Bästa mobiltelefonen du någonsin använt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fafne:

Tror det beror på att Sweclockers är ett tillhåll för Nokia och Microsoft fanboys.
Misstänker att användarandelarna här mellan: Android, Blackberry, IOS, Winphone och övriga mobilOS, är uppåt väggarna galet på Sweclockers jämfört med övriga Internet/riktiga livet.
Kanske har Microsoft Winphone uppåt 30-35% av Sweclockers medlemmar och ännu högre om man blandar in Nokia Symbian.

Vad är det för trams.

Har varit medlem och aktiv på Swec sedan 2001 (eller om det var ännu tidigare), är knappast någon fanboy, däremot har det hänt enormt mycket på både telecom och datormarknaden sedan år 2000, i olika riktningar.

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem

3310, end of discussion!

Visa signatur

Stationär PC: i5 2500k @ 4,5Ghz (Corsair H100i) | ASUS p8z68-pro | EVGA GeForce GTX 770 SC ACX | 16Gb Corsair Vengence 1600Mhz | Asus Xonar DX | 60Gb Team Xtreme SSD (OS) | 128Gb Samsung 830 SSD (Spel) | Plexgear 500W | Fractal Design R4 (Black) |
Lagring: Synology 411j | 3x 3TB Western Digital Red (SHR)
Kamera: Canon EOS 6D | EF 50/1,4

Permalänk
Medlem

Köpte en z1 compakt till frugan, kan nog säga att den är jäklig mycket trevligare en min note 3
hoppas dom släpper en z2 compakt.

/Aragon

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

Nokia gamla goda tiden, annars va jag j*vligt nöjd med iphone4 me tanke på hur demolerad min va och ändå fungerade, har samsung nu och kommer aldrig skaffa det igen, seg hänger sig, random batteri tid

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mikegnorp:

Kan ju vara så att Nokia med Wp8 är riktigt bra grejer till ett bra pris. Definitionen av en "fanboy" måste ju vara att jag köper produkter från märke X vare sig den är bra eller ej. Själv köper jag det som jag själv tycker är bästa produkt. Köpte en Nokia 925 för att testa, eftersom jag köper in mobiler till jobbet, och jag gillade direkt Wp8 och bygg kvalitén på Nokia är utmärkt. Flera anställda som jag köpt Nokia åt är väldigt nöjda och vill inte byta tillbaka till iphone eller samsung.

Skrivet av Karaff:

Vad är det för trams.

Har varit medlem och aktiv på Swec sedan 2001 (eller om det var ännu tidigare), är knappast någon fanboy, däremot har det hänt enormt mycket på både telecom och datormarknaden sedan år 2000, i olika riktningar.

Hur påverkar det att det på Sweclockers finns en så hög användarandel av WinPhone och Nokia, jämfört med verkliga livet, både lokalt och globalt?

Kanske skulle ha skrivit "fans" istället för "fanboys". Inte för att ordet fanboy är ett skällsord i mina öron men vi är alla olika.

Visa signatur
Permalänk

LG G Flex! Googlar ni på den eller ser specs om den så förstår ni.

Men den skönaste mobilen jag ägt är nog en gammal vikbar Sony för snart 15 år sen nånting som hade skrollhjul på sidan och allt.
Nu har jag SE T707 sedan 2010 och den är nice. Funderar som sakt på att köpa antingen G Flex sen eller Galaxy S5 när priset sjunkit lite :).

Visa signatur

ASRock 990FX Extreme9, AMD FX-Series FX-8350 4.0GHz, Kingston HyperX Fury Black DDR3 PC15000/1866MHz CL10 2x8GB, Corsair TX750 750W| Asus Radeon R7 360 OC HDMI DP 2xDVI 2GB| LG BH10LS30| BenQ M2700HD| Samsung HD204UI 32MB 2TB| Western Digital Caviar Black WD1002FAEX 64MB 1TB| Seagate Barracuda ST3000DM001 64MB 3TB| Seagate ST3320833AS 320GB| OCZ Agility2 40GB| Yamaha RX-V365| Corsair Vengeance K90| Steelseries Rival| Bitfenix Colossus| Zalman CNPS9700 LED| Adata USB DashDrive Classic C008 16GB| LG G4 H815 9.0 Havoc-OS 2.9| Linksys WRT1900ACS V2| Ubiquiti Networks EdgeRouter X| Google Chromecast 2nd Gen, 3rd Gen & Audio

Permalänk
Medlem

Jag har inte varit missnöjd med någon telefon jag har ägt. Men den bästa måste ändå vara Nokia 3510i. Jättebra batteritid, stryktålig, bekväm i handen och framför allt SNYGG. http://hdimages-raw.s3.amazonaws.com/nokia3510i-1354176489-3....

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo Evolv. MB Gigabyte GA-z97M-D3H. CPU Intel Core i5-4670K@4.3GHz. Kylning Phanteks PH-TC14PE BLUE. SSD OCZ-Agility 3 120GB. GPU Gigabyte GTX 780 GHz @1440MHz. RAM 16GB Kingston HyperX blu 1600mhz. PSU Antec High Current Pro 1200W.
Laptop ASUS K55VM, Intel Core i5-3210M, Nvidia GT630M 2GB. 6GB RAM. Samsung 840 250GB SSD.

Permalänk
Medlem

Klart bäst är den jag har nu Nokia Lumia 920 sen på andra plats Siemens sl 45 tror jag den hette 3 plats Siemens sl 10 aktive. Dom sämsta jag hat är HTC toutch diamond riktigt skit och LG optimus 2X riktig dynga..

Permalänk
Skrivet av Fafne:

Hur påverkar det att det på Sweclockers finns en så hög användarandel av WinPhone och Nokia, jämfört med verkliga livet, både lokalt och globalt?

Kanske skulle ha skrivit "fans" istället för "fanboys". Inte för att ordet fanboy är ett skällsord i mina öron men vi är alla olika.

Du kan ju skriva Wp8 användare t.ex. Skulle tro att fanboy är ett nedsättande ord. Det är nog en tillfällighet att inte Android och iphone folket hittat eller skrivit i tråden. Vet faktiskt inte hur stor andel i Sverige, Europa, världen som Wp8 har men microsoft är rätt "på" faktiskt och jag skulle tro att andelen användare växer rätt bra. Wp8 är riktigt trevligt och om du får chansen så testa det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av miklon:

Alla ni som svarar 3310, kör ni fortfarande med den? Om inte, varför använder ni nåt sämre än den bästa mobil ni haft?

Tyvärr har den ju ett flertal år på nacken så den har numera sämre batteri än vid inköp samt att man efter 7 år fick en ny i julklapp och det är ju väldigt oartigt att dissa en relativt dyr julklapp vilken den nya smartphonen är. Men om man ska jämföra nöjdhet så är 3310 an den telefon jag är mest nöjd med.

Ibland är inte nyast lika med bäst

Permalänk
Medlem

Ericssons så kallade hajfena.

Visa signatur

DATORN Chassi: NZXT PHANTOM 410 CPU kylare: corsair H80i med noctua nf f12or CPU: intel core i7 3770K Moderkort: ASUS p8Z77-V SSD: corsair force GT 120GB RAM: corsair vengeance dual c 1866mhz 16gb(2x8) GPU: ASUS 9800 GTX+ Dark knight PSU: corsair tx 750w HDD: western digital green 1TB KRINGUTRUSTNING Headset:Logitech g35 Tangentbord:Corsair k70 mx blue Mus:Roccat kone pure(blå) Ratt:Logitech g27

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryuk00:

Vad i helvete är det med denna tråden? Är det Nokia bottar som postar här eller? Det är i vilket fall oproptioneligt många som använder Nokia jämfört med hur mycket som faktiskt säljer.

Har faktiskt en Samsung numera men frågan var "Bästa mobiltelefonen du någonsin använt!" och den Nokia som jag hade tidigare är den telefon jag varit mest nöjd med. Den var billig, extremt stryktålig(bara att plocka ihop delarna och bygga ihop den igen när man tappat den), Hittade till och med ett skal med lucka till den så den skyddade knapparna vid arbete

Men Nokia nu är inte samma dominant som de var inom mobil branschen då. Fanns i praktiken bara Ericsson eller Nokia att välja på då

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av xeliaz:

Ericssons så kallade hajfena.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Nokia N9 är helt klart den bästa telefonen jag använt. Ett gränssnitt som ännu är oöverträffat. Saknar den fortfarande...

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128

Permalänk
Inaktiv

Den bästa jag har använt är Iphone 5s helt klart. Hade tidigare Samsung S3 samt innan det S2 men gillar helt enkelt iphonen bättre, något med ui:n som känns bättre, dessutom känns den lite kvickare tycker jag.

Permalänk

Samsung galaxy I.

Permalänk
Medlem

Nokia Lumia 920.

Permalänk
Avstängd

Puh!
Hittade inte min N7000 Note i morse, sambon försökte ringa den, uti fall den lagts på något alternativt ställe som i kylskåpet (igen).
Kollade strax efter klockan 6 på morgonen i bilen om jag glömt den där men trots att jag letade i kofferten, bilgolvet under sätena hittade jag den inte, inte heller hördes den ringa när sambon ringde till mobilen.

Frågade i affären och macken som jag besökt dagen innan om de tagit hand om en stor mobil men ingen lycka.
Kollade i trädgården och ute i dungen, där jag också sprungit dagen innan.

Till sist bestämde jag mig att kolla i bilen igen, denna gången även i förvaringsutrymmet mellan framsätena, där jag alltid lägger mobilen och annat smått och gott som man inte vill ha i fickorna under färd.
Bingo! Där låg den... Börjar bli gammal plus att jag inte är den skarpaste kniven i samlingen tidiga mornar.

Fast saken är den att, om mobilen hade varit borta för alltid, så hade det varit svårt att välja en ny.
N7000 aka SGN1 aka Note aka Note1 aka gammelNote är nog den bästa mobilen sedan millennieskiftet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

ASUS Padfone 2

Hade en asus Padfone 2 för ett tag sedan, ojojoj vad härlig den var. Slog s3:an i allt, batteritid, design, skärmen, kameran, prestandan och den högtalaren var helt otrolig! och sedan att man kunde ha en platta till var helt fenomenalt! Bara att sätta i mobilen så funkade det efter max en halv sekund, jag satt och tog ur o satte i mobilen hela tiden för det va så underbart! Det fanns bara en sak jag störde mig på och de var att asus hade någon specialvariant på micro usb:n (detta e fixat på de nyare modellerna så nu är det vanligt) och om den varit vattentät hade inte suttit fel heller

edit: Den hade också en nästan helt clean variant av android så det va knappt några skitprogram med

Visa signatur

Citera för svar!

Detta må inte längre vara min primära dator men står kvar vid TV:n så den får ligga kvar ändå!

MB: Asus Maximus III Gene CPU: I7 860 4ghz HT Kylning: Antec 920 GPU: EVGA 770 2GB RAM: Corsair 12GB 1600mhz XMS3 2x2GB + Vengence HP 2x4GB SSD: Samsung EVO 840 120GB HDD: Samsung 1Tb 7200rpm, Seagate 2TB 7200rpm Chassi: Fractal Design Define Mini

Permalänk
Medlem

Har tyvärr inte ägt den än, och det lär väl dröja innan jag blir nöjd.

Permalänk
Medlem

Gillade min

Sony Ericsson C905

mycket tack vara kameran och skönheten i low profile "touch" knapparna.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

iPhone. Förändrade ALLT.

Permalänk
Medlem

Min nuvarande Nexus 4 är bara underbar. Fattar inte mig på mina polare som har Samsungs S3 och S4, så sjukt överskattade telefoner. Min Nexus 4 är bra mycket kvickare än dessa. Mina polare fattar inte att ett 'vanilla' android kan vara en skillnad, utan Samsungs flaggskepp tar allt liksom.

Annars måste jag säga att jag var riktigt nöjd med min gamla Sony Ericsson W660i, har kvar den och fungerar än idag. Ser fan ny ut, hållt alla möjliga fall. Enda nackdelen med denna telefon är batteriluckan som blivit sliten och vill åka av, sedan den dumma kopplingsgrejen till både laddare och musik som är katastrofal efter något års användande, sitter inte kvar efter man tagit ur och i denna för många gånger.

Visa signatur

FD Arc | ASRock Z68 Extreme3 Gen3 | I5 2500k | EVGA GTX 780Ti SC | Corsair TX 650W V2 80+ Bronze | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | Samsung 830 | QNIX QX2710LED Matte 2560x1440 | Beyer DT770 Pro 80 Ohm + Fiio E10 | Vortex KBC Poker II | Logitech G400 |

Permalänk
Medlem

Nokia 3310!

Enda telefonen jag haft som absolut ALDRIG strulat...

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem

Nexus one.

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk
Medlem

Har använt rätt många Nokia-lurar och alla är fantastiska men om jag måste välja får det bli min N8!
Så fantastisk byggkvalité, bästa kameran tills 808'n kom, suveräna hårdvarufunktioner, inget trams, bara kanonfunktioner! Den är inte perfekt (delvis knepig mjukvara) men absolut överlägsen konkurensen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nbwu:

lumnia 800.
Det är inte bara däck och gummistövlar nokia tillverkar.
Mycket stryktålig (i förhållande till resten av smartphonsen), bra appar men lite få. Agerar telefon i alla lägen och har bättre täckning än ex. iphone.

Hoppas du vet att de inte är ens närheten samma företag

Permalänk
Medlem

Denna goding!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Min Nexus 5. Är mycket nöjd med denna, innan den haft Lumia 920, iphone4, SE W902, SE595 och ett helt gäng äldre

Visa signatur

Ryzen 5 3600x • ASUS ROG STRIX B550-I GAMING • G.SKill Trident Z Neo2x16GB CL16 3600 MHz • EVGA RTX 3070 Ti FTW3 ULTRA • Samsung 860 QVO 1TB, 870 QVO 2TB, Corsair MP600 500gb • Cooler Master NR200P MAX med CM 850+ GOLD och CM 280mm AIO

Permalänk
Medlem

Hade velat säga HTC One, men nu har jag precis skickat in den på verkstaden på grund av att kameran får tuppjuck såfort telefonen blir varm.

Nej, den klara favoriten(sett till sin tid) är helt klart SE W995. Bra batteritid, 3G, GPS, bra kamera och en underbar musikspelare.

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.