Tack! det är otroligt svårt just nu men det är också roligare än nånsin. vartenda litet moment känns avgörande
cavesen var extrema-inget snack om saken. de höga levlarna, tuffa bossarna och det oerhört begränsade utrymmet är en dödlig kombination. jag har verkligen fått vrida och ha mig med vapen och gear bte till höger och vänster. off hand wand byte från life tap och sen aplify damage macen och sen tillbaka och sen holy shield(har ju ett poäng i den) och sen komemr de odöda..upp och hämta staven och holy bolta dem
det är väldigt kul men jag dansar nära döden väldigt ofta. den sista bossen där inna andariel hade mig nästan. andariel själv fick mig också nästan. men! NÄSTAN är inte bra nog! jag klarade det och det känns fantastiskt!
mycket riktigt var det denna rustningen. det är den enda set cuirass så vitt jag vet
min skada varierar mycket. normalt sett är det ju med mercens might som gäller, med max vengeance och max holy freeze-då är det ca 1000 skada give or take några hundra plus och nån hundra minus på minimum. holy bolt drar 1568-1760 så den gör jobbet med odödingarna
dessa situationer är kluriga dock för han blockar som tidigare nämnt de odöda så jag måste hela tiden hålla koll på honom och min egen position. de där odöda slår så förbannat hårt också. mycket pengar har gått åt. jag fruktar att jag kommer behöva ta tombsen rätt mycket på egen hand just mycket av den orsaken. han kommer nämligen dö ofta där av unholy bolts och skeletten så om jag inte spelar mina kort rätt där så kommer budgeten spricka. lite farligare bitvis men så har receptet varit hela tiden. jag ska se till att hålla honom vid liv så länge jag kan dock och det görs med life tap och potions samt att ge honom rätt förutsättningar. han är snart uppe på max resist. han har hjälp av den unika rustningen jag bar inan bytet. den ger plus i två resistances, extra liv och mer damage. den saknar några hundra på den gröna cuirassen men är bättre på det hela taget så jag sålde cuirassen. har en mf plan på gång för mercen som han ska få när 4 dusk shrouden är klar. har en flawless i den och när den är på 4 ska han få den och som hjälm ska han få resist i 3 områden. just nu har han resit blandat med flawless topaz i 3 hjälm
jag har några planer på att byta auror men det är så delikat. jag känner mig pressad av den slösade reseten och tänker att jag måste ta mig till diablo först och först därefter göra bytet för utan holy bolt kommer de odöda bli för svåra. så act 2 måste klaras med gällande skills. det är bara ett par problem. cold auran är inte till nån nytta mot vissa kommande fiender. flera småbossar med cold immunes(icke odöda), flera immuna mot freeze effekten, exempelvis duriel, mephisto, extra fast monsters som är för snabba även med holy freeze
så jag tänker väldigt mycket och försöker föreställa mig scenarion och optimala lösningar
dock kommer de flesta vägar tillbaka till att jag kommer fortsätta att behöva mina poäng i holy bolt OCH i holy freeze så ett byte känns inte aktuellt. jag måste istället fortsätta att lösa det som jag gjort hittils. strategiska positioner, off hand byte, gearbyte och försiktig rekning där jag tar rätt hall och rum först så jag ser till att ha långa flyktvägar. kommer det ett extra fast med fanatiscism exempelvis så måste jag ha flera ställen att ta striden på och falla tillbaka till ytterligare ett ställe.
angående cave och senare levlar så tror jag act 2 och 3 är lättare än exempelvis caves level 2 just eftersom utrymmena spelar så stor roll. templen i kurast kommer kunna tävla där förvisso men jag skulle våga påstå att act 2 inte har nåt ställe som kommer vara lika svårt som caves level 2
jag måste var väldigt försiktig dock. tror act 2 kommer kräva att jag släpper mf amuletten och tar + på min damage och 18 resist all. det kommer svida men döda tempelriddare hittar inga skatter
så. ikväll är det dags att välja de sista föremålen-vilka stannar och vilka ska säljas. det är sigons boots och gloves contra mf gloves och boots med lite resist och mf+ lite annat
det är wand och ancients pledge contra unika staven för holy bolt purposes
sen är det lite runval och smått och gott. jag kommer ju dumpa tomesen för att ge space såklart. en sak jag funderat lite på är FRC. jag har nu sålt 3 large charms som kunde gett 24% faster tillsammans men ser helt enkelt inte att de skulle vara bättre än resitances, + life, poison damage(för att stoppe regeneration) etc
ska fixas ikväll
efter holy bolt fyllts så kan det bli aktuellt med conviction aura fast..hmm jag har ju lower resist i en wand. mest troligen blir det fanaticism jag väljer att köra på. det eööer holy shield
saken är att flera av monstren kräver en del träffar från oss båda medans andra går ner snabbt. alla på hell har ju 50% physical resistance. det är därför viktigt att behålla min dödshammare. man hade ju kunat resonera att med den så behöver jag inte holy bolt men faktum är att de odoöda ranged attackers förblir tuffa ofta även med amplify damage då de många gånger är på tryggt avstånd och backade av melee monsters så kommer jag behålla holy bolt. däremot överväger jag att låta kommande skill points hamna i fanaticism istället för mer i holy bolts