Hörlurs djungeln, besluts ångest !
Jag har senaste veckan googlat efter diverse hörlurar. Jag sitter på kontor 8 timmar om dagen 5 dagar i veckan och vill ha ett par bra lurar för att lyssna på musik när jag jobbar. Just nu sitter jag med ett par original in-ear lurar till iPhone 5 dom är inte sämst men inte heller något att hurra för.
Kan ju börja med prisbild 2500:- går smärtröskeln typ för lurar behovs en "mindre" hörlurs förstärkare (om motiverat för att avsevärt höja upplevelsen så fine) .
Jag är all ätare när det kommer till musik. Möjligtvis att artister som Soil, Disturbed spelas aningen mer. Lyssnar via Spotify för det mesta för att det är smidigt.
Jag är lite kluven huruvida man kanske ska nöja sig med on-ear snarare än over-ear. Jag ser dock gärna att lurarna är smidiga att packa ner om möjligt men inget tvång om ljudskillnad motiverar förlusten av smidig logistik.
Jag vet att Hifi-klubben och ljudkällarn i Göteborg har ett par lurar som jag är intresserad av men inte orkat mig dit än.
Lurar jag kollat på nätet på är följande:
Shure SRH940 : anledning bra reviews
Yamaha HPH-PRO400 : (mest för att dom var estetiskt tilltalande och verkar vara smidiga att packa ner)
B&W P5 : mest för det estetiska
Beyerdynamics T51p 32 ohms , DT990 250 ohms (förstärkare ett krav misstänker jag), Custom Pro : Beyerdynamics för att jag blev rekommenderad att titta på dom
Sennheiser Momentum on-ear samt over-ear : för det estetiska samt verkar vara rätt okej
Sennheiser HD25 : bra reviews på vissa sajter och används som referens i tester mot liknande av andra fabrikat
PSB M4U 1 : fick rätt bra betyg på en sajt jag tittade på samt att dom är rätt snygga.
Grado SR325IS : Lite över budget men godtagbart ifall att dom skulle vara avsevärt mycket mer prisvärda än övriga alternativ.
Vad jag vill ha ut av hörlurarna är väl minst lika viktigt att skriva antar jag för att kunna ge en rättvis chans att försöka rekommendera nåt.
Jag vill ha rent ljud med bra volym, inget överrepresenterat register så som konstlad extra bas lika lite som jag vill ha super skrikigt och öron skärande treble register. Det får gärna vara "bra tryck" i basen men det ska inte vara till ett pris av att det låter fake eller överröstar resterande frekvens omfång.
Så är det någon som törs hissa eller dissa några av alternativen jag staplat upp för att underlätta mitt beslut.
MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch