Fråga ang. 3D på projektor (dålig bild i Hobbit)

Permalänk
Medlem

Fråga ang. 3D på projektor (dålig bild i Hobbit)

Kanske fel forum, men vet att det finns många kunniga människor här så jag provar:

Har en Sony VPL-HW30ES. Är mycket nöjda med bilden. Projicerar på en 106" ramspänd duk. Har en Marantz SR5007 som AVR och en Yamaha BD-S473 som Blurayspelare. Inga konstigheter direkt, ganska basic.

Tänkte jag skulle lyxa till det lite och köpte nu i jul 3D brillor, Sony TDG-PJ1 (aktiva) och en 3D-emitter Sony TMR-PJ2. Kopplade in och körde igång Avatar i 3D. Njöt verkligen av filmen och måste erkänna att jag var otroligt imponerad av 3D-känslan.
Så en dag senare skulle jag kolla på Hobbit, också 3D Bluray. Det var verkligen en KATASTROF, så fort bilden rörde sig snabbt i någon led, eller att det var mycket rörelse på duken var allt helt suddigt/skevt. Vet inte hur jag skall beskriva det, men det såg verkligen SKIT ut. Man mår illa av att titta en längre stund.

Jag har provat alla möjliga inställningar på projjen, AVR:en och BD-spelaren och HDMI. Ser lika dåligt ut vad jag än gör. Avatar ser kanon ut fortfarande. Har inga andra 3D-filmer så jag har inte haft möjlighet att testa mer.

Är det mina grejer som inte fixar Hobbit, eller är Hobbit helt åt h-vete gjord? (tänker på HFR etc) Tips och egna erfarenheter mottages tacksamt!

Permalänk
Medlem

hmm.. kanske blir nåt fel när hobit är native 48fps?

kan inte så mycket om projektorer, men det är min diagnos

Visa signatur

3570K @ de-lid @ 4.8 GHz | Sabertooth Z77 | 8GB-2133MHz-CL9 | ATi R9 290 @ 1150/1375
3x F60 RAID0 + 3TB WD Green
{@Custom H2O Loop}
Dell 3007WFP 2560x1600 BLANK AG removed+BLbleed mod | Z-5500 @ cap-mod
Garage Band komposition!

Permalänk
Medlem

Inget fel på 3d versionen av hobbit. Mer än så kan jag inte säga då jag kör 3D vision på en W600+.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av stimy09:

Kan man växla left first eller liknande? Vet att jag har upplevt sånna problem tidigare.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Såg 2an i 3D på bio, och det var just som du beskriver.. Vid snabba scener såg man inte ett smack, vyerna var dock underbara, men allt såg bara onödigt inzoomat ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

Kan man växla left first eller liknande? Vet att jag har upplevt sånna problem tidigare.

Får erkänna att jag inte riktigt är med på vad det innebär. Letade igenom menyerna i prjojen utan att hitta något. Extremt få inställningar för 3D. Missar jag något kanske?

Permalänk
Medlem

Problemet löst. Senaste firmwaren löste ett problem. Fans tydligen både i Yamaha BD-S473 och Yamaha BD-S673. Nu är det ju så snyggt att man ramlar av stolen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av stimy09:

Problemet löst. Senaste firmwaren löste ett problem. Fans tydligen både i Yamaha BD-S473 och Yamaha BD-S673. Nu är det ju så snyggt att man ramlar av stolen!

Perfa! Inget slår en bra 3D. Synd att det finns så många dåligt gjorda som drar ner allas åsikt om 3D Skönt att det löste sig.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"