Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Flimrande R9 280X

Så jag har ett lite intressant problem.

Min primära skärm börjar flimra i ljusblått vid vissa tidpunkter, jag har läst att det finns vissa problem med ett sorts flicker eller ryck men det här är inte alls liknande. Felet löser sig bara med en reboot för mig.
Den sekundära skärmen har inga problem alls och funkar perfekt. Ligger felet hos den primära skärmen?
XL2410T som är lite över två är gammal, körs i 120 hz.

Har försökt att kolla av med Inet vad de säger men de har inte heller någon aning och känns lite onödigt att skicka in både skärm och GPU för felsökning.

Kör en relativt ny installation av windows 7 64-bitars, uppdaterad.
Senaste stabila AMD drivrutiner så ingen beta version.

En 2700k som ligger i 4,6 Ghz
R9 280X +7970 Ghz med 280X som primärt kort.
Asrock Z77 extreme-4 med nyaste BIOS version.

https://drive.google.com/file/d/0B1h6QTxEQRIbQXVydHl5UENrM2s/...

Klipp på problemet, katastrofalt filmat jag vet men försöker med ctrlaltdel och se om man kan få någon förändring och stänger av alla bakgrundsprogram med unified remote.

Felet uppkommer som vanligast efter att kortet legat i 3D clocks och när jag senare drar ner till 2D clocks och kör både youtube och vimeo samtidigt.
Med en skärm verkar problemet vara frånvarande även om jag bara testat en gång.

Permalänk
Medlem

Första tanken är testa med en annan kabel till skärmen. Men efter sått videon så skulle jag be dig testa att underklocka minnet på grafikkortet för att se om problemet försvinner. Om det gör det så borde det vara grafikkortet.
Har du någon annan port på skärmen du kan använda istället för den du använder nu?

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.