Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

WildStar - [Inget guestpass-tiggande /Mod]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

...

Vad gör det för skillnad om det finns de som sitter och grinar vid launch? Om det nu påverkar dig så pass mycket att du behöver avreagera dig här så kanske du bör lägga MMO åt sidan tills dess att du kan acceptera att inte alla är som dig. Och att det nödvändigtvist (och förmodligen) inte är Ditt dryga beteende som är det vettiga beteendet. Detta påstår jag utan att behöva ta hänsyn till vad jag själv anser om dessa personer som påstås "grina".

Det verkar som att du och jag ser mycket annorlunda på vad ett gratis-beta är för något. Du har fått för dig att enbart utvalda och speciella personer bjuds in till beta-evenemang när folk i själva verket väljs ut helt på måfå. Det handlar om tur och som jag har nämnt tidigare, om en och samma person har gjort så pass många beta-ansökningar att chansen att få ett har ökat märkbart.
När det kommer till MMO:n så anser inte jag att det inte är "folks uppgift att skicka rapporteringar om buggar och dylikt, även om det är välbehövligt för utvecklarna. Det är således upp till utvecklaren att ha en gedigen QA med betalda alpha- & betatestare för att råda bot på problemen. Det är helt felaktigt att förutsätta att det är normalt att en utvecklare använder sig av den stora massan för QA, det är inte riktigt så det funkar.
Åter igen, när det är de stora massorna som bjuds in till beta, det vill säga du och jag och andra som har anmält sig till betan via spelets hemsida, så är det främst till för att utvecklaren skall testa stabiliteten på servrarna.

Om du nu tar åt sig så pass mycket av all gnäll "in-game så finns det säkerligen möjligheten att stänga av chatfunktionen i spelet.
Jag får intrycket att du har fått för dig att det är något speciellt med att vara med i en MMO beta. Tro mig, det är det inte. Jag har varit i olika beta-tester sedan 10+ år tillbaka och det har sett ut precis på samma sätt. Att inbjudningar skickas ut till obetalda massan när det väl är dags att testa servrarna.
Hade du varit något annat än en troll och läst det jag faktiskt skriver, så hade du klart och tydligt sett att jag redan påpekat att det inte är endast för hypets skull som betan pågår, utan att utvecklare samlar in nödvändig information som vore omöjligt med ett litet team som beta-testar spelet.
Betan stängdes ner i höst inför förberedelser med vinter-beta, som pågår för tillfället, åtminstone om man ska välja att tro på utvecklarna och inte en slumpmässig person på ett forum som har råkat få ett beta-inbjudan.

I vilket fall som helst ser jag inte att denna diskussion kommer att leda någon vart och väljer att avsluta det här och nu.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sanazin:

Slutade läsa efter första 2 raderna. Jag skrev aldrig ens första inlägget för att göra dig upprörd vilket jag tydligen lyckats med :).
Stör mig inte direkt på de som grinar in-game heller utan mer på dig i sådana fall som kommer in i tråden och gråter över att du inte fått någon key.
Drygar mig gör jag inte på något sätt och vis heller, försökt vara mer hjälpsam åt folk här i tråden än dig skulle jag tippa på om vi kollar på tidigare inlägg när de kommer till att ge information om spelet, hur det ser ut angående framtida beta-keys osv.

Har nog en ganska bra plats i MMO-världen förövrigt tack. Och jag har fått bra feedback på det jag åstadkommit under betan so far så jag är ganska nöjd. Vill du fortsätta sura för du inte fått någon key så varsågod. Tacksam över att du inte kommit in då du absolut verkar inte ha där och göra.

Nej den leder ingenstans, ingen lust att fortsätta den heller. Tänker dock fortsätta ge folket i tråden info om spelet samt betan för de som faktiskt vill ha det. Tycker de också att jag är dryga får de vara vänliga och säga till om jag ska låta bli

EDIT: Btw, bara så du vet. Betan stängdes ned främst för alla ombyggnationer som gjordes i betan. Detta är inget jag bara säger. Carbine hänger mycket på reddit. Ett hett tips på dig om du vill ha lite konkret info istället för o snacka skit

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

*** raderat ***

Något märkligt som man råkade ut för nu är att trots att bekräftelsemailen angående ens beta-ansökning skickades till en 2012-10-02 så prövade man med att logga in med sitt konto och till ens förvåning så var det möjligt att registrera ytterligare en gång. Märkligt =/

Onödig fajt. § 1.2 och 1.3.
Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Eptk: jag håller delvis med dig. Du har rätt att många betraktar en beta som "jippie, nu ska jag ha roligt" istället för att se det som ett sätt att förbättra spelet där det främsta syftet är att rapportera buggar.

Å andra sidan så har Sanazin en poäng att man hycklar om man säger, eller starkt antyder, att betatestande är bara slitgöra och inte handlar om att få testa spelet och, ja, har roligt under tiden också. Det är kombination av båda.

Men visst, jag har varit med om en del betatester där vissa spelare knappt rapporterar någonting och mest har en attityd som kan sammanfattas "what's in it for me", så jag avfärdar inte vad du säger rakt av, Etpk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sanazin:

...

I vilket fall som helst, nog med off-topic.
Något märkligt som man råkade ut för nu är att trots att bekräftelsemailen angående ens beta-ansökning skickades till en 2012-10-02 så prövade man med att logga in med sitt konto och till ens förvåning så var det möjligt att registrera ytterligare en gång. Märkligt =/

Varför tror du jag är upprörd? Och varför skulle jag vilja tysta ner någon? Jösses, skärp dig.

Om jag får svara på din fråga utan att lacka ur: Du kan skicka in fler gånger. Det ändrar dock ingenting i databasen, du finns redan där.

Skrivet av Umbrellas:

Eptk: jag håller delvis med dig. Du har rätt att många betraktar en beta som "jippie, nu ska jag ha roligt" istället för att se det som ett sätt att förbättra spelet där det främsta syftet är att rapportera buggar.

Å andra sidan så har Sanazin en poäng att man hycklar om man säger, eller starkt antyder, att betatestande är bara slitgöra och inte handlar om att få testa spelet och, ja, har roligt under tiden också. Det är kombination av båda.

Men visst, jag har varit med om en del betatester där vissa spelare knappt rapporterar någonting och mest har en attityd som kan sammanfattas "what's in it for me", så jag avfärdar inte vad du säger rakt av, Etpk.

Jag har aldrig sagt att man inte ska ha roligt, är väl klart man ska ha kul med ett spel, vilket som helst, oavsett stadie. Jag har heller inte sagt att det ska vara något slitgöra eller ses som något "jobb". Utan vad många missar att det handlar om. Det är helt olika saker.

Sen tror folk jag är upprörd av någon konstig anledning Men om ingen uppskattar mig i tråden kan jag hålla mig till ställen där min info har uppskattats istället det är helt lugnt för mig. Tänkte bara (som mina tidigare inlägg om nyheter etc) dela med mig av mina erfarenheter från spelet, vaga NDA grejer osv om intresse funnits från er andra övriga som inte lyckats ta er in.

Men jag håller mig borta härifrån istället. Blir väl bättre så. Lycka till med nycklar till er som inte har.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Varför tror du jag är upprörd? Och varför skulle jag vilja tysta ner någon? Jösses, skärp dig.

Om jag får svara på din fråga utan att lacka ur: Du kan skicka in fler gånger. Det ändrar dock ingenting i databasen, du finns redan där.

Du beter dig så, är det inte uppenbart? Jag baserar det hela på hur du uttrycker dig. Du uttrycker dig som en troll. Vill du att man tar dig på allvar och vill du inte bli kallad som en troll, börja bete dig vettigt. Inte svårare än så.
Det jag skrev var inte direkt riktad till dig. Ärligt talat hade jag hoppats att du slutar citera mig då jag har tröttnat på denna svamlande troll.
Men jag kan väl svara ändå: Man kan inte skicka in fler gånger nej, utan det skall endast gå att skicka in en gång. Det går enkelt att testa det här genom att logga in med sitt konto och pröva göra en ny beta-ansökan, du kommer att mötas av detta: http://cl.ly/image/2Q2k1V331G23

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sanazin:

Du beter dig så, är det inte uppenbart? Jag baserar det hela på hur du uttrycker dig. Du uttrycker dig som en troll. Vill du att man tar dig på allvar och vill du inte bli kallad som en troll, börja bete dig vettigt. Inte svårare än så.
Det jag skrev var inte direkt riktad till dig. Ärligt talat hade jag hoppats att du slutar citera mig då jag har tröttnat på denna svamlande troll.
Men jag kan väl svara ändå: Man kan inte skicka in fler gånger nej, utan det skall endast gå att skicka in en gång. Det går enkelt att testa det här genom att logga in med sitt konto och pröva göra en ny beta-ansökan, du kommer att mötas av detta: http://cl.ly/image/2Q2k1V331G23

EDIT: Nä, du är inte ens värd mödan.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Håller faktiskt med Eptk här. Förstår känslan av att äntligen få testa ett spel man är väldigt intresserad av men samtidigt har man som beta testare i uppgift att jobba lite och rapportera alla buggar man kan så att Carbine löser dem innan release. Vore inte kul om man blev den som först testar spelet och sedan ragear på forum vid release för att X och Y inte fungerar (även om man märkte dem under betan men inte gjorde något åt det). Sen är det förstås svårt att testa ALLT men om alla rapporterar så mycket de kan är chansen stor att det mesta kommer med.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Yes! Äntligen en klass som känns helt rätt för min del.

http://www.youtube.com/watch?v=36lSzUMBJnc

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Medlem

Tro det eller ej, men denna beta är faktiskt till för att hitta buggar, få feedback och testa spelet. Till skillnad från en beta från Blizzard, där du i princip får spela ett demo av en färdig produkt för att bygga hype, behöver Wildstar mycket feedback, hitta buggar och veta vart spelet måste optimiseras för hårdvara osv. Har man spelat spelet och insett vilka förändringar som skett från tidigare betor så är detta väldigt tydligt.

Ny betawave i morse märkte jag.

Permalänk

Fick en invite till betan, men vilka svenska tider gäller det? så här står det :

Friday
5pm – 9pm PST (Saturday 1am – 5am UTC)
Saturday
11am – 3pm PST (7pm – 11pm UTC)

Permalänk
Skrivet av Genesistag:

Fick en invite till betan, men vilka svenska tider gäller det? så här står det :

Friday
5pm – 9pm PST (Saturday 1am – 5am UTC)
Saturday
11am – 3pm PST (7pm – 11pm UTC)

UTC är vår tid minus en timme om jag inte minns fel.

Permalänk

så som jag förstår fredag kl 13:00-17:00 och lördag 17:00-21:00?

Permalänk
Medlem

Nej, är det inte Fredag 01:00-05:00 och Lördag 20:00-00:00?

Permalänk
Medlem

Kom med denna helgens stresstest med. Ska bli kul att se vad deras servrar tål Samt att kika runt i hur spelets inloggningsskärm och övriga UI ser ut!

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Skrivet av Sanazin:

Kom med denna helgens stresstest med. Ska bli kul att se vad deras servrar tål Samt att kika runt i hur spelets inloggningsskärm och övriga UI ser ut!

Naeej säg inte att jag missade en wave till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thailandur:

Naeej säg inte att jag missade en wave till!

Flera har fått samma invite som jag fick idag för flera dagar sedan, så det är möjligt att du får en invite ändå!

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Fick nyss **** ***** jag också, har inte läst igenom allt men UTC är samma sak som GMT, vi ligger alltså en timme före.

edit: DERP!
Kan inte **** spelet, får att **** redan uppdaterar till den mappen i en annan process!

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Medlem

För alla som funderar vilka tider som gäller så är denna veckas stresstest under LÖRDAG för oss och inte fredag som man kan tro.
Saxat från forumet:

Friday
5pm – 9pm PST (Saturday 1am – 5am UTC)
Saturday
11am – 3pm PST (7pm – 11pm UTC)

Dvs:

Lördag: 02:00-06:00 (mitt i natten... tack vare att de går efter tider i USA)
Lördag: 20:00-24:00 (lördagskvällen)

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sanazin:

För alla som funderar vilka tider som gäller så är denna veckas stresstest under LÖRDAG för oss och inte fredag som man kan tro.
Saxat från forumet:

Friday
5pm – 9pm PST (Saturday 1am – 5am UTC)
Saturday
11am – 3pm PST (7pm – 11pm UTC)

Dvs:

Lördag: 02:00-06:00 (mitt i natten... tack vare att de går efter tider i USA)
Lördag: 20:00-24:00 (lördagskvällen)

02:00 till 06:00, fan va oskön tid. 20:00-24:00 kanske man kan få prövat lite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KeVVa:

Fick nyss beta invite jag också, har inte läst igenom allt men UTC är samma sak som GMT, vi ligger alltså en timme före.

edit: DERP!
Kan inte installera spelet, får att patchern redan uppdaterar till den mappen i en annan process!

Löste det med den här tråden:
https://forums.wildstar-online.com/forums/index.php?/topic/96...

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thailandur:

Naeej säg inte att jag missade en wave till!

Ja du är inte ensam :/

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem

Dessa stresstester som skall pågå under veckohelgerna är nog inget annat än just stresstester. Blir nog mer eller mindre omöjligt att faktiskt spela utan det är snarare så att man får stå och hamra på inloggningsrutan för att testa stabiliteten.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Verkar inte spela nån roll hur vad jag gör. Blir inte invitad ändå

Visa signatur

Registrerad 2001-12-24 15:10
Jul med Kalle Anka och Sweclockers

Permalänk
Medlem

Tänk på att du är under NDA ^^ Du får egentligen inte skriva att du är i beta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Britney:

Tänk på att du är under NDA ^^ Du får egentligen inte skriva att du är i beta

Man får väl bara inte nämna sina erfarenheter inom stresstestet. Verkar skumt att inte nämna att man är med i betan när man samtidigt registrerar sig på deras öppna forum!

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Medlem

Det är inget öppet forum. Det är ett stängt forum där endast betaspelare för tillgång.
Man kan tycka att det är hur konstigt som helst, men det bryter mot NDA Ville bara att du skulle veta om det, skulle vara tråkigt om du blev av med betan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Britney:

Det är inget öppet forum. Det är ett stängt forum där endast betaspelare för tillgång.
Man kan tycka att det är hur konstigt som helst, men det bryter mot NDA Ville bara att du skulle veta om det, skulle vara tråkigt om du blev av med betan

Jag skulle bli lite förvånad dock om Carbine's personal som är ifrån Usa går in på Sweclockers.se, översätter till engelska, läser inlägg och kopplar hans användarnamn till en email på en användare på deras servrar. Men man vet väll aldrig

Permalänk

Man bör dock vara försiktig med att ge ut "kompis-nycklar" eftersom om en av nycklarna du fick blir bannad så blir även du det.

Visa signatur

- Pappadel: Corsair CX500M - Mammakort: ASRock Z87 Pro3
- Korttidsminne: Crucial Ballistix Tactical 8GB DDR3 CL8 - Tänkarhjärna: Intel i7-4790K
- Sekort: Zotac GTX670 2GB - Långtidsminne: Samsung 840 250GB Basic.