Permalänk

Köpa BF4 just nu?

har förstått att det har krånglat mycket, men hur ligger det till just nu? Tycker ni jag ska köpa det i nuläget?
Om ja, har ni då tips på någon bra deal? Har också för mig att någon sa att man kunde få det billigare om man redan hade Premium på BF3, det kanske inte stämmer?
Hur är spelet annars? Väldigt likt BF3 eller känns vapen och fordon annorlunda?

Tack på förhand.

Permalänk

Köp mitt originkonto med bf4+premium billigt går över till mac...

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Skrivet av SimpanDirr:

Köp mitt originkonto med bf4+premium billigt går över till mac...

Nja, har mitt egna konto med några spel på som jag i så fall vill ha det på. Men tack ändå.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag köpte spelet för ungefär en månad sen när det var en deal och det kostade 200 kr. Då när jag köpte det var det mest frustrerande, men de har successivt fixat de jobbigaste buggarna. Jag körde det idag för första gången på ett tag och tycker att det har blivit mycket bättre. Fortfarande inte perfekt, men fullt spelbart nu. Personligen tycker jag det är väldigt roligt, som en bättre version av BF3. Mycket som förändrats till det sämre dock, men skulle ändå säga att det är värt att köpa om du gillade BF3.

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Medlem

Jag skulle säga köp! Jag har fortfarande lite problem med nån crash då och då, mest på Shanghai, som aldrig crashade under betan.. , men annars funkar det klockrent, tycker inte det går jämföra med bf3, som det krossar på alla avseenden.

Permalänk
Medlem

Dem har faktist fixat dem flesta buggarna nu, det ända jag märkt av var min crash jag fick förut på dagen. Annars har jag inte märkt av något sedan china rising patchen.

Permalänk
Medlem

CDON säljer det för endast 249 kr just nu. Gäller endast idag (söndag)
http://cdon.se/spel/battlefield_4-25464394

Permalänk
Medlem

Är väll ingen fara med att köpa den nu eller sen... Dock tycker jag det kan vara onödigt att köpa en "riktigt" kopia då det finns massa vouchers till salu här på SweC för runt 200:-

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Om det inte crashar så är det skitroligt att lira Crashar knappt längre. Så ja det är värt att köpa.

Permalänk
Medlem

Köp!

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk

Är man någon som störs av lagg i form av att bli skjuten genom väggar, att hitreggen tar 1-2 sekunder på att reagerar ibland osv. så är det ett klart nej. Köpte spelet vid release, spelade lite men stod inte ut länge, provade idag igen och nätkoden eller vad som nu är problemet är inte mycket bättre.

Snackar man buggar verkar de flesta vara fixade dock.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Folk älskar att gnälla. Jag sitter på en gammal burk och det funkar skitbra. Köp! Väl värt varenda krona

Permalänk
Skrivet av avm:

CDON säljer det för endast 249 kr just nu. Gäller endast idag (söndag)
http://cdon.se/spel/battlefield_4-25464394

Tack för tipset och tack alla andra för svaren!
Vad säger ni om premium. Är det värt 500 till?

Permalänk
Skrivet av sjuhundratjugo:

Tack för tipset och tack alla andra för svaren!
Vad säger ni om premium. Är det värt 500 till?

De vet ja inte om det är värt de faktiskt. Skaffade det till Battlefield 3 men vet inte om det är värt igen, lär nog ändå köpa det eftersom att ja i princip bara spelar Battlefield. Så bestäm du om det är värt pengarna

Visa signatur

Gaming: i7-8700K | GTX 1080Ti | 16GB | 650w | 512GB| Win10
Laptop: MacBook Pro 13,3" | 8GB | 240GB | OSX

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av sjuhundratjugo:

Tack för tipset och tack alla andra för svaren!
Vad säger ni om premium. Är det värt 500 till?

Jag har spelat cirka 150 timmar i spelet. Själv tycker jag det är värt varenda krona.
Dock anser jag att du bör ta och testa spelet först innan du köper Premium, det kan ju hända att det inte passar dig eller att du inte finner det roligt. Så vänta och spela utan Premium först är mitt råd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sjuhundratjugo:

Tack för tipset och tack alla andra för svaren!
Vad säger ni om premium. Är det värt 500 till?

De 10 banorna i basspelet räcker gott och väl till 100-150 timmar innan du (förmodligen) tröttnar lite, spelar knappt china rising trots att jag har det.

Du kan hitta premium här för 370kr:
http://www.greenmangaming.com/s/se/en/pc/games/action/battlef...

Permalänk
Skrivet av SimpanDirr:

Köp mitt originkonto med bf4+premium billigt går över till mac...

Jag skulle kunna köpa det skicka ett pm

Visa signatur

Main: R9 390 Nitro, 4690K @ 4 GHZ, NH-U12P SE2, Corsair 8GB 1600MHz, Gigabyte Z97X Gaming 3, Fractal Design Define S, 1 TB, Fractal Design 650W, samsung 840 evo 120gb, windows 10
Equipment: Benq xl2411t Tesoro durandal ultimate G1NL, steelseries rival, Qpad qh 90.

Permalänk
Skrivet av sjuhundratjugo:

Tack för tipset och tack alla andra för svaren!
Vad säger ni om premium. Är det värt 500 till?

Använda koden XMAS2013 så får du spelet för 199kr.

Permalänk
Medlem

Jag sitter på en bra dator till skillnad från många som gnäller om att det laggar/nätkod och krashar osv och nu efter senaste patchen går det bra o spela så länge du går in på en server som inte är dålig dvs pingen är hög eller det är en dålig server i praktiken, finns många.. Förut hade alla krasher och skit oavsett dator men nu sålänge du har en vettig så är det nog bra spelbart och snyggt. Köp loss.

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av sjuhundratjugo:

har förstått att det har krånglat mycket, men hur ligger det till just nu? Tycker ni jag ska köpa det i nuläget?
Om ja, har ni då tips på någon bra deal? Har också för mig att någon sa att man kunde få det billigare om man redan hade Premium på BF3, det kanske inte stämmer?
Hur är spelet annars? Väldigt likt BF3 eller känns vapen och fordon annorlunda?

Tack på förhand.

Det var lite billigare innan EA släppte spelet,men nu är det inte så,Men själv så spelar jag BF4 lite små buggar och server lagg(på vissa servrar)

Tycker det är värt pengarna!.

Men vad för datorkomponenter har du?,ju bättre ju smidigare går det

Permalänk
Skrivet av potatis mos:

Använda koden XMAS2013 så får du spelet för 199kr.

På vilken sida menar du?

EDIT: Okej slog till för 199kr, tack för tipset.

Skrivet av Hardy:

Det var lite billigare innan EA släppte spelet,men nu är det inte så,Men själv så spelar jag BF4 lite små buggar och server lagg(på vissa servrar)

Tycker det är värt pengarna!.

Men vad för datorkomponenter har du?,ju bättre ju smidigare går det

Okej tack.
Har en i5 750, 8GB RAM och ett GTX580. Battlefield 3 funkar utan problem så jag antar att detta flyter på på high eller nåt sånt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av avm:

CDON säljer det för endast 249 kr just nu. Gäller endast idag (söndag)
http://cdon.se/spel/battlefield_4-25464394

Den slog jag till på, hade dessutom en 100kr rabattkod på mailen, 149kr inklusive frakt kan de allt va värt!

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Phenom II X4 965 | 8GB Ram | HD6950 |HD 16TB | Windows 7 Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av sjuhundratjugo:

På vilken sida menar du?

EDIT: Okej slog till för 199kr, tack för tipset.

Okej tack.
Har en i5 750, 8GB RAM och ett GTX580. Battlefield 3 funkar utan problem så jag antar att detta flyter på på high eller nåt sånt.

Mina Specs

Moderkort : Asus Sabertooth z87
CPU : I5-4670K (ej clockad)
PSU : Corsair RM750
RAM: Corsair CL9 Vengance 16GB
GPU: Asus GTX 780DC2OC
CPU : Corsair Hydro 100i,Corsair Performence SP120
"Övrigt" 2st High Performance AF120 framtill
"Fractal Design R2Midi"

Med 64spelare så får jag ca 75-90fps och vid 16-32spelare 80-110fps,vid mkt bombning och så kanske ligger ca 65-80fps ca 10-20sec max.

Och jag har Windows 8.1 funkar perfekt, förutom små buggar från BF4!.