Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Billigaste 280x i lager är Sapphire - bra märke?

Permalänk
Medlem

Billigaste 280x i lager är Sapphire - bra märke?

Behöver köpa ett grafikkort denna vecka men det är ju stora problem med leveransen av 280x, vilket märks tydligt.

Den billigaste 280x i lager är Sapphire men jag har ingen som helst erfarenhet av dem. Egentligen vill jag köpa Gigabytes variant men verkar ta ett bra tag innan de kommer in på lager. Så jag funderade på ifall Sapphires variant är ett bra val.

http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/190339-sapphi...
Egentligen behöver jag inte BF4 då jag redan har spelet, väljer gärna bort det om det kan bli ännu billigare.
2490:- är ju toppenpris annars. Har inte sett lägre.

Åsikter uppskattas varmt!

Permalänk
Medlem

Sapphire är dom som har den ledande eftermarknadskylaren för AMD vad jag har läst. Gigabyte har halkat efter dom 2 senaste generationerna imo.
Hade jag köpt ett AMD kort idag hade jag gått på Sapphire iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Sapphire är dom som har den ledande eftermarknadskylaren för AMD vad jag har läst. Gigabyte har halkat efter dom 2 senaste generationerna imo.
Hade jag köpt ett AMD kort idag hade jag gått på Sapphire iaf.

Intressant! Har dock inte kunnat hitta någon recension om just denna modell med Dual-X-fläktar, utan alla tar upp deras Toxic-varianter.
Orolig att detta är en sneakmodell.

Permalänk

Jag köpte ett Msi Radeon R9 280X Gaming och jag är nöjd med mitt! Bytte upp mig från ett Radeon hd 5770!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define Nano S Processor: Intel Core i5 7600K 3.8 GHz 6MB Cpu-kylare: be quiet! Dark Rock 3 Grafikkort: EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 SC Moderkort:MSI Z270I GAMING PRO CARBON AC Internminnen: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance Nätaggregat: be quiet! Pure Power 10 600W SSD: Adata Premier Pro SP900 128GB HDD Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB

Permalänk
Medlem

Gigabytes är helt okej tycker jag. Haft min i över en vecka. Kan dock låta lite på load men hörs ej med hörlurar på.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem

Är nöjd med mitt, dock spinner fläktarna på rätt bra i full load. 71c i bf4 med ett r4 och 3 st 140mm. Med egen kurva ligger jag på ca 80c och relativt tyst. Det är det billigaste alternativet om jag inte minns fel vilket kanske märks på utseendet och ljudnivå men annars funkar det kanon.

Visa signatur

NR200P. SF600 V2. 5600X. Asus B550-I. 32GB 3600 CL16. RTX 3070. PG278QR. Oculus Rift S.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tängman:

Är nöjd med mitt, dock spinner fläktarna på rätt bra i full load. 71c i bf4 med ett r4 och 3 st 140mm. Med egen kurva ligger jag på ca 80c och relativt tyst. Det är det billigaste alternativet om jag inte minns fel vilket kanske märks på utseendet och ljudnivå men annars funkar det kanon.

Tack! Ja fan, då verkar det inte vara några problem då. Jag kör
Som sagt, grymt bra pris!