Permalänk
Medlem
Skrivet av UrbanHazard:

Jag har sådana ben du beskriver på ditt skrivbord: http://i.imgur.com/KBVOM1a.jpg

fanns på ikea, vet dock inte om de finns kvar än, du får fråga!

Skrev tidigare i tråden:
"Fick svar ifrån en annan medlem på SweClockers att benen som jag letar efter heter : Vika Moliden, IKEA dock har de utgått ifrån sortimentet"

Visa signatur

| Windows 10 64-bit Pro | Asus 24" LED VG248QE 144HZ (2st) | EVGA GeForce GTX 780 3GB PhysX CUDA | Intel Core i5-4670K | MSI Z87-G45 Gaming, Socket-1150 | Corsair SSD Force Series GS 240GB 2.5" | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Crucial DDR3 BallistiX Tactical 16GB 1600MHz CL9 2x8GB | Cooler Master V850 850W PSU | ASUS Xonar DGX | Noctua NH-U14S CPU Kylare | CM Storm QuickFire TK Keyboard Brown | Ace Laser Gaming Mouse EDGE 3200 | QPAD XXXL |

Permalänk
Medlem

Byggde nyligen ett skrivbord med benen du hade i första inlägget. Tyckte det blev jävligt bra. Dock syns det ju inte att det är aluminuimfärgat när lampan är av.

Skivan består av 2 st Ikea bänkskivor på 183x63 som kapades så att den undre skivan är exakt 90cm djup och den övre är 30cm djup. Har skärmarna på den övre skivan. Tog lite tid att vänja sig, men sen va det bara tuta och köra.

Värt att nämna är att den står emot en vägg på ena sidan samt att det sitter två styckna "balkar" på varje kortsida för att stabilisera skarven av bänkskivan.

Men allt snack om att skivan kommer att bocka sig osv, det stämmer inte när vi pratar bänkskivor.

Visa signatur

MODERKORT: ASUS Z87-A ATX CPU: Intel Core i7 4770K @4,3GHz Processorkylare: Noctua NH-D14 RAM: Corsair 16GB (2x8GB) CL10 2400MHz VENGEANCE PRO RÖD
PSU: Cooler Master Silent Pro 800W 80+ Gold Modulär Grafikkort: Gigabyte GeForce GTX 780 OC Chassi: Cooler Master Storm Trooper

Permalänk
Medlem

Byggde igår mitt skrivbord, väldigt nöjd.
Köpte allt material i stort sätt ifrån Bauhaus, kostade totalt ca 3000kr.
Grymt stabilt, ingen som rubbar på detta kan jag lova
Ikväll ska datorn på plats
Ifall ni har några fragår om byggandet, bara hör av er.
Tack igen för all input i detta tråd!

Visa signatur

| Windows 10 64-bit Pro | Asus 24" LED VG248QE 144HZ (2st) | EVGA GeForce GTX 780 3GB PhysX CUDA | Intel Core i5-4670K | MSI Z87-G45 Gaming, Socket-1150 | Corsair SSD Force Series GS 240GB 2.5" | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Crucial DDR3 BallistiX Tactical 16GB 1600MHz CL9 2x8GB | Cooler Master V850 850W PSU | ASUS Xonar DGX | Noctua NH-U14S CPU Kylare | CM Storm QuickFire TK Keyboard Brown | Ace Laser Gaming Mouse EDGE 3200 | QPAD XXXL |

Permalänk
Rekordmedlem

Ser bra ut, hoppas du sågat rakt också
Har du limmat eller pluggat bensidorna också eller är det bara skruvat ?
Har du oljat/vaxat ytan så den blir tåligare ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Ser bra ut, hoppas du sågat rakt också
Har du limmat eller pluggat bensidorna också eller är det bara skruvat ?
Har du oljat/vaxat ytan så den blir tåligare ?

Köpte en 2 meter lång bänkskiva, 27mm tjock, vill ha så stort skrivbord så den sågades aldrig.
Den andra bänkskivan som jag köpte var 40mm tjock och sågades till 2 st 70cm långa skivor på bauhaus i deras stora bannsåg, blev rakt.
Skulle inte rekommendera att såga de förhand.
Bensidorna har jag förutom vinkeljärnen även limmat med trälim. Dock var de lite ostabila efter två vinkeljärn + lim, lösningen var den sista "regeln" mellan bensidorna som jag satte med två skruvar från utsidan. Förborra alla hål, och borra gärna så du får in skruvhuvudet på de två skruvarna som sitter på utsidan av benskivorna.

Har inte oljat skivorna än då de var oljade och köptes inplastade. Var lite fuktiga och kletiga när jag öppnade dem så blir en ny oljning till våren.

Visa signatur

| Windows 10 64-bit Pro | Asus 24" LED VG248QE 144HZ (2st) | EVGA GeForce GTX 780 3GB PhysX CUDA | Intel Core i5-4670K | MSI Z87-G45 Gaming, Socket-1150 | Corsair SSD Force Series GS 240GB 2.5" | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Crucial DDR3 BallistiX Tactical 16GB 1600MHz CL9 2x8GB | Cooler Master V850 850W PSU | ASUS Xonar DGX | Noctua NH-U14S CPU Kylare | CM Storm QuickFire TK Keyboard Brown | Ace Laser Gaming Mouse EDGE 3200 | QPAD XXXL |

Permalänk
Skrivet av MrPrick:

Byggde nyligen ett skrivbord med benen du hade i första inlägget. Tyckte det blev jävligt bra. Dock syns det ju inte att det är aluminuimfärgat när lampan är av.

Skivan består av 2 st Ikea bänkskivor på 183x63 som kapades så att den undre skivan är exakt 90cm djup och den övre är 30cm djup. Har skärmarna på den övre skivan. Tog lite tid att vänja sig, men sen va det bara tuta och köra.

Värt att nämna är att den står emot en vägg på ena sidan samt att det sitter två styckna "balkar" på varje kortsida för att stabilisera skarven av bänkskivan.

Men allt snack om att skivan kommer att bocka sig osv, det stämmer inte när vi pratar bänkskivor.

http://oi44.tinypic.com/207wzlg.jpg

Vad är det för fötter på den övre skivan?
Har letat efter liknande utan någon tur :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av RevolutionBruce:

Vad är det för fötter på den övre skivan?
Har letat efter liknande utan någon tur :/

Hemmasnickrat, chromefärgade stålrör kapad i rätt längd, men några fästen uppe och nere, kommer dock inte ihåg vart jag fick tag på dom.

Edit : Nu när jag började fundera på det så tror jag att både stålröret och fästena är till gardiner.

Visa signatur

MODERKORT: ASUS Z87-A ATX CPU: Intel Core i7 4770K @4,3GHz Processorkylare: Noctua NH-D14 RAM: Corsair 16GB (2x8GB) CL10 2400MHz VENGEANCE PRO RÖD
PSU: Cooler Master Silent Pro 800W 80+ Gold Modulär Grafikkort: Gigabyte GeForce GTX 780 OC Chassi: Cooler Master Storm Trooper

Permalänk

Lite sent kanske, är inne på liknande ben som orginalet men till en bänkskiva i granit(!) som skall stabiliseras upp...Ramben

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Moli:

Byggde igår mitt skrivbord, väldigt nöjd.
Köpte allt material i stort sätt ifrån Bauhaus, kostade totalt ca 3000kr.
Grymt stabilt, ingen som rubbar på detta kan jag lova
Ikväll ska datorn på plats
Ifall ni har några fragår om byggandet, bara hör av er.
Tack igen för all input i detta tråd!

http://i.imgur.com/GAbyBGP.jpg
http://i.imgur.com/j7vF93r.jpg
http://i.imgur.com/wxcszor.jpg

Ser riktigt bra ut!
Antar att skivan inte svajar något där du har händerna? Det är inget stöd på den sidan, men samtidigt en rätt bastant skiva så borde hålla sig.