Konsoler, spel och filmrelaterade frågor

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Goombaslayer:

Har ni ännu någon aning om när den beryktade "Januarileveransen" kommer dyka upp?

Har läst lite här och där att ni nu har checkat av orders som lades innan och fram till slutet av September. Borde Januari leveransen täcka min bokning, som lades 24/10?

Leveransen kommer andra halvan/slutet av månaden. Vi vet dock inte hur många ännu så om det täcker en viss beställning kan vi inte svara på.

Dock går det rykten i branschen om att leveranserna i Januari nu ska vara "så det räcker".

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Leveransen kommer andra halvan/slutet av månaden. Vi vet dock inte hur många ännu så om det täcker en viss beställning kan vi inte svara på.

Dock går det rykten i branschen om att leveranserna i Januari nu ska vara "så det räcker".

Och hur ser det ut för oss som väntar på en xbox one? Några nyheter där på eu-versionen?

Visa signatur

27" iMac Late 2013, 3.2 GHz Quad-core Intel Core i5, 256GB Flash Storage, 28GB 1600MHz DDR SDRAM, NVIDIA GeForceGT755M. Mac Mini i5 8GB RAM 256GB SSD, Ipad Pro 9,7" WiFi 32GB, Iphone 6s+ 64GB, Xbox One.

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Så enligt rykten så ska även jag få en i januari leveransen när jag bokade den 2/1-14 isf eller??

Man kan ju alltid hoppas iaf

Permalänk
Webhallen
Skrivet av maccswe:

Och hur ser det ut för oss som väntar på en xbox one? Några nyheter där på eu-versionen?

Inget nytt tyvärr

Visa signatur

Permalänk

Får väl hålla tummarna att Microsoft kommer med någon som hälst info till oss nordbor nu under CES...

Permalänk

Webhallen, ni har ju folk på plats på CES, kan ingen av er springa bort till microsoft och hota dem lite försiktigt?

Permalänk
Permalänk
Medlem

Fick mitt Xbox One igår, funkar klockrent!!
Kan rekommendera bundeln som dom har inne på webbhallen

Permalänk
Medlem

Har ett gäng frågor till webhallen.
1. Hur kommer det sig att t.ex. Media Markt nu får in mängder av konsoller (ej någon konstig fransk import utan den "riktiga", men webhallen inte får några?
Köper ni inte alla in från Nordisk Film?
2. Prissättningen. Vad är det som gör att Sverige sätter 4490:- medan EU sätter 399Euro? Det har sagts att CopySwede vill ha sin lilla del, men vad består resten av höjningen i? Är det Nordisk Film som tvingar Sverige till detta rejäla prispålägg? Ursprungspriset var ju 3800-4000 (mostvarande just 399 euro), men sedan höjda alla.
3. Enligt Nordisk film så gäller garanti på playstation även för importerade konsoler inom EU. Betyder det alltså att jag kan importera en från UK eller Tyskland och sedan helt enkelt knalla in hos er och begära garantiservice? Hur hanterar ni det rent praktiskt? Blir det problem i servicedisken eller har ni instruktioner liksom?

http://www.nordiskfilm.com/int/Business-Areas/Games/Support/
Products bought abroad (EU countries, Iceland, Lichtenstein, Norway and Switzerland):
If you are experiencing difficulties with your product or it suffers from a defect and you have bought such product in one of the above mentioned countries, please contact either our PlayStation Support or any local PlayStation store. Return handling of a defective product through your local PlayStation store is likely to be most efficient, as it will relieve you from having to wrap and ship the product yourself. If you experience any difficulty with returning a defective product to your local Playstation Store, please ask them to contact Nordisk Film costumer service in order to get a return number.

Jag förstår att ni kanske inte vill/kan svara på alla frågor (företagshemligheter), men svara gärna på det som går.

Tack.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Fick en defekt PS4 vid release som jag returnerade för över en månad sen, men har fortfarande inte fått nån utbytes. Är det sån fruktansvärd brist på PS4or eller är det Nordisk Film som är så förbannat sega med sina service ärenden?!

Permalänk
Skrivet av e3henri:

1. Hur kommer det sig att t.ex. Media Markt nu får in mängder av konsoller (ej någon konstig fransk import utan den "riktiga", men webhallen inte får några?
2. Prissättningen. Vad är det som gör att Sverige sätter 4490:- medan EU sätter 399Euro? Det har sagts att CopySwede vill ha sin lilla del, men vad består resten av höjningen i? Är det Nordisk Film som tvingar Sverige till detta rejäla prispålägg? Ursprungspriset var ju 3800-4000 (mostvarande just 399 euro), men sedan höjda alla.
3. Enligt Nordisk film så gäller garanti på playstation även för importerade konsoler inom EU. Betyder det alltså att jag kan importera en från UK eller Tyskland och sedan helt enkelt knalla in hos er och begära garantiservice? Hur hanterar ni det rent praktiskt? Blir det problem i servicedisken eller har ni instruktioner liksom?

http://www.nordiskfilm.com/int/Business-Areas/Games/Support/
Products bought abroad (EU countries, Iceland, Lichtenstein, Norway and Switzerland):
If you are experiencing difficulties with your product or it suffers from a defect and you have bought such product in one of the above mentioned countries, please contact either our PlayStation Support or any local PlayStation store. Return handling of a defective product through your local PlayStation store is likely to be most efficient, as it will relieve you from having to wrap and ship the product yourself. If you experience any difficulty with returning a defective product to your local Playstation Store, please ask them to contact Nordisk Film costumer service in order to get a return number.

Jag förstår att ni kanske inte vill/kan svara på alla frågor (företagshemligheter), men svara gärna på det som går.

Tack.

Du vet att i sverige får man lägga på 25% extra för skatt va?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av e3henri:

Alla lär inte köpa av nordisk film nej. Många importerar, en internationell kedja som MM borde ha lätt att göra det (av sig själva) och själva bestämma vart konsolerna ska allokeras tex.
"Mängder" med konsoller får man nog ta en nypa salt. Om man man det menar att att de får hundratals så visst, det får vi också. Problemet är att vi började med ett femsiffrigt antal bokningar, om vi får in några hundra sy syns det knappt i berget av förbokningar.
Om en lokal mediamarkt butik som inte tar förhandsbokningar får in hundra så visst, då kommer det se ut som om de har massor i butiken.

Utbud och efterfrågan är en faktor. Copy Swede en annan. En tredje faktor är att man vill gardera sig för att kunna t.ex. köpa in något dyrare enheter.
Sen finns det andra anledningar som jag inte kan gå in på i detalj som ligger bakom.

Nej, vi är ingen service firma åt nordisk film eller någon annan tillverkare. Vi hanterar varor som är köpta av oss, inget annat.

Skrivet av Forsell86:

Fick en defekt PS4 vid release som jag returnerade för över en månad sen, men har fortfarande inte fått nån utbytes. Är det sån fruktansvärd brist på PS4or eller är det Nordisk Film som är så förbannat sega med sina service ärenden?!

Hej, en månad låter som lång tid. Kan du PMa mig ditt RMA-nummer eller ordernummer så jag får titta?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av WirgeL:

Varför köpa så dyrt när du kan beställa från Tyskland, Frankrike, Italien, Spanien, Irland eller England?

Köpte mitt igår via ms i England och det är framme på måndag. Gick på 4700:- med FIFA.

Visa signatur

27" iMac Late 2013, 3.2 GHz Quad-core Intel Core i5, 256GB Flash Storage, 28GB 1600MHz DDR SDRAM, NVIDIA GeForceGT755M. Mac Mini i5 8GB RAM 256GB SSD, Ipad Pro 9,7" WiFi 32GB, Iphone 6s+ 64GB, Xbox One.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WirgeL:

Hmm. Verkar som du har dålig koll på dina budget. Eller du är minderårig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ghost93:

Hmm. Verkar som du har dålig koll på dina budget. Eller du är minderårig.

Haha inte minderårig, snarare tvärtom.
Pengar är dock inget problem för mig så har inga problem med att köpa det för den summan på Webhallen.
För mig handlar det om att hålla mina köp samlade på ett och samma ställe men jag förstår om folk vill köpa på något annat ställe där det är billigare.

Enough said.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rugbyspelaren:

Du vet att i sverige får man lägga på 25% extra för skatt va?

Nu blandar du nog ihop EU och USA. EU priset på 399 euro är inklusive moms.

Permalänk
Skrivet av e3henri:

Nu blandar du nog ihop EU och USA. EU priset på 399 euro är inklusive moms.

Varför tror du då att den(den som kommer hit, inte importer från europa) kostar ca 4500kr i sverige och inte 3500kr som 399Euro blir?

3500 x 1,25 = ca 4400

Permalänk
Medlem

Varför tror du då att den(den som kommer hit, inte importer från europa) kostar ca 4500kr i sverige och inte 3500kr som 399Euro blir?

3500 x 1,25 = ca 4400

EU priser är i inklusive moms.
När Sony konfirmerade priset i Juni så satte Svenska butiker det preliminärt till 3800-3900 kr vilket är vettigt utifrån euro kursen och copyswedeavgiften.
Tittar man i Sony store så anges dessa priser nu enligt.
Frankrike: 399,98 euro inkl 19,6% moms
http://www.sony.fr/product/ps4-consoles/playstation-4

Tyskland: 399,99 euro inkl 19% moms
http://www.sony.de/product/ps4-consoles/playstation-4

Sverige: 4399 kr inkl 25% moms.
http://www.sony.se/product/ps4-consoles/playstation-4

För detta påslag på 500:- så låter Nordisk film oss njuta av telefonsupport för 7,50 kr per minut istället för 0,2 euro som tyskarna får betala.

Permalänk
Medlem
Skrivet av e3henri:

EU priser är i inklusive moms.
När Sony konfirmerade priset i Juni så satte Svenska butiker det preliminärt till 3800-3900 kr vilket är vettigt utifrån euro kursen och copyswedeavgiften.
Tittar man i Sony store så anges dessa priser nu enligt.
Frankrike: 399,98 euro inkl 19,6% moms
http://www.sony.fr/product/ps4-consoles/playstation-4

Tyskland: 399,99 euro inkl 19% moms
http://www.sony.de/product/ps4-consoles/playstation-4

Sverige: 4399 kr inkl 25% moms.
http://www.sony.se/product/ps4-consoles/playstation-4

För detta påslag på 500:- så låter Nordisk film oss njuta av telefonsupport för 7,50 kr per minut istället för 0,2 euro som tyskarna får betala.

Då finns det ju tillfälle för dig att importera ett ett parti PS4or och sälja för 3899kr, go for it!

Permalänk

Har ni inte fått något ordet erkännande om när när ni kommer att få eran lev av PS4 och antal? Mina tummar gråter

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Flash Martin:

Har ni inte fått något ordet erkännande om när när ni kommer att få eran lev av PS4 och antal? Mina tummar gråter

Not yet

Löst snack just nu är "massor i slutet av månaden" men det är inte så pass gediget att vi vågar ropa hej ännu

Visa signatur

Permalänk

Fick min utbytes PS4 idag, men efter en timme så la den av! Verkar va glapp i hdmi-enheten i PS4an! Och nu vägrar den starta igen! Är det bara att skicka in ännu en gång eller va gör man nu?

Permalänk
Skrivet av Forsell86:

Fick min utbytes PS4 idag, men efter en timme så la den av! Verkar va glapp i hdmi-enheten i PS4an! Och nu vägrar den starta igen! Är det bara att skicka in ännu en gång eller va gör man nu?

Kanse fick samma tillbaka

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Forsell86:

Jag tror vi kan byta ut den direkt åt dig. Hör av dig till kundtjänst och förklara situationen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Jag tror vi kan byta ut den direkt åt dig. Hör av dig till kundtjänst och förklara situationen.

Så ni har orderna på allmänt plats?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Ghost93:

Så ni har orderna på allmänt plats?

Jag förstår inte alls frågan.
Vad är det du undrar?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Jag förstår inte alls frågan.
Vad är det du undrar?

Kanse om bytet skall ske på allmän plats så att ni inte "likviderar" honom för att han avmaskerat hur hanteringen fungerar för felaktiga ps4:or

Permalänk
Medlem

Felet med min PS4a är att jag inte har fått den ännu, kan jag komma förbi och hämta en ny?

Permalänk

Ville bara säga det att jag bokade och betalade min ps4 25:e oktober 00.00 2013, och den blev skickad idag, överlycklig=)...så om ni också bokade runt den tiden, så kolla om den blivit skickad vetja!

Permalänk

Kanse om bytet skall ske på allmän plats så att ni inte "likviderar" honom för att han avmaskerat hur hanteringen fungerar för felaktiga ps4:or

Det hanterar de bra! Fick ju en ny, dock funka den ju inte heller.

Dock undrar jag varför det ska behöva ta så lång tid för kundtjänst att svara på ett mail, skickade i måndags men inget svar än.
Här får man ju snabbare och bättre service, trots att det inte ens är kundtjänsten.