den i windows installer programet

redigerat: glömde säga , när den startar om sig hela tiden , är det windows uppdate som är igång?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

1. Varför tror alla att det är så stor skillnad på High och Ultra? Knappt någonting.
2. Ett 7970 kommer nästan ALDRIG droppa under 60 FPS på High/Ultra.

Permalänk
Skrivet av Jonte94:

har du tat ur alla hårdiskarnas ström/sata så bara ssd är inkopplad när du ska installera windows? det kan störa ibland , om windows redan varit installerad nån gång innan på samma hårdisk så kan man testa att formatera den i windows installer programet

redigerat: glömde säga , när den startar om sig hela tiden , är det windows uppdate som är igång?

Ok ska testa det. Asså dör helt gör den inte men man hör att den typ skrapar imot något och då så fryser allt förutom musen på datorn sen hör man att den låter som vanligt och då funkar allt. Det händer ca 2 gånger på 5 min ganska jobbigt men jag ska inte ha den disken sen.

Skrivet av fogger:

1. Varför tror alla att det är så stor skillnad på High och Ultra? Knappt någonting.
2. Ett 7970 kommer nästan ALDRIG droppa under 60 FPS på High/Ultra.

1. När jag hade mitt gtx 460 så fick jag ca 40-50 fps på high och 35-45 på ultra.
2.bra

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmusen98:

Ok ska testa det. Asså dör helt gör den inte men man hör att den typ skrapar imot något och då så fryser allt förutom musen på datorn sen hör man att den låter som vanligt och då funkar allt. Det händer ca 2 gånger på 5 min ganska jobbigt men jag ska inte ha den disken sen.

1. När jag hade mitt gtx 460 så fick jag ca 40-50 fps på high och 35-45 på ultra.
2.bra

Menar grafikmässigt

Permalänk
Skrivet av fogger:

Menar grafikmässigt

Jaha ne det är dey knappt

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Nebakiyonlen:

Den kommer absolut inte klara bf4 kanske på low settings med max 15 fps om du har tur.

Mm sure...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Du har mina specs i signaturen;
Jag sitter på stabila 85 fps(har låst fpsen på 85) på med/low. Har dock testat på high och droppar som lägst till 70.
Anledningen till att jag gör med/low är för att jag livestreamar, vilket tar lite mer prestanda på processorn.

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem

2.bra :)[/QUOTE]

Får man fråga i vilken upplösning?
Eller hade du uber 460 som ingen annan har?
Tvekar att ett 460 drar bf4 i ultra med 35-40 fps då dom har för lite minne ^^

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | Arctic Liquid Freezer III 360 A-RGB Vit
64 GB Kingston DDR5 6000MHz CL30 | MSI B850 GAMING PLUS WIFI
MSI GeForce RTX 4080 Super 16G VENTUS 3X OC| Kioxia Exceria G4 NVMe SSD 1TB |
HAVN HS 420 Vit | Corsair RM 750
AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"

Permalänk
Skrivet av solomon:

Du har mina specs i signaturen;
Jag sitter på stabila 85 fps(har låst fpsen på 85) på med/low. Har dock testat på high och droppar som lägst till 70.
Anledningen till att jag gör med/low är för att jag livestreamar, vilket tar lite mer prestanda på processorn.

Ok, nice

Skrivet av Maho:

2.bra

Får man fråga i vilken upplösning?
Eller hade du uber 460 som ingen annan har?
Tvekar att ett 460 drar bf4 i ultra med 35-40 fps då dom har för lite minne ^^[/QUOTE]

Aa, 1080x1920. Bf3 inte bf4 har dock oc verisionen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmusen98:

Bara High?! Jaha

Bara och bara? du lär knappast se skillnaden. Du spelar ett snabbt spel och lär inte ens tänka på hur grafiken ser ut, eller stannar du upp och kollar hur vackert det är?

Skrivet av ODalis:

Menar grafikmässigt

+1. Exakt vad jag också menar. Folk gnäller bara för att allt inte är på det högsta grafikinställningarna fast det knappt syns på skärmen. Dom vill att det ska flyta på max inställningar för att känna sig nöjda med hårdvaran dom köpt

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Skrivet av AMD-FX:

Bara och bara? du lär knappast se skillnaden. Du spelar ett snabbt spel och lär inte ens tänka på hur grafiken ser ut, eller stannar du upp och kollar hur vackert det är?

+1. Exakt vad jag också menar. Folk gnäller bara för att allt inte är på det högsta grafikinställningarna fast det knappt syns på skärmen. Dom vill att det ska flyta på max inställningar för att känna sig nöjda med hårdvaran dom köpt

Ja men klart att man vill maxa allt? Vad är det annars för mening att uppgradera datorn? Då kan man ju sitta på sin gamla dubbelkärniga på 3.2ghz med ett gts 450... bf3 på low

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmusen98:

Ja men klart att man vill maxa allt? Vad är det annars för mening att uppgradera datorn? Då kan man ju sitta på sin gamla dubbelkärniga på 3.2ghz med ett gts 450... bf3 på low

Ja.. Varför inte?
Så länge man ligger på den fps man vill så spelar det ju ingen roll.
Alla är inte grafikhoror. Du märker inget från high till ultra, förutom lägre fps.

Visa signatur

240+360 rad custom loop

Permalänk
Skrivet av solomon:

Ja.. Varför inte?
Alla är inte grafikhoror. Du märker inget från high till ultra, förutom lägre fps.

Jo på Call of duty märker man det. Men inte på Battlefield

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av solomon:

Ja.. Varför inte?

asså det handlar om olika saker , vissa vill bara ha hög grafik som du kallar (grafikhoror) sen finns det sånna enthusiaster om vad datorn klarar av , sen finns det sånna som inte bryr sig bara det går att spela , finns massa olika saker , och som rasmusen98 sa tycker jag låter ganska rimligt , om man ändå ska uppgradera datorn så kan man ju satsa på att maxa de spel som finns på marknaden idag

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonte94:

asså det handlar om olika saker , vissa vill bara ha hög grafik som du kallar (grafikhoror) sen finns det sånna enthusiaster om vad datorn klarar av , sen finns det sånna som inte bryr sig bara det går att spela , finns massa olika saker , och som rasmusen98 sa tycker jag låter ganska rimligt , om man ändå ska uppgradera datorn så kan man ju satsa på att maxa de spel som finns på marknaden idag

Vill man ha en galen dator som klarar det mesta på ultra(i tyngre spel) köper man inte en AMD processor, utan Intel.
Det finns så galet många trådar om just detta.

Intel är grym för singlethread performance medans amd tar ledning på multithread.
Så vill man ha råstyrka är det Intel som gäller.

Visa signatur

240+360 rad custom loop

Permalänk
Skrivet av solomon:

Vill man ha en galen dator som klarar det mesta på ultra(i tyngre spel) köper man inte en AMD processor, utan Intel.
Det finns så galet många trådar om just detta.

Intel är grym för singlethread performance medans amd tar ledning på multithread.
Så vill man ha råstyrka är det Intel som gäller.

Ööö Jo om man är amd fanboy så gör man det och jag har kört intel förr själv så tycker jag om amd mycket mer. och tex i5 4670k kostar ca 1800kr medans fx 8350 som jag fick i måndags kostar bara 1500kr och är faktiskt bättre. I alla fall i dom spelen jag spelar. I7 och i5 säger vissa på sweclockers att det inte är någon skillnad till gamers bara till tex rit program med mera. Jag kör amd för att jag tycker om dom för att dom gör mig nöjd och till ett bra pris. Intel skulle jag aldrig vilja ha. Så du menar att det jag har nu inte är en bra dator? fx 8350 sabertooth 990fx och ett 7970ghz men om man har intel med samma grafikkort och sabertooth så har man det?
en i min klass vill ha i7 4770k och ett gtx 780 jag vill ha fx 8350 och ett 7970 ghz + ett 280x vem kommer få bäst dator i spel?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur en amd 8120 med ett gtx 660 kommer köra bf4?

Permalänk
Medlem

Med Mantle kommer du köra Ultra enkelt. Utan Mantle kan du förmodligen också köra ultra. Benchmarks överdriver. Aldrig droppat under 60 FPS med dator i signaturen. Körde benchmarks i varje runda jag körde under 2 dagar.

Din CPU är en flaskhals utan Mantle, med Mantle så är den inte det. Om AMD håller vad dem lovar.

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.