Datorn hänger sig med R9 290
Tjena!
Fick nyligen ett R9 290 men jag kan inte få det att fungera!
Installationen gick bra och jag trodde att allt funkade men helt plötsligt när jag satt och spelade frös datorn och ljudet gick som i en jätte kort loop.
Detta hände en gång till några timmar senare, spelade då också så tänkte att det kanske är något med värmen.
Allt håller dock okej temperaturer och datorn frös sig dagen efter när jag satt och slö surfade.
Eftersom den fryst 3 gånger under 24 timmar så tänkte jag att jag lika gärna kunde ominstallera Windows.
Sagt och gjort så ominstallerade jag Windows och drog ner dom senaste drivrutinerna och kunde därefter spela hela dagen utan att datorn frös.
Dagen efter satt jag och slösurfade mitt på dagen och plötsligt frös den sig igen. Kul!
Tryckte därefter tillbaka mitt gamla grafikkort och problem har helt försvunnit. Kör jag med det nya håller det några timmar sen fryser det sig.
Än så länge har jag testat beta drivrutiner och dom nyaste. Både ger samma problem. Har dessutom uppdaterat drivrutiner till chipset på moderkortet men det hjälpte inte. Så jag vänder mig nu till er, och hoppas att ni ska hjälpa mig. Tror ni att det är värt att fortsätta försöka fixa problemet eller ska man skicka tillbaka det?
Note: Har även märkt att memory clock hastigeten håller på att spika något fruktansvärt. Vet inte om detta är normalt beteende dock: http://imgur.com/DGsGlQ2
PSU: Corsair HX 750W
CPU: Phenom II 1055T
Moderkort: Gigabyte 890GPA-UD3H
Grafikkort: Sapphire R9 290
Ber om ursäkt om texten är svårläst, börjar bli lite trött.
Tack på förhand