WildStar - [Inget guestpass-tiggande /Mod]

Permalänk
Medlem

Kungen har börjat streama WildStar nu när NDA'n är borta!

http://sv.twitch.tv/kungentv

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Skrivet av ce2su:

Medhåll - är inte speciellt förtjust i att försöka sikta på en kille mitt i smeten för att slänga iväg nödvändig heal och istället träffa random person #3 för att han ställer sig ivägen -.- Free aim i strid är finemang, men inte för heals. Inte för mig iaf. AoE heals är en annan femma såklart.

Problemet med sådana heals för min del är: Antingen måste healen träffa alla eller de med lägst hp i telegraphen. Samtidigt finns det alltid prio targets såsom tanks eller någon som blir fokuserad i pvp som behöver träffas. Det känns som att en del freeform heals går på lägsta target först så devsen verkar i varje fall vara medvetna om problemet.

Håller med dig till 100% om aoe-heals, att dunka ut en stor healingcirkel under sig som både jag själv och andra måste tajma låter bra på pappret. Roligare än att dra upp en automatisk sköld på hela partyt med en knapptrycking i varje fall.

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk

På "black market" går wildstar beta-keys för allt mellan 100-150$ och Hearthstone key går för ~10$
Kollar ganska ofta och har aldrig sett en wildstar key gå för lägre än 90$ och allt under 100 är extremt sällsynt. Nycklarna är väldigt eftertraktade.

Visa signatur

Att felsöka en dator på håll är som att köra bil från baksätet.

Nedanstående påstående är sant.
Ovanstående påstående är falskt.

Permalänk
Medlem

Jag som själv är lite on the fence när det gäller spelet - och därav inte särskilt intresserad av att tigga sönder tråden för en betakey - har en fråga till er som har börjat spela spelet: vad är er uppfattning/första intryck av spelet? Stämde de överens med de förväntningar ni hade på förhand?

Permalänk
Medlem

Kan tipsa er som är taggade eller bara nyfikna på Wildstar om en bra livestream , http://www.twitch.tv/realblankspace

Visa signatur

Chassi: Silverstone Raven RV02-E Moderkort: Asrock Z68 Extreme3 Gen3 CPU: i5 2500k @ 4.2 GHz Ram: Corsair Vengeance 8GB LP GPU: GTX 660 DirectCUII OC PH SLI PSU: Fractal Design Newton R3 600W Kylning: CM hyper 212+

Permalänk
Medlem

jag har ett nytt konto med wildstar beta på, pma gärna

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vettefan, jag fastnar inte riktigt för spelet. Kanske är det för att jag inte riktigt hamnat i PVP än men jag vet inte.

Hur upplever ni andra det?

Edit:

Förresten, kan vi få in ett "INGET TIGGANDE" i trådtiteln här också? Så vi slipper spam..

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Skrivet av Yorg:

Vettefan, jag fastnar inte riktigt för spelet. Kanske är det för att jag inte riktigt hamnat i PVP än men jag vet inte.

Hur upplever ni andra det?

Edit:

Förresten, kan vi få in ett "INGET TIGGANDE" i trådtiteln här också? Så vi slipper spam..

Känner exakt samma, för mycket WoW clone imo. Skulle varit trevligt om spelet hade dynamiska quests såsom GW2 hade, att gå tillbaka till WoW questandet känns på något sätt förlegat. Sen blir man galen på alla annonserade attacker, jag vet att man kan stänga av dom i viss mån men ändå...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Fractalstar:

Känner exakt samma, för mycket WoW clone imo. Skulle varit trevligt om spelet hade dynamiska quests såsom GW2 hade, att gå tillbaka till WoW questandet känns på något sätt förlegat. Sen blir man galen på alla annonserade attacker, jag vet att man kan stänga av dom i viss mån men ändå...

själv hoppas ja man går tillbaka till så som de var när wow kom ut, dvs att man behöver läsa questen istället för att kolla 1sec på kartan..

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186252:

själv hoppas ja man går tillbaka till så som de var när wow kom ut, dvs att man behöver läsa questen istället för att kolla 1sec på kartan..

Fast det är ju ett sci-fi spel. Har de teknologi att flyga runt i rymden så har de nog teknologin att skicka koordinater till din digitala karta.
Hade ju varit en ganska stor design flaw om det varit som vanilla WoW. Bara jag som tycker så kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kuumaa:

Fast det är ju ett sci-fi spel. Har de teknologi att flyga runt i rymden så har de nog teknologin att skicka koordinater till din digitala karta.
Hade ju varit en ganska stor design flaw om det varit som vanilla WoW. Bara jag som tycker så kanske?

Tycker det är synd för det blir så enkelt.. och enkelt är faktiskt tråkigt tycker jag..
Kul när man får springa runt och kämpa lite för att klara questen, som tex i Vanilla WoW.
Att levla till max level ska vara fyllt av faror och vara småknepigt

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kuumaa:

Fast det är ju ett sci-fi spel. Har de teknologi att flyga runt i rymden så har de nog teknologin att skicka koordinater till din digitala karta.
Hade ju varit en ganska stor design flaw om det varit som vanilla WoW. Bara jag som tycker så kanske?

njae beror väl på hur storyn är.. har inte läst den men om det är en okänd planet ska man fan behöva klura

Skrivet av Urven:

Tycker det är synd för det blir så enkelt.. och enkelt är faktiskt tråkigt tycker jag..
Kul när man får springa runt och kämpa lite för att klara questen, som tex i Vanilla WoW.
Att levla till max level ska vara fyllt av faror och vara småknepigt

precis detta jag menar

Permalänk

Får man tigga keys i tråden? Ser ut som att detta kan bli rätt bra

Permalänk
Medlem

Gjort en liten sammanfattning om Wildstar på svenska. Har inte med alla detaljer, men det är grundläggande utifrån all infon vi fått i år
http://wildstarsverige.se/index.php?topic=95.0

Permalänk
Avstängd

Modsen har städat. Men till dig som la ut en nyckel. Du gjorde just min skitkassa dag/natt (inte sovit än) till den totala motsatsen. Ett stort tack till dig!

(Fick göra ett konto då jag bara läser här annars. Hade PMat dig om jag kommit ihåg vad du hette).

Permalänk

vaaA? har någon delat ut en gratis nyckel?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Genesistag:

vaaA? har någon delat ut en gratis nyckel?

Ja det var en snäll herre här som la ut en

Permalänk
Benchmaskin 🍞

*Tråd storstädad*

Tigga om nycklar är fortfarande inte tillåtet. Att byta till sig en nyckel är heller inte tillåtet utan all handel ska vara i marknaden. Här diskuterar vi bara.

Citat:

§ 1.6 Meningslösa inlägg som inte för diskussionen framåt är förbjudna. Detta omfattar inlägg som utan vidare motivering uttrycker medhåll eller missnöje. Andra exempel är länkar utan beskrivning eller sammanhang samt inlägg som enbart innehåller citat. Memebilder och andra roliga bilder för nästan aldrig diskussionen framåt.

§ 9
Marknadsföring och annonsering
Forumet får inte användas för annonsering eller marknadsföring av egen eller andras verksamhet. Privatpersoner ska använda Marknad för all slags handel. Det räknas alltid som marknadsföring att sprida länkar som är utformade så att någon tjänar pengar, får poäng eller liknande när de används. Ett annat exempel är platsannonser. För sådana hänvisar vi till vår särskilda jobbavdelning.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Urven:

Tycker det är synd för det blir så enkelt.. och enkelt är faktiskt tråkigt tycker jag..
Kul när man får springa runt och kämpa lite för att klara questen, som tex i Vanilla WoW.
Att levla till max level ska vara fyllt av faror och vara småknepigt

Det var dock aldrig knepigt att lvla till max i Vanilla WoW.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Britney:

Gjort en liten sammanfattning om Wildstar på svenska. Har inte med alla detaljer, men det är grundläggande utifrån all infon vi fått i år
http://wildstarsverige.se/index.php?topic=95.0

Bra sammanfattning!

Permalänk

Yes då har man fått tillgång till Winter Betan

Permalänk

Mäh, har det gått ut ny våg?

Ingen invite här inte

Permalänk
Medlem

Japp, det har gått ut en ny beta våg
Edit:
Källa: http://wildstarsverige.se/index.php?topic=105.0

Permalänk
Skrivet av Britney:

Japp, det har gått ut en ny beta våg
Edit:
Källa: http://wildstarsverige.se/index.php?topic=105.0

Ingen nyckel till mig den här gången heller. Jag borde fan få en eftersom jag startade den här tråden. Har dom ingen koll på ncsoft & carbine.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Inaktiv

Attans, ingen nyckel den här gången heller. /:

Offtopic: Har en ESO stress test key om någon är sugen? Skrev upp mig på den betan för ett tag sedan, men diggade det inte lika mycket som Wildstar.

Edit: Nu har någon fått nyckeln.

Permalänk
Medlem

Fick ingen invite jag heller
ESO fick jag dock men det vill jag inte ha!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av odesjord:

Fick ingen invite jag heller
ESO fick jag dock men det vill jag inte ha!

Posta den i min ESO tråd då, många som vill ha ESO Keys.

Permalänk
Skrivet av Urven:

Tycker det är synd för det blir så enkelt.. och enkelt är faktiskt tråkigt tycker jag..
Kul när man får springa runt och kämpa lite för att klara questen, som tex i Vanilla WoW.
Att levla till max level ska vara fyllt av faror och vara småknepigt

Precis , men vi får nog vänja oss med det i framtiden eftersom spel bolagen enbart bryr sig om antalet spelare.. inte kvalitet , allt ska vara helst vara gratis o utan effort som typ wow blivit men som sagt wildstar lever ett par månader sen är de graven med de med

Permalänk
Medlem
Skrivet av christer99:

Precis , men vi får nog vänja oss med det i framtiden eftersom spel bolagen enbart bryr sig om antalet spelare.. inte kvalitet , allt ska vara helst vara gratis o utan effort som typ wow blivit men som sagt wildstar lever ett par månader sen är de graven med de med

Jävligt coolt av dig att du kan läsa framtiden! Kan du inte lära oss andra hur du gör?

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Har lirat betan ett tag och detta verkar riktigt lovade. Combat är riktigt roligt, snabbt med massa action. Ser också fram emot 40 man hardcore raiding. Finns en nyckel på sweclockers marknad om någon är rik och sugen.