Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedZi:

Jajo, precis. Men som sagt att vara utan tjänsten som kan ge tillgång till Ip-adress längre perioder är ju inget man vill, så då är enda utvägen att ringa ISP imorgon och be dom lösa det.

Nu vet jag inte vart din kompis bor, men han borde väl rimligen ha en dynamisk IP?

Visa signatur

Define R4 / 4770k / Hydro H80i / Gigabyte GTX 760 / MSI Z87-G45 / A-Data 8GB 1600 MHz / EVO Basic 250GB / 3TB Seagate / Corsair 750W RM 80+ Gold Modular / BenQ 21.5" 1920x1080 x3

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av sten1930:

Har alldrig blvit Ddosad i något spel jag någonsin spelat, bara från wow-spelare som spelar på flumiga servrar och dylikt som jag hört om

Det händer i fler spel än WoW (DotA t.ex.), men antagligen bara spelare där det skapar uppståndelse... Att lägga tid på att DDoS:a någon fomme som bara slöspelar kommer nog ingen göra.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedZi:

Tack för tips, ni har nog rätt, det kommer förmodligen ifrån Skype osv, men det är ju något vi vill använda. Och mycket riktigt så har han Comhem, så antar då att det inte finns något annat att göra än att vänta tills imorgon då han kan ringa till comhem supporten och be dom fixa det!

Tack för alla svar.

Hur kan man vilja använda skype när alla andra alternativ är bättre?

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Brukar finnas abusa avdelningar hos it leverantörerna, borde inte vara omöjligt att få telnr dit.. Det dom kan hjälpa till med är nog att byta ip.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av BergEr:

Hur kan man vilja använda skype när alla andra alternativ är bättre?

Jag är ingen förespråkare för Skype då jag själv inte gillar det, men jag måste erkänna att det är lättvindigt och har en hemlig förmåga att lyckas ta sig igenom både brandväggar och NAT:ar, som de flesta andra brukar misslyckas med.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Borde det inte hjälpa att använda en VPN? Borde ju bli bättre än 9000 i ping.

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sten1930:

Spela inte wow! Då slipper man sådan skit...
Att han ens bli ddosad säger ju endel om hur wow comunityt är...

vilken server är det btw? inga jag känner som spelar wow har sådana problem, och de korta 2 levlarna jag spelade dog jag utav tråkighet då INGET hände alls.

Finns förövrigt DDos skydd hos vissa lite vassare routrar, be honom kolla bland inställningarna där?

Du menar "sitt inte på internet.."? För du kan ju inte tro att det bara händer när man spelar wow?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedZi:

Jajo, precis. Men som sagt att vara utan tjänsten som kan ge tillgång till Ip-adress längre perioder är ju inget man vill, så då är enda utvägen att ringa ISP imorgon och be dom lösa det.

Du spelar, dina femton polare spelar, din dator är igång, dina femton polares datorer är igång...

Borde inte en av datorerna kunna köra en sketen TeamSpeak eller mumble-server dit alla kan ansluta när det blir speldags ??

Jag har aldrig någonsin använt någon form av IM när jag spelat spel utan har alltid suttit på en privat ventrilo/mumble/teamspeak-server. Visst du får kanske googla lite efter vilka portar du ska öppna om det inte står i programmet och hur du sen öppnar dom portarna i ditt modem / din router men all skit man slipper gör att det är värt det alla åtta dagar i veckan

DÖD ÅT SKYPE!!!

(vad död gjorde sen eller hur död ens kunde äta Skype vet vi inte ännu men myndigheterna forskar i ämnet...)

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk

Jag har fortfarande inte träffat någon privatperson som faktiskt blivit ddos'ad. Däremot har jag sett massor med folk som kört fildelningsprogram och fått så många nedladdare att nätverket knäat (och gripits av panik när de stängt av fildelaren och anropen fortsatte komma in i timmar), och jag har själv haft en server igång som fick över 1000 samtidiga användare och det saktade förstås ned nätverket. Att det går att ansluta till hans maskin fast det är lite laggy antyder att han INTE är ddos'ad, utan just bara har en massa stuff som pågår på hans nätverk.
Så: stäng fildelningsprogram och allt som ligger och streamar media (spotify, netflix... och förstås om han kör en mediaserver och nån sitter i rummet bredvid och tittar på en film som ligger på hans dator). Min gissning är att efter några timmar klingar anropen av.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk

Kör via en vpn

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

"Spela inte wow,"
Spela inte LoL, Spela inte CoD, Spela inte BF4, Spela inte *****

Spela inte alls helt enkelt då, du kan bli Ddosas när som helst

Bara att strunta i att spela onlinespel, enkelt ;).

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedZi:

Tack för tips, ni har nog rätt, det kommer förmodligen ifrån Skype osv, men det är ju något vi vill använda. Och mycket riktigt så har han Comhem, så antar då att det inte finns något annat att göra än att vänta tills imorgon då han kan ringa till comhem supporten och be dom fixa det!

Tack för alla svar.

jag o mina polare sitter med teamspeak. ingen aning om hur det fungerar med ipadresser där men men

Visa signatur

Citera för svar!

Detta må inte längre vara min primära dator men står kvar vid TV:n så den får ligga kvar ändå!

MB: Asus Maximus III Gene CPU: I7 860 4ghz HT Kylning: Antec 920 GPU: EVGA 770 2GB RAM: Corsair 12GB 1600mhz XMS3 2x2GB + Vengence HP 2x4GB SSD: Samsung EVO 840 120GB HDD: Samsung 1Tb 7200rpm, Seagate 2TB 7200rpm Chassi: Fractal Design Define Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Du menar "sitt inte på internet.."? För du kan ju inte tro att det bara händer när man spelar wow?

Läs mitt senare inlägg innan du skriver tack!

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vix:

Men vänligen läs precis ovan dig:

Och använd Mumble eller RaidCall. Eller fortsätt helt enkelt med Skype och fortsätt bli DDoSade.

Eller skaffa nytt Skype konto men låt bara kompisar få veta om det?

Permalänk
Medlem

Hallå boys, jag har också blivit DDoSad, men då spelade jag ett skitspel som kallades SA:MP, han som ägde servern då fick tag i ditt IP..
Jag satt DDoSad i 2veckor utan att kunna göra någonting med internet, så jag fick använda min iPhone som router.. Tills sist fick jag ringt ISP'n. och de satte stopp för mitt DDoS. Prova om han kan göra desamma

Visa signatur

CPU: AMD Phenom II x4 3.2GHz @ 3.78GHz | GPU: XFX Radeon 6870 1024MB | RAM: Corsair XSM2 4GB 800MHz | PSU: Corsair AX650 | MB: ASUS M4A79 Deluxe | HDD: Western Digital 250GB | HDD2: Seagate 320GB | Chassi: Antec Nine Hundered.

Permalänk
Medlem

Hoppa på en DDos skyddad VPN så är problemet löst.