Gubbar och tanter med PS4.

Permalänk
Medlem

oakface 43år spelar mest assasins creed , köpte ps 4 på release dagen

Permalänk

Är inte många i min vänskapskrets som spelar heller, är 35 år och mitt nick är Rettan.

Permalänk
Medlem

Vill också hamna på listan men har inget nick!

Köpte PS3 men har inte ens tagit upp den. Stått i två år. Lirat 360 mest förutom PC. Men PS4 blir det såsmåningom som sagt.......

Edit:

Ser att jag glömde åldern i förra inlägget, 45. Kroppen i förfall men hjärnan kom aldrig riktigt förbi 16. Haha.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Kul initiativ, man känner sig rätt gammal allt som oftast numera. Är 33 och har ungefär lika många hårstån på huvudet. Har aldrig lirat BF, mest för att jag skulle få spö omgående av nån som är 14. Tar det mer än 30 sekunder att förstå hur man spelar ett spel så tröttnar jag.

Blev ju lite sugen på en PS4 nu bara för att testa... får se hur det blir framöver.

Visa signatur

ecce
#NATisNotASecurityFeature

Permalänk

Gammal nog att bidra med ett inlägg i tråden.
PSN: Tommy_TS

Lirar Battlefield 4 för tillfället och köper dom flesta PSN spel, adda för något game

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB

Permalänk

PSN: ReGGaeBAWS

Spelar mestadels BF4.

Är 28 år gammal=)

Permalänk
Medlem

Underbart!

Fortsätter uppdatera första inlägget med PSN-tags...

S

Permalänk
Medlem

Blir visst en PS4 idag ändå. Min sena förbokning på webhallen gick igenom redan (trodde jag möjligtvis skulle få en i vår) och med tanke på att de höjt priset nu så är det lika bra att hämta ut den. Lär inte bli billigare att vänta menar jag. 3889 får jag betala.

Permalänk
Medlem

PSN: unehed

26 år
Försöker spela COD Ghosts men springer mest runt och blir skjuten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Blir visst en PS4 idag ändå. Min sena förbokning på webhallen gick igenom redan (trodde jag möjligtvis skulle få en i vår) och med tanke på att de höjt priset nu så är det lika bra att hämta ut den. Lär inte bli billigare att vänta menar jag. 3889 får jag betala.

Mmm... Tror att det är det priset alla som förbokat betalar. Så, det låter som en bra idé...

S

Permalänk
Medlem

Härligt att se så många intresserade.

Nu är vi ett gäng gubbar... men, finns det inga tanter?

S

Permalänk
Medlem

Har gjort en poll för att se vilken konsol är mest populär i vilken åldersgrupp.

http://www.sweclockers.com/forum/84-spelkonsoler-och-konsolsp...

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk

Psn Jolly-Pumper, 34 år och spelar det mesta.

Permalänk

Tisse83, blir 31 i år och lirar BF4, Killzone och har AC IV ståendes i hyllan och väntar på att öppnas.

Permalänk
Medlem

Fick min igår PSN: ArmedDarklord - 31år gammal, lirar mest bf4.

Visa signatur

Gigabyte GA-990FXA-UD7 - AMD Phenom II 1090T @ 4,4Ghz
Sapphire 6970 @ CrossFire 930/1410Mhz
120Gb OCZ-AGILITY3, 16Gb G.Skill Ripjaws X

Permalänk

Funderar på Ps4 men måste ju lira Forza 5, För tunt med spel som passar mig på Ps4 än då jag kör alla fps på pc, blir en del strategi också. Sen spelas det en hel del på Xbox 360 med, just nu GTA V och alltid återkommande Forza 4. Ålder 50+

Visa signatur

I7 8700k, MSI Z390 gaming pro Carbon AC, Corsair 3000Mhz rgb 32GB, Corsair H115i, Samsung EVO 850 500G, Intel 520 SSD 180G, Crucial MX500 500G, Crucial ssd 750G, 2st Samsung 860 1Tb, MSI 1080 G-X. Corsair HX 850M, 2xHD, Bluray brännare. Fractal design r6 tg.

Permalänk

33 jordsnurr i år och lirar Xbox One, mest Ghosts och Ryse medans man väntar på Titanfall.

Permalänk
Inaktiv

39.. WARFRAME! Psn samma som nick här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Suxeeder:

Tjena!

Jag är snart 40 och tänkte höra om det finns några andra gubbar/tanter i vårt lilla land som har köpt PS4. Tyvärr så har jag inte så många kompisar som delar mitt intresse för spel så min kompislista är rätt tom. Vore roligt att hitta några väldigt casual gamers att spela ex. BF4 med. Jag är inte jättebra, men inte jättedålig heller. Vore bara kul att hitta några likasinnade.

Jag menar inte att jag har något emot att lira med yngre förmågor, men det kan vara svårt att hålla uppe tempot ibland.

Vad tror ni? Finns ni där ute, tanter och farbröder?

/S

EDIT:
Här är listan på nicks, jag uppdaterar så fort det dimper ner nya:

suxeeder
MasLegio
Fredag
olotob
Exculpo_
daswede
Kofotsjanne
Nickar Dunder__
MelleQ
Tenechan
emsee78
oakface
Rettan
Tommy_TS
ReGGaeBAWS
unehed

Hade du lirat på BF4 på PC så hade du kunnar kika in på ts hos oss och ändå varit yngst vi sitter ett gäng gamla gubbar och lirar, så som vi har gjort sista 12 åren

Permalänk

Har nyligen införskaffat ett PS4 till familjen och har perioder då jag spelar mycket och det mesta.
Spelat det mesta genom tiderna i spelkonsollsväg osv..
Men när man blev familj så minskade tiden drastiskt men försöker hinna med ibland ändå..

PSN:Thyrfing76

Permalänk
Medlem

Jag dammade av mitt Swec konto bara för att lämna mitt bidrag i denna tråden
PSN: Picke79
Spelar just nu BF4 (sjukt frustrerad varje match dock, men det går bättre och bättre) samt kanske Blackflag har tröttnat något på det dock.
Har nu skickat vänförfrågan till alla i denna tråd. Kanske kan det bli lite roligare att spela med andra gamla konsollrävar.
Väntar som de flesta andra på några toppspel just nu känns utbudet både begränsat och dammigt

Visa signatur

Mvh Picke
Ses på slagfältet.

Permalänk
Medlem

Vandrar snabbt mot 34 i år.
Spelar allt möjligt som känns intressant spelar just nu bf4, madden nfl25, zen pinball, resogun.
Ser fram mot Diablo3, Driveclub, några andra titlar som känns kanske är tomb raider, watch dog, Destiny, Final Fantasy.
PSN: Xnetium och det är bara lägga till

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PS4: Xnetium (Street fighter V, Diablo 3 etc...)
Citera för svar

Permalänk
Medlem

PSN: illseed 28år

Visa signatur

The playa haters ball, gives an opportunity to hate on a diverse array of mark-ass marks, trick-ass marks, punk bitches and skip-skop skanks and scallywags. Hoes, heffers, hee-has and hooley-hoos.

Permalänk
Medlem

Underbart att tråden lever vidare.

Nu börjar vi bli ett ordentligt gäng!

/S

Permalänk
Medlem

Får vänta 20 år innan jag välkomnas in i den här gruppen.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Detta är precis vad jag letade efter, en "klubb" med något äldre spelare. Egentligen vill jag ha ha samma lösning för spelande på PC:n men detta är ett mycket bra första steg, speciellt med tanke på att en PS4 anmälde sin ankomst såsom igår... Spelar inte mycket men har som ambition att öka den tiden då det är så förbaskat kul. Oklart vilka spel som kommer spelas men av erfarenhet bör det bli FPS, Fifa, Nhl

Ålder: 37 år
PSN: RoedeOrm_PSV

Kommer adda med hänvisning till denna tråd.

Visa signatur

-Det är timjan i, sade Toke med bruten röst.

Ett liv, ett lag

Permalänk

Ålder: 31
PSN: fretol

Spelar (eller ja, försöker spela iaf...) Ghosts, BF4 och Black Flag

Permalänk
Medlem

Adda gärna keBBis , 45 år och speltorsk.

Permalänk
Avstängd

Här har ni en till som är en riktig speltorsk!
32 år ung. Beroende av Battlefield.
Lirat ca 800h bf3 multiplayer på xbox360.

Köpte mig en PS4 för drygt 2 veckor sedan. Så nu sitter jag och lirar BF4.
Favoriterna är Operation Locker och Golmud Railway Conquest.

Adda mig! Har inte en "vän" på psn.

Nick: grisekn0e1

Permalänk
Medlem

Spelar inte mycket nu för tiden, men älskar fortfarande spel. Tyvärr tar arbete och annat för mycket tid.

Kommer att spela den dagen bra rpg kommer. Så är lite vilande
just nu.
Vet inte vilket ps4 rpg med kvalitet som kommer först, men då det kommer kan jag vara på :).
Blir först gången för mig med controller, så

Diablo 3 ja
Everquest next ja nytt concept( kanske pc först)
Withcher 3
Eller andra rpg online spel eller liknande.

Snart 50 år och spelat dataspel i 40 år.

psn:Krippaz: friends: 0 online: 0