Bästa mobiltelefonen du någonsin använt!

Permalänk
Medlem

Min nuvarande LG G2. Fasen vad nöjd jag är med den. Helt oslagbar för priset jag betalde (3700ish under nyårsrea). Inte haft en enda krasch än och inget lagg alls. Skärmen är också riktigt trevlig. Det enda jag kan anmärka på är att det tar väldigt lång tid för kameran att fokusera i dåligt ljus.

Visa signatur

| i9-10850k | RTX 3080 suprim X | Corsair 7000d | Strix z590-E | 2x LG 27GL850 | RM850x |

Permalänk
Skrivet av TroubleBaker:

haha 810i älskade man, dåtidens toppmobil
fast styrstickan var väldigt jobbig ibland..

Jag gillade den, tills den började glappa så den gick lite som den ville ^^

Permalänk

Sony Ericsson W610 <3

Permalänk
Medlem

Nokia 3210

+Bra batteritid
+Enkel
+Väldigt bra täckning
+Strycktåligare än allt annat
+Mycket go känsla på knapparna (man gillade liksom att trycka på dem, en fröjd)

-Ingen vibration

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | GTX 680 | 16 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | Ibm Model M

Permalänk

S4

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate

Permalänk
Medlem

Min Lumia 920 är bäst men min gamla Ericsson T28 kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk

Älskade min W995. Men den bästa jag haft är nog min nuvarande LG G2. Helt fantastisk.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alligatorn:

Jag gillade den, tills den började glappa så den gick lite som den ville ^^

haha jag hade exakt samma problem efter ett tag.. Well låt oss strunta i det och kolla på alla goda saker hos telefonen..

Visa signatur

Corsair Carbide 500R | i5 4670K | Asus 1070 Dual | Ballistixsport 4x4GB | GB Z87-HD3 | Samsung 850 Pro 128GB SSD | Seagate 1TB HDD | CM 600W | Samsung DVD |

Permalänk
Medlem

Xperia S.

Visa signatur

Define R4 / 4770k / Hydro H80i / Gigabyte GTX 760 / MSI Z87-G45 / A-Data 8GB 1600 MHz / EVO Basic 250GB / 3TB Seagate / Corsair 750W RM 80+ Gold Modular / BenQ 21.5" 1920x1080 x3

Permalänk
Skrivet av TroubleBaker:

haha jag hade exakt samma problem efter ett tag.. Well låt oss strunta i det och kolla på alla goda saker hos telefonen..

3,2 megapixlar! Med en SKYDDSLUCKA När mannd rog ner den startade kameran! Tills den också började glappa och kameran stängde av sig.. ;:pppp

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Xwerty:

På pappret ja, smooth operation och en telefonapp som startar under 4s, nope.
Äger själv 1:an och den presterar okej med cyanogen, men innan dess var det horribelt.
Stödet för pennan gör med att skärmen hamnar bakom ett "filter" vilket är påtagligt speciellt vid mycket solljus.

Testat alla flaggskepp och detta är inget jag känner igen. Har aldrig varit med om att någon har haft en snabbare telefon i samma generation, därför hyllar jag denna serien personligen. Telefonen blir vad man gör den till, precis som en dator så man får pilla en del.
Inga androidtelefoner är bra direkt ur lådan och speciellt inte efter, förutom Nexus serien.

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alligatorn:

3,2 megapixlar! Med en SKYDDSLUCKA När mannd rog ner den startade kameran! Tills den också började glappa och kameran stängde av sig.. ;:pppp

haha ja, fast lite jobbigt när man råkade öppna den och så startas kameran.. Men usch vad coolt det var med en front facing kamera också, synd att den bara användes i video call appen

Visa signatur

Corsair Carbide 500R | i5 4670K | Asus 1070 Dual | Ballistixsport 4x4GB | GB Z87-HD3 | Samsung 850 Pro 128GB SSD | Seagate 1TB HDD | CM 600W | Samsung DVD |

Permalänk
Medlem

Den som gjorde största intryck och med wow-känsla var definitivt min första iPhone, en 3GS. Gick då från en SE 910i som iofs inte var någon dålig mobil alls, välbyggd och så men tokslött gränssnitt i mediaspelaren.

iPhone kändes dock som något helt nytt och fräsht och var rapp i alla avseenden till skillnad mot 910i. Ser att många nämner 3210/3310 men har personligen svårt att se vad som gjorde dessa så speciella. Tycker inte de stod ut alls om jag skall vara ärlig...men det är jag det

Permalänk
Medlem

Garanterat min Lumia 920.
Batteri i ~2dagar
Hållbarhet som inget annat. (tappat sjukt mycket utan problem)
Flyter på hur bra som helst och enkel att använda samt att jag inte tröttnar på den som jag gjort med tidigare telefoner.

Permalänk
Medlem

iPhone 5s som jag använder nu. Har endast haft Android lurar innan, men denna tar alla i bäst batteritid, snabbhet, osv osv. Alla androids jag har börjar också smålagga efter någon månad, sen blir det mer och mer.

Visa signatur

ASUS ROG Strix Z790-F
Intel Core i9-13900K w/ Noctua NH-D15S
ASUS STRIX RTX 4080 OC
Corsair Dominator Platinum RGB 32GB DDR5

Permalänk
Skrivet av TroubleBaker:

haha ja, fast lite jobbigt när man råkade öppna den och så startas kameran.. Men usch vad coolt det var med en front facing kamera också, synd att den bara användes i video call appen

Haha aa, Har aldrig riktigt använt front kamera men kommer ihåg att jag använde den som spegel i videosamtals programmet Hittade min i en låda! Frontknapparna (dom mjuka) Har slitits ut och är borta

Permalänk

Nuvarande Iphone 4. Kommer ihåg första intrycket när jag fick den 2010. Byggkvaliteten, aluminiumet får mig att tycka den den snyggaste mobilen än idag. Den skärmen också som då var helt otrolig. Och jävlar vad det flöt på med iOS 4. Skrattade åt Android-fanatikerna då som sa allt du kan tänka dig om Apple och dess kunder. Ångrade mig aldrig att jag inte valde Android som då kändes otroligt segt och laggigt och mobilerna kändes galet plastiga allihopa. Apple var helt enkelt ljusår före i min bok.

Tyvärr fungerar det sämre med iOS 7 som verkar vara optimerat för de nyare Iphones. Ändå trevligt att de fortfarande uppdaterar den efter 4 år. Nu när det blir ny telefon kollar jag dock på Android-lägret då jag vill testa något nytt.

Visa signatur

Asrock Z77 Extreme4 | i5 3570k | 8 GB Corsair Vengeance LP | MSI HD 7870 TF3 | Samsung 830 128 GB | 2 TB Seagate Barracuda | Optiarc AD-7280S | Antec 650W | Fractal Design Arc | HTC One M8

Permalänk
Avstängd

SE K850i

Visa signatur

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Corsair F60

Permalänk
Medlem

Enkelt - HTC HD2, vilken kvalité, vilka möjligheter. Helt enkelt bäst.

Visa signatur

Det är inte lätt när det är svårt

Permalänk
Medlem

Alla ni som svarar 3310, kör ni fortfarande med den? Om inte, varför använder ni nåt sämre än den bästa mobil ni haft?

Permalänk
Medlem

Min älskade 920. Riktigt underverk. Håller allt, bra skärm, superb kamera, fin färg! Tillskillnad från alla fula Samsung lurar så har den en färg och inte bara nåt dammgrått skal eller nått sånt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tycker rent spontat att telefonerna va "bättre" förr. De höll för allt, behövde inte laddas 24/7 och man använde dom som en telefon, inget mer. Saknar den gamla goda tiden..

(1)Nokia 3330 första telefonen, behöver inte säga mer va?

(2)Nokia 3300 Sjukt higtec! minneskort och musikuppspelning! Va Riktigt nöjd över denna.

Sony Ericsson Z530i Bra telefon, den höll, klarade av att jag badade med den och va på skumdisko. (lol)

Sony Ericsson w380c Sämsta telefonen, höll 2 veckor sen blev den fuktskadad av lite regn

LG GD900 Crystal - Nöjd,(googla på den!) men blev tyvärr bestulen på den efter några månader.

(3)HTC Desire HD - höll också väldigt bra, den va snabb, fet och tror jag hade den i 2 år utan problem. Bytte pga att vibrationen slutade fungera.

Samusung galaxy S2, meh- tappade telefonen - blev stulen
Samusung galaxy S2, fick en ny - fortfarande meh.. Andriod blev inte bättre.

(5)HTC 8x - fösta wp8 i min ägo. Riktigt nöjd! hade den bara 6 månader, sen uppgraderade jag abonnemangent.

(4)Nokia Lumia 1520, nuvarande telefonen. Riktigt nöjd här med, lite stor, men använder den mest för surf, mail och sms. Pratar inte så mycket i telefon.

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem

SE W995i
Skjutlucka, 3.5mm utgång som var mycket ovanligt för tiden samt WLAN.
Helt underbar.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Sony_Ericsson_W995

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Sony Xperia Ultra, gjort livet så mycket enklare. Bor mest i kavajen så storleken är inget negativt.

Kör inte längre med papper och penna för anteckningar på jobbet, gör dem istället på luren och får dem synkade direkt till datorn via Onenote.

Vattentät, grymt batteri och en perfekt skärm för all form av mediekonsumtion.

Visa signatur

Min: Asus x670e ProArt :AMD 7950x3D : Noctua NH-D15 : AMD 7900XT Merc 310: Kingston Fury 64GB: Define North:: Dell P3222QE +Dell U2412M 24"
Frugan: ASUS P6X58D :i7 930@3,5Ghz :Noctua NH-D14 : HD 6970:Corsair 6GB: Define R3: Dottern: ASUS P6X58D :i7 930@3,2Ghz :Noctua NH-D14 : 7970 DC2 :Corsair 4GB: Define R3: Sonen: ASUS P6X58D:i7 950@3,6Ghz :Noctua NH-D14 : HD 7970:Corsair 6GB: Antec P183 Advanced Midi

Permalänk
Medlem

Lite löjligt med alla nötter som säger att 3310 är "den bästa" mobilen någonsin, man är inte häftig för att man hakar på en macho internet trend, som just denna telefon blivit.

Alla funktioner i en modern smartphone slår ju 3310 alla dagar i veckan.

Att 3310 däremot hade bra hållbarhet är ju sant, men ungefär där slutar ju också fördelarna.

Permalänk
Medlem

Sony Ericsson T630!

Skicka teman till varandra över bluetooth Och polyfoniska ringsignaler!

Permalänk
Avstängd

Iphone 5s är jag nöjd med men går förmodligen över till sony z2 när den släpps

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Sony Ericsson V800.

Visst, den tålde inte mycket (en droppe regn ungefär) men viktelefon, yttre och inre skärm, snurrbar kamera med 6 ljusdioder och 1,3Mpixel, "riktig" högtalare, Mp3-funktion... tror inte jag har någonsin haft en "wow"-upplevelse efter den.

Lade till foto
Visa signatur

Processor: Intel i7-13700K överklockad + EK vattenblock Moderkort: Asus Z790-E Strix Grafikkort: Nvidia RTX4090 FE + EK vattenblock RAM: G.Skill Trident DDR5 6400MHz CL32 Trident Z5 32GB Systemdisk: Samsung Evo 980 NVME 2TB M.2 Spel SSD: 2 x Kingston NV2 M.2 NVMe Gen 4 2TB Övrigt SSD: Crucial P3 4TB M.2 PCIe Gen 3 NVMe SSD Skärm: Dell Alienware AW3418DW 34" 3440x1440p G-Sync + Dell Alienware AW3423DW 34" 3440x1440p G-Sync Ultimate VR: Valve Index + FBT

Permalänk
Medlem
Skrivet av JSvanberg:

Nokia 3210, stabil, bra battertid och snake på den!

Håller med fullständigt. Den var i mina ögon bättre än 3310. Efter den var favoriten Ericsson T28s, bara för att den är så snygg. Har en hemma fortfarande

Min nuvarande favorit är min nya S3, den är helt fantastisk. Har aldrig provat S4 eller HTC One så har inget att jämföra med.

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2