[BF4] Bannad från Sweclockers servrar?

Permalänk
SpelClockers

[01:31:10] Mr_Rulle > spawn camping will result in kicks.
Varning för solklar spawnkill i uncap där spelaren var inaktiv.
[01:31:25] bloopy82 > Camping? Lol du sköt från bas
börjar argumentera med falska påståenden gentemot admin
[01:31:46] bloopy82 > Gå ut innan du skjuter nästa gång då
Va,vad?
[01:31:52] Mr_Rulle > avlossade inte ett enda skott och stod vid tank spawnen
Klargör för bloopy82 att jag ej varit aktiv i spawnområdet.
[01:31:59] Mr_Rulle > checka dina ögon tack
Det var sent på natten med mycket oväsen på servern. Det borde inte skrivits med den tonen.

[01:32:02] bloopy82 > Så du siktar på skoj?
Om jag kryper,står eller hoppar på ett ben nere i spawn gropen Ändrar inte på någonting. det är dessutom omöjligt att stå nere i spawnen på den kartan och skjuta mot stridsfältet.
[01:32:39] Mr_Rulle > du sköt mig i spawn .punkt slut.
Klargjorde övertrampet en gång till med antydan att det inte var uppe för diskussion
[01:32:43] bloopy82 > tss
[01:32:47] bloopy82 > inge punkt
bloopy82 fortsätter och verkar tro att han bestämmer vad som gäller på servern.
[01:32:55] Mr_Rulle > om du vill tjafsa om det så kan vi lösa det.
Nu har jag tröttnat på att försvara regeln och varningen mot bloopy där i början jag lungt och sansat dessutom rättat han gällande hans falska påståenden.
[01:33:15] bloopy82 > bryr mig lite om du e admin..
Du bryr dig inte vad server admins säger gällande regler på servern, då finns det inte plats för dig här. Här går det över till en ban

Bannen görs av en annan admin som precis fått tillgång till vår nyflyttade procon layer.
Tyvärr så görs den med fel anledning som beskriver bannen men som korrigerades i efterhand.

Det är otroligt svårt att få in bevis när spelare gör något som inte tillåts på servern.
I detta fall så hade bloopy oturen att göra ett övertramp mot just en admin.
Som jag sa innan så är inte regelbrottet bannbart utan enbart vägran om att ändra sig o rätta sig till reglerna som är det.
Jag kan erkänna att jag var mindre diplomatisk när han fortsätter argumentera att han tycker att jag har fel.
Det står i reglerna att man skall rätta sig efter vad admins säger utan att argumentera.
"En server-admins uppmaning skall alltid omedelbart följas. Om du har klagomål på en admin, kontakta den serveransvarige på Lan (at) sweclockers.com."

Inte någon i admins gruppen skulle få för sig att sätta dit någon spelare för att de blivit dödade.Vi dör hela tiden på servern och det är en del av spelet . Vi jobbar för att skydda våra spelande forum medlemmar från påhopp och regelbrott även från forum medlemmar.

Permalänk
Medlem

Vad är ditt ingame namn: NoSkillsDjena
Vad hände: Admin bannar utan att ge svar
När hände det (klockslag och datum): ca 20:30, 20/12
Vilken av våra servrar skedde detta på: SweC 64 HC

Ska man börja varna/hota för man som admin inte gillar någon annans emblem så kan det vara en idé att capsa NAMNET personen man tilltalar....

Ingen vettig person håller koll på chatten i stridens hetta, speciellt inte med surround/eyefinity...
Ser att det är mycket klotter i chatten så av ren nyfikenhet frågar jag "Vem?" när Admin sagt "byt emblem annars ban"
Får inget svar samt att någon annan säger "Mitt emblem", så man tror att det är någon annan.

Sen efter en stund blir man bannad. Rätt gulligt faktiskt.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av NoSkills:

Vad är ditt ingame namn: NoSkillsDjena
Vad hände: Admin bannar utan att ge svar
När hände det (klockslag och datum): ca 20:30, 20/12

Ska man börja varna/hota för man som admin inte gillar någon annans emblem så kan det vara en idé att capsa NAMNET personen man tilltalar....

Ingen vettig person håller koll på chatten i stridens hetta, speciellt inte med surround/eyefinity...
Ser att det är mycket klotter i chatten så av ren nyfikenhet frågar jag "Vem?" när Admin sagt "byt emblem annars ban"
Får inget svar samt att någon annan säger "Mitt emblem", så man tror att det är någon annan.

Sen efter en stund blir man bannad. Rätt gulligt faktiskt.

Tjena,

Nu är inte jag admin som bannad dig men såhär gick det till i chatloggen (rensad på andras inlägg som inte har med ärendet att göra)

Citat:

[20:24:41] Mr_Rulle - Russian Army > ok kollar han
[20:26:39] Mr_Rulle - NoSkillsDjena > Mr_Rulle: Du måste byta emblem om du vill spela här.
[20:27:25] Mr_Rulle - NoSkillsDjena > Mr_Rulle: Byt Emblem nu. sådant är inte tillåtet här
[20:28:10] Mr_Rulle - NoSkillsDjena > Mr_Rulle: det blir inga mer varningar på emblemet
[20:28:35] Mr_Rulle - NoSkillsDjena > Mr_Rulle: om den ar kvar om 5 minuter sa blir det ban.
[20:29:05] NoSkillsDjena - Russian Army > vems emblem pratar vi om?

Gör man en private say, så står inte ditt namn i texten du ser från din sida. Det trodde vår admin och därför nämnde han dig inte vid namn i meddelandet och det ber vi om ursäkt för. Han varnade dig däremot 4 ggr.

Din ban är släppt, ser att emblemet är borttaget men jag är väldigt skeptisk till varför du valde att skriva "SS" där till att börja med. Du är skyldig att läsa reglerna på servern och det står tydligt:

Citat:

3, Vi vill ha en trevlig stämning på serven, stötande eller förolämpande uttryck som namn, emblem eller smädningar i chatten är inte tillåtet.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Med det var skrev så menade jag ju så klart inte att nån admin hade missbrukat sin makt "och ber om ursäkt om det lästes på det sättet utan" snarare att det är relativt vanligt.
Det jag mer syftade på att att det är svårt för admins att ibland vara "rättvisa" i sin roll då det finns många situationer.
Vad en tycker är rättvist är inte rättvist för en annan.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | Arctic Liquid Freezer III 360 A-RGB Vit
32 GB Kingston DDR5 6000MHz CL30 | MSI B850 GAMING PLUS WIFI
MSI GeForce RTX 4080 Super 16G VENTUS 3X OC| Kioxia Exceria G4 NVMe SSD 1TB |
HAVN HS 420 Vit | Corsair RM 750
AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Maho:

Med det var skrev så menade jag ju så klart inte att nån admin hade missbrukat sin makt "och ber om ursäkt om det lästes på det sättet utan" snarare att det är relativt vanligt.
Det jag mer syftade på att att det är svårt för admins att ibland vara "rättvisa" i sin roll då det finns många situationer.
Vad en tycker är rättvist är inte rättvist för en annan.

Admin abuse tar sig många olika former och eftersom vi försöker så hårt att vara rättvisa så är det en rätt tuff kamp. 99% av alla spelare har råkat ut för admin abuse och är lite för snabba att ta en "det är vi mot er" ställning. Vi ser inte att det ska behöva vara så, på Swec servern försöker vi fostra en god stämmning och ha spelare som känner sig säkra på att vi inte ger orationella @kills eller egenmäktiga beslut kors och tvärs.

Det är en av anledningarna till att vi scriptar så mycket vi kan, med språk filter och med teambalance med mera. Att automatisera uppgifterna minskar dels på administrativa bördan men också gör det att man kan hålla bättre räkning/mer konsekvent på varning/varning/åtgärd.

Att vi är öppna med vad vi gör och hur vi gör, hoppas vi ger spelarna förtroende för att vi faktiskt försöker göra ett bra och konsekvent jobb. Visst blir det bråk och missförstånd, admins är människor som gör felbedömningar men de försöker. Det är ju därför vi har en ban appeal tråd för att kunna hålla en dialog. I de senaste två fallen har vi gjort vissa fel och det står vi för. Öppet.

Det finns ingen inblandad som blir glad åt en ban. Inte personen som åker dit, inte vi som gör det eftersom det är en såpass extrem åtgärd. Det vore guld om vi kunde få @yell igen ifrån EA/Dice. Då skulle tillsägelser bli ännu mer synliga.

Tack för att du har insikt i problematiken, hoppas fler läser vår konversation och kanske förstår lite mer om svårigheterna.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Tjena,

Nu är inte jag admin som bannad dig men såhär gick det till i chatloggen (rensad på andras inlägg som inte har med ärendet att göra)

Gör man en private say, så står inte ditt namn i texten du ser från din sida. Det trodde vår admin och därför nämnde han dig inte vid namn i meddelandet och det ber vi om ursäkt för. Han varnade dig däremot 4 ggr.

Din ban är släppt, ser att emblemet är borttaget men jag är väldigt skeptisk till varför du valde att skriva "SS" där till att börja med. Du är skyldig att läsa reglerna på servern och det står tydligt:

En kick direkt med reason hade ju löst problemet direkt.
Alla har inte chatten igång ens, och även om man har det så ser man knappt vad som skrivs i den, så antal "varningar" har 0 betydelse om mottagaren inte ens får dem.

Valde inte att skriva SS i mitt emblem, men jag tog bort emblemet i vilket fall då det kunde tolkas så.

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av NoSkills:

En kick direkt med reason hade ju löst problemet direkt.
Alla har inte chatten igång ens, och även om man har det så ser man knappt vad som skrivs i den, så antal "varningar" har 0 betydelse om mottagaren inte ens får dem.

Valde inte att skriva SS i mitt emblem, men jag tog bort emblemet i vilket fall då det kunde tolkas så.

Sist vi kollade så visar inte battlelog Reason, för det är något vi alltid skriver in, både för eran och vår skull.

Jag har testat personligen och fick inte upp något meddelande om varför.

En till anledning att använda den här tråden så man kan ta reda på exakt varför man blev kickad/bannad.

Edit: DICE kan ha fixat det i en av dom tiotals patcherna, det borde vi testa igen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Självklart kan vi diskutera regeln, det är dock möjligt att vi flyttar diskussionen till vår servertråd eftersom detta är ban appeals tråden.

Spelnöje är huvudmotivet bakom regeln.

Skrivet av mr rulle:

[01:31:10] Mr_Rulle > spawn camping will result in kicks.
Varning för solklar spawnkill i uncap där spelaren var inaktiv.
[01:31:25] bloopy82 > Camping? Lol du sköt från bas
börjar argumentera med falska påståenden gentemot admin
[01:31:46] bloopy82 > Gå ut innan du skjuter nästa gång då
Va,vad?
[01:31:52] Mr_Rulle > avlossade inte ett enda skott och stod vid tank spawnen
Klargör för bloopy82 att jag ej varit aktiv i spawnområdet.
[01:31:59] Mr_Rulle > checka dina ögon tack
Det var sent på natten med mycket oväsen på servern. Det borde inte skrivits med den tonen.

[01:32:02] bloopy82 > Så du siktar på skoj?
Om jag kryper,står eller hoppar på ett ben nere i spawn gropen Ändrar intenågonting. det är dessutom omöjligt att stå nere i spawnen på den kartan och skjuta mot stridsfältet.
[01:32:39] Mr_Rulle > du sköt mig i spawn .punkt slut.
Klargjorde övertrampet en gång till med antydan att det inte var uppe för diskussion
[01:32:43] bloopy82 > tss
[01:32:47] bloopy82 > inge punkt
bloopy82 fortsätter och verkar tro att han bestämmer vad som gäller på servern.
[01:32:55] Mr_Rulle > om du vill tjafsa om det så kan vi lösa det.
Nu har jag tröttnat på att försvara regeln och varningen mot bloopy där i början jag lungt och sansat dessutom rättat han gällande hans falska påståenden.
[01:33:15] bloopy82 > bryr mig lite om du e admin..
Du bryr dig inte vad server admins säger gällande regler på servern, då finns det inte plats för dig här. Här går det över till en ban

Bannen görs av en annan admin som precis fått tillgång till vår nyflyttade procon layer.
Tyvärr så görs den med fel anledning som beskriver bannen men som korrigerades i efterhand.

Det är otroligt svårt att få in bevis när spelare gör något som inte tillåts på servern.
I detta fall så hade bloopy oturen att göra ett övertramp mot just en admin.
Som jag sa innan så är inte regelbrottet bannbart utan enbart vägran om att ändra sig o rätta sig till reglerna som är det.
Jag kan erkänna att jag var mindre diplomatisk när han fortsätter argumentera att han tycker att jag har fel.
Det står i reglerna att man skall rätta sig efter vad admins säger utan att argumentera.
"En server-admins uppmaning skall alltid omedelbart följas. Om du har klagomål på en admin, kontakta den serveransvarige på Lan (at) sweclockers.com."

Inte någon i admins gruppen skulle få för sig att sätta dit någon spelare för att de blivit dödade.Vi dör hela tiden på servern och det är en del av spelet . Vi jobbar för att skydda våra spelande forum medlemmar från påhopp och regelbrott även från forum medlemmar.

Dold text

Fet markerad text...
Inaktiv? Du springer å siktar... (återkommer)
påståenden som från mina sida är solklara där jag beskrivigt förlopp tidigare, under häktiskt tid med mycke ljud så är min reflektion "ser dig med sikte uppe, samt hör flertal skott" Så vad ska jag tro? Lagkamraten som går bredvid som inte har siktet uppe eller du Mr_Rulle?
stod - ne.. du sprang (återigen så vet jag inte vad du gjorde dom x antal sekundrar du varit inaktiv å petat navelludd i spawn.)
ej aktiv - Men fråga då dig själv 1. Varför spawna i förtid å vara inaktiv som du säger? 2. Så man är inaktiv oavsett hur mycket man än agerar spot eller annat?
kryper,står eller hoppar...Ändrar inte...på...någonting - Så du har fri tolkning av regel 8? Lan säger att det är en mycket luddig regel, men definerar faktiskt att en kill från spawn är fri lejd å döda nån.
omöjligt...skjuta mot stridsfältet - såvitt jag vet så är det inte det, dock starkt begränsat, men det är inte ett "omöjligt"
rättat - Rättat vadå? Du har precis skapat å gjort en stark ifrågasättande ang regel 8 så klargör gärna för mig vad du har rättat? För även Lan har svårt att "rätta" denna regel.
bryr dig inte vad server admins säger gällande regler på servern, då finns det inte plats för dig - Tack, glömde faktiskt bort den raden...
Korrekt mening ska vara "Bryr mig inte om du så är admin jag dödat" Inte vad du försökte påpeka.
Det är otroligt svårt att få in bevis när spelare gör något som inte tillåts på servern. - Så för att jag inte får möjlighet att ens förklara så ger det dig tolkningsföreträde?
oturen...just en admin[/U] - Vadå otur? Du definerar igen tolkningsföreträde, min syn med egna ögon är ... du rör dig, du siktar (samt hör skott) = du är en måltavla oavsett om du är kung Napoleon med Lill-Babs som drottning.
utan...vägran...att ändra sig...till reglerna - Vars står det? Defination på mening "Inte punkt slut" är ett konstaterande på vad du söker efter eller är det att vi har olika åsikt hurvida detta var en spawnkill?
omedelbart följas. Om du har klagomål - så berätta det då i chatt där vi hade en vanlig dialog utan svordomar, där även en smiley från mig ":P" får dig att gå som ett exploderande ånglok?
dör hela tiden - Grattis då torde väl ni ha en MYCKET klar sikt på vad som händer för oss alla andra. Eller det gör att en admin ska bli nonchalant för han har stått på kullen där å vet vad man gör där å då kommer alla som står på kullen göra samma sak.

Berätta gärna för mig hur jag ska få en spott på heli omgiven av kullar?
Det roligaste som finns är att gapflabba åt folk som kör 190 blås rätt in i M2slam/Mina/C4 och bästa stället att observera det är rakt nedanför kullen.

Hade du suttit snällt bakom gardinen så hade jag släppt detta med tiden, men du försöker återigen försvara ditt agerande, så detta leder tyvärr lite till pajkastning tills regel 8 ÄR deffierad svart/vit eller ursäkt från dig Mr_Rulle (inte att Lan ska beklaga sig över dig)

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Moderator
Moderator

Tack Bloopy för att du flyttade över inlägget till den andra tråden men jag tror att eftersom ditt ärende började i en ban appeal så fortsätter vi den här.

Vad det gäller regel 8 så blir den inte tydligare än så här:

Skrivet av Lan:

...

• Håll er ute ur uncap bases för att undvika strul med denna regel och undvika att döda servern genom att trycka ner motståndarna så hårt att de sticker från servern.

• Dödar ni någon i en uncap bas, så blir det genast en tolkningsfråga. Var den dödade ett legitimt mål? Dvs en aktiv kombattant?

• Vad definierar ett legitimt mål/aktiv kombattant? Till exempel om personen skjuter ut ur uncap bas.

• Regel 8 kan inte göras svart och vit eftersom det är omständigheterna som bestämmer om den kan tillämpas.

...

Om du fortfarande vill diskutera denna regel så läs mina tidigare inlägg om hur svår regeln är att applicera. Till exempel exploderande fordon som råkar döda en person som just spawnat?

Vad det gäller ursäkt från admin så har du fått ett erkännande att formuleringen i tillsägelsen var felaktig samt i banskriften tidigare?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Vad definierar ett legitimt mål/aktiv kombattant? Till exempel om personen skjuter ut ur uncap bas.

Men så länge han/hon inte dödat nåt kan han/hon hävda spawnkill å därav få den andra spelaren kickad/bannad.
Så länge som ni inte har log på allt så är det enda rätta en svart vit gräns på denna regel.

Har du dödat nån i spawn å han/hon inte dödat nåt är det en direkt /kick

För som du påpekar ifall du dödar fordon (AA, Tank m.fl) så kommer även denna kill synas å därav kan man då se i log bakåt att "nån" av dom som dog vid samma tillfälle är en godkänd fiende.

Edit. Smartast gör man regel 8 till en /kick vid kill innuti spawn efter x sec från spawn. För hur ofta lär du döda fordon som har nån nyspawnad i närheten?
Sen om du bara får en /kick så är du öppen å joina server direkt efteråt med åtanke på vad som hände... eller?

Visa signatur

Permalänk

Tja kommer inte in, vet inte om jag blivit bannad pga kicks pga idle nick drkstrm

Visa signatur

Core i7 6700k, Msi Z170m mortar, 16gb Hyperx DDR4, Evga GTX 970 4gb ACX 2.0+ SSC, Corsair hydro H100i , Corsair Carbide Air 240 , Fractal Design Integra M 750w

Permalänk
Medlem
Skrivet av darkstrom:

Tja kommer inte in, vet inte om jag blivit bannad pga kicks pga idle nick drkstrm

Säger den att du är bannad? Det är inte bara buggen med kön som säger Couldn't connect to server?
Flera som har problem med att komma in på första försöket. Man får försöka flera gånger.
Kan inte hitta dig i listan över bannade spelare i vilket fall.

Permalänk
Skrivet av agentq15:

Säger den att du är bannad? Det är inte bara buggen med kön som säger Couldn't connect to server?
Flera som har problem med att komma in på första försöket. Man får försöka flera gånger.
Kan inte hitta dig i listan över bannade spelare i vilket fall.

Kom in, läste innan att om man blev bannad så stod det inget speciellt, därför jag undrade

Visa signatur

Core i7 6700k, Msi Z170m mortar, 16gb Hyperx DDR4, Evga GTX 970 4gb ACX 2.0+ SSC, Corsair hydro H100i , Corsair Carbide Air 240 , Fractal Design Integra M 750w

Permalänk
Medlem

am i banned?

Gday

Im not sure if ive been banned for some reason, i have been playing on the battlefield HC server SweClockers.com 64 HC Conquest [SniperLimit] but i cant seem to connect anymore have i been banned for some reason?

in game name is "R3DSKY"

Permalänk
Medlem
Skrivet av R3DSKY:

Gday

Im not sure if ive been banned for some reason, i have been playing on the battlefield HC server SweClockers.com 64 HC Conquest [SniperLimit] but i cant seem to connect anymore have i been banned for some reason?

in game name is "R3DSKY"

Probably not. We just have a huge problem with the game and players that are not able to connect.
If it doesn't say you have been ban and just tell you "Couldn't connect to server" you just have to try again. Can take a lot of tries.

Permalänk
Medlem

bummer

oh ok what a bummer hope they sort it for you/us

Permalänk

Vad är ditt ingame namn: TB4ngZ
Vad hände: Tydligen så har jag gjort för många TK
När hände det (klockslag och datum): Någon gång nattetid för snart 48 timmar sen skulle jag tro. Hade inget anteckningsblock framme.

Tror det var Operation Locker / Paracel Storm jag körde på när jag fick denna ban och antar att det va M320 med studs som ställde till det för mig eller Attack Boat. Något som bör tilläggas är ju att vi vann och att jag var Nr. 1 så man kan ju knappast se det som sabotage snarare att jag va lite väl aggressiv i mitt spelande.

Riktigt tråkigt att man blir bannad när man själv blivit TK'ad ca 1000 gånger på eran server. Sen så lyfter jag snarare mitt lag än å drar ner det med tanke på att jag oftast ligger ganska högt i score.

Så här nu i efterhand så misstänker jag att jag blivit kickad men antog att det va ett problem med min connection annars hade jag väl vart försiktigare.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av TonyB4ngZ:

När hände det (klockslag och datum): Någon gång nattetid för snart 48 timmar sen skulle jag tro. Hade inget anteckningsblock framme.

Tror det var Operation Locker / Paracel Storm jag körde på när jag fick denna ban och antar att det va M320 med studs som ställde till det för mig eller Attack Boat. Något som bör tilläggas är ju att vi vann och att jag var Nr. 1 så man kan ju knappast se det som sabotage snarare att jag va lite väl aggressiv i mitt spelande.

Riktigt tråkigt att man blir bannad när man själv blivit TK'ad ca 1000 gånger på eran server. Sen så lyfter jag snarare mitt lag än å drar ner det med tanke på att jag oftast ligger ganska högt i score.

Så här nu i efterhand så misstänker jag att jag blivit kickad men antog att det va ett problem med min connection annars hade jag väl vart försiktigare.

Tjena Tony,

Jag är tyvärr sjuk men ska snart ta mig till till datorlyan om ingen annan admin kollar först.

Edit: Tog en snabbtitt från min iPad och mycket riktigt, du har råkat ut för autoban av EA/Dice för tre TK kicks. Läs här så förstår du, det är rätt sjukt att de tvingar alla serverägare till dessa inställningar.

Vi har alltså inte medvetet bannat dig utan det är automatiska inställningar som måste vara där när man kör HC.

Vi löser bannen strax, vill bara visa de andra att det inträffat. Det är alltså en ackumulering av tre TK kicks som gett dig en tkban av automatik.

Visa signatur

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av TonyB4ngZ:

Hej, ja du hade blivit TKbannad pga EA's egna regler, och inte våra.

EA tyckte att vid 5 TKs så ska man bli kickad från servern, och vid 3e gången (15 TKs) så blir man bannad. Det här är inte något vi tycker är OK speciellt inte när man det saknas en klar varning när man har gjort en TK.

Vi ber om ursäkt för detta men hoppas att du siktar på rätt spelare i framtiden
Ban upphävd

Permalänk
Skrivet av Kenneth:

Hej, ja du hade blivit TKbannad pga EA's egna regler, och inte våra.

EA tyckte att vid 5 TKs så ska man bli kickad från servern, och vid 3e gången (15 TKs) så blir man bannad. Det här är inte något vi tycker är OK speciellt inte när man det saknas en klar varning när man har gjort en TK.

Vi ber om ursäkt för detta men hoppas att du siktar på rätt spelare i framtiden
Ban upphävd

Haha tackar!

Yes jag ska absolut vara försiktigare i framtiden men är ändå nyfiken på hur dessa TK räknas. Är det inom loppet av ett dygn eller är det 15 TK's totalt under den tid jag spelat på SweClockers server?

Mvh

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av TonyB4ngZ:

Haha tackar!

Yes jag ska absolut vara försiktigare i framtiden men är ändå nyfiken på hur dessa TK räknas. Är det inom loppet av ett dygn eller är det 15 TK's totalt under den tid jag spelat på SweClockers server?

Mvh

Läs mer i denna tråden.

I korthet, för att bli bannad enligt deras regler är krävs det 3 teamkill kicks. Och för varje kick krävs 5 TK's.

Det är väldigt oklart hur EA/DICE tänkt sig detta för det är verkligen inte förklarat någonstans om det finns forgive över tid. Vi har följt ett fall där vi såg att han spelade kl 9 på morgonen, fick två kickar innan kl 12.00 och återvände på eftermiddagen mellan 15:00-17:00 där han fick sin tredje kick och tkban. Så vi vet inte själva.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Lan:

Läs mer i denna tråden.

I korthet, för att bli bannad enligt deras regler är krävs det 3 teamkill kicks. Och för varje kick krävs 5 TK's.

Det är väldigt oklart hur EA/DICE tänkt sig detta för det är verkligen inte förklarat någonstans om det finns forgive över tid. Vi har följt ett fall där vi såg att han spelade kl 9 på morgonen, fick två kickar innan kl 12.00 och återvände på eftermiddagen mellan 15:00-17:00 där han fick sin tredje kick och tkban. Så vi vet inte själva.

Ok tack! Nu ska jag in å lira lite

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

Men så länge han/hon inte dödat nåt kan han/hon hävda spawnkill å därav få den andra spelaren kickad/bannad.
Så länge som ni inte har log på allt så är det enda rätta en svart vit gräns på denna regel.

Har du dödat nån i spawn å han/hon inte dödat nåt är det en direkt /kick

För som du påpekar ifall du dödar fordon (AA, Tank m.fl) så kommer även denna kill synas å därav kan man då se i log bakåt att "nån" av dom som dog vid samma tillfälle är en godkänd fiende.

Edit. Smartast gör man regel 8 till en /kick vid kill inuti spawn efter x sec från spawn. För hur ofta lär du döda fordon som har nån nyspawnad i närheten?
Sen om du bara får en /kick så är du öppen å joina server direkt efteråt med åtanke på vad som hände... eller?

Tack för svar ang å räta ut regel 8 från att vara ett godtycklig regel till att vara universalt fungerande i alla lägen.
Ex: Regel 8 "Kick vid kill inuti spawn efter spawn x sec" - Då är du fri att döda en som afk´a i bas, eller döda nån som skjuter från spawn då x sec har gått.
Det blir i sig en auto modirering av "spawn kills", har du inte fått en auto kick så har du inte gjort en godkänd spawnkill.
Eller går det inte att skapa script för detta?

Visa signatur

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Bloopy:

Tack för svar ang å räta ut regel 8 från att vara ett godtycklig regel till att vara universalt fungerande i alla lägen.
Ex: Regel 8 "Kick vid kill inuti spawn efter spawn x sec" - Då är du fri att döda en som afk´a i bas, eller döda nån som skjuter från spawn då x sec har gått.
Det blir i sig en auto modirering av "spawn kills", har du inte fått en auto kick så har du inte gjort en godkänd spawnkill.
Eller går det inte att skapa script för detta?

Bloopy, jag har lite svårt att följa ditt resonemang? Du citerar dig själv och menar att det du skrivit är en rimlig definition som vi skulle ha sagt är ok? Det håller jag inte med om och det är nästintill omöjligt att moderera med en gräns på spawntid. På 5-10 sekunder kan man springa långt, få en lagspike eller göra mycket. Det finns många begränsningar i vad EA/Dice tillåter att vi ser och detta är tyvärr en sådan där vi inte kan skapa ett script för det.

Jag önskar det fanns ett bättre sätt, ett enklare men efter ett decennium med serveradministrerande i BF och olika variationer av base/main skyddande så är det tyvärr väldigt svårt. Kartans design, möjligheterna man har som admin att läsa kod har minskat för varje BF version med undantag av BC2 som hade väldigt bra skydd.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

banned

I've been banned for TK, i have not intentionally TK anyone, i play as support and players inadvertently walk in front of my line of fire i try to avoid killing them but its not always that easy, its my favorite HC server, and basically the only server i play on, i like the setting and the admins are good, could i get un-banned plz

in game name R3DSKY

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av R3DSKY:

I've been banned for TK, i have not intentionally TK anyone, i play as support and players inadvertently walk in front of my line of fire i try to avoid killing them but its not always that easy, its my favorite HC server, and basically the only server i play on, i like the setting and the admins are good, could i get un-banned plz

in game name R3DSKY

Fixed.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av R3DSKY:

in game name R3DSKY

The issue is that EA/Dice forced all Hardcore servers to have exactly 5 teamkills for a Kick, it remembers that and when you get to 3 kicks, it automatically bans you.

This was forced in one of the R12-13 patches but has not become too noticable as the servers have been crashing now and then. Now that we are achieving 5 or more days of uptime, it accumulates.

Thanks EA/Dice...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

thanks fellas! good job

Permalänk
Medlem

TheOneDir

Blev bannad idag runt 18:00 2013/12/31 skulle jag tro. Pga team kills.
Inget jag gjort med mening utan fick inte upp den blåa pilen ovanför mina polare så jag körde spray and pray.
Spelat på era server sedan dag 1 och vill inte sluta så här.

Name:TheOneDir
Time:Ca 18:00
Date: 2013/12/31

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av DirDir:

Blev bannad idag runt 18:00 2013/12/31 skulle jag tro. Pga team kills.
Inget jag gjort med mening utan fick inte upp den blåa pilen ovanför mina polare så jag körde spray and pray.
Spelat på era server sedan dag 1 och vill inte sluta så här.

Name:TheOneDir
Time:Ca 18:00
Date: 2013/12/31

fixat.