Permalänk
Medlem

SPDIF till 8rda+

Är det nån som har en aning om var man kan få tag i en SPDIF out eller vad det heter (så att man kan använda 6.1-ljudet på mobot) till ett epox 8rda+. Har kollat runt lite men har än så länge bara hittat ett ställe som bara amerikaner o kanadensare kan beställa från. Finns det ett europeiskt ställe eller helst ett svenskt som man kan beställa det ifrån?

MVH ForseN

Permalänk

Vet inte vart man kan köpa det där men du kan ju använda 6.1 ljud utan SPDIF... det är ju bara att ställa om ljudinställningarna i Windows. Sedan sätter du "Bakhögtalarna" till "LineIn" (blå tror jag) och "Centerhögtalare och subwoofer" till "MicIn" (rosa tror jag) och sedan "Fronthögtalarna" till "LineOut" (grön tror jag)... wips... 6.1

men om du vill ha optiskt så förstår jag att du vill SPD650-kortet eller var det heter. Det vill jag oxå. Så jag kan ju bara fråga om det är nån som vet var man kan beställa ett.

Permalänk
Medlem

Jo, jag vet att det går på det sättet du berättade om också. Det är bara det att jag använder min mic ganska ofta så den lösningen funkar inte speciellt bra för mig.
Tycker det borde gå att köpa nånstans...

Tack för svaret iaf.

Permalänk

ForseN, bra fråga , undrade det samma, är kortet dyrt?

Visa signatur

Asus Z390-F Strix | i9 9900K | 64GB Corsair 3200Mhz | MSI GTX 1080 Seahawk EKWB

Permalänk
Medlem

Skulle också vilja hitta Epox's SPDIF kort då jag använder line in för mitt tv-kort.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk

Sony/Philips Digital InterFace

Visa signatur

XP2100+@2.17GHz, 256 PC2700, GF3Ti200, 60Gb IBM

Permalänk
Medlem

Olle: Den du visade har jag redan sett. Tyvärr går det som sagt bara att köpa därifrån om man bor i Kanada eller USA vilket inte många av oss här på forumet gör. Där kostar det 18 dollar vilket är under 200 kr så dyrt är det inte. Frågan är hur man får tag på det!!

Permalänk

Tjena!
Har precis samma önskan som ni.Har varit i kontakt med Epox återförs. i Sverige

DAT Computer AB
Flintyxegatan 9
S-21376 Malmo
TEL +46-40-140740
FAX +46-40-220925
Contact: Sales
info@datcomp.se
www.datcomp.se

Pratade med dom och dom sa att dom skulle snacka med Datorbutiken om inte dom kunnde ta in dessa kort och sälja dom.
Maila gärna in till Datorbutiken on föreslå att dom skall ta in dessa kort till försäljning.Om tillräkligt många gör detta så är chansen större att dom tar in korten.

PS signatur fel.Skall vara Epox 8RDA+ och Radeon 9500pro

Visa signatur

Epox8RDA+,Vulkano9,XP+2400,512pc3200 DDR,Radeon 9500pro,
2x80gb WD+30gb ibm,lite-on 48,
pioneer dvd105 mm.

Permalänk
Medlem

Finns t.o.m ett speciellt protokoll på datorbutikens hemsida där man kan tipsa om produkter så jag ska genast göra det.

Kom igen nu! Vi vill ha fler som tipsar!

Permalänk
Medlem

Använde protokollet och fick svar nyligen. Produkten är nog beställbar imorron.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem

Så gott! Härligt Ykalon....

Permalänk

Nu finns kortet att köpa på datorbutiken!!

SPD650 ca 180kr

Visa signatur

Epox8RDA+,Vulkano9,XP+2400,512pc3200 DDR,Radeon 9500pro,
2x80gb WD+30gb ibm,lite-on 48,
pioneer dvd105 mm.

Permalänk
Medlem

Nja, nästan. Det finns med på sidan men kommer inte in på lager förrän den 11:e.

Permalänk
Medlem

Tror ni det medföljer sladd med i det priset som det gör om man beställer direkt från epox?

Visa signatur

"Memory is like an orgasm. It's a lot better if you don't have to fake it." - Seymore Cray

Permalänk
Medlem

va är kortet till för? jag såg på manualen att den fanns med där och kunde ha medföljt om epox varit lite snällare, hehe....

Visa signatur

The Walking Dead

Permalänk
Medlem

var på db sida hittar jag sladden?

Visa signatur

Epox8rda+ 2200+ 512mb Radeon9700pro

Permalänk
Medlem

Siis... varför ska ni egentligen ha ett spdif kort? Har inte epoxen redan inbyggt 6.1??

Visa signatur

www.tomodomo.org - indie spelstudio i Helsinfors
www.fatcatrush.com - en 3D runner för iPhone som vi gjort på Tomodomo

Permalänk
Medlem

Under moderkort...... tillbehör.

Det är 5:1 inbyggt mig veterligen men det är bara analoga utgångar man får digitala utgångar med SPDIF kortet.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem

mmmhmmmm

Visa signatur

www.tomodomo.org - indie spelstudio i Helsinfors
www.fatcatrush.com - en 3D runner för iPhone som vi gjort på Tomodomo

Permalänk
Medlem

Då till nästa fråga. Hur får man Coxail-digitalutgång då? Lite surt om man blir tvungen att köpa en 10m optisk kabel... DYRT... Hur löser man det. Jag behöver alltså en SPDIF kontakt som är elektrisk och inte optisk.

Har hittat lösningen.... Bara att kopla in sig elektiskt på Spdif-out och jorden... HEhe... Härligt. Då spar man massa pengar.

Visa signatur

2x E5-2690 | Supermicro x9dri-ln4f+ | 128GB 10600R Samsung ddr3 | 500GB 850 Evo | Asus R9-290x Matrix | Corsair RM1000i | Corsair Carbide AIR 540 | Intel X5650 | ASUS PT6-Delux OC-Palm | 12GB | 500GB Samsung 850 EVO + 400 GB Intel 910| Asus 7850 | Corsair Carbide 400Q |Supermicro X8DTI-f | 2x Intel Xeon X5650 | 96GB ECC RAM | 2x 250 GB Samsung 850 EVO | UNRAID 6.2.2 | Corsair Graphite 600t