Permalänk

Söker spel!

hallåj, Söker ett strategispel som jag tycke väldigt mycket om att lira när jag var mindre, men kan f*n inte hitta spelat och kommer inte på namnet heller, men kommer ihåg att det var som "age of empires" spelen att man skulle bygga upp egen stad/by och sedan arme och sånt, men det var skaplig grafik i spelet om man jämför med "age of empires" spelen, och kommer även ihåg att man var ute i öknen och man var Rom eller Egypten. Så ni har ju nu fått lite info om spelet men jag begär inte att ni ska veta men skulle vara roligt om ni skulle veta

Permalänk
Medlem

Ingen direkt aning men spel som poppade upp i mitt huvud är Age of mythology? http://en.wikipedia.org/wiki/Age_of_Mythology

Permalänk
Medlem
Permalänk

kolla upp det på youtube nu och såg att det inte var det heller jag vet inte riktigt hur jag ska förklara det häller, om man jämför det med "age of.....spelen så är gubbarna större eller hur jag ska förklara

Permalänk
Medlem

Rise & Fall: Civilizations at War? Fast det är väl kanske för nytt om du spelat det när du var mindre och samtidigt kommer ihåg AoE

Visa signatur

Burk: 4770k, 970, 16GB, BenQ BL2411PT
Ljud: O2/ODAC, DT 150, Fidelio X1, DT 770, Sony XB1000/700/500, Koss Porta Pro
Gamla Bettan [RIP]: XP2500+ @ ~2.0Ghz • FIC Radeon 9600 Pro • Abit AN7 • 1GB OCZ

Permalänk
Medlem

inte nått av dune-spelen kanske?

C&C tiberian sun var kanske senare iofs, dock vet jag inte om grafiken kan ases som bättre än age2, i bästa fall likvärdigt. Om inte minnet sviker dvs.

edit.
blev nostaglisk när jag satt & funderade, rabblar lite mer förslag;

settlers2/3 skulle det kanske kunna vara,

Red alert 2 kanske, stämmer dock inte in på rom/egypten

Empire earth 1/2, osäker på länder där med

Visa signatur

AMD Phenom2 940BE | Gigabyte MA790X-UD3P | 4850 CrossfireX | Corsair 4 gig pc6400 | 550 gig HDD's | Antec Threehundred | 450 Watt Ace | Win7 <-> Thinkpad R60 + Win7 & 4 gig RAM <-> Asus G53JW-SZ154V + SSD Intel 320 120gb + Win7 <-> Rasberry pi revB

Permalänk

inget av dom spelen heller somo ni tipsa om är rätt det sög ju hehe dune spelen är rätt så gamla så dom är det inte, lika med rise o fall som jag själv har hemma på cs:skiva

japp ska kolla upp dom

Permalänk

Om jag inte misstar mig så finns det en tråd här på swec som heter " vad heter spelet " eller något liknande

Permalänk

aha hehe, det visste faktiskt inte jag

Permalänk
Medlem

ge mer feedback då?

Visa signatur

AMD Phenom2 940BE | Gigabyte MA790X-UD3P | 4850 CrossfireX | Corsair 4 gig pc6400 | 550 gig HDD's | Antec Threehundred | 450 Watt Ace | Win7 <-> Thinkpad R60 + Win7 & 4 gig RAM <-> Asus G53JW-SZ154V + SSD Intel 320 120gb + Win7 <-> Rasberry pi revB

Permalänk

jaja försöker gå igenom visa spelbutiker och kollar nu om jag hittar

Permalänk
Medlem

låter som ett långskott i mina öron, men visst... haha

Visa signatur

AMD Phenom2 940BE | Gigabyte MA790X-UD3P | 4850 CrossfireX | Corsair 4 gig pc6400 | 550 gig HDD's | Antec Threehundred | 450 Watt Ace | Win7 <-> Thinkpad R60 + Win7 & 4 gig RAM <-> Asus G53JW-SZ154V + SSD Intel 320 120gb + Win7 <-> Rasberry pi revB

Permalänk

vet inte hur jag ska kunna förklara mer om spelet då jag inte kommer ihåg nå nästan, så nu sitter jag och fundera på spelet!

Permalänk

lägger upp ett två förslag:

Rise of Lost Empires:
http://www.rtsguru.com/game/276/Rise-of-Lost-Empires/

Rise of Nations:
http://www.rtsguru.com/game/212/Rise-of-Nations/

Sedan finns Empire Earth serien med.

Visa signatur

Fractal Design Define R6 | Asus ROG Strix B450-F Gaming | Ryzen 5 2600x | Ballistix Sport LT DDR4 16GB | Geforce RTX 3060 ti | OCZ 750w 80 Plus | OCZ Agility 3 -WD Green 1TB | AOC 24" 144Hz |

Permalänk
Medlem

Är possetivt om du kunde sagt hur mycket mindre du var så man har något hum om runt vilket år det kan vara ifrån? innan 1990-1995? 1995-2000? 2000+?

Var det i realtid eller turn baserat? Inget av the settlers, Cesar, rome total war, warcraft eller kanske Warlords: Battlecry?

Vilken tidsepok kan det röra sig om, avancerar man i tidsåldrarna som i Age of Empires?

Edit: Kanske något av Anno spelen?

Här har du en lista med 1378 realtids strategi spel att glo igenom ^^
http://www.mobygames.com/browse/games/real-time/strategy/wind...

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk

kan för tipsen men inget av dom är rätt som jag ser :/

Some99: alltså nu pratar vi inte ända nere vid 1990 utan det var runt 2009 - 2010 ca!
ska kolla igenom detdära, tack

vad jag kommer ihåg så skulle man bara bygga upp en arme typ, inge "framåt i tiden" liksom

Permalänk
Medlem
Skrivet av saitek100:

kolla upp det på youtube nu och såg att det inte var det heller jag vet inte riktigt hur jag ska förklara det häller, om man jämför det med "age of.....spelen så är gubbarna större eller hur jag ska förklara

Black and white?

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Skrivet av KRQKAN:

Black and white?

dedär var man ju typ djur på, vet att man var människor på det

Permalänk
Skrivet av saitek100:

hallåj, Söker ett strategispel som jag tycke väldigt mycket om att lira när jag var mindre, men kan f*n inte hitta spelat och kommer inte på namnet heller, men kommer ihåg att det var som "age of empires" spelen att man skulle bygga upp egen stad/by och sedan arme och sånt, men det var skaplig grafik i spelet om man jämför med "age of empires" spelen, och kommer även ihåg att man var ute i öknen och man var Rom eller Egypten. Så ni har ju nu fått lite info om spelet men jag begär inte att ni ska veta men skulle vara roligt om ni skulle veta

Något av Caesar-spelen?

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Skrivet av gaminggirl:

Något av Caesar-spelen?

Tyvärr inte något av dom heller :/
kommer ihåg att man hade/kunna ha läger mitt ute i öknen typ, och och 1 av dom soldater man kunna göra var spjutkastare och hade ingen tröja!

Permalänk
Medlem

Farao eller hur det nu stavades på engelska, pharao eller något i den stilen. Typ dom Cesar spelen men i Egypten istället. Passar dock inte in alls i tidsepoken 2009-2010.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk

här är en jäkla lista med strategispel, bara att leta

Permalänk
Visa signatur

Fractal Design Define R6 | Asus ROG Strix B450-F Gaming | Ryzen 5 2600x | Ballistix Sport LT DDR4 16GB | Geforce RTX 3060 ti | OCZ 750w 80 Plus | OCZ Agility 3 -WD Green 1TB | AOC 24" 144Hz |

Permalänk
Skrivet av saitek100:

Tyvärr inte något av dom heller :/
kommer ihåg att man hade/kunna ha läger mitt ute i öknen typ, och och 1 av dom soldater man kunna göra var spjutkastare och hade ingen tröja!

Någon av senare Settlers?

Permalänk

Tyvärr är det inte det spelet heller!

Skrivet av Whippoorwill:

Någon av senare Settlers?

Har kollat igenom alla Settlers och inget av dom är det, jag tänker hur svårt kan det vara egentligen!

Permalänk
Visa signatur

Fractal Design Define R6 | Asus ROG Strix B450-F Gaming | Ryzen 5 2600x | Ballistix Sport LT DDR4 16GB | Geforce RTX 3060 ti | OCZ 750w 80 Plus | OCZ Agility 3 -WD Green 1TB | AOC 24" 144Hz |

Permalänk
Medlem

Grand Ages: Rome

Anno 1404

Imperium Romanum

CivCity: Rome

Permalänk

Har nu hittat spelet och kan medge att mina förväntningar var inte som jag trodde det var när jag spela det för flera år sedan!

Spelet heter i allafall, "The punic wars: a clash of the two empires"

Har försökt hitta att ladda ner det men hittar inge...

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk

giplet: Jo jag ser det

Är det någon som vet något roligt strategispel som man ska bygga upp egen stad och arme och sånt!, även ha skaplig grafik