Permalänk
Medlem

Klarar sfx 450 guld detta?

Hej

Jag har ett 6950 xfx som jag låst upp till ett 6970 med shaders och allt, samt en AMD Athlon II A4 750K 3.4GHz Socket FM2.
Jag undrar då om "silverstones sfx 450 gold" klarar detta, jag vet att det klarar en hel del då jag redan läst up på ämnet men är rädd att processorn är + grafik kortet blir för ström hungrigt.
Men jag är väldigt dåligt på att bedöma watt och ström krav (köper i vanliga fall för stora nätaggregat) .

så frågan är då klarar nätaggregat att eller inte?

de andra delarna:
Gigabyte moderkort
corsair ssd
H50 + fläktar
chassi SG05B

Permalänk
Medlem

Ja, det ska inte vara några problem

Visa signatur

Computer says no...

Permalänk
Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=ajiN9aVOv4A

Titta på den, mycket informativ.

Visa signatur

Spelar tyvärr inte lika mycket längre som för 15 år sedan, vart tog fritiden vägen?

Permalänk
Avstängd

Om det klarar en överklockad 4770K och en Titan så klarar det din dator.

Permalänk
Medlem

Absolut. Se sign

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Medlem

det gör den har även en sån också

min dator finns i signaturen

Visa signatur

Galleri/Bygglog Projekt:

NES PC
AIO Dator

Permalänk
Medlem

haha, Tack många snabba svar direkt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bärrich:

det gör den har även en sån också

min dator finns i signaturen

Har du någon bild på burken? Intresserad eftersom jag tidigare gjorde en icke så elegant lösning!

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Medlem
Skrivet av xinux:

Har du någon bild på burken? Intresserad eftersom jag tidigare gjorde en icke så elegant lösning!

absolut

inte bästa kameran i mobilen dock men funkar
Var tvungen att skära ute lite av plåten i fronten av chassit som sitter bakom
plast fronten för att få plats med GPU:n - men förövrigt så sitter allt perfekt
inget som ligger å trycker imot något.

har inga bilder på insidan just nu.

"Ursäkta dammet" har inte städat den på ett tag : /

Visa signatur

Galleri/Bygglog Projekt:

NES PC
AIO Dator

Permalänk
Medlem

Varför ser fläkten ut som en svastika? Men väldigt fin burk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Latka:

Varför ser fläkten ut som en svastika? Men väldigt fin burk.

haha du får vända dig till corsair med den frågan , tror det handlar om att ljuset går i dom riktningarna bara

Visa signatur

Galleri/Bygglog Projekt:

NES PC
AIO Dator

Permalänk
Medlem

Även 4770K + 290X funkar fint med detta nätagg. Det har jag kört med i snart fem månader nu.

Nätagget ska dessutom tydligen klara av att leverera mer än 450W DC, jag har hört 500W (pga att det egentligen ska ha varit designat för 500W från början men för att kunna få Gold-certifiering var de tvungna att sänka det officiella maxtaket till 450, då effektiviteten vid 500W helt enkelt var för låg för Gold, men jag kan minnas fel och jag hittar inte källan).

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Även 4770K + 290X funkar fint med detta nätagg. Det har jag kört med i snart fem månader nu.

Nätagget ska dessutom tydligen klara av att leverera mer än 450W DC, jag har hört 500W (pga att det egentligen ska ha varit designat för 500W från början men för att kunna få Gold-certifiering var de tvungna att sänka det officiella maxtaket till 450, då effektiviteten vid 500W helt enkelt var för låg för Gold, men jag kan minnas fel och jag hittar inte källan).

inget jag har hört

kan ju stämma , silverstone skulle ju släppa ett SFX med 500-550w snart kanske är en remake på 450w gold? å senare ett 600w om jag minns rätt

Visa signatur

Galleri/Bygglog Projekt:

NES PC
AIO Dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bärrich:

inget jag har hört

kan ju stämma , silverstone skulle ju släppa ett SFX med 500-550w snart kanske är en remake på 450w gold? å senare ett 600w om jag minns rätt

Jepp, ett på 600W är på ingående enligt Tony Ou hos Silverstone. Tidigast i juni men troligen senare, enligt vad jag senast läste på Hardforum.

Visa signatur

5950X, 3090