köpt ny SSD, kan ej installera drivers till den.

Permalänk
Medlem

köpt ny SSD, kan ej installera drivers till den.

Hejsan!

Jag har precis köpt en Kingston SSDNow V300 SV300S37A 60GB som jag tänkt ha i en gammal laptop, en Acer Travelmate 5520.
Jag kopplade ur den gamla hdd som satt i och satte i den nya. Körde först en ubuntu installation på men, men då inga drivrutiner gick att installera så körde jag win 7 installation sen istället.

Men nu har jag även samma problem med win 7. Inga drivrutiner installeras, varken grafik, ljud eller nätverkskort. Det trådlösa broadcom nvkortet hitta den men det går ej att ansluta till något trådlöst nätverk även fast man kan se de trådlösa nätverken.

Är det något jag gjort fel? Jag formaterade SSD:n innan jag körde en nyinstallation.

Tacksam för all hjälp jag kan få.

Mvh AndyX

Permalänk
Medlem

Ladda ner drivrutinerna från acers hemsida från en annan dator till usb och installera dom sen på laptopen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Poss3:

Ladda ner drivrutinerna från acers hemsida från en annan dator till usb och installera dom sen på laptopen

Skickades från m.sweclockers.com

Har gjort det. Har kopplat in en usb wifi dongle som jag nu kan ladda hem drivers o så med. Men alla drivrutiner med win7 kompabilitet som jag försöker installera misslyckas.

Permalänk
Medlem

Vid installation av OS får du väldigt sällan dom drivrutiner du behöver installerade från början.

http://www.acercomputer.se/ac/sv/SE/content/drivers

Leta reda på din modell (Notebook/TravelMate/Travlemate 5520)

Välj OS

Ladda ner dom drivrutiner som finns och installera dom

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem

Har gjort allt det. Har laddat ner rätt drivrutiner för 32 bit win 7 som jag har. Men inga av dom går att installera.
Och det verkar endast vara hårdvara i laptopen som drivrutiner inte går att installera till. wifi donglen gick det att installera drivers till utan problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndyX:

Har gjort allt det. Har laddat ner rätt drivrutiner för 32 bit win 7 som jag har. Men inga av dom går att installera.
Och det verkar endast vara hårdvara i laptopen som drivrutiner inte går att installera till. wifi donglen gick det att installera drivers till utan problem.

Troligen har du en annan produkt än den du hittat på webben, ibland kan en datortillverkare ha en modellbeteckning med flera olika produktnummer beroende på vilken hårdvara som finns i den. Prova sök på produktnummer eller serienummret på datorn så kanske du kan hitta en annan sida med rätt drivrutiner.

Permalänk
Medlem

När man tar fram filerna på sidan finns det en länk "Need to know the hardware on your system to choose the right drivers?" den laddar ner ett program som verkar söka igenom efter dom filer man behöver.

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon