Officiella Counter-Strike: Global Offensive-tråden

Permalänk
Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

Det verkar förövrigt som att Valve kanske är på väg att minska mängden spelare som hackar...

http://www.reddit.com/r/GlobalOffensive/comments/1u4n6v/so_ap...
http://www.reddit.com/r/GlobalOffensive/comments/1u54y0/one_m...

Positivt ifall det är fallet (dock är jag för låg rank för att träffa på hackare särskilt ofta, de tenderar att bara vara på genomfart).

Permalänk

CSGO äger

Visa signatur

[B] http://steamcommunity.com/profiles/76561197993451303
[I7 7700k, PALIT GTX 1070,NOCTUA 15,16gB DDR4]
PSN PS4: swe_david_90
ORIGIN : Squeezz90

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Spelade aldrig så mycket CS1.6, hatade hitboxen m.m. men körde en del CS:S och gillade det, men senaste tiden har det varit bara BF3/4 och CoD:BO2 så att gå tbax till CS med CS:GO (hur kan man inte köpa det när det kostar ~30kr) och kört några timmar nu.

Det första jag kände var, OMG vilket jävla skit, besulat med hackers, hit registration som var helt trasig m.m. ochjag var redo att ge upp på det helt, det var innan jag testade competitive.
Något som nämligen stört mig var TDM formatet man slängdes in i där CS ärligt talat inte har något att hämta, kaos och som sagt massa skit bara men när jag bytte till att köra competitive bara för att testa så var det ett helt annat spel, hit registration verkade helt plötsligt funka mycket bättre (inte fel fritt, pga att jag har lägre ping än alla andra kanske men ser fortfarande blodstänk ibland utan att det har registrerats en hit och tömt hela mag på 1m avstånd i center mass utan någon träff registrerad m.m.).
Efter att ha kört lite måste jag säga att CS:GO är riktigt bra och allmänt verkar det väl balanserat även om jag tycker man får WAY för mycket cash hela tiden

CS skiljer sig från BF och CoD precis som BF och CoD skiljer sig från varandra, det är olika taktiker m.m. det går egentligen inte att jämföra dem, vissa likheter finns men varje spel har sin individuella "harmoni" som du måste hitta.

Ganska hysteriskt roligt inlägg. BF3 är inte direkt känt för sin hitbox, BF4 är inte extremt mycket bättre av vad jag hört.
COD har bättre hitbox/nätkod rent generellt än BF-serien men CS 1.6/CSS/CS:GO med rätt inställningar är i en klass för sig. Dock om man inte spelar på 128 tick och har rätt clientinställningar så får man det man får. Däremot så tror jag en del av dina klagomål gäller mer din skill än spelet. När du beskriver hur allt blev bättre med competitive så handlar det nog mer om att du höll på att bli van med spelet. För övrigt funkar TDM alldeles utmärkt. Tycker man att det är kaoz så hänger man inte med

TL;DR: CS:GO har bättre nätkod med rätt inställningar än nästan alla andra FPS. BF-serien är ett skämt i jämförelse. Skyll inte på spelet när din skill är problemet.

Permalänk
Skrivet av Simcon:

Det verkar förövrigt som att Valve kanske är på väg att minska mängden spelare som hackar...

http://www.reddit.com/r/GlobalOffensive/comments/1u4n6v/so_ap...
http://www.reddit.com/r/GlobalOffensive/comments/1u54y0/one_m...

Positivt ifall det är fallet (dock är jag för låg rank för att träffa på hackare särskilt ofta, de tenderar att bara vara på genomfart).

Det är bara att surfa in på fusk hemsidorna i fråga och kika på den privata delen för moderatorer för att se att det stämmer.
Alla stora betal fusk är detekterade, men det största gratis fusket är icke-detekterat.

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

Spelet skulle behövt en kill cam, då hade man ibland kunnat lista ut om motståndaren fuskar eller inte.

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Umbrellas:

Ganska hysteriskt roligt inlägg. BF3 är inte direkt känt för sin hitbox, BF4 är inte extremt mycket bättre av vad jag hört.
COD har bättre hitbox/nätkod rent generellt än BF-serien men CS 1.6/CSS/CS:GO med rätt inställningar är i en klass för sig. Dock om man inte spelar på 128 tick och har rätt clientinställningar så får man det man får. Däremot så tror jag en del av dina klagomål gäller mer din skill än spelet. När du beskriver hur allt blev bättre med competitive så handlar det nog mer om att du höll på att bli van med spelet. För övrigt funkar TDM alldeles utmärkt. Tycker man att det är kaoz så hänger man inte med

TL;DR: CS:GO har bättre nätkod med rätt inställningar än nästan alla andra FPS. BF-serien är ett skämt i jämförelse. Skyll inte på spelet när din skill är problemet.

Det är inte problemet, kör CS:GO "standard mode" och viss vana är det, jag påstår inte att jag är direkt super bra på det men att gå in i andra game modes på CS, nej de är skit.
Med kaos menade jag helhets intrycket, dock verkar du inte heller läst allt med förståelse, det är skillnad på hitbox och hitregistration. Problemet var inte hitboxen utan just hitregistration, när du får indikationen på att du träffat (dvs du har träffat hitboxen) men inte får någon registration (dvs servern håller inte med klienten pga att den ligger efter eller är ur synk med klienten).

Som sagt jag är ingen elite spelare, det skulle jag aldrig påstå och är betydligt bättre på CoD än t.ex. BF och CS ligger väl där mellan men mer ovana men min initiala åsikt kvarstår, 128 tick (standard) är betydligt bättre, competative fungerar helt ok, allt annat känns mer som en röra bara.

Det stör mig inte att jag blir dödad, det stör mig när jag konstant känner att jag dör pga andra orsaker än att min skill nivå är lägre än andras. Har inga problem med att bli frustrerad i CoD när det kommer in någon som faktiskt är sju resor bättre än alla andra men blir inte frustrerad på spelet, blir frustrerad på mina egna missar eller ibland "otur" i det att man alltid blir flankad eller spawnar framför någons sikte men det kan jag leva med. Blir inte heller sur i CS när jag blir skjuten först eller innan jag ens sett någon, så länge jag inte möter den, tömmer mitt mag, ser blodstänk på nästan varje skott men dör och ser att jag inte träffa motståndaren en enda gång.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Botarna som ersätter spelare som har lämnat, är värdelösa. De är riktigt dåliga, springer ofta rakt in i fienden och dör. Jag vet att man kan ta över dom om man dör, men de köper alltid skräpvapen trots att de har mycket pengar. Tex. köper de UMP när de har 8000:-....

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolflakes:

Botarna som ersätter spelare som har lämnat, är värdelösa. De är riktigt dåliga, springer ofta rakt in i fienden och dör. Jag vet att man kan ta över dom om man dör, men de köper alltid skräpvapen trots att de har mycket pengar. Tex. köper de UMP när de har 8000:-....

Japp, så är det. Bästa du kan göra är att ge någon order till dem och hoppas på att de följer den. I bästa fall är den vid liv när första spelaren dör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolflakes:

Vad jag gör är att om jag själv har pengar över droppar jag en ak eller en m4a1-s till dom och spammar Z->4 (Hold this position) och så kan någon få ta över dom när dom dör och plocka upp en m4a1-s eller ak Fungerar riktigt bra och föredrar det över att ha en ryss som sitter och flamear i voice och träffar 0 personer med sina skott

Permalänk
Skrivet av lolflakes:

Värdelösa? Icke då.
Hellre en bot än en dålig spelare.

Då kan jag göra en effektiv rush och få ett extra liv efteråt.

Skrivet av lolflakes:

Spelet skulle behövt en kill cam, då hade man ibland kunnat lista ut om motståndaren fuskar eller inte.

Finns det misstanke så lägg en overwatch report så kan de avgöra saken senare.
Annars: Se på replay

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wully:

Vad jag gör är att om jag själv har pengar över droppar jag en ak eller en m4a1-s till dom och spammar Z->4 (Hold this position) och så kan någon få ta över dom när dom dör och plocka upp en m4a1-s eller ak Fungerar riktigt bra och föredrar det över att ha en ryss som sitter och flamear i voice och träffar 0 personer med sina skott

Skrivet av MyZk0:

Värdelösa? Icke då.
Hellre en bot än en dålig spelare.

Då kan jag göra en effektiv rush och få ett extra liv efteråt.

Finns det misstanke så lägg en overwatch report så kan de avgöra saken senare.
Annars: Se på replay

Det beror ofta på vilken bana det är. I 90% av fallen spelar man de_dust2, vilket innebär att om du är CT så funkar inte "Hold this position" för terroristerna kommer med stor sannolikhet att se den boten ganska snabbt. Botarna hinner ofta dö innan du själv har dött, och ibland lyder de inte order - utan svarar "negative" och rushar mot fienden...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

en sak med bottarna kan dock vara att de köper snipers när de inte vet hur man ska skjuta med dessa....

Permalänk
Medlem

En sak med CSGO är hur vapnen funkar, det verkar betydligt mindre bestraffande att springa och skuta samtidigt samtidigt som att stå still och skuta inte ger lika mycket belöning som 1.6, så har märkt många flera spelare i CSGO som duckar, går och skuter samtidigt med AWP och träffar galant.

Dom borde öka rekylen avsevärt när man springer och minska den något när man står still.

Bottarna borde byta svårighetsgrad efter vilken rank spelarna har när man kör Competetive, så kör man låg rank blir bottarna easy, kör man hög blir dom hard, osv, fast fortfarande betydligt sämre än vad en motsvarande ranks spelare skulle varit, så man inte uppmuntrar votekick bara för botten är bättre.

Visa signatur

Stationär: i5-2500K @ 4.3Ghz, Noctua NH-U12P SE2 | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Corsair VENGEANCE 8GB CL9 1600Mhz | MSI GTX 770 2GB | Samsung 840 250GB, WD Caviar: Black 1TB, Green 500GB | Cooler Master HAF 912 Plus | Corsair TX 650W
Laptop1: Clevo W150ERM: i7-3610QM @ 2.3Ghz | Kingstong HyperX 8GB 1600Mhz CL9 | Nvidia Geforce GT 650M 1GB | Plextor M3 Pro 128GB | 15" 1080p Matt display, 60% NTSC
Laptop 2: HP EliteBook 840 G2: i5-5200U | 16GB RAM | 256GB 2.5" SSD | 14" 1080p IPS

Permalänk
Skrivet av TTEX:

En sak med CSGO är hur vapnen funkar, det verkar betydligt mindre bestraffande att springa och skuta samtidigt samtidigt som att stå still och skuta inte ger lika mycket belöning som 1.6, så har märkt många flera spelare i CSGO som duckar, går och skuter samtidigt med AWP och träffar galant.

Dom borde öka rekylen avsevärt när man springer och minska den något när man står still.

Bottarna borde byta svårighetsgrad efter vilken rank spelarna har när man kör Competetive, så kör man låg rank blir bottarna easy, kör man hög blir dom hard, osv, fast fortfarande betydligt sämre än vad en motsvarande ranks spelare skulle varit, så man inte uppmuntrar votekick bara för botten är bättre.

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk

Permalänk
Medlem

Har vi en lista eller gärna en bild på vad de olika ställena heter för oss n00bs som vill gå pro

Jag har ju mest nött igenom DUST 2 så där känner man ju till alla platser, långa,mitt, catwalk osv

Hur är det med mirage tex?

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RoleX:

Har vi en lista eller gärna en bild på vad de olika ställena heter för oss n00bs som vill gå pro

Jag har ju mest nött igenom DUST 2 så där känner man ju till alla platser, långa,mitt, catwalk osv

Hur är det med mirage tex?

Sök callout names cs go och vilken bana det är så hittar du nog (Sitter på för segt internet just nu så kan inte leta upp åt dig),

Permalänk
Medlem

Någon som vill byta?

Vill ha AK47 Case Hardened
Har 3 Winter offensive Keys, Stattrak Nova (Factory New), M4A1-S Dreamhack Edition

Visa signatur

ASUS ROG Strix Z790-F
Intel Core i9-13900K w/ Noctua NH-D15S
ASUS STRIX RTX 4080 OC
Corsair Dominator Platinum RGB 32GB DDR5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simcon:

Sök callout names cs go och vilken bana det är så hittar du nog (Sitter på för segt internet just nu så kan inte leta upp åt dig),

Det är inte alltid de har samma namn på engelska som på svenska.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RoleX:

Det är inte alltid de har samma namn på engelska som på svenska.

Det är visserligen sant. Jag kan få callout names på Svenska, använder mig av desto färre ;).

Permalänk
Medlem

Hitta precis en cs:go survivor games server om någon e sugen.

31.186.251.245:27015

Permalänk
Medlem

Går fan inte ta rank i CSGO. Vunnit 16 och förlorat 7 på competitive och är alltid 1:a eller 2:a i laget. Trots det är jag bara Silver 2. Spelade rätt så dåligt i mina första 5 matcher, men det verkar ju inte gå att kompensera det...

Permalänk
Medlem
Skrivet av VituraZ:

Går fan inte ta rank i CSGO. Vunnit 16 och förlorat 7 på competitive och är alltid 1:a eller 2:a i laget. Trots det är jag bara Silver 2. Spelade rätt så dåligt i mina första 5 matcher, men det verkar ju inte gå att kompensera det...

Borde inte varan något problem att gå upp i rank allt eftersom, spela mer, spela bra, så ska du se att det går :).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simcon:

Borde inte varan något problem att gå upp i rank allt eftersom, spela mer, spela bra, så ska du se att det går :).

Jo, så är det nog

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Det är inte problemet, kör CS:GO "standard mode" och viss vana är det, jag påstår inte att jag är direkt super bra på det men att gå in i andra game modes på CS, nej de är skit.
Med kaos menade jag helhets intrycket, dock verkar du inte heller läst allt med förståelse, det är skillnad på hitbox och hitregistration. Problemet var inte hitboxen utan just hitregistration, när du får indikationen på att du träffat (dvs du har träffat hitboxen) men inte får någon registration (dvs servern håller inte med klienten pga att den ligger efter eller är ur synk med klienten).

Som sagt jag är ingen elite spelare, det skulle jag aldrig påstå och är betydligt bättre på CoD än t.ex. BF och CS ligger väl där mellan men mer ovana men min initiala åsikt kvarstår, 128 tick (standard) är betydligt bättre, competative fungerar helt ok, allt annat känns mer som en röra bara.

Det stör mig inte att jag blir dödad, det stör mig när jag konstant känner att jag dör pga andra orsaker än att min skill nivå är lägre än andras. Har inga problem med att bli frustrerad i CoD när det kommer in någon som faktiskt är sju resor bättre än alla andra men blir inte frustrerad på spelet, blir frustrerad på mina egna missar eller ibland "otur" i det att man alltid blir flankad eller spawnar framför någons sikte men det kan jag leva med. Blir inte heller sur i CS när jag blir skjuten först eller innan jag ens sett någon, så länge jag inte möter den, tömmer mitt mag, ser blodstänk på nästan varje skott men dör och ser att jag inte träffa motståndaren en enda gång.

CSGO har bättre hit registration än CoD och BF, på cod kan man skjuta massor med skott men dom skadar inte. På bf4 så tar skotten skada men registration blir delayed så man kan dö 1 sekund senare. I csgo så dör man direkt när man blir skjuten. Det är lätt att missa eftersom skotten går inte rakt som i CoD. Spela in ett demo och se sen att du faktiskt missade och att det inte var csgo hit reg som var dålig.

Permalänk
Skrivet av Traktorsson:

CSGO har bättre hit registration än CoD och BF, på cod kan man skjuta massor med skott men dom skadar inte. På bf4 så tar skotten skada men registration blir delayed så man kan dö 1 sekund senare. I csgo så dör man direkt när man blir skjuten. Det är lätt att missa eftersom skotten går inte rakt som i CoD. Spela in ett demo och se sen att du faktiskt missade och att det inte var csgo hit reg som var dålig.

Det är väl snarare så att man laggar (pingar högre) i BF4/CoD och inte som i CS, där det är tick (64) på servrar som gör det att servrarna i sig har problem att registrera träffar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fairshihtzu:

Det är väl snarare så att man laggar (pingar högre) i BF4/CoD och inte som i CS, där det är tick (64) på servrar som gör det att servrarna i sig har problem att registrera träffar.

Fanns en post på reddit (tror det var BF4 och inte CS:GO subreddit, men inte säker) angående skillnader i hitdetection, clientside/serverside och även angående ping och skillnader mellan spelen. Kan tyvärr inte komma ihåg vad posten hette.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fairshihtzu:

Jag känner ingen skillnad i 10MS eller 50MS,inte så konstigt då cs go är optimerat för 400MS, jag pingar lika i båda spelen.

Permalänk
Skrivet av Traktorsson:

Jag känner ingen skillnad i 10MS eller 50MS,inte så konstigt då cs go är optimerat för 400MS, jag pingar lika i båda spelen.

Ja precis, det är ju servrarnas tick som är problemet.

http://www.reddit.com/r/counterstrike/comments/19n4ha/go_tick...

Permalänk
Medlem

Tjena tjena ! Jag har haft konstigt frys lagg på ca 1 sekund till och från i csgo, riktigt irriterande är det.. Det kan vara mitt i en runda eller precis innan jag dör så fryser det en jätte liten stund, Ska ej bero på datorn ?

PC:
Geforce 780Windforce3x
i7-3770k@3.5
16GB minne
120hz benq skärm

Kör på windows 8.1 nu formaterade igår, hade samma problem på mitt win7.
Kan det ha något att göra med att spelet är installerat på min vanlig spar disk istället för min SSD?