BF4 - vissa borde inte spela överhuvudtaget

Permalänk
Medlem

BF4 - vissa borde inte spela överhuvudtaget

Vad trött man blir på alla handlingsförlamade idioter på public-servrar.
För det första, i 7 av 10 omgångar så hamnar man i ett lag som är precis värdelöst!
Känns som att många av dem som spelar public borde spela The sims istället!

Varför i h*lvete väljer man medic/support om man skiter i att slänga ut
till folk som behöver? Man kan springa 200m tätt bakom dem utan reaktion...

Eller när man sitter som gunner i en tank/lav man blir träffad och hoppar
ut för att reparera så att han som kör kan stå still och sikta in sig, ne men då
ska man åka bort och fram vilket gör att man själv blir dödad när
man försöker reparera...

Sen har vi kategorin som aldrig använder Q(i normal mode), vilket jag skulle
våga påstå är ca 95%!

Folk som spelar, när f*n ska dem förstå att oavsett om man spelar normal/hardcore
så mynnar allting ut i teamplay på ett eller annat sätt.

Något som jag även har funderat på är om man har plöjt ner xxx-antal
timmar i ett spel, hur vissa aldrig blir bättre? Många på lite högre rank är ofta
relativt dåliga med tanke på hur mycket tid dem ändå har spenderat i spelet.

//BF-veteran

Visa signatur

Intel i7 8700k 5,2Ghz@1,4v Delidad | Asus MAXIMUS XI HERO Z390 | ASUS EKWB RTX 3090 | 32GB G.skill 3200mhz | 2*500GB SAMSUNG EVO 860 | 2*1TB WD SN750 | Full custom loop | Thermaltake x71 | LG OLED CX48

Permalänk
Medlem

Känner igen det där, och blir så jävla less..
Spelade med 4 kompisar via skype igår, och kom in på en sån server, nu hade jag ju tur som hade mina vänner med mig, för resten var helt värdelösa, andra laget var lika jävla dåligt det iof... slutade på 39-1 i kills, satt i båten hela matchen utan nån som reparerade.. det säger ju en hel del om motståndet? och mina polare hade liknande stats, fiendelaget blev krossat tack vare min squad. Tror det låg runt 30 pers och snajpade mot varandra på varsin ö.. PTFO och hjälp dina medspelare ffs!

Permalänk
Medlem

Om man kommer från diverse andra spel (*host* Cod *host*) så är man inte van att hjälpa andra.
Att bli av med en ovana, eller kanske få en ny vana, är inte alltid lika lätt för alla.

Men i många fall när man springer efter en som inte slänger ut ammo/medic, så är det bittra sanningen att dom inte ens har det i sitt kitt, utan har sin airburst/noobtube istället.

VÄLDIGT många vill inte ens ressa spelare, för dom tycker inte det är "värt" att ressa om man "bara" får 20 poäng (oftast fattar dom inte att man kan få 100). Sen att dom inte fattar att 10 revives på en runda kan lika gärna vara skillnaden mellan vinst och förlust. Det kostar inte tickets förens man SPAWNAR, vilket många har svårt att få in i huvudet.

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk
Avstängd

Spelar själv bara TDM. Kan enkelt carry ett lag där. Förlorar knappt.

Conquest är det mest obalancerade skitet någonsin. Förstår inte det roliga.

Permalänk
Avstängd

Det är väl bättre att låta folk spela som dom vill och hitta några kompisar att spela med. Folk kanske inte ens vill spela i Team.

Permalänk
Medlem

Känner igen allt som du har skrivit!
Tyvärr är det väldigt ovanligt att det blir en jämn runda när man spelar Conquest Large/Conquest, det gör att det inte alls är lika roligt att spela.

En sak som bidrar till obalanseringen är när 1/3 av det egna/andra laget ligger uppe i bergen eller högt upp på diverse byggnader och försöker panga HS med sniper på 1000+meters avstånd....

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Medlem

Aja, så länge ni inte är sådana där som spammar helt meningslösa "OMG shit team!!!! nooooobs!!!" osv så.... Folk som sprider dålig stämning i hela chatten är värre än enstaka spelare som inte har koll.

Permalänk
Medlem

Just det att man spottar på Q är det nog inte många som ens vet om... Jag fick lära mig det av en kompis när jag var typ rank 18 >.-< Trodde de bara var observers som kunde göra det innan.

Permalänk

Det är tragiskt att Teamwork har försvunnit. Men det är klart, verken BF3 eller BF4 har gynnat teamwork på ett bra sätt. En sak som man som gammal BF2-spelare tycker är synd. Tror tyvärr inte att det kommer återkomma om man inte vänder sig till Planetside 2 eller ARMA 3 i dagsläget :-/ Det är på de spelen som teamwork fungerar på ett bra sätt. Själv älskar jag att sätta igång BF2 med jämna mellanrum bara för att uppleva den gamla goda tiden. Dock har även detta spel smittats..... Tragisk utveckling. Men jag spelar med polare i Squad och då går vi in för det

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweFox*:

Det är väl bättre att låta folk spela som dom vill och hitta några kompisar att spela med. Folk kanske inte ens vill spela i Team.

Då borde de inte spela Battlefield som är ett lagspel. Simple as that.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av block:

Känner igen det där, och blir så jävla less..
Spelade med 4 kompisar via skype igår, och kom in på en sån server, nu hade jag ju tur som hade mina vänner med mig, för resten var helt värdelösa, andra laget var lika jävla dåligt det iof... slutade på 39-1 i kills, satt i båten hela matchen utan nån som reparerade.. det säger ju en hel del om motståndet? och mina polare hade liknande stats, fiendelaget blev krossat tack vare min squad. Tror det låg runt 30 pers och snajpade mot varandra på varsin ö.. PTFO och hjälp dina medspelare ffs!

Vi är också ett gäng polare på 4-5 pers som brukar spela tillsammans, även om några av dom är ganska dåliga så kommer man väldigt långt på att sitta i vent o snacka. Men ibland känns det som att man hade klarat sig bättre med bara dem personerna vs hela det andra laget

Skrivet av Gwaniiz:

Känner igen allt som du har skrivit!
Tyvärr är det väldigt ovanligt att det blir en jämn runda när man spelar Conquest Large/Conquest, det gör att det inte alls är lika roligt att spela.

En sak som bidrar till obalanseringen är när 1/3 av det egna/andra laget ligger uppe i bergen eller högt upp på diverse byggnader och försöker panga HS med sniper på 1000+meters avstånd....

Jag kör bara conquest large/conquest, då det är det som ger mest variation med fordon eller vilken klass man behöver vara i specifika situationer. Men antingen vinner man stort, typ +500 tickets eller så förlorar man med lika mkt, vilket är ganska frustrerande!

Skrivet av Frux:

Aja, så länge ni inte är sådana där som spammar helt meningslösa "OMG shit team!!!! nooooobs!!!" osv så.... Folk som sprider dålig stämning i hela chatten är värre än enstaka spelare som inte har koll.

Jag ser det så här, att lika väl som att man berömmer laget vid vinst så ska man också kritisera laget för sin insats vid förlust men ändå hålla det på en mogen nivå.

Visa signatur

Intel i7 8700k 5,2Ghz@1,4v Delidad | Asus MAXIMUS XI HERO Z390 | ASUS EKWB RTX 3090 | 32GB G.skill 3200mhz | 2*500GB SAMSUNG EVO 860 | 2*1TB WD SN750 | Full custom loop | Thermaltake x71 | LG OLED CX48

Permalänk
Medlem

Mår du bättre nu :)?

Ett spel är för alla, du kan vara jätteduktig men du får väl respektera att en del inte är där för att spela som proffs...
Alla har sin stil, passar det inte kan du hålla det för dig själv :3

Visa signatur

Fractal Design R5 Window | Gigabyte G1 Z97 Sniper | i7 4790K@4.7Ghz | H100i Cpu Cooler | Nvidia Titan X Pascal | Hyper X Beast 2133mhz | Intel SSD 240GB | Evga SuperNova G2 850W | 3TB Seagate HDD |

Permalänk
Medlem

Och motståndarlaget har lika många noobs. Du som är så jävla pro borde inte ha några problem att vinna.

Det förvånar mig att du ställer så höga krav på dina medspelare, delvis därför att man är rätt många i varje lag och delvis därför att erfarenhetsnivå i bf är helt blandad till skillnad från spel som matchar dig med lag som ligger på runt samma nivå.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem

Någon har visst inte provat World Of Tanks....

Permalänk
Medlem

Haha det där är f*n jag när jag spelar, nu får man skämmas lite.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Tar nog pris för den mest onödiga tråden jag läst idag iaf. Skaffa 63st vänner att spela med istället då. Problemet löst.

Permalänk
Medlem

Jag spelar inte BF, men jag känner igen det där. Multiplayerspel idag är som singelspel i multiplayer mode, alla bryr sig bara om sig själva. Finns dock ett spel som är ok och det är Warface där man kan spela 8 stycken i CO-OP fast mot datorn och då måste man samarbeta för att kunna slå datorn i den svåraste svårighetsgraden. Spelet är ju gratis dessutom

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Artixera:

Mår du bättre nu :)?

Ett spel är för alla, du kan vara jätteduktig men du får väl respektera att en del inte är där för att spela som proffs...
Alla har sin stil, passar det inte kan du hålla det för dig själv :3

Kan medge att jag var skapligt frustrerad vid tillfället jag gjorde tråden.

Men det handlar inte om att folk ska spela som proffs eller ändra sin spelstil, det jag betonar OT är att det finns sällan något teamplay i majoriteten av
rundorna man spelar. Finns det teamplay så är chansen stor att man vinner, finns det inte så förlorar man i regel . Och man spelar väl inte för
att man vill förlora eller hur? Jag gör inte det iaf...

Skrivet av deadich:

Och motståndarlaget har lika många noobs. Du som är så jävla pro borde inte ha några problem att vinna.

Det förvånar mig att du ställer så höga krav på dina medspelare, delvis därför att man är rätt många i varje lag och delvis därför att erfarenhetsnivå i bf är helt blandad till skillnad från spel som matchar dig med lag som ligger på runt samma nivå.

Eh? Tog du åt dig av det jag nämnde eller vad?

Kan inte påstå att jag ställer några enorma krav? Allt grundar sig i att använda sig av spelets funktioner för att åtminstone försöka vinna som ett lag.

Visa signatur

Intel i7 8700k 5,2Ghz@1,4v Delidad | Asus MAXIMUS XI HERO Z390 | ASUS EKWB RTX 3090 | 32GB G.skill 3200mhz | 2*500GB SAMSUNG EVO 860 | 2*1TB WD SN750 | Full custom loop | Thermaltake x71 | LG OLED CX48

Permalänk
Medlem

Håller med dig helt! Har spelat en hel del bf3(Colonel 3) samt lite bf4(typ Rank 15?).
Inte speciellt kul när man spelar med fullkomliga idioter som inte vet vart Q sitter på tangentbordet, samt att man spelar mot flygplans proffs och helikopter campers... På TDM har jag inga problem att "carrya" ett lag, men när det gäller Conquest/Conquest Large, där kan man inte "carrya" ett lag till en vinst. Conquest går i min mening ut till 100% på lagsamarbete och taktik.

Men man ska ju inte bara klaga, kan hända att man kommer in på det "bättre" laget också.
Där man spelar med folk som vet var Q sitter, hur man kör en Tank på rätt sätt, hur man reparerar fordon osv.

Men som sagt, håller med till fullo. Servrar borde få kicka folk som inte vet vad samarbete är pga. de förstör spelupplevelsen för alla andra i deras lag.

//C

Visa signatur

WS: | Define R5 | Corsair HX850i | ASUS X99-A | i7 5960x | Kingston 32gb (8x4GB) DDR4 | EVGA GTX 1080Ti FTW3 | Samsung 960 PRO 512GB |

Laptop: | Apple MacBook Air M1 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tacomix:

Tar nog pris för den mest onödiga tråden jag läst idag iaf. Skaffa 63st vänner att spela med istället då. Problemet löst.

Varför kommenterar du en sådan onödig tråd då?

Visa signatur

Intel i7 8700k 5,2Ghz@1,4v Delidad | Asus MAXIMUS XI HERO Z390 | ASUS EKWB RTX 3090 | 32GB G.skill 3200mhz | 2*500GB SAMSUNG EVO 860 | 2*1TB WD SN750 | Full custom loop | Thermaltake x71 | LG OLED CX48

Permalänk
Medlem
Skrivet av sockfan:

Kan medge att jag var skapligt frustrerad vid tillfället jag gjorde tråden.

Men det handlar inte om att folk ska spela som proffs eller ändra sin spelstil, det jag betonar OT är att det finns sällan något teamplay i majoriteten av
rundorna man spelar. Finns det teamplay så är chansen stor att man vinner, finns det inte så förlorar man i regel . Och man spelar väl inte för
att man vill förlora eller hur? Jag gör inte det iaf...

Eh? Tog du åt dig av det jag nämnde eller vad?

Kan inte påstå att jag ställer några enorma krav? Allt grundar sig i att använda sig av spelets funktioner för att åtminstone försöka vinna som ett lag.

Nä, men jag har spelat mycket moba's och är rätt trött på folk som klagar på att de alltid får så dåliga team mates. Och grejen är väl att jag aldrig förväntar mig att folk ska hjälpa till i bf på samma sätt som i mobas etc.

Har dock fått lite av den där frustationen när jag spelat commander, inte en jävel som bryr sig om vad man säger eller om att acceptera orders trots att vi alla tjänar xp och skit på det och dom ändå är på väg att göra det jag befaller dom att göra (på riktigt, givit massvis med orders i ganska många långa matcher och typ 2-3 gånger någonsin har någon accepterat).

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
99:e percentilen

Skräckexemplet är nog en Colonel Service Star 100 som inte hade den blekaste aning om hur Specializations fungerade i BF3. I min squad hade alla utom jag SUPR. Det tog nästan hela rundan att få två av dem att byta, trots att jag gång på gång tydligt förklarade för dem att alla måste ha olika. (De talade svenska och svarade ofta, så det berodde inte på att de inte förstod eller hade chatten dold.)

Jag har märkt att andelen idioter och konsolspelare ofta är mindre på Rush-servrar, så det är att rekommendera om man vill ha någorlunda kul utan voice comms.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av deadich:

Nä, men jag har spelat mycket moba's och är rätt trött på folk som klagar på att de alltid får så dåliga team mates. Och grejen är väl att jag aldrig förväntar mig att folk ska hjälpa till i bf på samma sätt som i mobas etc.

Har dock fått lite av den där frustationen när jag spelat commander, inte en jävel som bryr sig om vad man säger eller om att acceptera orders trots att vi alla tjänar xp och skit på det och dom ändå är på väg att göra det jag befaller dom att göra (på riktigt, givit massvis med orders i ganska många långa matcher och typ 2-3 gånger någonsin har någon accepterat).

I dota, lol osv så är det ju betydligt färre spelare i jämförelse. Därför blir det ju så mycket mer tydligt om någon gör fel, eller är sämre än dem andra. Lika väl som att det märks tydligt om man klaffar bra med en annan spelare (oavsett random eller polare)

Har inte kört som commander alls än så länge(rank ~40), och då låter det som om att jag ska låta bli det också

Visa signatur

Intel i7 8700k 5,2Ghz@1,4v Delidad | Asus MAXIMUS XI HERO Z390 | ASUS EKWB RTX 3090 | 32GB G.skill 3200mhz | 2*500GB SAMSUNG EVO 860 | 2*1TB WD SN750 | Full custom loop | Thermaltake x71 | LG OLED CX48

Permalänk
Entusiast

En av mina favoriter är folk som tar heli bara för att flyga upp på något dumt tak och istället för att landa bara hoppar ut, och låter alla andra falla med helin mot en potentiell död.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av deadich:

Har dock fått lite av den där frustationen när jag spelat commander, inte en jävel som bryr sig om vad man säger eller om att acceptera orders trots att vi alla tjänar xp och skit på det och dom ändå är på väg att göra det jag befaller dom att göra (på riktigt, givit massvis med orders i ganska många långa matcher och typ 2-3 gånger någonsin har någon accepterat).

This. Man får vara glad om man får en enda order accepterad på en hel match. Och eftersom ens soldater fullständigt skiter i sin Commander kan man ju istället hela tiden lägga Evac Order nånstans utanför banan för att kompensera för de poäng man förlorar på soldaternas ignorans.

Ärligt talat förstår jag verkligen inte grejen med att Squad Leaders (som rent statistiskt oftast antingen inte kan spela spelet eller skiter totalt i teamplay) måste acceptera orders. Kan man inte bara få poäng om de följer den, precis som Squad Members får när de följer Squad Leaderns order?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Fantastiskt mobbing och diskrimineringstråd. Släpp inte in vilka barn som helst i sandlådan. Lås tråden!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag förstår, men vad menar du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

This. Man får vara glad om man får en enda order accepterad på en hel match. Och eftersom ens soldater fullständigt skiter i sin Commander kan man ju istället hela tiden lägga Evac Order nånstans utanför banan för att kompensera för de poäng man förlorar på soldaternas ignorans.

Ärligt talat förstår jag verkligen inte grejen med att Squad Leaders (som rent statistiskt oftast antingen inte kan spela spelet eller skiter totalt i teamplay) måste acceptera orders. Kan man inte bara få poäng om de följer den, precis som Squad Members får när de följer Squad Leaderns order?

This^! Håller med om att Commander borde få xp bara om laget följer ordern. Som squad leader/members får xp om de följer leaderns orders!

//C

Visa signatur

WS: | Define R5 | Corsair HX850i | ASUS X99-A | i7 5960x | Kingston 32gb (8x4GB) DDR4 | EVGA GTX 1080Ti FTW3 | Samsung 960 PRO 512GB |

Laptop: | Apple MacBook Air M1 |

Permalänk

Håller med, spelar ingen roll i vilket spelarläge heller... Folk som springer runt som Enginer på TDM och dör hela tiden, folk som inte fattar vad "NEED AMMO"/"ANYONE GOT ANY AMMO?" eller "I NEED A MEDIC" betyder...

Men vad skall man göra? Brukar i alla fall göra det bästa och kasta ammunition och förbandslådor överallt

Visa signatur

Tafelwasser

, CITERA FÖR SVAR

Pimpim666 : Skaffa flickvän så minskar risken för att ni går in på sidor med virus.
Nivity: Tror nog det ökar med flera tusen % istället, tjejer klickar ju på vad fan som helst som ploppar upp på skärmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sockfan:

Jag ser det så här, att lika väl som att man berömmer laget vid vinst så ska man också kritisera laget för sin insats vid förlust men ändå hålla det på en mogen nivå.

Och på vilket sätt gör din kritik när du anser att laget har spelat dåligt NÅGON till en bättre spelare?

Uppmuntran, gg och liknande är ett sätt att vara trevlig. Kritik fyller ingen motsvarande funktion.

Permalänk
Medlem

Jämförelser med COD är ju ganska värdelösa då CoD är på många sätt designat för mer solo men bara för att det är så betyder inte att spelare som inte hjälper är CoD spelare.

Sedan kommer ju frågan, hur mycket kommunicerar ni med alla dem ni klagar på? Pratar ni? Får ni svar?
Kört Medic oftast i BF serien och kan säga att det är samma åt alla håll, 95% säkerhet så agerar ni liknande i andras ögon för annars skulle det vara en minoritet som gjorde så vilket det inte är.
Team based utan kommunikation gör det ju helt värdelöst att sedan klaga på alla runt sig, killen i tanken kanske inte såg att du hoppa ur för att fixa den, du sa inget utan drog bara och han räkna med att du inte gjorde något som alla andra? Medic kanske missade dig för den titta på något annat, folk verkar tro att alla andra spelare ser allt hela tiden och kan göra strategiska val genom att telepatiskt läsa av vad just du tycker att den ska göra.

"NEED AMMO"/"ANYONE GOT ANY AMMO?" eller "I NEED A MEDIC" ska självklart uppmärksammas i den mån det går men folk skriker det ofta och fortsätter springa med tanken att medic och andra ska jaga efter?
Jag kan köpa att man kan klaga om man ser en medic nära, sätter sig i skydd, skriker I NEED A MEDIC och stannar kvar samt ser att personen uppfattar det men inte gör något, men oftast är det nog mer en fråga om att vissa spelare anser sig vara centrum av matchen.

Självklart blir det skillnad när man kör med vänner, man pratar, säger vart man ska, vem man följer, stannar när man behöver hjälp osv.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood