Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Fel efter nya minnen

Hej alla!

Hoppas på någon där ute som kan hjälpa mig

Kortfattat:
Har en Dell Latitude E4310, från 2011 skulle jag tro. Den har från början 4gb minne, men skall stödja 8 gb. Sagt och gjort, skaffade 2x4 gb corsair som enligt deras sida skall vara kompatibel med E4310. Monterar in dem, startar....nu så börjar datorn starta om i loop, oavsett vad jag trycker på...testat ett minne i taget, men då blir det blue-screen. Testat boota med memtest, och då hänger sig detta efter 1-2 sek....men orginalminnerna går det fint.

Har windows 7 64 bit.

Någon som vet? fel på minnena?

Permalänk
Medlem

Kan du komma in i BIOS? Eller startar den om då också?

Lust att visa exakt vilka minnen du köpte?

Visa signatur

Define R4 / 4770k / Hydro H80i / Gigabyte GTX 760 / MSI Z87-G45 / A-Data 8GB 1600 MHz / EVO Basic 250GB / 3TB Seagate / Corsair 750W RM 80+ Gold Modular / BenQ 21.5" 1920x1080 x3

Permalänk
Skrivet av Vix:

Kan du komma in i BIOS? Eller startar den om då också?

Lust att visa exakt vilka minnen du köpte?

Hej, Kommer in i BIOS, och där ser man att den "hittar" 8gb då det står, men kan inte hitta något självklart att trycka på för att aktivera eller nått liknande...
Har även uppdaterat BIOS till senaste A14 (hade A05 först).
Minnena heter Corsair Value Select, CMSO8GX3M2A1333C9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brannigan:

Hej, Kommer in i BIOS, och där ser man att den "hittar" 8gb då det står, men kan inte hitta något självklart att trycka på för att aktivera eller nått liknande...
Har även uppdaterat BIOS till senaste A14 (hade A05 först).
Minnena heter Corsair Value Select, CMSO8GX3M2A1333C9

Vad jag hittat av diverse andra användare och reviews på t.ex Amazon så är de minnena inte kompatibla med din laptop även om det står så.

Visa signatur

Define R4 / 4770k / Hydro H80i / Gigabyte GTX 760 / MSI Z87-G45 / A-Data 8GB 1600 MHz / EVO Basic 250GB / 3TB Seagate / Corsair 750W RM 80+ Gold Modular / BenQ 21.5" 1920x1080 x3

Permalänk
Skrivet av Vix:

Vad jag hittat av diverse andra användare och reviews på t.ex Amazon så är de minnena inte kompatibla med din laptop även om det står så.

Hmm, ser...tack så hemskt mycket för hjälpen!