Permalänk
Medlem

BF4+skype problem!

Tjäna, När jag sitter på skype med en polare så funkar micken fine, sen så fort jag startar BF4 så bryts min röst titt som tätt för honom, någon som har en idé vad problemet kan vara? någon som har liknande problem ? tacksam för svar mvh!

Permalänk
Medlem

Vi är ett gäng som kör meed skyöe och hade liknande problem, fast ljudet från min8n mic sänktes väldigt fort, det visade sig vara iTUNES som jävlades.. så det kan vara värt ett försök om du har itunes installerat, öppna aktivitetshanteraren och kolla processer, itunes ska ha två stycken igång som man kan avsluta ä.

Permalänk
Medlem

Har inte iTunes installerat så det kan inte vara mitt problem :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av cribbzzz:

Tjäna, När jag sitter på skype med en polare så funkar micken fine, sen så fort jag startar BF4 så bryts min röst titt som tätt för honom, någon som har en idé vad problemet kan vara? någon som har liknande problem ? tacksam för svar mvh!

Överclockar du något? Är datorn stabil i andra lägen?

Spec är också en bra början, har du testat något annat VOIP program också?

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

jag kör BF4 + voice via Steam och när jag då kör BF4 så sjunker spelvolymen ganska mycket

Permalänk
Medlem

Skype har haft stora problem senaste tiden och blivit extremt känsligt för minsta strul, det verkar dessutom blivit väldigt känsligt för att köras parallellt med spel.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood