MSI visar moderkort för Intel Haswell Refresh

Permalänk
Melding Plague

MSI visar moderkort för Intel Haswell Refresh

På mässan Cebit 2014 smygvisar MSI ett gäng prototyper av moderkort för den kommande processorserien Intel Haswell Refresh och styrkretsar i 9-serien.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Någon som vet vad är nytt med styrkretsen?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

Hur tænkte MSI angående valet av både form, storlek och færg på kylflænsarna?? Inte snyggt alls!

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrikfotograf:

Någon som vet vad är nytt med styrkretsen?

Skickades från m.sweclockers.com

Antagligen enbart små optimeringar hær och var... Æven PCIe-express 3.0 stød øver alla banorna om jag inte missminner mig?

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Jag hoppas på mer M-power moderkort personligen, sugen på ett sådant tillsammans med en refresh som ersättar till min i5 2500K, behöver fler kärnor till mitt video renderande. Men jag väntar på testerna och ser skillnaden, annars tar jag lika gärna 4770K.

Skrivet av YamahaDGX630:

Hur tænkte MSI angående valet av både form, storlek och færg på kylflænsarna?? Inte snyggt alls!

Det är foton på prototyper så flänsarna är inte det som kommer ut till kunderna sen.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av YamahaDGX630:

Hur tænkte MSI angående valet av både form, storlek och færg på kylflænsarna?? Inte snyggt alls!

från artikeln

Citat:

Prototyperna är visserligen utrustade med rudimentära kylflänsar och saknar allt vad branding heter, men skvallrar ändå om det övergripande upplägget.

Det är med andra ord inte såhär kortet kommer se ut vid lansering.

Permalänk
Medlem

Mini itx med M.2 YEY. (som inte är asus specialare som kostar dubbelt mot andra motsvarande kort).
Behövs bara flytta wifi korten till backplate istället för mitt på kortet.

Sen kan man luta sig tillbaka o vänta in Broadwell.

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Avstängd

"Prototyperna är visserligen utrustade med rudimentära kylflänsar och saknar allt vad branding heter"

Men så är dom även MSIs snyggaste moderkort någonsin... nja förutom silverfärgen på kylflänsen då.
Jag har en känsla av att kortet inte alls kommer vara lika snyggt när MSI är klara med det.

Permalänk
Medlem

Snacka om avskalat..
Sitter allt i prollen numera? Känns bara som tom yta om man jämför med mitt Gene som är fullproppat av komponenter
Antar att de kommer kosta lika mycket ändå, även fast det e billigare o tillverka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

"Prototyperna är visserligen utrustade med rudimentära kylflänsar och saknar allt vad branding heter"

Men så är dom även MSIs snyggaste moderkort någonsin... nja förutom silverfärgen på kylflänsen då.
Jag har en känsla av att kortet inte alls kommer vara lika snyggt när MSI är klara med det.

Absolut! Ser så coolt ut med så lite saker på brädan!

Visa signatur

The individual is handicapped by coming face-to-face with a conspiracy so monstrous he cannot believe it exists.

-- J Edgar Hoover

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

"Prototyperna är visserligen utrustade med rudimentära kylflänsar och saknar allt vad branding heter"

Men så är dom även MSIs snyggaste moderkort någonsin... nja förutom silverfärgen på kylflänsen då.
Jag har en känsla av att kortet inte alls kommer vara lika snyggt när MSI är klara med det.

Håller delvis med, men deras M-power-serie (Z77 och Z87) ser sjukt bra ut. Kylflänsar finns det, men ganska ordinär form på dom och inget som sticker i ögonen tycker jag, svart färgtema med gula accenter som i mitt tycke gör dom till dom snyggaste Z77/Z87-korten på marknaden.

Skrivet av Dallebull:

Snacka om avskalat..
Sitter allt i prollen numera? Känns bara som tom yta om man jämför med mitt Gene som är fullproppat av komponenter
Antar att de kommer kosta lika mycket ändå, även fast det e billigare o tillverka.

Allt mer flyttar ju in på CPUn, jo. Men moderkorten fortsätter kosta lika mycket...

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk
Medlem

Ser dock inte M.2 port på moderkortet. Sitter den på baksidan kanske?

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB