[BF4] Bannad från Sweclockers servrar?

Permalänk
Medlem

Vad är ditt ingame namn: Proach87
Vad hände: Jag skrev en dum sak. Blev lite lack på att de crashar hela tiden osv så jag va la på ragemode.. FÖRLÅT!! :((
När hände det (klockslag och datum): Ca kl 16:00
Vilken av våra servrar skedde detta på: SweC 64 HC

Jag spelar på eran server hela tiden.. Å vill verkligen spela på SweC servern..

Visa signatur

- Corsair Carbide 330R - MSI Z87-S02 INET EDITION ATX - Intel Core i7 4770K 3.5 GHz (Haswell) - MSI GeForce GTX 780 3GB OC TwinFrozr Gaming - Corsair 16GB CL10 1600Mhz VENGEANCE LP - Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB - Cooler Master Hyper 212 EVO - XFX Pro Series 750W 80+ Bronze - 2TB WD Green 5900rpm 64MB -

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av Proach87:

Vad är ditt ingame namn: Proach87
Vad hände: Jag skrev en dum sak. Blev lite lack på att de crashar hela tiden osv så jag va la på ragemode.. FÖRLÅT!! :((
När hände det (klockslag och datum): Ca kl 16:00
Vilken av våra servrar skedde detta på: SweC 64 HC

Jag spelar på eran server hela tiden.. Å vill verkligen spela på SweC servern..

Det var inte en engångsgrej.
Vi har hittat mycket i loggarna.
Vi ska diskutera igenom det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr rulle:

Det var inte en engångsgrej.
Vi har hittat mycket i loggarna.
Vi ska diskutera igenom det.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag lovar att inte ens säga ett ord på servern igen.

Visa signatur

- Corsair Carbide 330R - MSI Z87-S02 INET EDITION ATX - Intel Core i7 4770K 3.5 GHz (Haswell) - MSI GeForce GTX 780 3GB OC TwinFrozr Gaming - Corsair 16GB CL10 1600Mhz VENGEANCE LP - Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB - Cooler Master Hyper 212 EVO - XFX Pro Series 750W 80+ Bronze - 2TB WD Green 5900rpm 64MB -

Permalänk
Medlem

Nu blev jag inte bannad men jag blev tydligen, av någon anledning, kickad från servern. Jag har dock absolut ingen aning om varför.

Vad är ditt ingame namn: rcane
Vad hände: Spelade med tank mellan F och G på Golmud Railway och det gick ganska bra. Tog flera tanks och AA på raken.
Fick upp plötsligt, mitt i en fight mot en helikopter, upp en svart laddningsskärm och efter ett par sekunder så stängde spelet av sig.
Jag trodde det var en krash för jag fick inget meddelande eller någonting alls. Men väl inne på servern igen så säger någon att jag blev kickad.
När hände det (klockslag och datum): 2013-12-02 01:00
Vilken av våra servrar skedde detta på: SweC 64 HC

Visa signatur

Mina poster är en illusion. Det som står skrivet här över står i själva verket inte där så inget av det som du läser är sant. Inte ens den här texten. Jag har själv ingen kunskap om det jag skriver och ingen bör således läsa eller ta in den information som står skrivet.

Permalänk
SpelClockers

Du hade ganska många teamkills under en kort period:

12-02-2013 00:56:38 PlayerTeamKilled rcane teamkilled x
12-02-2013 00:57:09 PlayerTeamKilled rcane teamkilled x
12-02-2013 00:57:30 PlayerKilled rcane killed x[Death]
12-02-2013 00:57:30 PlayerKilled rcane killed x[Death]
12-02-2013 00:57:33 PlayerTeamKilled rcane teamkilled x
12-02-2013 00:57:33 PlayerTeamKilled rcane teamkilled x
12-02-2013 00:59:00 PlayerKilled rcane killed x[Death]
12-02-2013 00:59:55 PlayerTeamKilled rcane teamkilled x
12-02-2013 00:59:55 PlayerLeave rcane left the server

Dold text
Visa signatur
Permalänk
Moderator
Moderator

I tillägg, du blev autokickad.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir Hitman:

Du hade ganska många teamkills under en kort period:

12-02-2013 00:56:38 PlayerTeamKilled rcane teamkilled x
12-02-2013 00:57:09 PlayerTeamKilled rcane teamkilled x
12-02-2013 00:57:30 PlayerKilled rcane killed x[Death]
12-02-2013 00:57:30 PlayerKilled rcane killed x[Death]
12-02-2013 00:57:33 PlayerTeamKilled rcane teamkilled x
12-02-2013 00:57:33 PlayerTeamKilled rcane teamkilled x
12-02-2013 00:59:00 PlayerKilled rcane killed x[Death]
12-02-2013 00:59:55 PlayerTeamKilled rcane teamkilled x
12-02-2013 00:59:55 PlayerLeave rcane left the server

Dold text

Oj shit, ja då är det förståligt att jag blev kickad.
Såg inte att jag teamkillade någon alls förutom första (såg en gubbe springa förbi på avstånd och jag reagerade snabbt och drog iväg ett skott (bad dock om ursäkt när jag såg hans namn ploppa upp efter jag avfyrat skottet)).

Men fan vad pinsamt att jag teamkilla så många, såg inte något blått alls.
Måste börja spela in så att man kan se och ta lära av sådant.

Visa signatur

Mina poster är en illusion. Det som står skrivet här över står i själva verket inte där så inget av det som du läser är sant. Inte ens den här texten. Jag har själv ingen kunskap om det jag skriver och ingen bör således läsa eller ta in den information som står skrivet.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av rumpnisse:

Oj shit, ja då är det förståligt att jag blev kickad.
Såg inte att jag teamkillade någon alls förutom första (såg en gubbe springa förbi på avstånd och jag reagerade snabbt och drog iväg ett skott (bad dock om ursäkt när jag såg hans namn ploppa upp efter jag avfyrat skottet)).

Men fan vad pinsamt att jag teamkilla så många, såg inte något blått alls.
Måste börja spela in så att man kan se och ta lära av sådant.

Det är tyvärr rätt sällan man ser alla blåa tags, speciellt Squadleaders verkar drabbade. De har onekligen högre death ratio än vanliga squad members i TK deaths.

EA/Dice tvingar serverägare att permbanna vid 15 TK's i Hardcore

Här är lite nyttig info ang risken med TK på Hardcore servers, svara gärna i den tråden om du har något gensvar eller fundering på det.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

sorry skrev i fel tråd xD

Visa signatur

Jag har Dyslexi! Det innebär att jag har läs- och skrivsvårigheter
CPU: Intel Core i7 2600 | GPU: XFX Radeon HD 7950 3GB | CHASSI: Antec p280 | KYLNING: antec kühler h2o 620 | NÄTAGG: corsair hx 650w |SSD: Samsung SSD Basic 830-Series 128GB | SATA: Seagate 1TB | MODERKORT: MSI Z77A-GD65 | RAM: Dubbel-Kanal DDR3 = 16,0 GB |

Permalänk
Medlem

"Spawn rape" är väl inte en helt passande benämning för en företelse? "Spawn killing" eller "Spawn camping" är väl en lite bättre formulering?

Permalänk
Medlem

Vad är ditt ingame namn: IlluminatiBF4
Vad hände: Jag blev bannad för teamkill, har inte haft någon avsikt att döda någon i mitt lag. En i mitt lag hoppade ut mitt i vägen när jag körde tank. Skulle gärna vilja bli unbannad eftersom att jag gillar sweC servrarna.
När hände det (klockslag och datum): kl 23:40-50 13/12
Vilken av våra servrar skedde detta på: SweC 64 HC

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av tony_97:

Vad är ditt ingame namn: IlluminatiBF4
Vad hände: Jag blev bannad för teamkill, har inte haft någon avsikt att döda någon i mitt lag. En i mitt lag hoppade ut mitt i vägen när jag körde tank. Skulle gärna vilja bli unbannad eftersom att jag gillar sweC servrarna.
När hände det (klockslag och datum): kl 23:40-50 13/12
Vilken av våra servrar skedde detta på: SweC 64 HC

EA satte in nya regler för Teamkills i HC nyligen då man blir kickad efter 5 TKs och på den 3de kicken blir man permbannad.
Detta är inte något vi tycker är rätt och kan som tur vara ta bort dessa banns.

Kort och gott: Din ban är borta. Välkommen tillbaka och tänk lite mer på vart du siktar

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av tony_97:

Vad är ditt ingame namn: IlluminatiBF4
Vad hände: Jag blev bannad för teamkill, har inte haft någon avsikt att döda någon i mitt lag. En i mitt lag hoppade ut mitt i vägen när jag körde tank. Skulle gärna vilja bli unbannad eftersom att jag gillar sweC servrarna.
När hände det (klockslag och datum): kl 23:40-50 13/12
Vilken av våra servrar skedde detta på: SweC 64 HC

Vi har en rapport mot dig (en vecka gammal ca) angående TK för att stjäla fordon, den är inte bekräftad men jag låter dig få veta detta i hopp om att du antingen är oskyldig eller aktar dig för att göra det igen (om du är skyldig).

I vilket fall är du nu upplyst och varnad.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

EA satte in nya regler för Teamkills i HC nyligen då man blir kickad efter 5 TKs och på den 3de kicken blir man permbannad.
Detta är inte något vi tycker är rätt och kan som tur vara ta bort dessa banns.

Kort och gott: Din ban är borta. Välkommen tillbaka och tänk lite mer på vart du siktar

tack som fan! :). japp jag ska tänka på detta, väldigt jobbigt ibland då den blåa saken ovanför gubben inte syns på vissa och då antar jag att det är en fiende har hänt några gånger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Vi har en rapport mot dig (en vecka gammal ca) angående TK för att stjäla fordon, den är inte bekräftad men jag låter dig få veta detta i hopp om att du antingen är oskyldig eller aktar dig för att göra det igen (om du är skyldig).

I vilket fall är du nu upplyst och varnad.

har aldrig stulit ett fordon, har dock sett en tank/ Lav som stått helt övergiven ett antal gånger, då är det rätt så självklart att man tar den. Men har aldrig TKat någon för att få deras fordon. Men ska tänka på detta i fortsättningen

Permalänk
Medlem

Vad är ditt ingame namn: Perc89
Vad hände: Vet inte om jag är bannad men kan hursomhelst inte komma in på servern. Ställer mig i kö och sen när den ska joina servern står det:
ERROR
Game disconnected: could not join server.
Om jag nu skulle vara bannad så förstår jag inte varför, har inte gjort något fel vad jag vet iaf.
När hände det (klockslag och datum): Kunde spela i förrgår om jag kommer ihåg rätt dvs 15/12
Vilken av våra servrar skedde detta på: SweClockers.com 64 HC Conquest

Kommer in på servern med 32 spelare hur enkelt som helst:S

Så snälla nån som kan hjälpa till?=)

Edit: Nu tog jag mig in så verkar bara vara BF4 som är lite tokigt:)

Visa signatur

________________
CPU: i7-3770k @ 4.4GHz, Corsair H100 MB: Z77 Sabertooth Mem: Corsair Vengeance 4x4GB DDR3 @ 1866 MHz CL9 GPU: 2x Gigabyte 780 Ti SSD: Corsair Force 3 120Gb Case: NZXT Switch 810 Black PSU: Corsair AX750 750W

Permalänk
SpelClockers

Det är en del problem med att joina servrar med kö. Om man är bannad så ska man få upp ett meddelande om att man är bannad och vad vi har skrivit för anledning.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vad är ditt ingame namn: BLOOPY82
Vad hände: Flyger som en fågel fram, lägger lite M2Slam på A, upp på kulle drar ner helin, dödar chauffören. Nästa kille som kommer klättrandes upp mot kullen. Ser en kille (Mr_Rulle) komma springandes från spawn där han tydligen har nåt i sikte då han med siktet uppfällt tittar på nåt. Skjuter han å ..
När hände det (klockslag och datum): 2013-12-19 01:40 - 01:45
Vilken av våra servrar skedde detta på:Swec 64HC

Mr_Rulle klagade över spawn rape vilket jag motsatte då han siktade från spawn.
1: jag hade nyanlänt till denna kulle
2: Han siktar från spawn = han gör sig redo för att döda å således är med i fighten.
3: Detta äger rum just i kanten av "spawn" å är därför med nr2 i åtanke inte en spawn kill.

Följande kommentar sker därefter....
Mr_Rulle: Du kan tjafsa om det
Jag: Bryr mig föga om du är admin eller ej
Mr_Rulle: Dåså

1min därefter ...
Game disconnected: you have been banned from this server. Stated reason: Intentional Team Killing (SirHitman)
WTF? Dels så är denna admin ignorant som inte godtar att han själv triggade denna händelse, men sen att få nån annan att utfärda en ban med tämligen löjlig vriden anledning. Moget?

Regel 8: Spawn rape - att döda fiender som precis spawnat i sin icke erövringsbara huvudbas - är inte tillåtet. Denna regel utvärderas för att ge spelnöje åt båda lagen.

jag imotsätter mig i de fullaste att jag skulle göra en direkt spawn kill å kräver utöver det Mr_Rulle att han ska be om ursäkt för sitt minst sagt dåliga agerande som admin.
En ursäkt från han å jag gör detsamma å väntar nästa gång till´s han sätter sin vänstra fot utanför denna "spawn"

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
SpelClockers

När du går upp på kullen ovanför lagets spawn område och skjuter ner spelare kan inte ses på nåt annat sätt än att just spawndöda i uncap.
Just på denna karta så ligger detta spawnområde bortanför en kulle skyddat från insyn från stridsområdet förutom just den höjden 30 meter bort där du var.
Jag var icke aktiv i fordons området och du skjöt mig.Jag hade inte avlossat ett enda skott i området utan stod o vänta på ett fordon.
Det är precis detta som denna regel skall förhindra.
Jag meddelade dig detta i chatten varpå du tyckte att du hade rätt att skjuta spelare i där.
Jag zoomade in för att se bättre vad som stod där tittandes ner i vårt spawn område ,detta ger dig inte på nåt sätt rätt att skjuta någon i spawnområdet.

Jag var inte otrevlig mot dig när jag tillrättavisade dig om ditt övertramp men du vägrade att rätta dig efter reglerna på servern på ett spydigt sätt och fortsatte argumentera med den attityden.

Reglerna är framtagna för att spelarbasen skall få en trevlig upplevelse på vår server och du gjorde ett övertramp.
Hade du bara godtagit reglerna som finns på servern och backat bort från vår spawn så hade ingenting gjorts.

Ursäkt? nej.
Ingen admin kommer be om ursäkt för att han försöker upprätthålla reglerna.
Jag skulle dock gärna få en ursäkt från dig för att du inte rättade dig efter våra regler efter tillsägelse utan började argumentera med mig gällande regler på ett spydigt sätt.
Du blev inte bannad för att du spawndödade nån gång utan det var ditt uppförande och din ovilja att spela efter serverns regler efter tillsägelse.
Anledningen för att en annan admin bannade dig var för att vi var mitt uppe i att flytta vår procon layer till en annan server som då inte hade alla admin konton igång.

Om du ändrar din åsikt om att spela efter serverns Skrivna regler och respekterar det som våra admins säger gällande dessa så kan jag lyfta på bannen men tills dess så kvarstår den.

Jag har nu ändrat ban anledningen till något mer passande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr rulle:

1. När du går upp på kullen ovanför lagets spawn område och skjuter ner spelare kan inte ses på nåt annat sätt än att just spawndöda i uncap.

2. Just på denna karta så ligger detta spawnområde bortanför en kulle skyddat från insyn från stridsområdet förutom just den höjden 30 meter bort där du var.

2a. Jag var icke aktiv i fordons området och du skjöt mig.Jag hade inte avlossat ett enda skott i området utan stod o vänta på ett fordon.
Det är precis detta som denna regel skall förhindra.
Jag meddelade dig detta i chatten varpå du tyckte att du hade rätt att skjuta spelare i där.

2b. Jag zoomade in för att se bättre vad som stod där tittandes ner i vårt spawn område ,detta ger dig inte på nåt sätt rätt att skjuta någon i spawnområdet.

3. Jag var inte otrevlig mot dig när jag tillrättavisade dig om ditt övertramp men du vägrade att rätta dig efter reglerna på servern på ett spydigt sätt och fortsatte argumentera med den attityden.

4. Reglerna är framtagna för att spelarbasen skall få en trevlig upplevelse på vår server och du gjorde ett övertramp.
Hade du bara godtagit reglerna som finns på servern och backat bort från vår spawn så hade ingenting gjorts.

3a. Ursäkt? nej.
Ingen admin kommer be om ursäkt för att han försöker upprätthålla reglerna.
Jag skulle dock gärna få en ursäkt från dig för att du inte rättade dig efter våra regler efter tillsägelse utan började argumentera med mig gällande regler på ett spydigt sätt.

3b. Du blev inte bannad för att du spawndödade nån gång utan det var ditt uppförande och din ovilja att spela efter serverns regler efter tillsägelse.
Anledningen för att en annan admin bannade dig var för att vi var mitt uppe i att flytta vår procon layer till en annan server som då inte hade alla admin konton igång.

5. Om du ändrar din åsikt om att spela efter serverns Skrivna regler och respekterar det som våra admins säger gällande dessa så kan jag lyfta på bannen men tills dess så kvarstår den.

Jag har nu ändrat ban anledningen till något mer passande.

Dold text

1.

Citat:

upp på kulle drar ner helin, dödar chauffören. Nästa kille som kommer klättrandes upp mot kullen. Ser en kille (Mr_Rulle) komma springandes från spawn där han tydligen har nåt i sikte då han med siktet uppfällt tittar på nåt. Skjuter han å ..

Detta är under en hektiskt tid varvid knappast nån stannar å frågar.. "ok om jag skjuter dig?"

Mr_Rulle: "skjuter ner spelare" - du var den enda som möjligt går att reflektera till en spawnkill

2. Men ... hurvida är det med att du står å väntar på nån (jag ser en som drar upp sikte) till att du inte är med i fight?
Denna video beskriver en bugg som är allt för vanlig. spola fram till 3.38 å läs det han skriver.
Btw vore det inte smartare att vänta tills din kompis kommit till spawn istället för att agera spoter alt sikta mot mig m.m. springandes ut från spawn?
2a. Bekräftelse
2b. Återigen så är du fortfarande inte med i fighten på något sätt?

3. 3a. 3b. Var vänlig att posta chatt dialog.

4. refereras till mitt svar 1

5. Klart jag anser era regler vara mycket väl gjorda, felet blir när nån blir sne å inte är villig att tolka situation eller föra en dialog.

Allt triggades av att du blev dödad.

Om du Mr_Rulle ansåg jag vara offensiv i mitt språkval så har jag en aningens svårt att förstå dom tidigare spelarna som skrev X antal poster om vilka idioter alla var som följde med X rundor utan att bli kickad.

Jag kvarstår vid mitt ordval, en bra server som har bra regel upplägg som dock appliceras efter eget tycke.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Bloopy:

Tjena.

Du har framfört klagomål på en admins beteende ingame och hans tolkning av reglerna. Jag och andra admins har läst igenom det som finns att tilllgå, lyssnat på hans berättelse av händelsen och läst igenom dina inlägg här.

Detta är chatloggen:

Citat:

[01:31:10] Mr_Rulle > spawn camping will result in kicks.
[01:31:25] bloopy82 > Camping? Lol du skt frn bas
[01:31:38] pab-matt007 > da faq
[01:31:39] ArticBlue87 > as ucav har ju inte samma instllningar som fly instllningar. Jag har invert men
[01:31:45] pabAftermath > No snipers oke
[01:31:46] bloopy82 > G ut innan du skuter nsta gng d
[01:31:49] ArticBlue87 > inte ucav. just lst up denna fr att testa
[01:31:52] Sorry2Baked > u guys r assholes
[01:31:52] Mr_Rulle > avlossade inte ett enda skott och stod vid tank spawnen
[01:31:54] Psy-1ee > !sniper
[01:31:57] Sorry2Baked > suck my fatty
[01:31:59] Mr_Rulle > checka dina gon tack
[01:32:02] bloopy82 > S du siktar p skoj?
[01:32:04] Telenubster > !sniper
[01:32:10] Murvel88 > !sniper
[01:32:13] Dunderpuffran > teambalance
[01:32:15] NeRFuX90 > !sniper
[01:32:17] Psy-1ee > !snipers
[01:32:37] Psy-1ee > can you break this one also
[01:32:39] Mr_Rulle > du skt mig i spawn .punkt slut.
[01:32:43] bloopy82 > tss
[01:32:46] g4bb3 > lipa
[01:32:47] bloopy82 > inge punkt
[01:32:55] Mr_Rulle > om du vill tjafsa om det s kan vi lsa det.
[01:33:15] bloopy82 > bryr mig lite om du e admin..
[01:33:23] Mr_Rulle > ds.

Dold text

Detta är fakta:

Citat:

1, Du befann dig väldigt nära fiendens bas, kan du se in i basen så bör du inte anfalla någon i den om de inte skjuter tillbaka. Till exempel en AA som gömt sig där inne, då är den ett legalt mål. Så enkelt är det.
2, När du ser en spelare sikta mot dig, väljer du att skjuta på honom.
3, Du lyckas döda honom.
4, Om han är admin eller inte är oväsentligt.

Du dödade en spelare som spawnat i uncap.

Regel
8. Spawn rape - att döda fiender som precis spawnat i sin icke erövringsbara huvudbas - är inte tillåtet. Denna regel utvärderas för att ge spelnöje åt båda lagen.

Detta är fakta:

Citat:

1, Admin varnade dig ingame angående regel 8.
2, Du valde att börja argumentera, kraftfullt, ingame.
3, Admin ifråga kunde ha uttryckt sig mer smidigt när han informerade er om regelbrottet för att avstyra situationen.

Regler
3. Vi vill ha en trevlig stämning på serven, stötande eller förolämpande uttryck som namn, emblem eller smädningar i chatten är inte tillåtet. I chatten är vi trevliga, respekterar andra och använder ett vårdat språk. Alla har någon gång varit nybörjare! Tillrättavisa andra spelare istället för att förolämpa dem!

11. En server-admins uppmaning skall alltid omedelbart följas. Om du har klagomål på en admin, kontakta den serveransvarige på Lan (at) sweclockers.com.

Det du klagar på är alltså vår regeltolkning, varningen du fick ingame och att du blev bannad?

  • Regeltolkningen är korrekt i vår samlade bedömning.

  • Varningen du fick ingame var mindre lämpligt formulerad, hade varit bättre om han på slutet sagt "Ta diskussionen i forumet."

  • Åtgärden som togs var korrekt i sak, dvs en tidsbann även om den admin som utförde missförstod vad saken gällde (det var rätt sent på natten också).

Du framför också någon slags anklagelse om jäv - att vi inte är jämlika i våra tillsägelser? Vi brukar låta vårt ordfilter sköta varningarna som då går ut till personerna direkt i en private say som inte syns, därav kanske att du inte ser allt som händer.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Tjena.
Regeltolkningen är korrekt i vår samlade bedömning.

Citat:

3 Vi vill ha en trevlig stämning på serven, stötande eller förolämpande uttryck som namn, emblem eller smädningar i chatten är inte tillåtet. I chatten är vi trevliga, respekterar andra och använder ett vårdat språk. Alla har någon gång varit nybörjare! Tillrättavisa andra spelare istället för att förolämpa dem!

8 Spawn rape - att döda fiender som precis spawnat i sin icke erövringsbara huvudbas - är inte tillåtet. Denna regel utvärderas för att ge spelnöje åt båda lagen.

[01:31:10] Mr_Rulle > spawn camping will result in kicks.
[01:31:25] bloopy82 > Camping? Lol du skt frn bas
[01:31:46] bloopy82 > G ut innan du skuter nsta gng d
[01:31:52] Mr_Rulle > avlossade inte ett enda skott och stod vid tank spawnen
[01:31:59] Mr_Rulle > checka dina gon tack
[01:32:02] bloopy82 > S du siktar p skoj?
[01:32:39] Mr_Rulle > du skt mig i spawn .punkt slut.
[01:32:43] bloopy82 > tss
[01:32:47] bloopy82 > inge punkt
[01:32:55] Mr_Rulle > om du vill tjafsa om det s kan vi lsa det.
[01:33:15] bloopy82 > bryr mig lite om du e admin..
[01:33:23] Mr_Rulle > ds.

Dold text

[01:31:52] Mr_Rulle > avlossade inte ett enda skott och stod vid tank spawnen - Fel du springer å har även siktet uppe vid aktuell skjutning
[01:31:59] Mr_Rulle > checka dina gon tack - Faller inte denna under •3?
[01:32:39] Mr_Rulle > du skt mig i spawn .punkt slut. - Givande ... Enkelt att ha en konversation med "punkt slut"
[01:32:55] Mr_Rulle > om du vill tjafsa om det s kan vi lsa det. - Hot eller dumt beteende?

1. Som anget tidigare så skedde väldigt mycke runt min plats på få antal sekundrar, jag kan godta om han inte sköt för det var en å annan kula som flög...
2. Hur har man en vettig enkel retorik här?
3. Ban var först satt som TK, men jag tolkade detta för spawnrape å vart sen ändrat till dåligt uppförande.

Frågorna är därför....
Fortfarande har jag svårt att se regelbrott på paragraf 3... "Admin har alltid rätt?"
Är det fritt fram att göra vad du vill i spawn? (han sprang runt, var påväg ut, sikta för att (se himmel, spotta, döda?)

Vad hade hänt om han...
Dödat nån först å jag han sen?
Han dödat jag och han dött av min granat?

Som ni kanske förstår så har ni satt eran regel 8 väldigt snävt med att godkänna nån gå fritt i spawn, sikta å dessutom vara mer än halvvägs från själva spawn punkten till att grå zon slutar.

Jag är inte ute efter dåliga argument utan vill se exakt tolkning av regel 8 då detta är det enda jag tyvärr kan godta som skäligt för en /kill inte /ban såvida inte denna regel ändras till mer korrekt eller en ursäkt för en missbedömning.

Mvh // Kenneth

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Bloopy:

[01:31:10] Mr_Rulle > spawn camping will result in kicks.
[01:31:25] bloopy82 > Camping? Lol du skt frn bas
[01:31:46] bloopy82 > G ut innan du skuter nsta gng d
[01:31:52] Mr_Rulle > avlossade inte ett enda skott och stod vid tank spawnen
[01:31:59] Mr_Rulle > checka dina gon tack
[01:32:02] bloopy82 > S du siktar p skoj?
[01:32:39] Mr_Rulle > du skt mig i spawn .punkt slut.
[01:32:43] bloopy82 > tss
[01:32:47] bloopy82 > inge punkt
[01:32:55] Mr_Rulle > om du vill tjafsa om det s kan vi lsa det.
[01:33:15] bloopy82 > bryr mig lite om du e admin..
[01:33:23] Mr_Rulle > ds.

Dold text

[01:31:52] Mr_Rulle > avlossade inte ett enda skott och stod vid tank spawnen - Fel du springer å har även siktet uppe vid aktuell skjutning
[01:31:59] Mr_Rulle > checka dina gon tack - Faller inte denna under •3?
[01:32:39] Mr_Rulle > du skt mig i spawn .punkt slut. - Givande ... Enkelt att ha en konversation med "punkt slut"
[01:32:55] Mr_Rulle > om du vill tjafsa om det s kan vi lsa det. - Hot eller dumt beteende?

1. Som anget tidigare så skedde väldigt mycke runt min plats på få antal sekundrar, jag kan godta om han inte sköt för det var en å annan kula som flög...
2. Hur har man en vettig enkel retorik här?
3. Ban var först satt som TK, men jag tolkade detta för spawnrape å vart sen ändrat till dåligt uppförande.

Frågorna är därför....
Fortfarande har jag svårt att se regelbrott på paragraf 3... "Admin har alltid rätt?"
Är det fritt fram att göra vad du vill i spawn? (han sprang runt, var påväg ut, sikta för att (se himmel, spotta, döda?)

Vad hade hänt om han...
Dödat nån först å jag han sen?
Han dödat jag och han dött av min granat?

Som ni kanske förstår så har ni satt eran regel 8 väldigt snävt med att godkänna nån gå fritt i spawn, sikta å dessutom vara mer än halvvägs från själva spawn punkten till att grå zon slutar.

Jag är inte ute efter dåliga argument utan vill se exakt tolkning av regel 8 då detta är det enda jag tyvärr kan godta som skäligt för en /kill inte /ban såvida inte denna regel ändras till mer korrekt eller en ursäkt för en missbedömning.

Mvh // Kenneth

Dold text
Citat:

Jag är inte ute efter dåliga argument utan vill se exakt tolkning av regel 8 då detta är det enda jag tyvärr kan godta som skäligt för en /kill inte /ban såvida inte denna regel ändras till mer korrekt eller en ursäkt för en missbedömning.

Det är alltid ett tolkningsfall när och om en regel blivit bruten. §8 är svår, det är därför du fick en varning och inte blev kickad/avstängd direkt. Det är fakta att du dödade en person i spawn. Admin ifråga valde att varna dig och därmed lämna öppet för möjligheten att du kanske kommit för nära oavsiktligt. §8 kan också vara problematisk med kartdesign, huruvida basen är öppen, om sista basen är tagningsbar etc. Det finns tusentals scenarion som kan hävdas och det går inte att definera alla.

Citat:

Ex #1
En AA kör in i sin egen spawn och söker skydd mot fiende flyg, fiende flyg skjuter in i basen och dödar spelaren. Fordonet sprängs efter tio sekunder och en ny spawnad spelare som råkat dyka upp precis bredvid dör.

Spawnrape? Hur vet vi vad som hänt om vi inte är där och ser det hända? Loggarna beskriver inte det händelseförloppet. Det kommer att stå att piloten dödade den nyspawnade spelaren.

Citat:

Ex #2
Någon för får sig att stå i spawn och skjuta mortar ut, fienden väljer att returnera tjänsten och dödar den första killen. Tyvärr plockar salvan även en nyspawnad.

Spawnrape? Hur vet vi...etc...

Regler kan aldrig vara så hårt definerade att de tar upp varje särskiljt fall utan måste alltid vara en bedömningsfråga. Det är inget ovanligt. Om du har en bättre definition (som vi också anser vara bättre) så är du välkommen att ge förslag.

Det var först när du började argumentera ingame (hade du genast gått hit till forumet med dina klagomål på varningen så hade du inte heller varit avstängd) som det blev aktuellt att stänga av dig för att spelet skulle kunna fortsätta utan störningsmoment, aka, bråk i chatten vilket är §3 (Vi vill ha en trevlig stämning på servern). Bråket och det direkta vittnesbeviset på att du begått spawnrape räcker för att du ska bli utkastad. Därmed inte sagt att det är permanent. Detta är i vår mening en dålig situation, sent på natten som spårade ur i chatten.

Vad får du "Admin har alltid rätt?" ifrån? Om det vore så fallet skulle väl jag inte ens diskutera detta med dig? Då skulle inte fyra admins utöver Rulle ha kollat på detta ärendet. Vår slutsats, som jag redan skrivit ovan är inte helt skiljd ifrån din. Det fanns två misstag från admins sida. Formulering i chatten och formuleringen i avstängningen borde varit bättre, det står vi för och har också skrivit. Men att du blev varnad och sedan avstängd var helt korrekt i sig.

Vi kommer inte att be om ursäkt för att vi följer våra regler. Ja, det innebär att de tolkas. Ja, det innebär att du kan bli varnad ingame. Ja, det innebär att du kan bli kickad eller bannad. Bland annat till exempel för att vi ska kunna föra denna dialog här och inte ingame där det stör andra som vill spela.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Det var först när du började argumentera ingame

Vem vad?
Ok vi kommer inte närmare sanning här, väll mött på fältet (Mr_Rulle) ...

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

Det är svårt med admins, jag anser dock att admins Inte bör spela på servrarna dom är admins på.
Väldigt ofta så missbrukas detta till den grad att det blir löjligt, särskilt om du skulle råka döda en admin fler än en gång.
Råkat ut för detta sååååå många gånger, antingen blir du kickad eller bannad.
Ingen anledning, ingen förvarning, inget..
Likaväl så att det är svårt för admins att ibland ge en "rättvis" ban,
samt att göra en bra bedömning av varför personen i fråga ska ha en ban.
En sak är klar, admins som missbrukar sin makt ska ha värre straff än spelarna som blir bannade!

Visa signatur

Main : AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz @ 3800 CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | Sapphire Radeon 7900 XT nitro+ | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi

Permalänk
Medlem

Skulle själv riktigt veta vad regel 8 betyder rent fullt ut

Spawn rape - att döda fiender som precis spawnat i sin icke erövringsbara huvudbas - är inte tillåtet. Denna regel utvärderas för att ge spelnöje åt båda lagen.

Själv tycker ja att den lyder att man inte får döda folk som precis spawnar i spawn, typ 5-10 sek eller nåt sånt, i erat fall Lannowar låter det som att man inte får döda spelare som alls är på gråzon i spawn även om man är på väg ut ur det eller väntar på nån tank eller så. Men det är inte precis samma sak som precis spawnat i i spawn, ni kanske borde vara mer strikt här och ändra regeln. Annars är risken stor att detta kan hända. Jag hade lätt dödat jag med ifall jag ser nån drar sikte även om dessa befinner sej i spawn, bara för att man befinner sej där ska det inte betyda att det är grönt ljus att skjuta och inte kunna bli beskjuten själv.
Det var då min tolkning av eran regel nr 8 i alla fall.

Ändra regeln till nåt sånt här

Spawn rape - att döda fiender som spawnat i spawn och väntar på fordon i sin icke erövringsbara huvudbas eller befinner sej i den - är inte tillåtet. Denna regel utvärderas för att ge spelnöje åt båda lagen.

Jag ser ingen ide med att stå å uggla utanför fiendens spawn ifall det finns annat att göra men ibland så går man mot fienders spawn pga att man har tagit över alla flagor eller för att lägga upp en fin strategi för folk som springer kör fordon ur spawn för att göra livet surt för en. Det tycker jag hör liksom dit till spelet.

Visa signatur

3960@4.7ghz ht off, 16 gb ram, 2x780gtx sli med 3d surround. 2xssd raid 0 med trim igång

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maho:

Det är svårt med admins, jag anser dock att admins Inte bör spela på servrarna dom är admins på.
Väldigt ofta så missbrukas detta till den grad att det blir löjligt, särskilt om du skulle råka döda en admin fler än en gång.
Råkat ut för detta sååååå många gånger, antingen blir du kickad eller bannad.
Ingen anledning, ingen förvarning, inget..
Likaväl så att det är svårt för admins att ibland ge en "rättvis" ban,
samt att göra en bra bedömning av varför personen i fråga ska ha en ban.
En sak är klar, admins som missbrukar sin makt ska ha värre straff än spelarna som blir bannade!

Ingen av oss skulle missbruka våra privilegier mot en spelare bara för att vi blir dödade av dom flera gånger.
Allt vi gör loggas och framkommer det att vi gjort något tveksamt går vi tillbaka och diskuterar fallet.
Vi har en väldigt strikt koll på personer som blir admins och de flesta har varit med länge och är personer som alla andra admins litar på eller till och med känner i verkligheten.
Tycker ni att ni blivit felbehandlade så skriv i tråden för servern. Denna tråden är inte till för diskussion kring regler osv.
Vi jobbar för att ni, våra spelare, ska ha en bra tid på servern och inget annat. Det ger oss en aktiv server och en gladare community.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Bloopy:

Vem vad?
Ok vi kommer inte närmare sanning här, väll mött på fältet (Mr_Rulle) ...

Chatloggen visar vad som sagts (det är den enda obestridliga sanningen), resterande är en tolkning ifrån din och vår sida. Vi kan bara bedömma det som görs och skrivs ingame, inte telepatiskt läsa spelares avsikter.

Jag beklagar att vi inte kunde mötas på gemensam mark.

Skrivet av Maho:

Det är svårt med admins, jag anser dock att admins Inte bör spela på servrarna dom är admins på.
Väldigt ofta så missbrukas detta till den grad att det blir löjligt, särskilt om du skulle råka döda en admin fler än en gång.
Råkat ut för detta sååååå många gånger, antingen blir du kickad eller bannad.
Ingen anledning, ingen förvarning, inget..
Likaväl så att det är svårt för admins att ibland ge en "rättvis" ban,
samt att göra en bra bedömning av varför personen i fråga ska ha en ban.
En sak är klar, admins som missbrukar sin makt ska ha värre straff än spelarna som blir bannade!

Är detta en generell observation? Eller direkt knutet till något i denna tråden? Eller ett klagomål på ingame hantering och admins på SweC?

Generellt håller jag med dig, det finns inte mycket värre än admin abuse i spelvärlden. Det är trist. Kunde jag instifta beteenderegler tvärs över alla servrar för admins så vore det guld...men vi kan bara göra vårt bästa och försöka.

Skrivet av morpeus:

Skulle själv riktigt veta vad regel 8 betyder rent fullt ut

Spawn rape - att döda fiender som precis spawnat i sin icke erövringsbara huvudbas - är inte tillåtet. Denna regel utvärderas för att ge spelnöje åt båda lagen.

Själv tycker ja att den lyder att man inte får döda folk som precis spawnar i spawn, typ 5-10 sek eller nåt sånt, i erat fall Lannowar låter det som att man inte får döda spelare som alls är på gråzon i spawn även om man är på väg ut ur det eller väntar på nån tank eller så. Men det är inte precis samma sak som precis spawnat i i spawn, ni kanske borde vara mer strikt här och ändra regeln. Annars är risken stor att detta kan hända. Jag hade lätt dödat jag med ifall jag ser nån drar sikte även om dessa befinner sej i spawn, bara för att man befinner sej där ska det inte betyda att det är grönt ljus att skjuta och inte kunna bli beskjuten själv.
Det var då min tolkning av eran regel nr 8 i alla fall.

Ändra regeln till nåt sånt här

Spawn rape - att döda fiender som spawnat i spawn och väntar på fordon i sin icke erövringsbara huvudbas eller befinner sej i den - är inte tillåtet. Denna regel utvärderas för att ge spelnöje åt båda lagen.

Jag ser ingen ide med att stå å uggla utanför fiendens spawn ifall det finns annat att göra men ibland så går man mot fienders spawn pga att man har tagit över alla flagor eller för att lägga upp en fin strategi för folk som springer kör fordon ur spawn för att göra livet surt för en. Det tycker jag hör liksom dit till spelet.

Självklart kan vi diskutera regeln, det är dock möjligt att vi flyttar diskussionen till vår servertråd eftersom detta är ban appeals tråden.

Spelnöje är huvudmotivet bakom regeln.

Vad händer när en sådan regel inte finns? Spelarna anfaller uncap mainbase med allt de har.
Konsekvens - Spelarna blir uttråkade på det förlorande laget och lämnar servern.
Konsekvens - Servern blir obalanserad numeriskt.
Konsekvens - Team Balancer flyttar över folk från vinnande laget.
Konsekvens - De som flyttats kan inte flytta tillbaka, blir sura och lämnar servern.
Konsekvens - Servern dör ut.

Så i längden skyddar inte bara den regeln spelarna som blir anfallna utan också dig som riskerar att bli överflyttad.

Enklaste sättet att undvika problem med denna regeln är att låta bli att ge sig på uncap base. Det är ju ändå roligare att slåss om flaggor ute i fält? När det är lite motstånd? Dice själva har ju automatiserat AA just för att säkra mainbase. Tyvärr utnyttjas detta ibland av spelarna som gömmer sig under dess paraply, ett fordon, typ en spelare i ett AA fordon som står i main och skjuter ut är ett legalt mål, självklart.

Med din modifikation av regeln så finns det ett antal problem tyvärr. Dels ovan resonemang med risk att tömma servern men också, hur särskiljer du att en spelare står och väntar på fordon eller en som tänker ge sig ut till fots i fält? Var går gränsdragningen? Hur ska vi admins praktiskt kunna avgöra i efterhand om någon blir dödad medans de väntar på fordon eller när de faktiskt skjuter ut ifrån basen?

Hade vi haft ingame geolocations som i BFBC2 så hade vi haft ett script som skötte det. Spawnskydd i mainbase tills man passerar en viss gräns eller skjuter ifrån mainbase. Alla som skjuter in i mainbase, utan att skjuta på ett legitimt mål (se föregående definition) blir @killed. Men Dice tillåter inte geoloc data som utflöde från servern.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Gör det lätt, att inte få döda en som står i uncap, även ifall de som är på väg ut ur uncap är skyddad av den och får inte dödas, finns väl speciella fall då fordon backar eller kör in i uncap och själv klart ska man få döda dessa.

Men nu tog jag även upp om hur ja tolkar på regeln och där har jag inte fått svar av er hur ni ser hur regel 8 ser ut. Jag gav er min uppfattning av den. Vad är eran uppfattning? Vill inte bli bannad bara för att ja inte vet hur den regeln ska tolkas. Att lägga miner eller slams rakt utanför fiendens bas är kul och många gör det, en väldigt bra strategi för att hålla borta fordon och göra allt enklare för att hålla närmaste flagga. Kan se ut som dessa funderingar inte hör till denna tråd men ja tycker dom gör det. Bloopy gjorde nåt liknande som jag hade kunnat göra. Admin hade kunnat vara mer strait forward och inte vara fientlig som i detta fall, jag själv tycker att admin formulerade det hela mycket klumpigt och därav vart chatten som den vart. Admin hade kunnat vare mer trevlig och inte ha en sån fientlig ton. Bloopy ifråga skrev hur han såg på detta, admin hade kunnat göra det enkelt för sej att säga att gå till forumet och fortsätta där istället och kicka bloopy. I stället så vart det.

[01:31:10] Mr_Rulle > spawn camping will result in kicks.
[01:31:25] bloopy82 > Camping? Lol du skt frn bas
[01:31:46] bloopy82 > G ut innan du skuter nsta gng d
[01:31:52] Mr_Rulle > avlossade inte ett enda skott och stod vid tank spawnen Där började admin argumentera
[01:31:59] Mr_Rulle > checka dina gon tack Och där kom den fientliga tonen
[01:32:02] bloopy82 > S du siktar p skoj? Och där kom försvaret
[01:32:39] Mr_Rulle > du skt mig i spawn .punkt slut. Där har vi regel 8 men admin har redan klantat sej
[B][01:32:43] bloopy82 > tss
[01:32:47] bloopy82 > inge punkt
[01:32:55] Mr_Rulle > om du vill tjafsa om det s kan vi lsa det.
[01:33:15] bloopy82 > bryr mig lite om du e admin..
[01:33:23] Mr_Rulle > ds. Där kom kick/ban som desutom vart fel

Men som jag ser det är regel 8 nyss spawnat i spawn, han säger själv att han stod i basen väntar på fordon, drar upp sikte, och bloopy påpekar att han sprang på väg ut ur spawn. Vad är rätt här? En admins ord väger säkert mer än Bloopys,
Det är en tolkning av regel 8, bloopy tolkade regeln som jag själv hade tolkat den, admin tolkade regeln som att inte skjuta alls i spawn.
Att sen bli bannad för argumentera ingame så drev faktiskt admin och hans klumpiga sätt att det blev så, kolla chatt loggen.
Klart man kan diskutera jäv i dessa situationer för det var faktiskt 2 spelare som spårade ur inte bara 1.

Visa signatur

3960@4.7ghz ht off, 16 gb ram, 2x780gtx sli med 3d surround. 2xssd raid 0 med trim igång

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av morpeus:

Gör det lätt, att inte få döda en som står i uncap, även ifall de som är på väg ut ur uncap är skyddad av den och får inte dödas, finns väl speciella fall då fordon backar eller kör in i uncap och själv klart ska man få döda dessa.

Men nu tog jag även upp om hur ja tolkar på regeln och där har jag inte fått svar av er hur ni ser hur regel 8 ser ut. Jag gav er min uppfattning av den. Vad är eran uppfattning? Vill inte bli bannad bara för att ja inte vet hur den regeln ska tolkas. Att lägga miner eller slams rakt utanför fiendens bas är kul och många gör det, en väldigt bra strategi för att hålla borta fordon och göra allt enklare för att hålla närmaste flagga. Kan se ut som dessa funderingar inte hör till denna tråd men ja tycker dom gör det. Bloopy gjorde nåt liknande som jag hade kunnat göra. Admin hade kunnat vara mer strait forward och inte vara fientlig som i detta fall, jag själv tycker att admin formulerade det hela mycket klumpigt och därav vart chatten som den vart. Admin hade kunnat vare mer trevlig och inte ha en sån fientlig ton. Bloopy ifråga skrev hur han såg på detta, admin hade kunnat göra det enkelt för sej att säga att gå till forumet och fortsätta där istället och kicka bloopy. I stället så vart det.

[01:31:10] Mr_Rulle > spawn camping will result in kicks.
[01:31:25] bloopy82 > Camping? Lol du skt frn bas
[01:31:46] bloopy82 > G ut innan du skuter nsta gng d
[01:31:52] Mr_Rulle > avlossade inte ett enda skott och stod vid tank spawnen Där började admin argumentera
[01:31:59] Mr_Rulle > checka dina gon tack Och där kom den fientliga tonen
[01:32:02] bloopy82 > S du siktar p skoj? Och där kom försvaret
[01:32:39] Mr_Rulle > du skt mig i spawn .punkt slut. Där har vi regel 8 men admin har redan klantat sej
[B][01:32:43] bloopy82 > tss
[01:32:47] bloopy82 > inge punkt
[01:32:55] Mr_Rulle > om du vill tjafsa om det s kan vi lsa det.
[01:33:15] bloopy82 > bryr mig lite om du e admin..
[01:33:23] Mr_Rulle > ds. Där kom kick/ban som desutom vart fel

Men som jag ser det är regel 8 nyss spawnat i spawn, han säger själv att han stod i basen väntar på fordon, drar upp sikte, och bloopy påpekar att han sprang på väg ut ur spawn. Vad är rätt här? En admins ord väger säkert mer än Bloopys,
Det är en tolkning av regel 8, bloopy tolkade regeln som jag själv hade tolkat den, admin tolkade regeln som att inte skjuta alls i spawn.
Att sen bli bannad för argumentera ingame så drev faktiskt admin och hans klumpiga sätt att det blev så, kolla chatt loggen.
Klart man kan diskutera jäv i dessa situationer för det var faktiskt 2 spelare som spårade ur inte bara 1.

Jag har skrivit väldigt tydligt hur vi ser på den regeln, inklusive motivationen till att den finns, jag tar det igen...

  • Håll er ute ur uncap bases för att undvika strul med denna regel och undvika att döda servern genom att trycka ner motståndarna så hårt att de sticker från servern.

  • Dödar ni någon i en uncap bas, så blir det genast en tolkningsfråga. Var den dödade ett legitimt mål? Dvs en aktiv kombattant?

  • Vad definierar ett legitimt mål/aktiv kombattant? Till exempel om personen skjuter ut ur uncap bas.

  • Regel 8 kan inte göras svart och vit eftersom det är omständigheterna som bestämmer om den kan tillämpas.

Vad det gäller din tolkning av Bloopy's situation så kan du ju läsa mina inlägg igen? Där jag faktiskt säger att det var dåligt formulerat av admin?

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers