Tävla och vinn valfri dator från Komplett.se

Permalänk
Medlem

ALLA SOM UNDRAR OM HUR MÅNGA BIDRAG MAN FÅR GÖRA: Man får göra 1337st , jag frågade dem på instagram så nu behöver ni inte fundera över det!:)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Repair:

snälla komplett kan ni säga om man får ha flera bidrag eller inte? har vinnande bidraget här som ligger och väntar
om inte, vad händer om man har lagt upp flera? blir man diskad eller får man ta bort en?

Man får göra 1337st , jag frågade på instagram:)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av spikey13:

tyckte denna var rätt cool ochså (med lastbilarna) symboliserande frakt osv från komplett till slutkund lite mer förankrad.
men det är väl en smaksak.

Tror det ska vara deras robotar

https://www.youtube.com/watch?v=0f3sz0vJjH8

Permalänk
Medlem
Skrivet av ByArtxZz:

ALLA SOM UNDRAR OM HUR MÅNGA BIDRAG MAN FÅR GÖRA: Man får göra 1337st , jag frågade dem på instagram så nu behöver ni inte fundera över det!:)

Skickades från m.sweclockers.com

Varför så lite?....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tunnland:

Tunnland har det! är rätt fascinerad av deras robotiserade lager. Så det blev min inspiration! Men jag får helt enkelt göra några olika variationer, då det verkar vara helt okej!

Visa signatur

Det löser sig, sa Han som sket i badkaret. :D

Permalänk
Inaktiv

http://imgur.com/mF08gqn min fina bild :/

#edit gjorde en till variant http://imgur.com/b6qHEt1

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tomasote:

Har inte så mycket erfarenhet när det gäller skapande av bilder. Men här är mitt bidrag, nedskalad 4 gånger.
http://imgur.com/biAofor

Grymm! Hur fick du till den blåa bakgrunden? Vad är det iom det ser slitet o co
Olt ut?

Visa signatur

Corsair 850 | Asus p6t D | Lian LI PC b25 (blue ring) | I7 920@ 3.8GHZ | NH-D14 | ASUS GTX690| Logitech K800 |Kingston pro 2x4 GB - 1600Mhz | Samsung 840 pro 120GB | 500mb

Permalänk
Medlem

Men åh... Vi är så gnidna att vi inte tänker lägga pengar på att anlita en grafisk designer. Jag vet, vi utlyser en tävling med en dator för några tusen för den som vinner (en verklig struntsumma i sammanhanget) och får ett stort antal ps-nördar att arbeta för oss helt gratis..

Så låga priser på sin hårdvara har väl Komplett knappast inte längre att man inte kan anlita branschfolk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sl84:

Men åh... Vi är så gnidna att vi inte tänker lägga pengar på att anlita en grafisk designer. Jag vet, vi utlyser en tävling med en dator för några tusen för den som vinner (en verklig struntsumma i sammanhanget) och får ett stort antal ps-nördar att arbeta för oss helt gratis..

Så låga priser på sin hårdvara har väl Komplett knappast inte längre att man inte kan anlita branschfolk.

Hade tävlingen gått ut på att utforma Kompletts nya logga eller liknande hade jag kunnat hålla med dig. Nu är det en bakgrundsbild i Windows som väl alla så småningom ändå byter ut? Jag tror inte de hade "anlitat branschfolk" om de inte skapat en tävling utan själva satt sin logotyp som bakgrundsbild bara. En kul grej för de som gillar att pyssla i PS, knappast ett missat gig för något proffs.

Permalänk

Bidrag :)

Visa signatur

NZXT H2, MSI P67A-GD65 REV B3, Intel i5-2500k, Corsair Vengeance 16gb, Corsair force GT ssd 90gb, HIS 7950

Permalänk
Medlem

Mina bilder

här är mina 2 försök

Permalänk
Medlem

Mina försök!

Permalänk
Medlem

Bitter?

Skrivet av sl84:

Men åh... Vi är så gnidna att vi inte tänker lägga pengar på att anlita en grafisk designer. Jag vet, vi utlyser en tävling med en dator för några tusen för den som vinner (en verklig struntsumma i sammanhanget) och får ett stort antal ps-nördar att arbeta för oss helt gratis..

Så låga priser på sin hårdvara har väl Komplett knappast inte längre att man inte kan anlita branschfolk.

Är du bitter för att du själv inte kan skapa en bakgrund och ha chansen till en ny dator?

Det är så win-win det bara kan bli. De ger oss något vi vill ha, och vi ger dem något de vill ha. Jag tycker själv att det är roligt att hålla på med detta och anser att det är dumt att inte fler företag gör så här. Sluta larva dig.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 250D || Processor: Intel i7 4770K || Grafikkort: Zotac GTX 780 3GB || RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance Pro Gold|| Moderkort: ASUS Z97I-PLUS mITX || Nätagg: Corsair CX 750W || Hårddisk: Seagate Barracuda 2TB + Samsung 128GB SSD||

Permalänk
Medlem
Skrivet av sl84:

Men åh... Vi är så gnidna att vi inte tänker lägga pengar på att anlita en grafisk designer. Jag vet, vi utlyser en tävling med en dator för några tusen för den som vinner (en verklig struntsumma i sammanhanget) och får ett stort antal ps-nördar att arbeta för oss helt gratis..

Så låga priser på sin hårdvara har väl Komplett knappast inte längre att man inte kan anlita branschfolk.

WOW! Gnidna?
Vilken sida av mörkret vaknade du på??

Detta ser ut som en helt regelrätt tävling. Dom ger ut priser för 20 000kr, och vi får utmanna varandra att göra den bästa bilden.
Det hade varit snålt av dom att anslita en designer bara för en bakgrundsbild. Ett smart drag att göra det till en tävling eftersom flera hundra användares kreativitet troligen är större än en anlitad designer.

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk
Medlem

Alla bilder ser självklart bättre ut i fullres.

Visa signatur

''Att veta vad som gäller, är inte alltid bäst eller smartast. men det är vad som gäller.''

Permalänk
Medlem

Snyggt, men kunde definitivt gjorts bättre. Om du bara hade lagt ner lite mer tid så skulle resultatet bli bättre.

Visa signatur

''Att veta vad som gäller, är inte alltid bäst eller smartast. men det är vad som gäller.''

Permalänk
Avstängd
Skrivet av spikey13:

Grymm! Hur fick du till den blåa bakgrunden? Vad är det iom det ser slitet o co
Olt ut?

ser att man använt sig av stock foton "metal stock" för att få fram bakgrunden i bidraget http://imgur.com/biAofor

är det verkligen tillåtet? visst att det säkert är ett gratis template men det är ju inte helt egenskapat då? Eller räknas det som fusk?

se http://www.hongkiat.com/blog/30-high-quality-metallic-texture... sök "metal stock"

Visa signatur

Corsair 850 | Asus p6t D | Lian LI PC b25 (blue ring) | I7 920@ 3.8GHZ | NH-D14 | ASUS GTX690| Logitech K800 |Kingston pro 2x4 GB - 1600Mhz | Samsung 840 pro 120GB | 500mb

Permalänk
Medlem
Skrivet av sl84:

Men åh... Vi är så gnidna att vi inte tänker lägga pengar på att anlita en grafisk designer. Jag vet, vi utlyser en tävling med en dator för några tusen för den som vinner (en verklig struntsumma i sammanhanget) och får ett stort antal ps-nördar att arbeta för oss helt gratis..

Så låga priser på sin hårdvara har väl Komplett knappast inte längre att man inte kan anlita branschfolk.

Vart jobbar du där du pungar in 18000 för tre enkla bilder?

Jag tror de flesta här gör det för att de är kul (iaf jag). Sen att vi får en chans att vinna en dator för 12k eller andra priser är bara en bonus

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Skrivet av Razzord:

Mitt bidrag, inspirerat av alla FANTASTISKA BIDRAG här. Måste verkligen ge beröm åt alla som deltagit. Riktigt vackert jobbat, verkligen!

http://i.imgur.com/Tlv3AaT.jpg

Windows, is that you?

Permalänk
Avstängd

Kan man få tävla om man bor i Finland?

Visa signatur

CPU: AMD Phenom ii x4 965 Black edition @ 4.0GHz GPU: Asus Radeon 4890 Chassi: Cooler Master Mystique 631 Mobo: Asus M4A87TD Evo Ram: Corsair Dominator 4GB 1600Mhz CPU Kylning: Cooler Master Hyper TX3 Evo

Permalänk

Denna gillade jag!
Simpel, snygg och genomtänkt utan att ta in för mycket flashiga effekter!

"photoshop-pro-grabbarna" kommer väl säkert hävda att det är för enkelt med copy paste och lite färgändringar, men jag tycker denna enkla bilden säger allt. Inget knussel, så att säga.

För att komma med något är den lite oskarp, men det går säkert ordna.
Sen är det en ring runt "L" vilket ser lite konstigt ut.

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem

Enkel och stilren

mitt bidrag, bygger på enkelhet, tydlighet

och går att göra bakgrunden till olika färgskalor som passar logotypen och dess grafiska profil

Visa signatur

i7 8700k, 16gb 3000 ddr4, 500gb M2, 250gb ssd, 110gb ssd, GTX 1070
Fractal design C, Asus predator IPS 144

Permalänk
Skrivet av Sweclockers:

Material
Kompletts logotyper (Zip-arkiv)
Bilduppladdning (Imgur.com)
Adobe Photoshop CC (30-dagars testversion)
Adobe Illustrator CC (30-dagars testversion)
Gimp (Gratis)
7-zip (Gratis)

Så man får helt enkelt inte använda CG överhuvudtaget? Är programmen som är listade är dom enda som är tillåtna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sl84:

Men åh... Vi är så gnidna att vi inte tänker lägga pengar på att anlita en grafisk designer. Jag vet, vi utlyser en tävling med en dator för några tusen för den som vinner (en verklig struntsumma i sammanhanget) och får ett stort antal ps-nördar att arbeta för oss helt gratis..

Så låga priser på sin hårdvara har väl Komplett knappast inte längre att man inte kan anlita branschfolk.

Om jag säger så här, Jag har hållt på med en hel del bildredigering och 3d skapande, och kan direkt säga att inte ens en extremtduktig bildskapare skulle kosta ens i närheten av 20k för att göra en enda bild. Och komplett har så fet omsättning per år att dom skulle kunna trycka ut 20 bilder från ett företag utan att det skulle röra dom i plånboken alls. Så tror du verkligen att dom gör det här för att tjäna pengar är du helt ute och cycklar.
Dom gör det för att vara snäll med dig och resten av swec gänget, och se till att bjuda på en rolig stund.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Yakobo:

Så man får helt enkelt inte använda CG överhuvudtaget? Är programmen som är listade är dom enda som är tillåtna?

Jag förmodar att det endast var tips på vilka material man kan använda då många i tidigare liknande tävlingar har klagat på att de inte har några program för redigering. Det hade varit konstigt om man inte fick använda 3D-program, Paint, WinRAR, etc. bara för att dessa inte står med på listan.

Men detta är som sagt bara ett antagande så lita inte på mina ord helt, vi får helt enkelt vänta och se vad som gäller.

Visa signatur

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Dator: 9700K | 16GB DDR4 | GTX 1070
Ljud: O2+ODAC | HD600

Permalänk
Permalänk
Avstängd

Anledningen till tävlingen är att skapa medvetenhet och marknadsföring för komplett. Där vi på sweclockers utgör en stor del av målgruppen.

Visa signatur

Corsair 850 | Asus p6t D | Lian LI PC b25 (blue ring) | I7 920@ 3.8GHZ | NH-D14 | ASUS GTX690| Logitech K800 |Kingston pro 2x4 GB - 1600Mhz | Samsung 840 pro 120GB | 500mb

Permalänk
Medlem

edit: full upplösning : http://i.imgur.com/LrBbL6M.jpg

Permalänk
Medlem

Bidrag

Några snabba bidrag från mig

Bidrag 1

Bidrag 2

Bidrag 3

Permalänk
Medlem

Jag har jobbat på detta ett tag nu mellan allt skolarbete, ett första försök att göra något nytt med bland annat 3D.
Feedback uppskattas.

http://i.imgur.com/K1u9UqT.png

Detta är möjligtvis inte det slutgiltiga bidraget, men det kommer vara väl märkbart om det ändras. Fler bidrag kommer inom kort!

Visa signatur

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Dator: 9700K | 16GB DDR4 | GTX 1070
Ljud: O2+ODAC | HD600