FG2421 får ej 120hz i windows trots displayport

Permalänk
Medlem

FG2421 får ej 120hz i windows trots displayport

Har köpt nämnd skärm,
Den är kopplad med displayport kabeln som medföljde,
problemet jag har är att jag inte kan ändra inställning i windows eller i nvidia control panel till 120hz i 1920*1080,
fliken finns så jag kan ändra till 120hz, när jag provat att ändra till 120 hz blir skärmen svart i ett par sekunder sen tänds den igen och den visar fortfarande bara 60 hz..
Har försökt med det mesta tycker jag..
Hjälp mig så man kan börja gajma

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smurz:

Har köpt nämnd skärm,
Den är kopplad med displayport kabeln som medföljde,
problemet jag har är att jag inte kan ändra inställning i windows eller i nvidia control panel till 120hz i 1920*1080,
fliken finns så jag kan ändra till 120hz, när jag provat att ändra till 120 hz blir skärmen svart i ett par sekunder sen tänds den igen och den visar fortfarande bara 60 hz..
Har försökt med det mesta tycker jag..
Hjälp mig så man kan börja gajma

Vilket grafikkort har du?

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrusE:

Vilket grafikkort har du?

jag har 780 ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smurz:

Har köpt nämnd skärm,
Den är kopplad med displayport kabeln som medföljde,
problemet jag har är att jag inte kan ändra inställning i windows eller i nvidia control panel till 120hz i 1920*1080,
fliken finns så jag kan ändra till 120hz, när jag provat att ändra till 120 hz blir skärmen svart i ett par sekunder sen tänds den igen och den visar fortfarande bara 60 hz..
Har försökt med det mesta tycker jag..
Hjälp mig så man kan börja gajma

Testa DVI med Duallink DVI kabel

Visa signatur

Asus Delux X79 - Intel i7 4820k OC 4.8GHz - 32GB Kingston Beast @2400MHz - 2x EVGA GTX570HD 2.5GB SLI - EK Watercooled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smurz:

Har köpt nämnd skärm,
Den är kopplad med displayport kabeln som medföljde,
problemet jag har är att jag inte kan ändra inställning i windows eller i nvidia control panel till 120hz i 1920*1080,
fliken finns så jag kan ändra till 120hz, när jag provat att ändra till 120 hz blir skärmen svart i ett par sekunder sen tänds den igen och den visar fortfarande bara 60 hz..
Har försökt med det mesta tycker jag..
Hjälp mig så man kan börja gajma

Är du säker på att skärmen visar 60 Hz? D.v.s. står det specifikt att den körs i 60 Hz efter att du ändrat?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse86:

Testa DVI med Duallink DVI kabel

Ja ifall jag inte har helt fel är det bara Dual Link DVI som stödjer 120/144Hz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Panfux:

Ja ifall jag inte har helt fel är det bara Dual Link DVI som stödjer 120/144Hz.

Tror även att hdmi 1.4(senaste hdmi versionen?) stödjeer 120/144hz men kan ha heelt fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Panfux:

Ja ifall jag inte har helt fel är det bara Dual Link DVI som stödjer 120/144Hz.

Skrivet av Durdle:

Tror även att hdmi 1.4(senaste hdmi versionen?) stödjeer 120/144hz men kan ha heelt fel.

Edit; har fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Är du säker på att skärmen visar 60 Hz? D.v.s. står det specifikt att den körs i 60 Hz efter att du ändrat?

ja den visar det ja i fliken, efter att jag försökt ändra
klickar jag ner fönstret och kollar igen står den på 60 hz igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse86:

Testa DVI med Duallink DVI kabel

mjo kan jag ju göra, får dock åka och köpa en sådan kabel då..
tycker det verkar ytterst konstigt varför inte medföljande kabel till skärmen skulle funka

Permalänk
Medlem

Konstigt.. Jag kör med en ASUS VG248QE 120 Hz via en DisplayPort kabel (köpte på Webhallen, en Deltaco) och det fungerar felfritt :/ Testa med en nyare modell?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Konstigt.. Jag kör med en ASUS VG248QE 120 Hz via en DisplayPort kabel (köpte på Webhallen, en Deltaco) och det fungerar felfritt :/ Testa med en nyare modell?

Men skärmen är ju ny för iår tror ju inte att kabeln skulle vara gammal som medföljer?

Permalänk
Medlem

*update*
har provat med 1024*768 och den går automatiskt in på 120 hz
provar jag någon upplösningen högre än det funkar det bara i 60hz

Permalänk

Hej.

Jag har samma problem om man läser i bruksanvisningen så står de att de ska vara "It must be connected with a DD200DL DVI Dual Link cable (option)."

DD200DL verkar vara en konstig special kabel ifrån Eizo.

Mvh Mikael

Permalänk
Medlem

Så nu har jag bytat både till ett nytt grafikkort Evgas nya 780ti, (hade gigabytes referens innan) och en ny skärm likadan fg2421 och nu fungerar allting klockrent,