Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Håller mitt nätaggregat?

Tänkte höra om mitt 5 år gamla nätagg fortfarande fungerar med nyare saker? Eller måste man investera i ett nytt?
https://www.inet.se/produkt/6909374/corsair-tx-850w-80

Permalänk
Medlem

Vad skall du köra med det och vad är det för nätagg? Man vill ju ha 80 Plus på nätagget så att dess kvalitet är försäkrad. Kontakterna är ungefär samma som för 5 år sedan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: Chassi: Anidees Crystal Cube Lite CPU: 5900x & Noctua NH-D15 RAM: 32GB DDR4 GPU: Asus RX 7900 XT OC Nätagg: Corsair RM 1000X OS: Windows 11

Permalänk
Medlem

Det bör fungera fin fint det är ju ett kvalitetsagg som brukar hålla avsevärt många år och JA det är samma kontakter på den som dagens nätaggregat så inga problem i den fronten

Permalänk
Skrivet av lintto1:

Vad skall du köra med det och vad är det för nätagg? Man vill ju ha 80 Plus på nätagget så att dess kvalitet är försäkrad. Kontakterna är ungefär samma som för 5 år sedan.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har ett gtx 770 8gb ram i5 4670

Permalänk
Medlem
Skrivet av lintto1:

Vad skall du köra med det och vad är det för nätagg? Man vill ju ha 80 Plus på nätagget så att dess kvalitet är försäkrad. Kontakterna är ungefär samma som för 5 år sedan.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Marcusstarkus:

Jag har ett gtx 770 8gb ram i5 4670

Som sagt bör det funka fin fint, lintto menade att man bör ha 80 plus, han missade nog att ditt nätagg har det :), det man eventuellt kan tänka på på äldre nätagg är att inte köra de till max, men med ett gtx 770 blir det inga problem, borde tom. gå att köra med två gtx 770 med det agget utan problem, så räcker gör det

Permalänk

Tack för era snabba svar Då kör jag vidare med denna!