Permalänk
Medlem

Datorn

Hade problem med värmen i min burk, kände att den borde klara något år till trots sina 3 år gamla komponenter.
Detta blev väldigt bra med tanke på priset :).

Galleri här.

Permalänk
Medlem

Kul och fint bygge!
Roligt att någon vågar på sig med lite annorlunda saker

Permalänk
Medlem

Väldigt intressant lösning

Visa signatur

Nikon Z8 - Nikon 14-24 - Nikon 24-120 - Nikon 180-600
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

Fint, men tror det skulle räcka men 1 intags fläkt som blåser över moderkortet. I övrigt bra lösning för den som inte orkar hålla på med vattenkylning.

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem

Tack alla

Skrivet av ToyBear:

Fint, men tror det skulle räcka men 1 intags fläkt som blåser över moderkortet. I övrigt bra lösning för den som inte orkar hålla på med vattenkylning.

Du har säkert rätt, men jag var så otroligt trött på dessa j***a temps man får av Intel X58 chipset samt dubbla GTX 480's :P.
Tänkte att det var lika bra att fylla varenda fan slot! ^^

Permalänk
Medlem

Fin lösning!
Skulle va kul o se lite före/efter temps!

Visa signatur

Chassi: Corsair 350D CPU: Intel i5 4670K GPU: GTX 780 msi tf SLI RAM: Dominator Platinum 8GB 1866MHz Moderkort: Gigabyte G1.Sniper M5 Kylare: Corsair H100i PSU: Corsair AX760i

Permalänk
Medlem
Skrivet av hultron:

Tack alla

Du har säkert rätt, men jag var så otroligt trött på dessa j***a temps man får av Intel X58 chipset samt dubbla GTX 480's :P.
Tänkte att det var lika bra att fylla varenda fan slot! ^^

Haft samma problem med min X58 Flög upp till 90-100+. Satt dit en random 60mm fläkt och tempen sjönk till högst ca 75 grader

Skickades från m.sweclockers.com

Väldigt fint bygge föresten!

Visa signatur

Processor: Ultra 7 265K · Moderkort: MSI MAG Z890 Tomahawk Wi-Fi
Grafikkort: GB RTX 5070 Ti GOC @ +300/+2000 · Ram: 96GB @ 5600MHz

Misc-PC: i5-6500 · - · 16GB 2133MHz · 28TB HDD
"Budget"-VR: R7 3700X · RTX 3060 12GB · 32GB 3600MHz · ~1TB SSD

Permalänk

Hade det inte vart smartare att låta flödet gå åt ett håll? Så att du skapar mer av en tunnel effekt, exempelvis att radiatorerna tar in luft (och svalkas lite extra) tillsammans med bottenfläkten, medans takfläktarna puttar ut den (varm luft uppåt) ? Kanske bara ger marginell skillnad, men det vore intressant att höra hur du resonerar : ) Vad använder du för att fästa kylarna på grafikkorten? NZXTs lösning?

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Skrivet av ManBearPig:

Hade det inte vart smartare att låta flödet gå åt ett håll? Så att du skapar mer av en tunnel effekt, exempelvis att radiatorerna tar in luft (och svalkas lite extra) tillsammans med bottenfläkten, medans takfläktarna puttar ut den (varm luft uppåt) ? Kanske bara ger marginell skillnad, men det vore intressant att höra hur du resonerar : ) Vad använder du för att fästa kylarna på grafikkorten? NZXTs lösning?

Det hade bara blivit varmt i lådan.

Denna setup ställer inga krav alls på chassikylning, luften som går in i kylarna kommer vara mer eller mindre rumstemp och den varma luften åker ut. Tror han tänker så

Vilka varvtal är det på Gentle typhoon-fläktarna?

Visa signatur

Citera vänligen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danbo:

Fin lösning!
Skulle va kul o se lite före/efter temps!

Tyvärr inga före-bilder kvar :(.

Är på jobbet, men här är en rätt nytagen idle-bild.

Skrivet av prixt:

Väldigt fint bygge föresten!

Tack

Skrivet av ManBearPig:

Tanken var att inte dra in varm luft i chassit, dvs inte dra in genom någon radiator.
Det är exakt det jag har haft problem med tidigare då min north bridge och gpu's hamnade efter lite spelande på 100+ grader.

Det är moddad antec intel-bracket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NintendoRobin:

Det hade bara blivit varmt i lådan.

Denna setup ställer inga krav alls på chassikylning, luften som går in i kylarna kommer vara mer eller mindre rumstemp och den varma luften åker ut. Tror han tänker så

Vilka varvtal är det på Gentle typhoon-fläktarna?

Precis så.

Det är 1450 rpm versionen, kör samtliga på 9volt. Så kanske 1100?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hultron:

Hade problem med värmen i min burk, kände att den borde klara något år till trots sina 3 år gamla komponenter.
Detta blev väldigt bra med tanke på priset :).

Galleri här.

Skulle vänt så att den suger in luft genom fronten och blåser ut i toppen och där bak.

Visa signatur

| MSI B650 Tomahawk | Ryzen 7 9800X3D | ASUS RTX 3070 | 64GB DDR5 6000MHz | MSI MPG A1000G | Samsung 970 Evo M.2 1TB + 2x WD Black SN850X 2TB|

Permalänk

Snyggt!

Visa signatur

Asus rog strix z690-a gaming, i7 12700K, 32gb RAM, PNY RTX 3080, RM1000i, 4x NVME SSD

Permalänk
Medlem

grymt

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Smart lösning på grafikorten! Tror du det är för vågat att göra på ett 770? går det tror du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av makkan7:

Smart lösning på grafikorten! Tror du det är för vågat att göra på ett 770? går det tror du?

Tror att det är helt onödigt. Den generationen har så mycket lägre temps än mina kort :).

Men jag antar att det inte skulle vara svårare att göra på det kortet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hultron:

Tror att det är helt onödigt. Den generationen har så mycket lägre temps än mina kort :).

Men jag antar att det inte skulle vara svårare att göra på det kortet!

jo det kanske dom har men det var riktigt snyggt därför ;P

Permalänk
Medlem

inte illa gillas

några har gjort så innan dej men eftersom du har skruvar istället för buntband så gillas den mer;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

inte illa gillas

några har gjort så innan dej men eftersom du har skruvar istället för buntband så gillas den mer;)

Tack :).

Exakt, idén kommer helt och hållet från http://www.overclock.net/t/1203528/official-nvidia-gpu-mod-cl....

Permalänk
Medlem

Vart är hårddiskarna?

Visa signatur

Speldator: Cooler Master Centurion 5 | Core i5-2500K@4.2Ghz | 12GB DDR3@1600MHz | Kingston SSDNow 120gb SSD + 2x 250 HDD | GTX 770@1085/1753/7010MHz
LAN/Miner: HP Pavillion a6140.sc | Core i5-3330@3.6GHz | 4GB DDR3@1600MHz | 250gb HDD | RHD 5870@1098/1098/6008
Konsol: Xbox 360 | N64 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av noobunge:

Vart är hårddiskarna?

2 SSD's bakom moderkortet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hultron:

2 SSD's bakom moderkortet.

Ahh, fyndigt!

Storlekar?

Visa signatur

Speldator: Cooler Master Centurion 5 | Core i5-2500K@4.2Ghz | 12GB DDR3@1600MHz | Kingston SSDNow 120gb SSD + 2x 250 HDD | GTX 770@1085/1753/7010MHz
LAN/Miner: HP Pavillion a6140.sc | Core i5-3330@3.6GHz | 4GB DDR3@1600MHz | 250gb HDD | RHD 5870@1098/1098/6008
Konsol: Xbox 360 | N64 |

Permalänk
Medlem

vad fick du för temps?

Visa signatur

Main | Fractal Design R4 | Asrock B550 | AMD 5600X | 32Gb | RTX 2080Ti | Corsair RM1000
Hosting Server | Asrock B550 | AMD 5700G | 64Gb | SSD: ioDrive 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dannnw:

vad fick du för temps?

Kan köra lite stresstester och ladda upp bilder, tänker du på något specifikt?

Permalänk
Medlem

Jag sitter på två 480 sli och funderar på att bara byta kylingen då jag har gratis el i hyran. ^^

Visa signatur

Main | Fractal Design R4 | Asrock B550 | AMD 5600X | 32Gb | RTX 2080Ti | Corsair RM1000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dannnw:

Jag sitter på två 480 sli och funderar på att bara byta kylingen då jag har gratis el i hyran. ^^

Med denna "milda" OC;

Hamnar jag på 75C på undre kortet och 80C på övre efter 15 minuters burn-in-test i Furmark.

Ligger på ca. 58C/60C vid normalt spelande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hultron:

Med denna "milda" OC;

http://cdn.overclock.net/f/f4/900x900px-LL-f4212122_clock.png

Hamnar jag på 75C på undre kortet och 80C på övre efter 15 minuters burn-in-test i Furmark.

Ligger på ca. 58C/60C vid normalt spelande.

nice. vad får du för PCB temp efter som du inte har en kopa på korten?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dannnw:

nice. vad får du för PCB temp efter som du inte har en kopa på korten?

Typ såhär brukar det väll se ut;