Permalänk

Mincraft server behöver hjälp

Vi är par snubbar med många år med mmo's bakom oss men tröttnat på dess dåliga kvalitet nu för tiden. SÅ vi fick för oss att testa minecraft,och fastnade ganska rejält. Vi började med en server för någon vecka sedan, men inser hur sjukt mycket jobb det är med configa mods och vi saknar kunskap.

Söker spelare generellt, men också folk som har kunskap och vill hjälpa till att bygga upp servern. För er som kan och vill hjälpa till, ser vi gärna att ni är 18 år +. Själva är vi 30 år +

Eftersom vi är från mmo världen så är temat på servern givetvis rpg/mmo där det ska finnas mycket att göra

Några plugins vi har/experimenterar med, är:
mcmmo och eller heroes (har inte riktigt bestämt)
Towny
mobarena
epicboss
citizens
craftbook
Minigames
m.m.

Adress: 46.253.196.187:25965

Hör av er via denna post eller PM'a mig

//Fingernumb

Permalänk

Jag testar gärna! är 21 år. spelat minecraft sen det kom ut nästan.

Permalänk

Trevligt
Du är så välkommen Joakim

Permalänk

Kan inte ansluta står bara unknown host 'SE.fragnet.net'

vad gör jag för fel?

Permalänk
Medlem

Får man joina fastän man är bara 15? Har spelat MC I över 2.5 år ren, och är sjukt sugen på en towny server igen!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Alla är välkomna. Visst kan åldersgräns vara ett bra riktmärke, Men jag han spelat med 14 åringar som är mognare än vissa 30 åringar
Det var till dom som ville hjälpa till på adminnivå som vi ville ha 18 år +

Btw har vi fått tag i en jättebra kille som ska sköta det administrativa på servern.
Vi uppdaterade servern igår till 1.7.2 vilket också gjorde att vi började om från början. Nu har vi kunskapen och viljan att göra detta till en riktigt bra rpg server.

Vi kommer också i närmsta veckorna lägga över servern på en dedicated server, fixa upp hemsida och ny teamspak och med det få en "riktig" server adress

Skrivet av Joakim92a:

Kan inte ansluta står bara unknown host 'SE.fragnet.net'

vad gör jag för fel?

Du måste ha med porten också. Alltså 46.253.196.187:25965

//Fingernumb

Permalänk

har porten oxå funkar ändå inte. =/ kommer ändå bara upp unknown host 'SE.fragnet.net' =/'

Permalänk

Testa 46.253.196.187:25965

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gummibrallan:

Alla är välkomna. Visst kan åldersgräns vara ett bra riktmärke, Men jag han spelat med 14 åringar som är mognare än vissa 30 åringar
Det var till dom som ville hjälpa till på adminnivå som vi ville ha 18 år +

Btw har vi fått tag i en jättebra kille som ska sköta det administrativa på servern.
Vi uppdaterade servern igår till 1.7.2 vilket också gjorde att vi började om från början. Nu har vi kunskapen och viljan att göra detta till en riktigt bra rpg server.

Vi kommer också i närmsta veckorna lägga över servern på en dedicated server, fixa upp hemsida och ny teamspak och med det få en "riktig" server adress

Du måste ha med porten också. Alltså SE.fragnet.net:25965

//Fingernumb

Joinar in näst jag sitter vid burken!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Permalänk

Servern är inte öppen för joina i nuläget. Vi jobbar stenhårt att få i ordning på alla plugins, världar m.m.. Försmak av spawn i posten ovan
I dagarna läggs MCservern över till egen server och kommer (om allt går som det ska) upp om ca en 1-2 veckor

Permalänk

OK. Servern är öppen för att joina.
Dock har vi inte fått igång alla plugins vi önskade än. Vet inte om det är åldern eller bara trög, men öjj vad krångligt det är att configa.

Par plugins vi har:
MCmmo
Mobarena
PvParena
Minigames
Catacombs
Mychunk
Globalmarket

Plugins vi jobbar med:
Campaign
faction
citizen

Hur som Är folk välkomna till en avslappnad server där utvecklingen kommer efter hand

Server 1.7.2
IP: asablod.com